Lan Pet Pet Dikecam Dan Dicela Bertalu Talu Oleh Netizen Ini Respon Dari Isteri Beliau




Nampaknya kes seorang pelawak terkenal menumbuk seorang pengawal keselamatan sehingga cedera teruk masih lagi menjadi bualan ramai. Rata-rata netizen mengecam tindakan pelawak tersebut kerana sanggup melakukan perkara sedemikian terhadap seorang lelaki warga emas.

Susulan isu tersebut, isteri kepada Lan Pet Pet iaitu Ruby Che Wan turut menjadi mangsa serangan netizen apabila akaun Instagramnya dihujani dengan komen yang meminta wanita itu menasihati suaminya supaya berubah dan belajar menghormati mereka yang lebih tua.

Dalam pada itu, Ruby turut memuat naik kapsyen gambar menerusi akaun Instagram miliknya memberitahu dia memaafkan netizen yang melemparkan kecaman kepada mereka. Katanya lagi, setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmahnya.





“Setiap kecaman dan celaan, saya maafkan. Pandangan mata zahir manusia mungkin nampak buruk. Pandangan dengan hikmah akan berikan kita rasa tenang dan terima setiap apa yang Allah takdirkan itu dengan reda.

“Kerana setiap kejadian buruk ada kebaikan di sebaliknya. Insya-Allah, saya maafkan ‘in advance’, kerana kita semua manusia tidak sempurna,” tulisnya.

Terdahulu, tular di media sosial rakaman kamera litar tertutup (CCTV) memaparkan seorang pelawak terkenal bertengkar dengan seorang pengawal keselamatan sebelum bertindak memukul, menendang serta membaling batu.

Saya maafkan 'in advance'


“SETIAP kecaman dan celaan, saya maafkan,” kata Ruby atau Rubitah Che Wan yang juga isteri kepada pelawak Lan Pet Pet menerusi kapsyen gambar di akaun Instagram miliknya.

Ruby yang juga adik kepada aktres Rozita Che Wan itu berkata, setiap perkara buruk Allah izinkan berlaku pasti ada hikmahnya.

“Pandangan mata zahir manusia mungkin nampak buruk. Pandangan dengan hikmah akan berikan kita rasa tenang dan terima setiap apa yang Allah takdirkan itu dengan reda.

“Kerana setiap kejadian buruk ada kebaikan di sebaliknya. Insya-Allah, saya maafkan ‘in advance’, kerana kita semua manusia tidak sempurna,” katanya.

Ruby turut berkongsi ilmu berkaitan amalan ringan pembawa ke syurga iaitu dengan memaafkan setiap orang dan membersihkan diri daripada segala rasa iri dan benci.

“Tidurlah setiap malam dalam keadaan tanpa dendam dan rasa sakit hati. Amalkan sebelum tidur setiap hari. Ringan bukan bermakna mudah dilakukan namun perlu dalam sesuatu keadaan.

“Sambil baring saja boleh memaafkan sesiapa saja. Insya-Allah, syurga menanti. Fadilatnya sudah dibuktikan oleh sahabat Nabi,” katanya.

Semalam, tular di media sosial rakaman dan keratan (footage) kamera litar tertutup memaparkan pelawak popular era 90-an bertikam lidah dengan seorang pengawal taman perumahan sebelum bertindak memukul, menendang serta membaling batu.

Warganet tidak hanya menyerang Instagram Lan tetapi turut meninggalkan komen di akaun Ruby meminta wanita itu menasihati suaminya supaya berubah sikap dan belajar menghormati orang yang lebih tua.

Hari ini, Harian Metro sekali lagi cuba menghubungi pasangan berkenaan namun mesej menerusi aplikasi WhatsApp masih tidak berbalas serta telefon bimbit juga turut dimatikan.

