Labuan Belum Capai 100 Populasi Dewasa Lengkap Vaksin Jkjav


AGENDA DAILY
Hanya 95.7 peratus atau 65,564 individu daripada populasi dewasa di Wilayah Persekutuan Labuan yang melengkapkan suntikan vaksin Covid-19 sehingga Selasa, menurut rekod dikeluarkan Jawatankuasa Khas Jaminan Akses Bekalan Vaksin Covid-19 (JKJAV) hari ini.
Angka itu berbeza dengan kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Bencana Labuan, Rithuan Ismail, semalam yang mendakwa 100 peratus populasi dewasa di Labuan sudah lengkap menerima dua dos vaksin Covid-19.
Bernama memetik kenyataan Rithuan turut mengatakan 100.5 peratus populasi dewasa yang sudah diimunisasi, namun berdasarkan rekod JKJAV sehingga semalam, hanya 102.6 peratus sahaja populasi dewasa di Wilayah Persekutuan itu yang menerima sekurang-kurangnya satu dos suntikan.
Rekod JKJAV itu juga menunjukkan belum ada mana-mana negeri atau Wilayah Persekutuan yang mencapai 100 peratus individu melengkapkan suntikan vaksin Covid-19 masing-masing baik dari segi populasi dewasa atau populasi keseluruhan.
Peratusan tertinggi populasi dewasa yang melengkapkan dos kedua dicatatkan Lembah Klang sebanyak 98.4 peratus atau melibatkan 6,065,343 individu. Lembah Klang merangkumi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya.
Mengikut rekod itu juga sejak Program Imunisasi Covid-19 Kebangsaan (PICK) dilancarkan pada Februari lalu sehingga semalam, hampir 37.4 juta dos vaksin telah diberikan kepada keseluruhan penduduk Malaysia.
Jumlah itu merangkumi 16,492,295 dos atau 50.5 peratus daripada populasi keseluruhan penduduk yang melengkapkan dos kedua, dan 20,943,582 dos atau 64.1 peratus menerima sekurang-kurangnya satu dos vaksin Covid-19.
Dari segi peratusan populasi dewasa pula, sebanyak 70.5 peratus penduduk Malaysia telah melengkapkan suntikan masing-masing, manakala 89.5 peratus lagi menerima sekurang-kurangnya satu dos vaksin.
Semalam sahaja, sebanyak 320,452 dos vaksin telah diberikan membabitkan 128,038 dos pertama dan 192,414 dos kedua.
Antara kakitangan Pusat Pemberian Vaksin (PPV) Integrasi KLCC yang ditutup secara rasmi hari ini setelah beroperasi sejak 7 Jun lalu.
Sementara itu, Pusat Pemberian Vaksin (PPV) Integrasi KLCC ditutup secara rasmi hari ini, setelah memberi 730,000 dos vaksin sejak mula beroperasi pada 7 Jun lalu, kata Ketua Pegawai Eksekutif ProtectHealth Corporation Sdn Bhd, Datuk Dr Anas Alam Faizli.
Beliau menzahirkan penghargaan kepada semua petugas, penyelaras PPV dan pengamal perubatan swasta yang telah bekerjasama dengan Kementerian Kesihatan (KKM) dalam menjayakan program itu.
ProtectHealth Corporation Sdn Bhd adalah anak syarikat KKM yang tidak berasaskan keuntungan dan dilantik sebagai pelaksana penyertaan pengamal perubatan swasta dan badan bukan kerajaan kesihatan bagi PICK.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/09/labuan-belum-capai-100-populasi-dewasa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Samsung Smartthings Find Capai 100 Juta Nod

Samsung Smartthings Find Capai 100 Juta Nod

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 218 hits
Samsung SmartThings Find capai 100 juta nod dengan ciri perkongsian carian lokasi peranti terkini Perkongsian lokasi peranti baru dengan perkhidmatan yang berkembang pesat membantu pengguna mencari beratus ratus ribu peranti yang diletak sa...
Syarat Lengkap Dua Dos Vaksin Masuk Restoran Pasar Raya Di Sabah Bermula 21 September

Syarat Lengkap Dua Dos Vaksin Masuk Restoran Pasar Raya Di Sabah Bermula 21 September

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 297 hits
Foto untuk tujuan Ilustrasi KOTA KINABALU Kerajaan negeri akan melaksanakan syarat lengkap dua dos vaksin kepada pekerja dan pelanggan restoran dan pasar raya bermula pada 21 September ini Maka semua pekerja dan pelanggan bagi semua sektor ...
Pekerja Pelanggan Di Sabah Wajib Lengkap Dua Dos Vaksin Selepas 21 Sept

Pekerja Pelanggan Di Sabah Wajib Lengkap Dua Dos Vaksin Selepas 21 Sept

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 238 hits
Masidi berkata terdapat kelewatan untuk pekerja di sektor perdagangan dan pengedaran restoran serta pasar raya dalam menerima dos kedua khususnya jenis vaksin AstraZeneca Foto BERNAMA KOTA KINABALU Penguatkuasaan untuk mewajibkan semua peke...
Samarinda Mulai Belajar Tatap Muka 7 September Guru Belum Vaksin Dilarang Ngajar

Samarinda Mulai Belajar Tatap Muka 7 September Guru Belum Vaksin Dilarang Ngajar

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 219 hits
Kota Samarinda sendiri memiliki sekitar 320 sekolah TK Negeri SD dan SMP negeri dan swasta dengan 9 400 guru dan tenaga pendidik Sampai saat ini sudah lebih 70 persen guru dan tenaga pendidik yang sudah divaksin
Lebih Sejuta Penjawat Awam Belum Terima Vaksin

Lebih Sejuta Penjawat Awam Belum Terima Vaksin

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 272 hits
AGENDA DAILY Penerima vaksin yang berusia lebih 80 tahun bergambar sambil memegang placard selepas menerima suntikan vaksin Covid 19 buat kali ke 2 di PPV Axiata Arena Bukit Jalil Gambar Agenda Daily 7 Jun 2021 Terdapat lebih sejuta penjawa...
Lelaki Maut Akibat Covid 19 Belum Dapat Imuniti Penuh Vaksin

Lelaki Maut Akibat Covid 19 Belum Dapat Imuniti Penuh Vaksin

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 304 hits
Gambar Hiasan KOTA KINABALU Lelaki dari Pulau Mantanani Kota Belud yang dilapor meninggal dunia akibat jangkitan Covid 19 kelmarin dipercayai belum mendapat imuniti penuh walaupun sudah menerima vaksin Dr Rose Nani Mudin Lelaki berumur 56 t...
5916 Kerajaan Perlu Tangani Isu Diskriminasi Terhadap Rakyat Belum Terima Vaksin Ppim Wacana My 02 09 2021

5916 Kerajaan Perlu Tangani Isu Diskriminasi Terhadap Rakyat Belum Terima Vaksin Ppim Wacana My 02 09 2021

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 258 hits
KUALA LUMPUR 2 Sept Persatuan Pengguna Islam Malaysia mohon kerajaan mengadakan sesi rundingan peringkat kebangsaan penyelesaian diskriminasi ke atas rakyat yang belum menerima vaksin Ketua Aktivis PPIM Datuk Nadzim Johan menyarankan keraja...
Terkini Ibu Bapa Tidak Perlu Bimbang Masih Belum Ada Keputusan Vaksin Untuk Kanak Kanak

Terkini Ibu Bapa Tidak Perlu Bimbang Masih Belum Ada Keputusan Vaksin Untuk Kanak Kanak

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 246 hits
Sidang media yang bersiaran langsung daripada Kementerian Kesihatan Malaysia disampaikan oleh Menteri Kesihatan YB Khairy Jamaludin memaklumkan bahawa para ibu bapa tidak perlu bimbang kerana belum ada keputusan untuk beri vaksin Covid 19 k...
Lengkap Sudah Vaksin Covid

Lengkap Sudah Vaksin Covid

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 374 hits
Alhamdulillah Semalam MY dan suami dah selesai 2nd dose vaksin Pukul 7 30 pagi kami dah keluar Semangat Terpaksa la selfie sendiri Partner MY memang tak kuasa nak ambik ambik gambar ni Tak sabar nak habiskan tempoh 14 hari ni Nak pergi beli...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Terengganu Fc Umum Harga Tiket Agarbomb Performance Cup 2024

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Hada Labo Hydrating Water Gel

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director



10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online

10 Filem Melayu Terbaru Best Di Platform Online Netflix Malaysia 2024 Mesti Tonton


Always Evolving Explore The Latest Offerings At Bandarbetvip

Menang Dipuji Kalah Dicaci Begitulah Nasib Salah Di Liverpool

Najis Boleh Jadi Petunjuk Anda Alami Kanser Usus Ini Tanda Tandanya

Rm1 500 Pay And No Retirement Plan Why Teachers In Pas Linked Kindergarten Pasti Are Disgruntled

A Tale Of Two Leaders

Artis Cahaya Manis Music Duruk Ngabang Chord