Kwsp Mohon Maaf Atas Kes Viral Di Media Sosial


KWSP Mohon Maaf Atas Kes Viral Di Media Sosial. Berikut adalah kenyataan maaf daripada pihak Kumpulan Simpanan Wang Pekerja (KWSP) setelah berita seorang pesakit kanser yang terpaksa datang ke pejabat KWSP walaupun sakit dan terlantar di atas katil.
KWSP Mohon Maaf Atas Kes Viral Di Media Sosial Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) ambil maklum mengenai berita yang sedang tular berkaitan pengalaman perkhidmatan dari salah seorang ahli KWSP di Johor Bahru.
KWSP amat kesal dan mohon maaf atas pengalaman kurang menyenangkan yang dialami ahli tersebut dan keluarganya.
Pihak KWSP telah menghubungi dan berjumpa dengan ahli tersebut dan keluarganya untuk memahami situasi ini dengan lebih lanjut. Ini bukan sahaja bertujuan membantu kes ahli tersebut, malah kami akan menggunakan pengalaman kali ini untuk memperbaiki proses yang sedia ada supaya kami dapat memberikan perkhidmatan yang lebih baik dan prihatin kepada ahli-ahli kami.
Sekali lagi, kami ingin memohon maaf atas segala kesulitan yang telah berlaku. Di sini juga ingin kami menegaskan bahawa pihak KWSP sentiasa mengambil berat terhadap aduan atau maklum balas daripada ahli mengenai tahap perkhidmatan untuk tujuan penambahbaikan berterusan.
Sebelum ini telah tular di media sosial facebook seorang rakyat yang berurusan dengan KWSP tetapi mendapat layanan yang tidak sepatutnya daripada staff KWSP tersebut keluarga pencarum terpaksa menyewa ambulans dan mengusung pesakit kanser tahap empat ke kaunter untuk mendapatkan cap jari bagi mengeluarkan wang berjumlah kurang daripada RM10,000.
Adik wanita itu, Nur Sheila Abdullah yang berkongsi kejadian itu di media sosial berkata, keluarga terpaksa mengusung kakaknya yang terlantar sejak sembilan bulan lalu untuk mengeluarkan baki wang caruman di KWSP bagi tujuan kos rawatan serta ubat.
“Sebelum ini, saya dan abang membuat pertanyaan di kaunter KWSP dan kami meminta jasa baik pegawai membuat lawatan ke rumah untuk mendapatkan cap jari secara manual dan pengesahan diri pencarum. Kami merayu kerana kakak seorang pesakit kanser yang terlantar dan ingin mengeluarkan wang caruman yang mana bakinya kurang RM10,000.
“Bagaimanapun mereka berkata pencarum wajib hadir ke pejabat untuk pengesahan cap jari menggunakan mesin di situ. Mereka menyatakan tidak kisah mahu datang menggunakan ambulans atau pengusung (stretcher). Janji datang ke pejabat,” katanya.
Nur Sheila berkata, keluarganya terpaksa akur namun pemerhatian mendapati Pejabat KWSP Johor Bahru tidak menyediakan kemudahan seperti parkir ambulans atau pesakit hilang upaya sebaliknya yang ada hanya ada untuk orang kurang upaya (OKU).
Menurutnya, lebih menyedihkan apabila pengawal keselamatan mengarahkan ambulans ke belakang bangunan dengan alasan tidak mahu mengganggu bahagian depan.
“Akhir sekali seorang pegawai datang menguruskan ambulans dan mengarahkan pembantu perubatan menolak pengusung masuk ke kaunter. Saya sedih melihat kakak yang memang sudah tidak ada daya upaya mengangkat tangannya terus menjadi tontonan orang ramai di situ,” katanya.
Dia berkata, keluarganya terkilan apabila seorang pegawai memberitahu sebenarnya boleh menggunakan cap jari manual namun prosesnya agak lambat.
“Kenapalah tak beritahu ketika kami membuat pertanyaan, kami tak kisah pun lambat janji kakak tidak perlu ke sana.
“Keselamatan juga penting, bayangkan kalau yang datang ini pesakit yang mempunyai penyakit berjangkit tidakkah ia membahayakan anda semua,” katanya. -Metro Online-
The post KWSP Mohon Maaf Atas Kes Viral Di Media Sosial appeared first on Berita Viral Terkini.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://beritaviralterkini.com/kwsp-mohon-maaf-atas-kes-viral-di-media-sosial/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Adsense Menariknya Main Blog Kontent Seo Dari Blog Content Trafik Media Sosial

