Kongsi Rezeki Ketika Covid 19 Usahawan Pemurah Sedekah 1 500 Ayam Segar Untuk Orang Kampung


DALAM tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) Fasa Kedua ini, sudah tentu masyarakat agak terkekang untuk bergerak ke mana-mana, lebih-lebih lagi jika mahu membeli barang dapur dan makanan harian.
Namun, bagi seorang pengusaha ayam segar, tempoh pelaksanaan PKP ini sebaliknya dijadikan peluang untuk berkhidmat kepada masyarakat di sekitarnya yang memerlukan.

Kongsi Rezeki Ketika COVID-19
Pemilik sebuah syarikat pembekal ayam segar, Baharudin Ahmad dan isteri, Norliza Muhd Yunos telah menjalankan khidmat bakti mereka dengan melaksanakan edaran bantuan ayam segar percuma buat seluruh warga Kampung Parit Baru dan Kampung Batu 30, Pontian, Johor baru-baru ini.
Menurut mereka, sebanyak 1,000 ekor ayam segar telah disumbangkan kepada penerima setakat ini.
“Sudah 1,000 lebih ayam sudah disumbangkan.
“Kini sumbangan masih diteruskan, dijangka mungkin 1,500 ekor ayam keseluruhannya,” katanya.

Difahamkan, walaupun kilangnya masih beroperasi tetapi hanya sekadar pada tahap minimum ekoran patuh pada pelaksanaan PKP.
“Edaran sumbangan bermula pada Khamis lepas hingga Sabtu bersama dengan pekerja dan ketua kampung untuk memastikan tiada yang tertinggal atau ada erti pilih kasih.
“Memandangkan tweet kami tular, kami telah memanjangkan lagi sumbangan untuk golongan yang memerlukan di sekitar kawasan kami,” tambahnya lagi.
Lebih menghayat hati, mereka menambah, sumbangan ayam segar tersebut turut sampai kepada penerima yang memang betul-betul sedang memerlukan bantuan.
“Ada yang satu rumah sampai 18 orang isi rumah dan mereka amat memerlukan bantuan makanan.
“Ramai penerima menghargai sumbangan tersebut kerana ia merupakan sumbangan terawal mereka dapat memandangkan sumbangan-sumbangan lain ambil masa untuk sampai ke pihak mereka,” jelasnya.
Memetik sedikit kapsyen yang ditulis pada gambar di Instagram tersebut,
Kita sama2 kongsi rezeki di dalam keadaan ekonomi yang tidak mengizinkan. Insya Allah, di masa akan datang, akan lebih banyak bantuan dari pihak syarikat.
Semoga usaha pengusaha ayam segar ini mendapat ganjaran dan kebaikan berlipat ganda daripada Allah SWT atas usaha mereka membantu masyarakat yang terbeban.
Terima kasih rakyat Malaysia!
Honor 30 Disahkan Menggunakan Sensor 50MP Sony IMX700 Ramai yang menantikan pelancaran Honor 30 pada 15 April ini kerana secara tradisinya mereka menawarkan kemampuan setanding peranti Huawei pada harga yang tidak merobekkan dompet. Meskipun masih berteka-teki mengenai spesifikasi utamanya, misteri mengenai salah satu kamera yang digunakan telah terungkai.

GSMArena mendapat akses kepada rekaan kamera Honor 30. Ia jelas menunjukkan penggunaan sensor 50MP Sony IMX770 untuk kamera utamanya dan sistem pemfokusan Octa PD. Meskipun butiran lanjut mengenainya masih belum dikongsi, namun sumber mendakwa ia akan menjadi sensor terbaik daripada Sony dengan prestasi kamera yang sama dengan barisan siri Huawei P40.
Selain itu, sensor 50MP ini akan diiringi oleh sokongan tiga lagi lensa berbeza yang mana salah satu daripadanya adalah lensa periskop berbentuk empat segi. Peranti ini juga mungkin dilengkapi dengan sokongan dua flash LED.
Tinggal dua minggu sahaja lagi sebelum Honor 30 dilancarkan secara rasmi. Dengan Huawei P40 dijual pada harga RM2799 di Malaysia, kita boleh mengagak Honor 30 kelak akan dijual pada harga lebih rendah.

