Lagi As Negara Perkauman Anwar Madani Ikut


 

Perkauman punca tiga kulit hitam ditembak mati
WASHINGTON: Pihak berkuasa polis percaya motif perkauman menjadi punca seorang lelaki bersenjata kulit putih menembak dan membunuh tiga orang kulit hitam di Jacksonville, Florida.

Ketuanya, Sheriff T K Waters, berkata lelaki terbabit yang berusia 21 tahun membeli senjatanya secara sah dan tidak mempunyai rekod jenayah, mengarang beberapa manifesto untuk media, ibu bapanya dan penguatkuasa undang-undang yang memperincikan kebenciannya terhadap orang kulit hitam.
Penembak, Ryan Christopher Palmer, 21, tinggal bersama ibu bapanya di pinggir bandar Jacksonville, turut mati akibat luka tembakan yang dilakukan sendiri.
“Tiada rekod jenayah, tiada apa-apa,” kata Waters, sambil menyatakan bahawa satu-satunya perkara dalam fail siasatan ialah panggilan keganasan rumah tangga dengan abangnya.
Bagaimanapun, katanya Palmer pada 2017 terikat dengan undang-undang negeri yang dipanggil Akta Baker, yang menyatakan seseorang boleh “dibawa ke kemudahan untuk pemeriksaan sukarela” semasa krisis kesihatan mental.
Lelaki bersenjata itu juga meninggalkan wasiat dan nota bunuh diri yang diambil oleh bapanya, kata Sheriff Jacksonville.
Presiden Joe Biden dalam satu kenyataan semalam, menyatakan kejadian itu berlaku pada hari yang sama negara itu meraikan ulang tahun Perarakan Washington Ke-60, tempat Martin Luther King Jr membuat ucapan yang terkenal “Saya mempunyai mimpi”.
“Kita mesti menolak untuk tinggal di negara yang apabila keluarga kulit hitam pergi ke kedai atau pelajar kulit hitam pergi ke sekolah hidup dalam ketakutan ditembak mati kerana warna kulit mereka,” kata Biden.
Jabatan Kehakiman sedang menyiasat kejadian itu sebagai jenayah kebencian dan tindakan ekstremisme ganas bermotifkan perkauman, kata Peguam Negara, Merrick Garland dalam satu kenyataan.
Waters berkata, suspek dirakam dalam video menembak Angela Michelle Carr, seorang wanita berusia 52 tahun, di luar Dollar General, rangkaian kedai diskaun AS. Dia kemudian memasuki kedai itu lalu menembak dan membunuh Anolt Joseph “AJ” Laguerre Jr, 29, dan Jerrald De’Shaun Gallion, 19.
Palmer memakai jaket taktikal dan mukanya bertopeng, kata Walters. Dia membawa pistol dan senapang “gaya AR-15”, dengan swastika padanya, merujuk kepada pistol panjang separa automatik ringan yang sering digunakan dalam tembakan besar-besaran.
Pihak berkuasa berkata dia dilihat cuba memasuki kolej kulit hitam tempatan, Edward Waters University (EWU), pada Sabtu lalu sebelum menuju ke kedai Dollar General.
Palmer enggan memperkenalkan dirinya kepada pegawai kampus dan tidak dibenarkan masuk. Dia kemudian dikenal pasti sebagai individu yang terlibat dalam tembakan berhampiran kampus EWU,” kata universiti itu.
Gabenor Florida, Ron DeSantis berkata negeri itu akan bekerjasama dengan pengurusan sekolah itu untuk memastikan mempunyai keselamatan yang mencukupi selepas kejadian tembakan itu.
Insiden di Jacksonville berlaku lima tahun selepas seorang lelaki bersenjata melepaskan tembakan semasa kejohanan permainan video di bandar itu, membunuh dua orang sebelum menembak dirinya sendiri. – REUTERS 
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Lagi AS negara perkauman, Anwar madani ikut..
Lihat komen ini..
(i) Walau apa pun dilakukan PMX Anwar madani, namun PAS/BN tetap terus melakukan aktiviti mendidik, membangunkan rakyat bersama Islam di negara ini. Al-hamdulillah!  
Keegilaan PMX Anwar madani, mengundang  pelajar tahfiz tonton konsert bersama PM..
Di Kota Bharu “Soal Perdana Menteri turut sama menonton konsert tu terpulanglah, saya tidak mahu komen, orang ramai boleh buat penilaian sendiri,” ujar Ahmad Fadhli Shaari. Bagaimanapun, Ketua Pemuda PERIKATAN NASIONAL (PN) kesal tindakan pihak tertentu mengundang anak-anak tahfiz menghadiri konsert yang turut dihadiri Dato’ Seri Anwar Ibrahim.
Beliau sedih dan kesal melihat perkara tersebut daripada sebuah video tular yang dikongsikan di media sosial.
“Pihak yang menjemput anak-anak tahfiz sepatutnya sensitif kerana pelajar terbabit berpakaian jubah dan berserban datang ke konsert.
“Apa tujuan membawa anak-anak pelajar agama ke konsert seperti itu? Apa nilai yang anda ingin sampaikan,” katanya dalam kenyataan di Facebooknya, hari ini.
Sabtu lepas, Perdana Menteri dan isteri, Dato’ Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail turut menghadiri konsert KEPCI Music Fest 2023 anjuran KFC.
Konsert yang diadakan di Stadium Malawati, Shah Alam, turut dihadiri Menteri Komunikasi dan Digital, Fahmi Fadzil; Pengerusi QSR Brands, Tan Sri Jamaluddin Ibrahim dan Ketua Pegawai Eksekutif QSR Brands, Nehchal Khanna.
Konsert terbabit menampilkan penyanyi terkenal termasuk Datuk Seri Siti Nurhaliza, Datuk Amy Search, Ella dan Misha Omar. 
(ii) Al-hamdulillah lagi, Hub Komersial RM1.2 bilion dibangun di Tunjong untuk rakyat.
Di Kota Bharu, kumpulan Malvest memeterai memorandum persefahaman (MoU) dengan Lagenda Tunjong Sdn Bhd bagi membangunkan kawasan seluas 23 ekar di Bandar Baru Tunjong.
Usahasama itu bagi membangun sebuah Hub Komersial dikenali Lagenda Tunjong melibatkan nilai pembangunan kasar (GDV) RM1.2 bilion yang mengambil masa 8 hingga 10 tahun.
Kedua-dua pihak akan membangunkan Hub Komersial Tunjong yang merangkumi hospital, mall perubatan, hotel, bangunan pejabat, pusat konvensyen, kedai komersial, pangsapuri servis dan taman rekreasi.
Unsur-unsur kebudayaan tradisional Melayu serta keIslaman diberi keutamaan dalam rekaan pembangunan projek tersebut. 
Sekian.

Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim 014 400 2015.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2023/08/lagi-as-negara-perkauman-anwar-madani.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Idrus Harun Must Answer Madani Says Peguam Negara Kata So You Discussed Dnaa With Him Why Did You Do That

Idrus Harun Must Answer Madani Says Peguam Negara Kata So You Discussed Dnaa With Him Why Did You Do That

papar berkaitan - pada 9/9/2023 - jumlah : 166 hits
You can listen to the one minute video here Netizens have raised questions For example Madani says clearly Peguam Negara kata So IDRUS HARUN PLEASE EXPLAIN WHEN EXACTLY did you Peguam Negara kata And WHY Why did you Idrus Harun go and Pegua...
Rmk12 Dijajarkan Semula Dengan Visi Ekonomi Madani Anwar

Rmk12 Dijajarkan Semula Dengan Visi Ekonomi Madani Anwar

papar berkaitan - pada 11/9/2023 - jumlah : 114 hits
Rancangan Malaysia Ke 12 akan dijajarkan semula dengan wawasan Ekonomi MADANI Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata RMK12 yang memperuntukkan RM400 bilion bagi membiayai projek pembangunan sambungan dan baharu untuk tempoh 5 tahu...
Beri Anwar Lebih Masa Tingkatkan Ekonomi Negara Titah Sultan Johor

Beri Anwar Lebih Masa Tingkatkan Ekonomi Negara Titah Sultan Johor

papar berkaitan - pada 28/8/2023 - jumlah : 176 hits
SULTAN Johor Sultan Ibrahim Iskandar bertitah supaya Perdana Menteri Anwar Ibrahim diberikan lebih banyak masa untuk meningkatkan ekonomi negara Dalam satu wawancara khas dengan Sin Chew Daily baginda memahami cabaran kewangan yang dihadapi...
Anwar Can Win Over Civil Servants With Better Pay Pension Say Analysts

