Kongres Nasional Keadilan Ucapan Hanya Untuk Mengangkat Impian Satu Sosok


Oleh AKMAL MANAFFoto SYAFIQ ISKANDARDecember 7, 2019 7:16 pm

Ucapan-ucapan yang berlangsung ketika kongres hari ini hanya untuk mengangkat impian satu sosok dan menyerang serta melempar tohmahan kepada pimpinan yang lain.

Demikian luah Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang keluar dari dewan kira-kira jam 3 petang ketika program sedang berlangsung,

Azmin menyifatkan, ucapan Presiden (Datuk Seri Anwar Ibrahim) yang bermula dengan sorotan klasik tentang kisah Si Kitol dan Raja Mendeliar jelas membuka laluan kepada para pembahas yang lain untuk terus melakukan serangan peribadi dan memecahkan perpaduan pimpinan dan anggota Keadilan.

“Penganugerahan yang berlangsung pagi tadi juga dilihat provokatif dan menafikan sumbangan besar pejuang-pejuang Keadilan di peringkat akar umbi yang telah memerah keringat dan berkorban demi membangunkan parti keramat ini.

“Perbahasan oleh wakil-wakil yang dipilih secara berat sebelah juga dilihat tidak membawa suara anggota akar umbi.

“Hal ini sekali gus memperlihatkan kegagalan Presiden untuk memenuhi janjinya bagi memastikan pembahas negeri patuh kepada perimeter ucapan yang telah dipersetujui bersama,” katanya.

Azmin berkata demikian dalam satu sidang media khas tergempar yang diadakan di satu lokasi kira-kira enam kilometer dari Pusat Dagangan Antarabangsa (MITC), Ayer Keroh, Melaka hari ini.

Turut hadir, Naib Presiden Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR, Zuraida Kamaruddin; Ketua Wanita Pusat, Haniza Mohamed Talha; Timbalan Ketua AMK Pusat, Hilman Idham dan Timbalan Ketua Wanita Pusat, Dr Daroyah Alwi.

Dalam pada itu, Azmin menambah harapan para perwakilan dan pemerhati supaya Ucapan Dasar Presiden memfokuskan kepada dasar dan hala tuju yang inklusif dan progresif, ternyata meleset.

Selain itu, Azmin yang juga Menteri Hal Ehwal Ekonomi turut mempertahankan ucapan dasarnya yang dibaca pada malam 5 Disember lalu yang tiada unsur menyindir sesiapa.

“Ucapan perasmian daripada saya juga telah memberi tumpuan kepada kerangka besar penyatuan anggota, pengukuhan peranan Keadilan dalam kerajaan dengan fokus memacu dasar dan kebijakan negara, tanpa sedikit pun mencuit dan menyindir mana-mana pihak.

“Kongres Nasional Tahunan ini adalah medan terbaik untuk memperkukuhkan muafakat dan juga kesatuan anggota Keadilan. Wahana ini juga adalah medan untuk membahaskan dasar- dasar parti yang kini merupakan parti peneraju dalam kerajaan.

“Menyedari hakikat dan kepentingan untuk mencapai objektif tersebut, maka Presiden dan Timbalan Presiden serta Ahli Majlis Pimpinan Pusat Keadilan telah bertemu dalam satu mesyuarat khas pada 4 Disember lalu untuk menangani krisis kepimpinan dalam parti berasaskan beberapa persetujuan.

“Persetujuan itu juga telah dilaksanakan oleh saya dengan cukup baik dan harmoni dalam Majlis Perasmian Bersama Kongres Nasional Tahunan Angkatan Muda & Wanita Keadilan yang berlangsung dengan tertib dan gilang gemilang pada 5 Disember lepas,” katanya lagi.

Sebagai kesimpulan dalam isu yang berlaku pada hari ini, Azmin berkata ahli MPP PKR membuat keputusan bahawa adalah tidak munasabah untuk terus berada di dalam dewan kongres.

“Tidak munasabah untuk kami mendengar kenyataan-kenyataan yang provokatif dan melanggar semangat persaudaraan Keadilan yang sewajarnya ditonjolkan dalam kongres seperti ini,” ujarnya lagi.

Berita penuh https://malaysiadateline.com/kongres-nasional-keadilan-ucapan-hanya-untuk-mengangkat-impian-satu-sosok/

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2019/12/kongres-nasional-keadilan-ucapan-hanya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sokongan Kepada Anwar Waktu Susah Dan Senang Jom Bertemu Di Kongres Nasional Keadilan Di Mitc Melaka Hujung Minggu Ini

Sokongan Kepada Anwar Waktu Susah Dan Senang Jom Bertemu Di Kongres Nasional Keadilan Di Mitc Melaka Hujung Minggu Ini

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 289 hits
KEADILAN bukan parti Anwar dan Anwar bukan KEADILAN Namun siapa boleh nafikan KEADILAN itu wujud dek batang tubuh insan bernama Anwar Bahkan reformasi itu sendiri mula menjadi sebutan kerana peristiwa pemecatan ke atas Anwar Ibrahim dari Um...
Video Saya Dilakukan Seperti Binatang Inikah Kongres Keadilan Mizan

Video Saya Dilakukan Seperti Binatang Inikah Kongres Keadilan Mizan

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 212 hits
AYER KEROH Pengerusi Angkatan Muda Keadilan Mizan Adli Md Noor mendakwa sayap PKR itu menggunakan kekerasan ketika menghalang beliau daripada memasuki dewan persidangan Kongres AMK hari ini Beliau juga menyifatkan dilakukan seperti binatang...
Azmin Ali Yang Bertindak Meninggalkan Kongres Nasional

Azmin Ali Yang Bertindak Meninggalkan Kongres Nasional

papar berkaitan - pada 8/12/2019 - jumlah : 358 hits
AYER KEROH Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang bertindak meninggalkan Kongres Nasional bersama tiga Naib Presiden dan 22 MPP hari ini meluahkan rasa kecewa dengan tindakan Presiden parti Datuk Seri Anwar Ibrahim Menteri ...
Kekecohan Semasa Kongres Nasional Amk Biadab Kata Anwar

Kekecohan Semasa Kongres Nasional Amk Biadab Kata Anwar

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 612 hits
By 6 December 2019Kelihatan kekecohan berlaku antara perwakilan pada persidangan Kongres Angkatan Muda Keadilan sempena Kongres Nasional Keadilan ke 14 di Melaka International Trade Centre Ayer Keroh Melaka foto IQBAL BASRI 06 DISEMBER 2019...
Menko Pmk Sebut Ujian Nasional Tak Dihapus Hanya Dimodifikasi

Menko Pmk Sebut Ujian Nasional Tak Dihapus Hanya Dimodifikasi

papar berkaitan - pada 12/12/2019 - jumlah : 148 hits
Menko PMK Sebut Ujian Nasional Tak Dihapus Hanya Dimodifikasi Berdasarkan Undang undang Nomor 20 tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional terdapat evaluasi pelaksanaan UN Muhadjir menjelaskan evaluasi ini dapat dilakukan oleh guru satu...
Pertama Kali Ketua Wanita Tidak Menggulung Ucapan Dalam Kongres Pkr

Pertama Kali Ketua Wanita Tidak Menggulung Ucapan Dalam Kongres Pkr

papar berkaitan - pada 8/12/2019 - jumlah : 267 hits
Haniza Mohamed Talha foto IQBAL BASRI 06 DISEMBER 2019AYER KEROH Kongres Nasional PKR yang memasuki hari terakhir hari ini dikejutkan dengan ketiadaan Ketua dan Timbalan Ketua Wanita Haniza Talha dan Dr Daroyah Alwi Haniza dan Dr Daroyah ya...
Pau2019 Muafakat Nasional Pemacu Politik Malaysia Teks Ucapan Dasar Presiden

Pau2019 Muafakat Nasional Pemacu Politik Malaysia Teks Ucapan Dasar Presiden

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 315 hits
MUAFAKAT NASIONAL PEMACU POLITIK MALAYSIA SEGALA PUJI KEPADA ALLAH SWT PEMILIK SEMESTA ALAM SALAM DAN SELAWAT TERHADAP JUNJUNGAN BAGINDA RASULULLAH SAW 1 Saya juga mengalu alukan kehadiran teman setia kita dari MCA dan MIC serta teman bahar...
Mengenal Orang Tua Agnez Mo Sosok Atlet Nasional Yang Pernah Harumkan Nama Indonesia

Mengenal Orang Tua Agnez Mo Sosok Atlet Nasional Yang Pernah Harumkan Nama Indonesia

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 348 hits
Menggeluti olahraga yang berbeda ayah dan ibu Agnez Mo pernah bergabung dengan tim nasional Tanah Air
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih

Tinggi Protein Dan Mikronutrien Ini Manfaat Ikan Susu Untuk Kesihatan

Upiak Hari Raya Duit Tak Ada Chord

Nadia Rosli Hati Yang Tercemar Chord

Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Cepat