Kita Layan Jap Emosi Yang Terganggu


Assalamualaikum Tun

Ini semua berpunca dari Tun. Tun terlalu tamakkan kuasa. Tun dan kuncu²  politik Tun sanggup menipu dan menfitnah rakyat. Apabila Tun dan kuncu²  Tun dalam Pakatan Harapan membina kerajaan, semuanya termasuk Tun tidak bersedia untuk mentadbir.  Para menteri dilantik sekadar tangkap muat. 

Ketika di bawah PH, kami rakyat marhaen tidak pun dapat melihat sebarang kebaikan. Segala yang keluar dari mulut para menteri termasuk Tun adalah kata² kebencian dan dendam terhadap pimpinan terdahulu.

Ekonomi negara tidak terurus dan hutang negara meningkat.  Rakyat semakin melarat dan tertekan.  Dalam situasi begini, rakyat diapi-apikan dan dilaga-lagakan.  Tun gagal mengawal tindak-tanduk menteri² yang menjadi batu api membakar semangat perkauman. Tun gagal menghentikan perilaku menteri yang sengaja mahu mengkucar-kacirkan negara. 

Kami melihat Tun dibonekakan DAP. Tun tunduk kepada telunjuk mereka. Rakyat di luar bandar yang rata-rata orang Melayu dipinggirkan. Rakyat yang berpendapatan rendah di bandar juga terhimpit. 

Majoriti kaum Cina menyokong DAP. Mereka menjadi semakin tamak. Mereka menguasai ekonomi. Mereka juga telah mengambil alih kerajaan. Namun ada lagi yang mereka mahu. Mereka mahu ICERD diraktifikasikan. Tapi Tun bagaikan patung tanpa nyawa. Tun biarkan mereka bersuara walaupun ianya ditolak oleh kaum Melayu dan pribumi. Tun sudah tidak lagi mampu mengawal kuncu²  Tun. 

Peristiwa kekecuhan di kuil menjelaskan segalanya. Kelemahan Tun mengawal buak-buak perkauman kini ditangguk oleh mereka yang berkepentingan.  Kaum Melayu dipergunakan untuk membuat kekecuhan di kuil Hindu. Ianya mudah sekali meletuskan ketegangan antara kaum. Kakitangan dan orang awam yang tidak berdosa menjadi mangsa. 

Tun, zaman Tun sudah berlalu. Terimalah hakikatnya. Kuasa Tun terhad kerana Parti PPBM di bawah Tun adalah minoriti berbanding DAP dan PKR. Matlamat perjuangan Tun tidak selari dengan matlamat perjuangan DAP dan PKR.  Ianya samada Tun diperbodohkan ataupun Tun memperbodohkan diri Tun sendiri. 

Halatuju Tun dan mereka jauh berbeza. DAP berjuang untuk kaum Cina, PKR hanya berjuang untuk Anwar, tapi PPBM hanyalah sekadar tapak sementara yang tidak stabil dan tidak nampak arah haluannya.  Mereka yang di bawah PPBM rata2 terdiri daripada ahli politik gersang yang kecewa ataupun opportunists.  

Tun, sejak kemerdekaan sehingga sekarang pembangunan dan kestabilan negara diterajui oleh parti keramat orang² Melayu iaitu UMNO. Realitinya, Malaysia mampu berdiri kerana bertunjangkan UMNO. Benar, sekarang kerajaan di bawah kuasa PH, akan tetapi ketiadaan UMNO jelas sekali memperlihatkan kepincangan pentadbiran. Pengalaman yang ada pada UMNO sudah tidak boleh disangkal. 

Sayangnya, Tun terlalu berdendam pada UMNO. Tun mahu melenyapkan UMNO dari bumi Melayu ini. Tun juga se ia dan se kata dengan pemimpin parti cauvanis DAP yang beria-ia mahu melemah dan menghancurkan UMNO serta bangsa Melayu. Lupakah Tun bahawa bertahun Tun dinaungi oleh UMNO? Lupakah Tun bahawa segala kekayaan dan kemewahan yang dinikmati oleh anak² dan cucu² Tun datangnya dari perjuangan UMNO. Nama Tun juga diangkat melalui parti UMNO. 

Satu lagi perkara yang kami tidak mengerti ialah tentang dendam kesumat Tun terhadap mantan Perdana Menteri Dato’ Sri Najib. Apakah Tun menyangka kami gembira dengan tindakan Tun yang beria-ia mahu menyumbat DSN ke penjara?

Adalah sesuatu yang tidak masuk akal apabila seseorang itu dihadapkan dengan berpuluh-puluh pertuduhan. Kenapa Tun begitu mahu mengaibkan DSN dan isterinya DSR?  Tidakkah Tun merasa malu pada rakyat yang sentiasa memerhatikan niat jahat Tun?  Atau setidak-tidaknya malu pada anak-anak dan cucu-cucu?  Beliau dan arwah bapa beliau banyak berbakti pada negara. Bangsa Melayu tidak pernah mengajar kita menjadi kurang ajar.  Kita diajar untuk menghargai.  Tindakan Tun terhadap DSN sudah keterlaluan dan melangkaui norma kemanusiaan. 

Cukup-cukuplah Tun. Kami semua tahu bahawa Tun sebenarnya terjerat dengan DAP yang Tun jadikan rakan politik.  Menjatuhkan dan mengaibkan DSN ada dalam agenda DAP.  Mereka mahukan hasrat untuk berkuasa tidak diganggu-gugat. Mereka tahu DSN begitu kuat pengaruhnya, jadi mereka tiada pilihan selain memenjarakannya. Dan Tun menjadi tonggangan mereka untuk menjayakan niat jahat mereka. 

Nama Tun yang pernah satu ketika dulu gah sudah jatuh ke lembah kehinaan. Maruah Tun dan keluarga teruk tercemar. Tun kini menjadi hamba kepada satu bangsa yang mengkhianati kaum Melayu. Dulu DAP menghina Tun tapi kini mereka mempergunakan Tun. 

Tun mungkin merasa hebat kerana kembali menjawat jawatan Perdana Menteri. Tapi dunia sekarang sudah berubah. Teknologi membenarkan kami bersuara, memerhati dan memantau setiap yang berlaku. Kami tidak melihat Tun sebagai Perdana Menteri. Kami melihat Tun sebagai seorang insan yang tamak, haloba, pendendam serta orang suruhan bangsa DAP.  Tidakkah Tun merasa bersalah ketika melihat seorang anggota bomba yang punya niat suci dan murni berkhidmat untuk negara di perlakukan sedemikian rupa?

Maaf sekiranya ada kekasaran. Kami perlu menyuarakannya agar Tun sedar. Kami mahu melihat negara in kembali pulih dari kemelut ekonomi dan politik. Kami mahu kembali ke suasana tenang dan harmoni yang pernah kami rasai ketika di bawah teraju UMNO.  

Pelanduk dan jerat

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kluangmanexpress.blogspot.com/2019/01/kita-layan-jap-emosi-yang-terganggu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
7 Rekomendasi Film Tentang Hubungan Ayah Dan Anak Penuh Haru Dan Emosi

7 Rekomendasi Film Tentang Hubungan Ayah Dan Anak Penuh Haru Dan Emosi

papar berkaitan - pada 14/3/2023 - jumlah : 114 hits
Film tentang hubungan ayah dan anak memang kerap membawa cerita yang mengharukan dan penuh emosi Perjuangan seorang ayah yang tulus demi keluarga dan anak anaknya sangat layak untuk ditonton nih SoHip
Video Inilah Sosok Wanita Inisial Apa Bantah Jadi Pembisik Bikin Mario Emosi

Video Inilah Sosok Wanita Inisial Apa Bantah Jadi Pembisik Bikin Mario Emosi

papar berkaitan - pada 14/3/2023 - jumlah : 78 hits
Mantan pacar Mario Dandy Satriyo Anastasia Pretya Amanda alias wanita berinisial APA mulai bersuara Melalui kuasa hukumnya wanita itu menyangkal mengetahui perencanaan penganiayaan Mario Dandy terhadap David Ozora
Tolong Jangan Komen Benda Bodoh Uqasha Senrose Berang Netizen Hantar Mesej Ganggu Emosi Kes Pukul Kamal Adli

Tolong Jangan Komen Benda Bodoh Uqasha Senrose Berang Netizen Hantar Mesej Ganggu Emosi Kes Pukul Kamal Adli

papar berkaitan - pada 14/3/2023 - jumlah : 191 hits
Media hiburan tempatan digemparkan dengan satu insiden yang menimpa pelakon Kamal Adli apabila dia dilaporkan telah dipukul menggunakan cota ketika menghadiri satu majlis di Singapura bersama isterinya Uqasha Senrose Suspek yang merupakan w...
Awak Tak Lemah Tak Perlu Paksa Diri Jadi Sempurna Pakar Psikologi Kongsi Emosi Tanda Otak Sihat

Awak Tak Lemah Tak Perlu Paksa Diri Jadi Sempurna Pakar Psikologi Kongsi Emosi Tanda Otak Sihat

papar berkaitan - pada 6/3/2023 - jumlah : 100 hits
Bukan semua yang kita inginkan akan diperolehi Biarpun mungkin sudah dirancang teliti dan sudah mencuba sehabis baik tetap gagal untuk memenuhi jangkaan kita Sebagai seorang ibu itu adalah perkara biasa yang akan kita lalui Dek kerana mengi...
7 Persediaan Penting Sebelum Tiba Bulan Ramadan Senarai Persiapan Fizikal Mental Emosi Dan Spiritual

7 Persediaan Penting Sebelum Tiba Bulan Ramadan Senarai Persiapan Fizikal Mental Emosi Dan Spiritual

papar berkaitan - pada 23/3/2023 - jumlah : 251 hits
7 Persediaan Penting Sebelum Tiba Bulan Ramadan Senarai Persiapan Fizikal Mental Emosi dan Spiritual Bulan Ramadan adalah bulan yang penuh keberkatan bagi umat Islam di seluruh dunia Ia adalah bulan ke 9 dalam kalendar Islam dan dianggap se...
Tak Pernah Layan Drama Semua Pelakon Meninggal

Tak Pernah Layan Drama Semua Pelakon Meninggal

papar berkaitan - pada 21/3/2023 - jumlah : 260 hits
Assalamualaikum Korang yang mana layan drama ni memang automatik jadi keliru sebab jadi cerita ni boleh membuatkan kita pelik dan berdebar debar menunggu episod seterusnya Tahniah kepada pengarah Amo Rizam kerana berjaya menghasilkan dari d...
Lepak Kedai Mamak Layan Nasi Lemak Ayam Goreng Merah

Lepak Kedai Mamak Layan Nasi Lemak Ayam Goreng Merah

papar berkaitan - pada 20/3/2023 - jumlah : 313 hits
Lepak Kedai Mamak Layan Nasi Lemak Ayam Goreng Merah Kelmarin sebelum sekolah buka saya sempat melepak kedai mamak dengan si bujang bongsu Si ayah tak dapat cuti jadi ibunya yang kena layan pergi cari baju sekolah alatan menulis bekalan mak...
Sebab Tu Minat Dia Layan Sebaik Mungkin Fan Service Song Jihyo Buat Peminat Malaysia Dipuji

Sebab Tu Minat Dia Layan Sebaik Mungkin Fan Service Song Jihyo Buat Peminat Malaysia Dipuji

papar berkaitan - pada 19/3/2023 - jumlah : 162 hits
Mampir ke Malaysia sebagai tetamu istimewa acara K Beauty Festa anjuran Watsons Malaysia sesungguhnya kedatangan Song Ji hyo menjadi momen bermakna buat peminat tempatan ARTIKEL BERKAITAN Dikenali sebagai seorang yang baik hati kenyataan it...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand