Kumpulan Anti Vaksin Tidak Setuju Dr Zulkifli Dilantik Sebagai Menteri Hal Ehwal Agama


Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin semalam mengumumkan barisan kabinet baharu setelah runtuhnya kerajaan Pakatan Harapan awal bulan ini. Apa yang menarik kali ini, tiada jawatan Timbalan Perdana Menteri diwujudkan, tetapi Muhyiddin bakal dibantu oleh empat menteri kanan.
Apa yang lebih menarik adalah pelantikan bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Dr. Zulkifli Mohamad al-Bakri sebagai YB Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama). Rata-rata rakyat Malaysia menyokong pelantikan ini, termasuklah Setiausaha Politik kepada Lim Kit Siang, Syahredzan Johan.
Pelantikan ini disambut baik oleh Dr. Zul sambil meminta orang ramai agar mendoakan beliau dapat menjalankan tugas dengan baik bagi membawa negara ke legasi seterusnya.
Namun terdapat satu golongan dikatakan kurang senang dengan pelantikan Dr Zul sebagai Menteri Hal Ehwal Agama. Mereka adalah golongan anti-vaksin. Satu golongan yang menolak suntikan vaksin kepada anak-anak mereka.
Dalam satu perkongsian yang dibuat oleh seorang pengguna Facebook ini menunjukkan betapa mereka kurang senang dengan pelantikan Dr Zul. Namun tiada alasan yang diberikan.
Sejurus selepas perkongsian ini dimuat naik, ia turut mendapat sokongan daripada beberapa ahli anti-vaksin yang lain. Ada sesetengah daripada mereka yang mempersoalkan pelantikan beliau sebagai menteri Hal Ehwal Agama.
Rasa kurang senang golongan anti vaksin ini hadir apabila Dr Zul pernah mengeluarkan fatwa ketika beliau menjadi Mufti Wilayah Persekutuan betapa pentingnya untuk memberi suntikan imunisasi kepada anak-anak.
“Ibu bapa dan penjaga yang lalai daripada kewajipan (memastikan anak-anak menerima imunisasi) adalah berdosa apabila anak-anak dijangkiti penyakit berjangkit yang boleh dielakkan.” Katanya dalam satu kenyataan.
Malah perang di antara Dr Zul dan golongan ini telah bermula dari tahun lalu lagi sejak beliau mengeluarkan fatwa betapa harusnya seorang ibu bapa menyuntik vaksin kepada anak-anak dibawah jagaan mereka.
Dalam masa yang sama, seorang pengguna Facebook, Shiddiq Batunam telah menulis satu surat terbuka untuk bekas mufti Wilayah Persekutuan. Dalam suratnya, beliau mengucapkan tahniah kepada Dr Zul ke atas lantikan di dalam kabinet baharu.

Sambil menekankan betapa pentingnya ilmu agama di ajar secara terus menerus sejak dari kecil sehinggalah dewasa, Shiddiq juga memohon kepada Dr Zul agar meneruskan perjuangan untuk memberi kesedaran kepada golongan anti-vaksin.
Beliau menambah bahawa kesan kepada gerakan anti-vaksin ini akan menyebabkan indeks umur hidup seseorang rakyat Malaysia itu pendek. Manakala bayi-bayi pula terdedah kepada bahaya sejak kecil lagi.
“Serangan anti-vaksin terhadap masyarakat sangat dasyat sehinggakan ada diantara mereka sanggup membiarkan anak sakit tidak dirawat dan menyerahkan bulat-bulat pada takdir tanpa sabarang usaha mengawalnya.” Katanya.
Bagi beliau, gerakan ini hadir daripada kalangan orang-orang yang menafikan hak akal walaupun mereka memahami agama dan meletakkan Islam sebagai satu jalan hidup.
Dr Zul dan 29 lagi menteri yang dilantik bakal mengangkat sumpah sebagai menteri pada hari ini di hadapan Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah.
 