The post Kongsi Rezeki Ketika COVID-19, Usahawan Pemurah Sedekah 1,500 Ayam Segar Untuk Orang Kampung appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/kongsi-rezeki-ketika-covid-19/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nasihat Irfan Khairi Kepada Usahawan Ketika Covid 19

Nasihat Irfan Khairi Kepada Usahawan Ketika Covid 19

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 372 hits
Kini sudah 3 minggu Perintah Kawalan Pergerakan akibat Covid 19 Pelbagai perasaan dan keadaan dihadapi oleh pelbagai golongan Mereka yang bergelar usahawan juga tidak lari dari pelbagai perasaan dan tanda tanya mengenai perniagaan masing ma...
Kongsi Rezeki Sayur Dan Buah Diberikan Percuma Kepada Penduduk Kampung

Kongsi Rezeki Sayur Dan Buah Diberikan Percuma Kepada Penduduk Kampung

papar berkaitan - pada 5/4/2020 - jumlah : 313 hits
Umum telah mengetahui bahawa wabak pandemik Covid 19 sedang melanda dunia ketika ini Disebabkan penularan wabak yang semakin meningkat kerajaan terpaksa melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan sebagai langkah untuk memutuskan rantaian jang...
Orang Kampung Pandang Hina Wanita Kongsi Pengalaman Duka Sebagai Pesakit Covid 19

Orang Kampung Pandang Hina Wanita Kongsi Pengalaman Duka Sebagai Pesakit Covid 19

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 337 hits
Semoga diberikan kesembuhan buat ibunya small Cover image via Qalbie Ghani Facebook small Wabak Coronavirus Covid 19 telah menular ke seluruh dunia termasuk Malaysia Sehingga semalam di Malaysia sahaja negara sudah mencatatkan sebanyak 3116...
Usahawan Ayam Tempatan Prihatin Edar 1000 Ayam Percuma Buat Kakitangan Serta Warga Kampung Di Pontian

Usahawan Ayam Tempatan Prihatin Edar 1000 Ayam Percuma Buat Kakitangan Serta Warga Kampung Di Pontian

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 241 hits
Dalam mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan rakyat dikehendaki duduk di rumah menyebabkan ramai yang tidak dapat keluar mencari rezeki dan menjana pendapatan bagi menampung keperluan harian keluarga Sebuah syarikat pembekal ayam tempatan dar...
3 Tips Memilih Bisnes Ketika Wabak Covid 19

3 Tips Memilih Bisnes Ketika Wabak Covid 19

papar berkaitan - pada 7/4/2020 - jumlah : 231 hits
Sejak adanya larangan kawalan pergerakan tentunya ramai yang tertanya tanya bagaimanakah caranya untuk memilih perniagaan yang terbaik ketika COVID 19 untuk menjana pendapatan sampingan dari rumah Berikut adalah 3 tips yang dikongsikan oleh...
Virus Corona Ketika Pakistan Melawan Dampak Covid 19 Dengan Zakat

Virus Corona Ketika Pakistan Melawan Dampak Covid 19 Dengan Zakat

papar berkaitan - pada 7/4/2020 - jumlah : 199 hits
Ketika Pakistan memberlakukan kebijakan pembatasan sosial lebih luas untuk memerangi virus corona sebuah hukum Islam tentang kedermawanan telah membantu menyelamatkan mereka yang sedang tidak bisa bekerja Di luar deretan toko toko kelontong...
Covid 19 Mpkk Kolam Agih 500 Kilogram Ikan Kepada 500 Keluarga

Covid 19 Mpkk Kolam Agih 500 Kilogram Ikan Kepada 500 Keluarga

papar berkaitan - pada 2/4/2020 - jumlah : 220 hits
KUALA TERENGGANU 2 April Majlis Pengurusan Komuniti Kampung Kolam mengagihkan 500 kilogram ikan kepada kira kira 500 keluarga di kampung itu yang terjejas akibat COVID 19 Pengerusi MPKK Kolam Muhammad Hamdi Abas berkata sumbangan tanpa meng...
Apa Nasib Rakyat Malaysia Kalau Ph Masih Berkuasa Ketika Covid 19

Apa Nasib Rakyat Malaysia Kalau Ph Masih Berkuasa Ketika Covid 19

papar berkaitan - pada 8/4/2020 - jumlah : 476 hits
Ada yang bertanya agak agaknyalah kalau Pakatan Harapan masih jadi kerajaan apa akan jadi pada nasib rakyat Malaysia sekarang ini Admin jawab syukur Alhamdulillah Allah SWT Maha Bijaksana dan Maha Penyayang dicabut kuasa pemerintahan Pakata...
Keluarga Dipulau Oleh Orang Kampung Sebab Anak Meninggal Akibat Covid 19

Keluarga Dipulau Oleh Orang Kampung Sebab Anak Meninggal Akibat Covid 19

papar berkaitan - pada 7/4/2020 - jumlah : 216 hits
Satu keluarga seorang pesakit COVID 19 yang meninggal dunia akibat virus itu di Indonesia dilapor dipulaukan penduduk tempatan Keluarga Dipulau Oleh Orang Kampung Sebab Anak Meninggal Akibat Covid 19
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega

Wan Maimunah Meraung Dapat Panggilan Haji Tak Sangka Doa 2 Tahun Lalu Dimakbulkan