SUMBER  HARIAN METRO dan rotikaya.com © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.blogmazeer.com/2019/04/lan-pet-pet-dikecam-dan-dicela-bertalu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Diserang Netizen Di Instagram Isteri Lan Pet Pet Ruby Che Wan Beri Respon

Diserang Netizen Di Instagram Isteri Lan Pet Pet Ruby Che Wan Beri Respon

papar berkaitan - pada 10/4/2019 - jumlah : 476 hits
Nampaknya kes seorang pelawak terkenal menumbuk seorang pengawal keselamatan sehingga cedera teruk masih lagi menjadi bualan ramai Rata rata netizen mengecam tindakan pelawak tersebut kerana sanggup melakukan perkara sedemikian terhadap seo...
Setiap Kecaman Celaan Saya Maaafkan Isteri Lan Pet Pet

Setiap Kecaman Celaan Saya Maaafkan Isteri Lan Pet Pet

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 289 hits
Nampaknya kes seorang pelawak terkenal menumbuk seorang pengawal keselamatan sehingga cedera teruk masih lagi menjadi bualan ramai Rata rata netizen mengecam tindakan pelawak The post appeared first on
Habis Shooting Kita Buat Anak Yang Ketiga Kata Hairul Tapi Dikecam Netizen Tak Hormat Isteri

Habis Shooting Kita Buat Anak Yang Ketiga Kata Hairul Tapi Dikecam Netizen Tak Hormat Isteri

papar berkaitan - pada 12/4/2019 - jumlah : 492 hits
Sayang I shooting dulu Sayang jaga anak kita eh I habis shooting kita buat anak yang ketiga Ceyyy demikian kata pelakon Hairul Azreen dalam video yang dimuat naiknya di Twitter pada malam semalam mengundang pelbagai reaksi netizen Video bua...
Pak Ya Trauma Ingin Saman Pelawak Terkenal Lan Pet Pet

Pak Ya Trauma Ingin Saman Pelawak Terkenal Lan Pet Pet

papar berkaitan - pada 8/4/2019 - jumlah : 316 hits
Trauma dengan kejadian yang berlaku pengawal keselamatan Yahya Manap sedang mempertimbangkan keputusan untuk menyaman pelawak yang dikenali Lan Pet Pet yang membelasahnya semalam di Taman Acacia di Nilai kelmarin Sehingga hari ini badan say...
Pot Pet Pot Pet Rupanya Boleh Cakap Bm Netizen Puji Anak Que Haidar Membebel Dalam Bahasa Melayu

Pot Pet Pot Pet Rupanya Boleh Cakap Bm Netizen Puji Anak Que Haidar Membebel Dalam Bahasa Melayu

papar berkaitan - pada 8/4/2019 - jumlah : 492 hits
Bagi yang mengikuti perkembangan pasti mengetahui tentang cara pertuturan anak anaknya dirumah yang menggunakan bahasa Inggeris Que Haidar yang medirikan rumah tangga bersama Linda Jasmine dikurniakan 2 orang cahaya mata perempuan yang sang...
Hebatnya Isteri Tak Pernah Henti Buat Tugasnya Jika Dia Merajuk Atau Dimarah Oleh Suami

Hebatnya Isteri Tak Pernah Henti Buat Tugasnya Jika Dia Merajuk Atau Dimarah Oleh Suami

papar berkaitan - pada 30/3/2019 - jumlah : 243 hits
Pernah tak isteri berhenti dari buat tugas tugasnya Jika dia merajuk atau marah sekalipun tugasnya sebagai isteri dan ibu tetap dilaksanakan tanpa gagal Dia kena marah pun dia tetap masak Dia merajuk pun dia masak Dia tak sihat pun dia masa...
Saya Mengaku Bersalah Lan Pet Pet

Saya Mengaku Bersalah Lan Pet Pet

papar berkaitan - pada 16/4/2019 - jumlah : 394 hits
Pelawak Mazlan Ahmad atau Lan Pet Pet mahu mencari masa sesuai untuk bersemuka dan memohon maaf daripada pengawal keselamatan Yahya Manap 68 yang dikasari dalam insiden mencetuskan kontroversi baru baru ini Mengaku kesalahan dibuat Mazlan 4...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment