Kuatkan Sistem Imuniti Anak Dengan Cara Ini Barulah Tak Susah Hati Lagi


Dalam kehidupan norma baharu, sangat penting untuk mama papa lebih peka terhadap kesihatan anak-anak. Kalau dahulu mungkin kita tak kisah anak bermain di luar rumah, tetapi sekarang sudah sedikit paranoid kerana virus Covid-19 ada di mana-mana sahaja.
Tidak perlulah sehingga menyekat tumbesaran serta perkembangan anak, cuma mama papa perlu ambil beberapa langkah berjaga-jaga supaya anak kekal sihat.

Seperti yang telah disarankan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), anak-anak juga perlu diberikan suntikan vaksin sebagai perlindungan daripada virus Covid-19. Namun, selain pemberian vaksin mama papa juga boleh mengambil beberapa inisiatif yang lain supaya tahap imuniti serta perkembangan kesihatannya sentiasa di tahap terbaik.
Didik Anak Kepentingan Mencuci Tangan
Bukan semua anak biasa untuk kerap mencuci tangan kerana pada mereka ia hanya perlu dilakukan jika kotor sahaja. menjadi tugas mama papa untuk mendidik anak bahawa dalam kehidupan norma baharu membasuh tangan adalah sesuatu yang perlu dilakukan setiap masa.

Ajarkan kepada mereka cara-cara mencuci tangan yang betul supaya ia bersih dan bebas kotoran. Penggunaan sabun yang sesuai juga sangat penting untuk membasmi kuman sekaligus melindungi anak-anak.
Selain mencuci tangan, mama papa boleh selalu ingatkan anak untuk menggunakan hand sanitizer. Ia merupakan satu keperluan dan sangat penting untuk menggunakannya.

Carilah hand sanitizer yang menarik dan comel-comel tetapi berfungsi untuk membunuh kuman jahat supaya anak-anak lebih teruja untuk menggunakannya selalu.
Kerap Mandi Dan Bersihkan Badan
Selain itu juga, mama papa boleh selalu mengingatkan anak-anak untuk kerap mandi. Bukan sahaja dibersihkan dengan air, pastikan anak-anak menggunakan sabun ketika mandi. Semasa mandi dan membersihkan badan, ia sekurang-kurangnya dapat membantu untuk menghapuskan kuman yang mungkin ada pada tubuh.
Pakai Pelitup Muka
Ini sangat PENTING! Ketika keluar rumah, amat penting untuk pakaikan pelitup muka pada anak. Carilah pelitup muka yang menarik minat mereka dan selesa supaya mereka tidak merasa rimas ketika memakainya.

Mungkin ada sesetengah anak yang kurang suka memakai pelitup muka kerana kurang selesa, jadi mama papa perlu jelaskan kepentingan memakai pelitup muka. Mama papa pun perlu pakai pelitup muka dengan betul okay?
Minum Banyak Air & Makan Suplemen
Selain itu juga, sangat digalakkan untuk anak-anak minum banyak air masak. Ia dapat membantu mengelakkan tekak menjadi kering dan sakit. Selain itu, air masak juga sangat baik untuk membantu mengekalkan kesihatan anak.
Paling bagus sekali jika mama papa boleh dapatkan SUPLEMEN untuk anak. Mengamalkan suplemen sangat baik untuk membantu anak-anak kekal sihat. Suplemen yang terbaik haruslah mempunyai pelbagai fungsi tertentu untuk menguatkan sistem imuniti serta kaya kebaikan vitamin yang bagus untuk anak.
PNKIDS A to Z Multivitamin Pilihan Terbaik! 
Untuk mama papa yang mahukan suplemen terbaik untuk anak anda, bolehlah dapatkan PNKIDS A to Z Multivitamin. Ia diperbuat daripada pektin (kulit epal) dan tidak mengandungi gluten, laktosa serta GMO.

Yang bagusnya, rasa suplemen ini telah disesuaikan mengikut citarasa masyarakat Asia yang kurang gemarkan rasa manis. Usah dipertikaikan kebaikan suplemen ini kerana ia mengandungi 13 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh anak dalam satu gummy!

PNKIDS A to Z Multivitamin juga menyokong metabolisme serta keseluruhan perkembangan anak. Ia juga membantu menguatkan fungsi imuniti si manja tersayang! Ia berperisa rasberi yang pasti memikat selera anak anda. Ia tidak melekit pada gigi serta mudah dikunyah. Selain itu, pembelian suplemen ini didatangkan dengan mainan istimewa di dalam kotaknya. Mesti anak seronok!
Mama papa nak tahu maklumat lanjut tentang produk ini, klik SINI atau layari mana Facebook PNKids Malaysia
Boleh juga buat pembelian online di https://www.watsons.com.my/all-brands/b/167288/pnkids
The post Kuatkan Sistem Imuniti Anak Dengan Cara Ini, Barulah Tak Susah Hati Lagi! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/kuatkan-sistem-imuniti-anak-dengan-cara-ini-barulah-tak-susah-hati-lagi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Anak Mudah Makan Ada Caranya Jangan Paksa Marah Lagi Susah

Nak Anak Mudah Makan Ada Caranya Jangan Paksa Marah Lagi Susah

papar berkaitan - pada 1/4/2022 - jumlah : 188 hits
Dalam penyediaan makanan anak kebanyakan ibu akan bertanya soalan apa perlu prepare sebelum masak untuk anak Ini kerana setiap anak seleranya tak sama dan memerlukan ibu lebih kreatif dan pandai tackle Menerusi perkongsian Dietitian Puan No...
Anak Buat Lawak Terbalik Ala Ala Shuib Reaksi Achey Pula Cuit Hati Netizen

Anak Buat Lawak Terbalik Ala Ala Shuib Reaksi Achey Pula Cuit Hati Netizen

papar berkaitan - pada 14/3/2022 - jumlah : 242 hits
Bagi yang suka mengikuti sketsa komedi Sepahtu Reunion mesti sudah mengenali komedi terbalik yang suka dibuat oleh shuib Ianya merupakan ikonik bagi shuib dan selalu digunakan oleh shuib untuk menggambarkan sesuatu perkara secara terbalik S...
Tak Perlu Susah Jahit Tanda Nama Lencana Sekolah Anak Tampal Gosok Siap

Tak Perlu Susah Jahit Tanda Nama Lencana Sekolah Anak Tampal Gosok Siap

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 124 hits
Sesi persekolahan penggal 2022 2023 akan bermula tak lama lagi Nampaknya ibu bapa kembali sibuk untuk membuat persiapan anak anak setelah bercuti beberapa minggu lalu Makin dekat sekolah dibuka banyak persediaan anak anak perlu dilakukan An...
Banyak Tanya Banyak Cakap Itu Cara Anak Nak Rasa Didengari Mak Ayah Kena Layan Baru Membesar Hebat

Banyak Tanya Banyak Cakap Itu Cara Anak Nak Rasa Didengari Mak Ayah Kena Layan Baru Membesar Hebat

papar berkaitan - pada 12/3/2022 - jumlah : 366 hits
Anak umur empat hingga enam tahun memang tengah becok banyak tanya Ada masa sampai tak terlayan dengan soalan berangkai si kecil Namun itu sebenarnya cara mereka eksperesikan apa yang mereka fikir Mama dan papa sebaiknya layanlah si kecil s...
Atasi Masalah Kulit Anak Anak Dengan Mengamalkan Cara Pemakanan Yang Sihat

Atasi Masalah Kulit Anak Anak Dengan Mengamalkan Cara Pemakanan Yang Sihat

papar berkaitan - pada 22/3/2022 - jumlah : 191 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada semua rakan rakan yang dikasihi sekalian Cuti sekolah telah pun bermula So apa perancangan ibu bapa untuk memenuhi masa lapang anak anak waktu cuti nie Mesti ana...
Guna Buah Delima Bantu Hilangkan Batuk Anak Ibu Ini Kongsi Cara Nak Buat

Guna Buah Delima Bantu Hilangkan Batuk Anak Ibu Ini Kongsi Cara Nak Buat

papar berkaitan - pada 19/3/2022 - jumlah : 140 hits
Buah delima bantu hilangkan batuk anak macam mana tu Demam batuk dan selesema itu memang sinonim dengan anak anak yang masih kecil Tambah pula dengan keadaan sekarang yang mana bukan sahaja kanak kanak malah orang dewasa juga mudah untuk di...
Nak Latih Anak Toilet Tranining Lagi Awal Lagi Bagus Ini Cara Terapis Kongsikan

Nak Latih Anak Toilet Tranining Lagi Awal Lagi Bagus Ini Cara Terapis Kongsikan

papar berkaitan - pada 12/3/2022 - jumlah : 531 hits
Nak ajar anak ke tandas dan tidak lagi memakai lampin perlukan masa Yang penting ibu ayah kena kerjasama dan tak mudah putus asa Mulakan dari awal usia baru senang nak jadikan rutin pada si kecil Toilet training ada banyak fasanya ianya ber...
Pandai Dia Cairkan Hati Mommy Lepas Mesej Kali Ni Anak Amyra Rosli Hantar Video Pula Cute

Pandai Dia Cairkan Hati Mommy Lepas Mesej Kali Ni Anak Amyra Rosli Hantar Video Pula Cute

papar berkaitan - pada 14/3/2022 - jumlah : 133 hits
Ibu mana yang tidak cair bila mana anak membuat aksi comel meminta sesuatu atau meminta ibunya pulang Biar sedang bekerja namun hati pastinya buat si comel tersayang Inilah yang dilalui pelakon Amyra Rosli Menerusi Instagramnya Amyra yang k...
Ibu Kongsi Tip Wean Off Cara Paling Mudah Dalam 2 Minggu Anak Boleh Lupa

Ibu Kongsi Tip Wean Off Cara Paling Mudah Dalam 2 Minggu Anak Boleh Lupa

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 157 hits
Setiap ibu yang menyusukan anak mesti akan melalui fasa putus susu atau cerai susu bermula usia anak 2 tahun atau awal sikit disebabkan bakal dapat adik atau masalah tertentu Bagaimanapun kebanyakan ibu tak sanggup nak tengok anak menangis ...
Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Mahalini Dah Peluk Islam

Fiersa Besari April Chord

Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists

Nak Beriadah Tapi Malas Hadap Jammed Ini 5 Taman Rekreasi Terletak Di Kl Selangor Boleh Diakses Guna Lrt Amp Mrt

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter

Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


918kiss 7 2567 918kiss 918kiss Top 61 By Autumn 918kissauto Io

Sbdj Siri 197 Rahsia 4 Peti Hitam

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Drama Dedaun Hijau Di Angin Lalu

Khasiat Dan Potensi Ikan Toman Untuk Kesihatan

Zicha Anesha Bukan Cinta Terlarang Chord