Kubur Berdarah Di Alor Setar Tular


 Kubur Berdarah Di Alor Setar Tular

ALOR SETAR - Video sebuah 'kubur berdarah' di Tanah Perkuburan Islam di Masjid Al Irfan, Derga, di sini, menjadi tular di laman sosial sejak petang tadi.
Video berdurasi 19 saat itu memaparkan kejadian aneh menggemparkan masyarakat setempat sekitar Bandaraya Alor Setar hingga ramai penduduk datang untuk melihat sendiri keadaan itu.
Orang awam, Rahmat Ahmad, 50, berkata, dia mendapat maklumat dari beberapa rakannya berhubung kubur berdarah melalui aplikasi WhatsApp.
Katanya, dia yang kebetulannya melalui kawasan terbabit kemudian mengambil keputusan untuk melihat sendiri kejadian tersebut dengan singgah di tanah perkuburan itu
"Ketika saya ke tanah perkuburan tersebut, saya lihat dapati ada beberapa orang awam sudah melawat kawasan kubur berdarah tersebut dan mendapati ada cecair warna merah apabila mendekatinya.
Jadi, saya memang terkejut melihat keadaan kubur dengan cecair warna merah dan tanah mendap itu memandangkan kali pertama melihat keadaan seumpama itu" katanya.
Sementara itu,Setiausaha Masjid Al Irfan, Yahya Saad berkata, dia mengetahui kejadian di masjid terbabit selepas dimaklumkan beberapa kakitangan Masjid AL-Irfan.


Yahya berkata, dia yang terkejut dengan berita itu terus ke masjid berkenaan untuk memastikan dan melihat sendiri kejadian yang berlaku di tanah perkuburan itu.


Beliau berkata, dia mendapati memang ada cecair warna merah seperti ditularkan dalam video, bagaimanapun tidak dapat memastikan samada ia adalah darah ataupun tidak.


Bagaimanapun, Yahya berkata,sememangnya terdapat mayat dikebumikan di tanah perkuburan tersebut kira-kira dua minggu lalu.


Katanya, mereka bertindak menimbus semula kubur berkenaan petang tadi selepas berbincang dengan ahli jawatankuasa demi mengelakkan berlakunya fitnah.


"Kami membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar, tadi demi membolehkan siasatan lanjut dilakukan pihak bertanggungjawab,"katanya.


"Kami juga telah memaklumkan perkara terbabit kepada Jabatan Hal Ehwal Agama Negeri Kedah (JHEAIK) dan difahamkan mereka akan turun esok,"katanya.


Beliau berkata, pihaknya berharap orang awam tidak menularkan video kejadian memandangkan maklumat yang tersebar belum dipastikan kesahihannya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://qasyahfulmalayworld.blogspot.com/2020/09/kubur-berdarah-di-alor-setar-tular.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Misteri Kubur Berdarah Di Alor Setar Ada Persamaan Dengan Kes Makam Berdarah Di Balikpapan

Misteri Kubur Berdarah Di Alor Setar Ada Persamaan Dengan Kes Makam Berdarah Di Balikpapan

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 1854 hits
Beberapa hari lalu penduduk sekitar Alor Setar kecoh dengan dakwaan bahawa terdapat sebuah kubur di tanah perkuburan berhampiran Masjid Irfan Al Derga menjadi mendap dan mengeluarkan cecair merah dikatakan darah Pengerusi Jawatankuasa Agama...
Henti Sebar Video Kubur Berdarah Ia Mengaibkan Jenazah Dan Keluarga

Henti Sebar Video Kubur Berdarah Ia Mengaibkan Jenazah Dan Keluarga

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 427 hits
ALOR SETAR Imam Masjid Al Irfan di Derga di sini Abdul Hadi Awang 55 merayu kepada orang awam supaya menghentikan penyebaran video kubur berdarah seperti yang sedang tular di media sosial Menurutnya seluruh jemaah masjid terkilan dengan pen...
Imam Masjid Al Irfan Rayu Hentikan Sebar Video Kubur Berdarah

Imam Masjid Al Irfan Rayu Hentikan Sebar Video Kubur Berdarah

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 451 hits
BARU BARU ini tular di media sosial dan aplikasi Whatsapp kumpulan Video sebuah kubur berdarah di Tanah Perkuburan Islam di Masjid Al Irfan Derga Alor Setar Kedah Video berdurasi 19 saat itu memaparkan kejadian aneh menggemparkan masyarakat...
Viral Video Kubur Berdarah

Viral Video Kubur Berdarah

papar berkaitan - pada 20/9/2020 - jumlah : 1083 hits
Video sebuah kubur berdarah di Tanah Perkuburan Islam di Masjid Al Irfan Derga di sini menjadi tular di laman sosial sejak petang tadi Video berdurasi 19 saat itu memaparkan kejadian aneh menggemparkan masyarakat setempat sekitar Bandaraya ...
Belum Ada Keperluan Laksana Sjr Dalam Bandar Alor Setar

Belum Ada Keperluan Laksana Sjr Dalam Bandar Alor Setar

papar berkaitan - pada 18/9/2020 - jumlah : 281 hits
M Update 18 9 2020 Polis melihat tiada keperluan buat masa ini untuk mengadakan sekatan jalan raya di bandar raya Alor Setar dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan secara pentadbiran di daerah Kota Setar Ketua Polis Daerah K...
Kisah Riwayat Jenazah Kubur Berdarah Ketika Hayatnya

Kisah Riwayat Jenazah Kubur Berdarah Ketika Hayatnya

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 973 hits
KISAH RIWAYAT JENAZAH KUBUR BERDARAH KETIKA HAYATNYA Alor Setar Kami harap siapa yang menular berkaitan kisah kubur berdarah atau menyebarkan berita tidak sahih itu supaya memadam atau menghentikan komen perkara belum tentu kesahihannya Kam...
Berhenti Membuat Spekulasi Berkongsi Video Kubur Berdarah Di Tanah Perkuburan Masjid

Berhenti Membuat Spekulasi Berkongsi Video Kubur Berdarah Di Tanah Perkuburan Masjid

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 446 hits
ALOR STAR Pihak berkuasa agama meminta orang ramai untuk berhenti membuat spekulasi dan berkongsi video kubur berdarah di tanah perkuburan Masjid Al Irfan di sini Pegawai agama daerah Kota Setar Ahmad Faisol Omar berkata pihaknya masih menu...
Punca Sebenar Kubur Berdarah Di Kedah

Punca Sebenar Kubur Berdarah Di Kedah

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 2323 hits
Viral Kubur Berdarah Di Alor Setar Kedah Jangan Terkejut Ini PuncanyaViral sebuah kubur di Tanah Perkuburan Islam Masjid Al Irfan di Derga Alor Setar yang mengeluarkan air berwarna merah seakan akan darah Menurut seorang saksi yang melihat ...
Covid 19 Polis Nafi Tutup Laluan Ke Alor Setar

Covid 19 Polis Nafi Tutup Laluan Ke Alor Setar

papar berkaitan - pada 9/9/2020 - jumlah : 220 hits
M Update 9 9 2020 Polis menafikan berita tular melalui media sosial sejak semalam yang mendakwa beberapa laluan di sekitar bandar raya ini ditutup susulan penularan wabak COVID 19 sehingga menimbulkan kegusaran awam Ketua Polis Kedah Datuk ...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Makanan Perlis Paling Popular

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Sarapan Puri Apom Di Ashoka Curry House

Bintang Tiktok Terkenal Iraq Umm Fahad Mati Ditembak Depan Rumah

Hiburan Demi Pendapatan Halal Hafidz Roshdi Kini Kerja Lalamove Untuk Bayar Nafkah Anak Anak Ada Pula Yang Menghina

Nak Tagih Perhatian Ke Mesej Perbualan Han Sohee Dengan Haters Di Instagram Raih Pelbagai Reaksi

Pas Merayu Kekal Kuasa Di Perlis Alasan Terkini Mb Lato Lato Berkaitan

Mulut Pak Ya Ni Memang Jahat