Diserang Netizen Di Instagram Isteri Lan Pet Pet Ruby Che Wan Beri Respon


Nampaknya kes seorang pelawak terkenal menumbuk seorang pengawal keselamatan sehingga cedera teruk masih lagi menjadi bualan ramai. Rata-rata netizen mengecam tindakan pelawak tersebut kerana sanggup melakukan perkara sedemikian terhadap seorang lelaki warga emas.
Susulan isu tersebut, isteri kepada Lan Pet Pet iaitu Ruby Che Wan turut menjadi mangsa serangan netizen apabila akaun Instagramnya dihujani dengan komen yang meminta wanita itu menasihati suaminya supaya berubah dan belajar menghormati mereka yang lebih tua.
Dalam pada itu, Ruby turut memuat naik kapsyen gambar menerusi akaun Instagram miliknya memberitahu dia memaafkan netizen yang melemparkan kecaman kepada mereka. Katanya lagi, setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmahnya.

Setiap kecaman dan celaan, saya maafkan. Pandangan mata zahir manusia mungkin nampak buruk. Pandangan dengan hikmah akan berikan kita rasa tenang dan terima setiap apa yang Allah takdirkan itu dengan reda.
“Kerana setiap kejadian buruk ada kebaikan di sebaliknya. Insya-Allah, saya maafkan ‘in advance’, kerana kita semua manusia tidak sempurna,” tulisnya.
Terdahulu, tular di media sosial rakaman kamera litar tertutup (CCTV) memaparkan seorang pelawak terkenal bertengkar dengan seorang pengawal keselamatan sebelum bertindak memukul, menendang serta membaling batu.
“Mujur ada isteri dan anak..” Pak Ya nak saman pelawak yang memukuI..

Sekian lama berdiam diri, kini Pengawal keselamatan, Yahya Manap atau Pak Ya mungkin mengambil tindakan sam4n terhadap seorang pelawak yang membelasah dan men3ndangnya dalam kejadian pergaduhan di Taman Acacia di Nilai, kelmarin.
Yahya, 70, berkata perbuatan artis lelaki terbabit bukan sahaja menyebabkan kec3deraan pada mukanya, tetapi dia turut mengalami travma.
Menurutnya, dia diberi cuti sakiit selama tiga hari oleh pihak Hospital Tuanku Ja’afar Seremban (HTJS) kerana keced3raan dialaminya itu.
Kesan dari kejadian kelmarin
“Sehingga hari ini, badan saya masih berasa sakiit dan peniing kepala kerana sukar tidur. Pemikiran saya kussut dan tidak dapat berfikir dengan baik.
Mujur ada isteri
“Saya hanya berehat dan makan ubat. Mujur ada isteri dan anak yang menjaga saya di rumah,” katanya ketika dihubungi, hari ini.
Yahya berkata, dia akan mendapatkan rawatan susulan sekiranya keadaan kesihatannya tidak menunjukkan perubahan.
Ditanya sama ada artis lelaki terbabit atau wakil ada menghubunginya untuk meminta maaf, Yahya berkata, dia tidak menerima sebarang panggilan telefon daripada pihak berkenaan.
“Beri saya masa untuk rehat dan tenangkan fikiran dahulu. Saya belum bersedia jumpa dia.
Boleh maafkan
“Perbuatan dia (pelawak) saya boleh maafkan, tapi kesan akibat perbuatannya itu masih terasa sehingga hari ini. Saya mungkin akan ambil tindakan saman tapi bergantung kepada keputusan keluarga,” katanya.
Dalam kejadian jam 8 malam kelmarin, Yahya ced3ra pada hidung dan b3ngkak di muka serta sakiit di pinggang serta lutut akibat tindakan lelaki terbabit.
Kejadian pergadduhan berlaku dipercayai kerana lelaki itu tidak puas hati selepas tidak dapat keluar daripada kawasan perumahan berkenaan berikutan palang keselamatan ditutup.
Sebelum itu, lelaki terbabit dikatakan mengekori sebuah kenderaan lain masuk tanpa kebenaran menyebabkan Yahya yang bertugas mengekori lelaki itu memintanya membuat pendaftaran, tetapi sebaliknya berlaku apabila dia dib3lasah dan dit3ndang serta dibaIing batu.
Sumber : harianmetro
Via:celotehsaje dan rotikaya
The post Diserang Netizen Di Instagram! Isteri Lan Pet Pet, Ruby Che Wan Beri Respon appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2019/04/09/diserang-netizen-di-instagram-isteri-lan-pet-pet-ruby-che-wan-beri-respon/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lan Pet Pet Dikecam Dan Dicela Bertalu Talu Oleh Netizen Ini Respon Dari Isteri Beliau