Adsense Menariknya Main Blog Kontent Seo Dari Blog Content Trafik Media Sosial

papar berkaitan - pada 14/12/2019 - jumlah : 533 hits
Adsense Menariknya Main Blog Kontent SEO dari Blog Content Trafik Media Sosial Cerita pasal google adsense aku rasa ramai dah tahu dan tak perlu bahas nak tahu juga baca Apa yang menarik main blogs adsense kontent SEO Kita bahas secara simp...
Membawang Di Media Sosial

Membawang Di Media Sosial

papar berkaitan - pada 14/12/2019 - jumlah : 436 hits
1 Istilah membawang sudah menjadi satu istilah yang difahami oleh rakyat Malaysia sebagai satu perbuatan memperkatakan tentang orang lain bergosip atau mengumpat Ada yang mengatakan asal usul perkataan membawang ini bermula dengan gelaran M...
Gambar Kubur Mona Fandey Dan Suami Tular Di Media Sosial Selepas 18 Tahun Disemadikan

Gambar Kubur Mona Fandey Dan Suami Tular Di Media Sosial Selepas 18 Tahun Disemadikan

papar berkaitan - pada 13/12/2019 - jumlah : 1105 hits
Siapa masih ingat lagi kisah Mona Fandey dan suaminya Mohd Affandi Abdul Rahman melakukan pembunuhan terhadap Datuk Mazlan Idris pada 1993 yang juga dikenali sebagai bekas ahli Dewan Undangan Negeri Baru Talam Pahang Memang seram dan tragis...
Aksi Mandi Di Atas Motor Viral 5 Abg Karanganyar Dimandikan Di Mapolres

Aksi Mandi Di Atas Motor Viral 5 Abg Karanganyar Dimandikan Di Mapolres

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 220 hits
Di halaman Satuan Sabhara Polres Karanganyar mereka bertelanjang dada dan dimandikan oleh orang tuanya masing masing
Satu Korban Tewas Bus Sriwijaya Diketahui Keluarga Melalui Media Sosial

Satu Korban Tewas Bus Sriwijaya Diketahui Keluarga Melalui Media Sosial

papar berkaitan - pada 27/12/2019 - jumlah : 217 hits
Kabid Dokkes Polda Sumsel Kombes Pol Syamsul Bahar menjelaskan tim DVI kesulitan mengungkap identitas korban Sari Hal ini disebabkan sidik jari korban sempat tak terbaca dan minimnya data pendukung yang ada di tubuhnya
Kucing Setengah Ayam Gemparkan Media Sosial

Kucing Setengah Ayam Gemparkan Media Sosial

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 362 hits
Kucing merupakan salah satu haiwan kesayangan orang untuk dijadikan peliharaan Selain kerana wajahnya yang lucu bulunya yang halus menjadi daya tarik tersendiri Baru baru ini orang ramai sempat digemparkan oleh gambar seekor kucing bertubuh...
Tips Nak Tinggikan Engagement Media Sosial

Tips Nak Tinggikan Engagement Media Sosial

papar berkaitan - pada 21/12/2019 - jumlah : 337 hits
TIPS NAK TINGGIKAN ENGAGEMENT MEDIA SOSIAL Hai korang Mommy dapat tips nak tinggikan engagement media sosial dari pemerhatian mommy dan juga penglibatan mommy dalam media sosial Mudah tapi bukan senang Walaubagaimanapun korang pun boleh cub...
Lirik Lagu Takyah Sonaone

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Huggies Malaysia Meraikan Ibu Dan Memperkenalkan Lampin Bayi Baharu Mereka Dengan Fun Run

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Bila Tutup Dapo

Piala Dunia Sepak Takraw 2024 Jadual Perlawanan Negara Terlibat Senarai Pemain Malaysia

Jemson Mekar Chord

Resepi Sotong Dan Fishcake Goreng Pedas

Doa Rasulullah Setiap Pagi