Sumber: www.thevocket.com
The post Kumpulan Anti-Vaksin Tidak Setuju Dr Zulkifli Dilantik Sebagai Menteri Hal Ehwal Agama appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.islamituindah.my/kumpulan-anti-vaksin-tidak-setuju-dr-zulkifli-dilantik-sebagai-menteri-hal-ehwal-agama/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mufti Wilayah Ganti Mujahid Sebagai Menteri Hal Ehwal Agama

Mufti Wilayah Ganti Mujahid Sebagai Menteri Hal Ehwal Agama

papar berkaitan - pada 9/3/2020 - jumlah : 733 hits
Barisan kabinet baru yang diumumkan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin hari ini menampilkan dua individu bukan ahli politik yang akan dilantik sebagai senator bagi memegang jawatan menteri kanan Dua individu itu ialah Ketua pegawai eksekutif ...
Alhamdulillah Saya Pun Suka Beliau Lelaki Cina Ini Gembira Dr Zulkifli Jadi Menteri Hal Ehwal Agama

Alhamdulillah Saya Pun Suka Beliau Lelaki Cina Ini Gembira Dr Zulkifli Jadi Menteri Hal Ehwal Agama

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 361 hits
Pengumuman kabinet baharu di bawah pimpinan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin ternyata memberikan pelbagai reaksi yang berbeza daripada rakyat Selain sejarah tercipta dengan tiada sebarang pelantikan Timbalan Perdana Menteri yang dig...
Dr Zulkifli Mufti Pertama Dilantik Sebagai Menteri

Dr Zulkifli Mufti Pertama Dilantik Sebagai Menteri

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 962 hits
Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri muncul sebagai mufti pertama di negara ini dilantik menganggotai barisan jemaah Kabinet Loading Agamawan kelahiran Terengganu itu akan menganggotai barisan Kabinet sebagai Me...
Pengiktirafan Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri Sebagai Menteri Agama Persekutuan

Pengiktirafan Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri Sebagai Menteri Agama Persekutuan

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 521 hits
Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri mendahului senarai enam individu yang mengangkat sumpah sebagai Senator di hadapan Yang Dipertua Dewan Negara Tan Sri S A Vigneswaran hari ini 10 Mac 2020 Masukkan emel anda ...
Kenyataan Daripada Menteri Hal Ehwal Agama Berkenaan Berkenaan Covid 19

Kenyataan Daripada Menteri Hal Ehwal Agama Berkenaan Berkenaan Covid 19

papar berkaitan - pada 12/3/2020 - jumlah : 441 hits
Menteri Hal Ehwal Agama telah mengeluarkan arahan berkaitan kes COVID 19 yg sedang melanda di negara Malaysia YB Senator Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri merupakan Menteri
Menteri Hal Ehwal Agama Putuskan Sebentar Lagi Arahan Solat Jumaat

Menteri Hal Ehwal Agama Putuskan Sebentar Lagi Arahan Solat Jumaat

papar berkaitan - pada 13/3/2020 - jumlah : 323 hits
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Dr Zulkifli Mohamad berkata arahan untuk solat Jumaat digantikan dengan solat Zuhur di rumah hanya akan diputuskan dalam tempoh dua hingga tiga jam dari sekarang Zulkifli berkata ini kerana pihaknya sedang...
Perlantikan Dr Zulkifli Beri Sinar Baru Mungkin Lepas Ni Golongan Anti Vaksin Lebih Terbuka

Perlantikan Dr Zulkifli Beri Sinar Baru Mungkin Lepas Ni Golongan Anti Vaksin Lebih Terbuka

papar berkaitan - pada 11/3/2020 - jumlah : 220 hits
Terbaharu Perdana Menteri Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengumumkan senarai Menteri Kabinet 2020 yang akan bersama dengan beliau menerajui pucuk pimpinan kerajaan Malaysia Di dalam pengumuman tersebut bekas mufti Wilayah Persekutu...
Mufti Wilayah Dilantik Sebagai Menteri Di Jabatan Perdana Menteri

Mufti Wilayah Dilantik Sebagai Menteri Di Jabatan Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 9/3/2020 - jumlah : 388 hits
Menerusi pengumuman senarai kabinet yang diumumkan secara langsung oleh Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri diangkat menjadi Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Dr Zulkif...
Doa Dan Bantulah Saya Dr Zulkifli Terus Ke Masjid Lepas Dilantik Jadi Menteri

Doa Dan Bantulah Saya Dr Zulkifli Terus Ke Masjid Lepas Dilantik Jadi Menteri

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 353 hits
Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri meminta doa seluruh rakyat Malaysia dalam memikul tangungjawab sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri Menerusi kenyataan yang dimuatnaik di facebook rasmi Mufti Wilayah Persekutuan Dr Zulkifli tur...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally