Konspirasi Menghalang Anwar Jadi Pm Masih Berjalan


*Konspirasi Menghalang Anwar jadi PM Masih Berjalan?*
Hanya dalam jangkammasa seminggu setengah berlaku ketiga2 peristiwa ini:1.0 Kongress Maruah Melayu2.0 Pengangkapan LTTE3.0 Pelawaan Hishamuddin Tun Hussein Menubuhkan kerajaan tanpa DAP dan AmanahRamai tidak nampak permainan ini.
Namun kepada yang lama di dalam politik pembangkang seperti Tulang Besi dan pernah merasai suasana sewaktu Operasi Lalang dan peristiwa2 lain, nada dan rasanya adalah seperti sama.
Yakni, pertama ditimbulkan keresahan, kemudian keresahan itu dinaikkan lagi kadarnya dan kemudian dicadangkan solusi yang begitu besar bentuk dan kadarnya.


Pertama, keresahan ditimbulkan dengan diadakan Kongress Melayu Maruah Kedua, keresahan itu dinnaikkan kadarnya ke tahap maksima dgn penangkapan simpatisan2 LTTE. Tujuannya supaya orang Melayu merasakan kaum bukan Melayu sudah amat melampau dan kurang ajar. Ketiga, dicadangkan solusi dan jalan keluar yakni melalui lidah Hishamuddin Tun Hussein.Sama urutannyya seperti tahun 1987 sewaktu Operasi Lalang:
Pertama, MCA menaikkan isu perlantikan wakil2 Kerajaan dalam Sekolah-Sekolah Cina melalui Timbalan Presiden MCA Lee Kim Sai di Parlimen. Kedua, keresahan itu dinaikkan kadarnya dgn Najib Tun Razak sebagai mantan Ketua Pemuda membuat perhimpunan Hidup Melayu di Stadium TPCA Kampung Baru. Dalam perhimpunan tersebut disebut darah Cina bakal mengalirKetiga, apabila keadaan dilihat sangat resah bagi orang Melayu dicampur dgn kebetulan berlaku peristiwa "Prebet Adam" yang tiada kena mengena dengan isu guru2 Sekolah Cina, maka dicadang dan dilaksana penangkapan borong lebih 120 orang aktivis2 pembangkang(Ketua Pemuda UMNO dan MCA masing2 terselamat dari tangkapan walaupun mereka yg menjadi pencetus)Akhir dari Operasi Lalang pembangkang dapat disenyapkan dan NGO2 serta intelek-intelek yg kuat mengkritik kerajaan berjaya ditangkap dan ditutup mulut mereka.  Penyokong2 Tengku Razaleigh juga dapat dineutralisasikan.
Namun, pada hari ini strategi sebegini sudah kurang kesannya lebih lebih lagi DAP yg menjadi mangsa besar sewaktu Operasi Lalang sekarang ini menjadi anggota kerajaan.
Juga, aliran maklumat begitu pesat sekarang ini berbanding dahulu pada tahun 1987.
Tampaknya setelah Langkah Pertama dan Kedua selesai, mood rakyat terutama orang Melayu tidak begitu memberangkan bagi pihak konspirator menyebabkan Perdana Menteri sendiri tidak begitu bersemangat menyahut seruan Hishamuddin Tun Hussein.
Jadilah perangcangan yg tampaknya seperti mahu menaikkan Azmin Ali sebagai Perdana Menteri itu gagal segagal gagalnya.
Cumanya Azmin Ali amat desperado mahu menjadi Perdana Menteri tidak kesah dengan video semburit yang telah sampai kepada hampir setiap rakyat MAlaysia melalui Whatsapp itu.
Azmin tidak kesah pasal PH. Dia tak kesah kalah nama PH buruk kerana tidak menaikkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri. Dia hendak menjadi Perdana Menteri tidak kesah dia jadi boneka.
Azmin Ali juga tahu kalau Anwar Ibrahim jadi Perdana Menteri, maka karier politik beliau tamat dan kemungkinan beliau akan masuk penjara.
Akhirnya di bawah ini sedutan kenyataan Majlis Setiausaha PH:
KUALA LUMPUR: Majlis Setiausaha Pakatan Harapan (PH) mendesak bekas Naib Presiden UMNO Datuk Seri Hishammuddin Hussein menghentikan kempen yang cuba menampilkan idea kerajaan tanpa penyertaan DAP dan Parti Amanah Negara (Amanah).
Majlis Setiausaha PH dalam kenyataan bersama berkata pihaknya berpegang teguh kepada muafakat PH yang dipersetujui parti komponen PH dan kekal bersatu dalam kerajaan yang turut dianggotai Parti Warisan Sabah dalam Kabinet.
Beraninya Majlis Setiausaha PH membuktikan perancangan terbaru ini tidak sedikit pun disambut oleh rakyat Malaysia.
Tulang Besi menyokong pelajar UM yang memprotes Naib Chancelor UM kerana Naib Chancellor UM itu bermain politik muraham
TULANG BESI


www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.malaysiawaves.net/2019/10/konspirasi-menghalang-anwar-jadi-pm.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+malaysiawaves%2FzpEb+%28Malaysia+Waves%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wapres Jk Utang Indonesia Masih Aman

Wapres Jk Utang Indonesia Masih Aman

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 153 hits
Hingga Agustus utang pemerintah tercatat sudah menyentuh angka Rp4 680 19 triliun Wakil Presiden Republik Indonesia Jusuf Kalla menyebutkan bahwa sikap pemerintah berutang adalah wajar Dia meyakinkan utang pemerintah masih aman
Ultah Ke 28 Boy William Masih Terpukul Dengan Meninggalnya Sang Adik

Ultah Ke 28 Boy William Masih Terpukul Dengan Meninggalnya Sang Adik

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 478 hits
William Hartanto atau lebih dikenal dengan nama Boy William berulang tahun hari ini Boy berulang tahun yang ke 28
Polisi Masih Dalami Motif Penculikan Disertai Pembunuhan Bangkit Maknutu

Polisi Masih Dalami Motif Penculikan Disertai Pembunuhan Bangkit Maknutu

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 145 hits
Polisi Masih Dalami Motif Penculikan Disertai Pembunuhan Bangkit Maknutu Kasatreskrim Polrestabes Surabaya AKBP Sudamiran mengatakan belum banyak keterangan yang didapat dari Mei Nuriawati istri korban Sebab kondisi Mei saat ini masih syok ...
Sosma Masih Diperlukan Kekang Aktiviti Keganasan

Sosma Masih Diperlukan Kekang Aktiviti Keganasan

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 252 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Banjir Masih Hantui Jakarta Ini Penjelasan Gubernur Anies

Banjir Masih Hantui Jakarta Ini Penjelasan Gubernur Anies

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 150 hits
Anies mencontohkan normalisasi di Kampung Melayu Meskipun telah dilebarkan air tetap membanjiri kawasan tersebut
Ini Jawapan Menteri Pembangunan Bila Ditanya Megapa Masih Tiada Kereta Terbang Seperti Dijanjikan

Ini Jawapan Menteri Pembangunan Bila Ditanya Megapa Masih Tiada Kereta Terbang Seperti Dijanjikan

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 691 hits
Malam ni kita teruskan lagi perbincangan kita mengenai kereta terbang pertama Malaysia Rupanya ini alasan yang diberikan oleh Menteri Pembangunan Usahawan Datuk Seri Mohd Redzuan Yusof yang sebelum ini telah berjanji kepada semua untuk mela...
Kena Tangkap Khalwat Tapi Masih Tidak Insaf

Kena Tangkap Khalwat Tapi Masih Tidak Insaf

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 1099 hits
Pegawai Tentera Berstatus Suami Dan Isteri Orang Ditangkap Khalwat Buat Kali Yang KeduaSetiap hari pasti ada berita yang kita dengar tentang kejadian khalwat tidak kira status dan umur mereka Baru baru ini tular di media sosial di mana seor...
Gelombang Tolak Umno Masih Kuat Di Kedah Kerjasama Sukar

Gelombang Tolak Umno Masih Kuat Di Kedah Kerjasama Sukar

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 220 hits
Meskipun sudah menjalinkan kerjasama tidak begitu mudah untuk Pas dan Umno meraih sokongan pengundi di Kedah pada pilihan raya akan datang Pengarah Komunikasi Amanah Kedah Ustaz Ridzwan Abu Bakar berkata sukar untuk Pas Umno meraih sokongan...
Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Adapting To Consumer Behavior

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

There Is An Awakening

App Inarah

Pj Mayor Denies Being Rude To Residents Group

Masih Beraya



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


More Than Pools Patios Eric Curtis Landscape Architecture Designs For Life

Dua Lelaki Didakwa Tebang Pokok Robin Hood

Anwar Announces Over 13 Pay Hike For Govt Servants Largest In History

Kkb By Election Remarks May Cost Pn Support Of Voters

1 Mei 2024 Selamat Hari Pekerja

Menyantuni Rumah Terbuka