Anwar Can Win Over Civil Servants With Better Pay Pension Say Analysts

papar berkaitan - pada 2/9/2023 - jumlah : 271 hits
In July Prime Minister Anwar Ibrahim announced that his government was looking to give civil servants a slight salary increase in Budget 2024 pending a comprehensive review due to be completed next year PETALING JAYA Improved pay better pen...
Anwar The Untold Story Menduduki Carta Top 10 Netflix Malaysia

Anwar The Untold Story Menduduki Carta Top 10 Netflix Malaysia

papar berkaitan - pada 2/9/2023 - jumlah : 189 hits
Sejak memasuki platform penstriman Netflix beberapa hari yang lalu filem biopik Anwar The Untold Story tidak mengambil masa yang lama untuk menduduki carta top 10 Netflix Malaysia Hasil semakan antaramuka Netflix hari ini filem arahan penga...
Anwar Gives Donations To 2 Victims Of Elmina Plane Crash

Anwar Gives Donations To 2 Victims Of Elmina Plane Crash

papar berkaitan - pada 26/8/2023 - jumlah : 197 hits
Prime Minister Anwar Ibrahim s political secretary Ahmad Farhan Fauzi presenting the donation to one of the families KUALA LUMPUR The families of two victims who died in the plane crash in Bandar Elmina Shah Alam last week received a donati...
Cerai Isteri Jika Anwar Masih Pm Lafaz Taklik Tidak Boleh Ditarik Balik

Cerai Isteri Jika Anwar Masih Pm Lafaz Taklik Tidak Boleh Ditarik Balik

papar berkaitan - pada 2/9/2023 - jumlah : 228 hits
HarapanDaily comMenteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Mohd Na im Mokhtar berkata dari sudut hukum apa apa pun taklik tidak boleh ditarik balik apabila telah dilafazkan Ketua Hakim Syarie pertama yang dilantik sebagai Menteri Agama itu be...
As Malaysia S Anwar Ibrahim Reaches Out To Malays Muslims Can He Be Everyone S Pm

As Malaysia S Anwar Ibrahim Reaches Out To Malays Muslims Can He Be Everyone S Pm

papar berkaitan - pada 3/9/2023 - jumlah : 231 hits
Recent moves seen as placating the Malay majority by Anwar have caused alarm among many non Muslims in the multicultural country But some observers say the leader is just being pragmatic while aiming to strike a moderate balance between eth...
Lebuh Raya Hampir Siap Tapi Lantik Sub Kontraktor Lain Dengan Bayaran Tinggi

Ibu Penat Melampau Tidur Cukup Tapi Tetap Rasa Lesu Mungkin Petanda Sindrom Kelesuan Kronik

Why Consult Hamas On Business And Investments

Cara Buat Serawa Kuinin Makan Sejuk Sejuk Sedap Sungguh

Volodymyr Zelensky A Leadership Unveiled Amidst Crisis In Ukraine

Sun Sand And Style Discover Your Dream Home In Naples

Sijil Pengembaraan Pelancongan Kolej Komuniti Sandakan Sabah

The Untold Story Tangkapan Aktivis Reformasi April 2001



Bagaimana Ikan Minum Air Bila Dahaga

Biodata Arfie Shah Adwafri Shah Pelakon Drama Berepisod Nuh Dan Nayla TV3 X Change Astro

5 Sebab Kenapa Sikap Golongan B40 Mampu Menyakitkan Hati Orang Ramai

8 Fakta Biodata Jazmy Juma Khan Hero Remaja Pelakon Drama Berepisod Nuh Dan Nayla TV3 Gandingan Scha Elinnea

10 Fakta Biodata Harissa Adlynn Halim Pelakon Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Astro Ria Gandingan Redza Rosli


Orang Cina Kembalilah Kepada Islam

Is It Time To Boycott University Ratings

Naik Keretapi Laju Whoosh Boleh Tebus Tiket Masuk Percuma Diskaun Ke 10 Tempat Ini Di Bandung

Filem Siapa Buka Lampu

Stand Here Alone Hilang Harapan Chord

More Root Beer Please Dubstyle S Yamaha Rd400 Street Tracker