Lan Pet Pet Dikecam Dan Dicela Bertalu Talu Oleh Netizen Ini Respon Dari Isteri Beliau

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 546 hits
Nampaknya kes seorang pelawak terkenal menumbuk seorang pengawal keselamatan sehingga cedera teruk masih lagi menjadi bualan ramai Rata rata netizen mengecam tindakan pelawak tersebut kerana sanggup melakukan perkara sedemikian terhadap seo...
Setiap Kecaman Celaan Saya Maaafkan Isteri Lan Pet Pet

Setiap Kecaman Celaan Saya Maaafkan Isteri Lan Pet Pet

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 289 hits
Nampaknya kes seorang pelawak terkenal menumbuk seorang pengawal keselamatan sehingga cedera teruk masih lagi menjadi bualan ramai Rata rata netizen mengecam tindakan pelawak The post appeared first on
Bukan Saya Saja Aaisyah Pun Turut Terpalit Akhirnya Che Ta Buka Mulut Perangai Sebenar Adik Iparnya Lan Pet Pet

Bukan Saya Saja Aaisyah Pun Turut Terpalit Akhirnya Che Ta Buka Mulut Perangai Sebenar Adik Iparnya Lan Pet Pet

papar berkaitan - pada 13/4/2019 - jumlah : 458 hits
Gara gara kecoh dengan kes membabitkan seorang pelawak terkenal yang dikatakan menumbuk dan menendang pengawal keselamatan di Taman Acacia Nilai Negeri Sembilan minggu lalu nama Che Ta turut terkena tempiasnya Bukan Saya Saja Aaisyah Pun Tu...
Umrah Bersama Lan Pet Pet Ditunda Gara Gara Tiada Sambutan

Umrah Bersama Lan Pet Pet Ditunda Gara Gara Tiada Sambutan

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 282 hits
Pakej Umrah bersama Lan Pet Pet ditunda Foto Instagram lanpetpet AGENSI pelancongan yang menjalinkan kolaborasi dengan Lan Pet Pet bagi mempromosikan umrah mengumumkan terpaksa menunda pakej perjalanan seperti yang diiklankan pelawak itu Pe...
Hiburan Tiada Sambutan Umrah Bersama Lan Pet Pet Ditunda

Hiburan Tiada Sambutan Umrah Bersama Lan Pet Pet Ditunda

papar berkaitan - pada 12/4/2019 - jumlah : 331 hits
Sejak minggu lalu kecoh di media sosial apabila pelawak terkenal bertindak membelasah seorang pengawal keselamatan warga emas Pengawal itu ditumbuk tiga kali dibahagian muka dan ditendang dibahagian pinggang Pelbagai spekulasi mula timbul m...
Pak Ya Trauma Ingin Saman Pelawak Terkenal Lan Pet Pet

Pak Ya Trauma Ingin Saman Pelawak Terkenal Lan Pet Pet

papar berkaitan - pada 8/4/2019 - jumlah : 316 hits
Trauma dengan kejadian yang berlaku pengawal keselamatan Yahya Manap sedang mempertimbangkan keputusan untuk menyaman pelawak yang dikenali Lan Pet Pet yang membelasahnya semalam di Taman Acacia di Nilai kelmarin Sehingga hari ini badan say...
Habis Shooting Kita Buat Anak Yang Ketiga Kata Hairul Tapi Dikecam Netizen Tak Hormat Isteri

Habis Shooting Kita Buat Anak Yang Ketiga Kata Hairul Tapi Dikecam Netizen Tak Hormat Isteri

papar berkaitan - pada 12/4/2019 - jumlah : 492 hits
Sayang I shooting dulu Sayang jaga anak kita eh I habis shooting kita buat anak yang ketiga Ceyyy demikian kata pelakon Hairul Azreen dalam video yang dimuat naiknya di Twitter pada malam semalam mengundang pelbagai reaksi netizen Video bua...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms