Kit Siang Tunjuk Obsesi Geli Kepada Saya Kata Najib


FMT Reporters Bekas perdana menteri Najib Razak berkata, kekalahan calon PBS di Sandakan tidak melemahkan semangat pembangkang dan perlu dijadikan iktibar untuk membetulkan kelemahan.PETALING JAYA: Najib Razak hari ini memulangkan paku buah keras kepada Lim Kit Siang susulan kenyataan penasihat DAP itu yang menyifatkan kemenangan Pakatan Harapan (PH) di Sandakan merupakan “pukulan maut” terhadap bekas perdana menteri itu.

Najib berkata, veteran DAP itu sebaliknya patut malu dengan kekalahan PH dalam beberapa pilihan raya kecil (PRK) sebelum ini tanpa seorang pemimpin Barisan Nasional (BN) secara angkuh menuduh kekalahan PH itu sebagai “pukulan maut” buat Kit Siang.

“Padahal saya ke Sandakan untuk setengah hari sahaja dan sempat untuk memberi satu ceramah sahaja atas permintaan PBS untuk menolong mereka. Terus digelar pukulan mati oleh MenHEN (Kit Siang) yang sekali lagi menunjukkan obsesi geli beliau terhadap saya.

MenHEN adalah akronim bagi “menteri hal ehwal Najib”, gelaran yang diberikan oleh bekas perdana menteri itu kepada Lim kerana kerap membuat kenyataan mengenai beliau.

“Kit Siang telah berkempen berhari-hari di PRK Cameron Highlands dan Semenyih. Puluhan ceramah diberi oleh Kit Siang di sana. Lalu PH tetap kalah juga walaupun Kit Siang telah kuat berkempen.

“…tapi tak ada seorang pun dari BN yang angkuh sehingga menuduh bahawa semua kekalahan PH ini melambangkan pukulan-pukulan mati untuk Kit Siang,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Lim sebelum ini berkata, kemenangan calon DAP, Vivian Wong melenyapkan 3 kekalahan dialami PH di Cameron Highlands, Semenyih dan Rantau.

“Dan ini merupakan satu tamparan hebat kepada kempen “malu apa bossku” oleh bekas perdana menteri, Najib Razak yang tidak tahu malu,” kata Lim dalam satu kenyataan malam tadi.

Tidak cukup dengan sindiran itu Najib turut mempersoal apakah kegagalan kerajaan PH menerusi Menteri Kewangan Lim Guan Eng memulihkan pasaran saham negara yang kini berada pada kedudukan tercorot menunjukkan ia juga pukulan mati terhadap anak penasihat DAP itu.

“Dengan logik yang sama, pasaran saham yang sudahpun diberi gelaran paling corot dalam dunia telah jatuh lagi pada minggu lepas kepada tahap paling rendah sejak 3 1/2 tahun dahulu.

“Adakah ini juga melambangkan pukulan mati kepada anak MenHEN? Dah knockout ke belum? Berapa kali sudah kena pukulan?,” katanya.

Najib berkata, kekalahan PBS tidak melemahkan semangat pembangkang dan ia perlu dijadikan iktibar untuk membetulkan kelemahan.

“Tetapi apa yang pasti ialah semangat perjuangan kita tidak akan padam,”katanya.

Dalam PRK Sandakan semalam, Vivian yang mewakili DAP meraih 16,012 undi mengalahkan calon PBS Linda Tsen yang mendapat 4,491 undi serta 3 calon Bebas, iaitu Hamzah Abdullah (788 undi), Chia Siew Yung (178 undi) dan Sulaiman Abdul Samat (126 undi).



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/05/kit-siang-tunjuk-obsesi-geli-kepada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Najib Must Answer Diamonds To Siphon Money Interview Claim Kit Siang

Najib Must Answer Diamonds To Siphon Money Interview Claim Kit Siang

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 270 hits
Former Prime Minister Najib Abdul Razak has a lot to answer for but in particular three assertions made in relation to corruption and money laundering charges against him need to be explained veteran DAP politician Lim Kit Siang has said Am...
Kit Siang Asks Najib What He Asked Mahathir Daim Anwar And Rafidah

Kit Siang Asks Najib What He Asked Mahathir Daim Anwar And Rafidah

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 498 hits
All Najib needs to do is to keep quiet like what Mahathir Daim Anwar Rafidah and the 100 other people have done After this Kit Siang will look for another person to harass Kit Siang is like a dog chasing a car When the car stops moving the ...
Kit Siang Retracts Murder Allegation Against Najib

Kit Siang Retracts Murder Allegation Against Najib

papar berkaitan - pada 5/5/2019 - jumlah : 303 hits
DAP veteran leader Lim Kit Siang today denied ever accusing Datuk Seri Najib Razak of being responsible for several past high profile murders Lim in a written statement today outright denied making such accusation and clarified that his sta...
Najib Counters Kit Siang Asks How Many Times Son Has Been Ko Ed

Najib Counters Kit Siang Asks How Many Times Son Has Been Ko Ed

papar berkaitan - pada 12/5/2019 - jumlah : 297 hits
Former prime minister Najib Abdul Razak has countered DAP stalwart Lim Kit Siang s remarks that he was a dealt a in the by election last night Najib said he was only in the constituency for a day to campaign for PBS whereas Kit Siang had ca...
Bn Tak Angkuh Najib Jawab Pukulan Mati Kit Siang

Bn Tak Angkuh Najib Jawab Pukulan Mati Kit Siang

papar berkaitan - pada 13/5/2019 - jumlah : 292 hits
KUALA LUMPUR 12 Mei Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan sindiran Penasihat DAP Lim Kit Siang bahawa kekalah PBS pada Pilihan Raya Kecil Sandakan semalam sebagai knock our blow kepadanya sebagai satu lagi tanda obses...
Kit Siang I Never Accused Najib Of Murders

Kit Siang I Never Accused Najib Of Murders

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 243 hits
Najib Razak Siapa ingat dokumentari 1 jam yang disiarkan hampir 4 tahun dahulu di mana rakyat Malaysia menyebarkan propaganda mereka bahawa saya adalah pembunuh Altantuya Murder in Malaysia kata mereka Najib pembunuh tuduh mereka Siapa yang...
Penipuan Jahat Buat Kit Siang Kembali Bersuara

Penipuan Jahat Buat Kit Siang Kembali Bersuara

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 200 hits
Penipuan jahat buat Kit Siang kembali bersuara Pemimpin DAP itu kembali mengeluarkan kenyataan media selepas melihat imej imej yang memaparkannya sebagai dalang kepada keputusan perdana menteri dan kabinet
Monstrous Lies Prompt Kit Siang To Break His Silence On His Silence

Monstrous Lies Prompt Kit Siang To Break His Silence On His Silence

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 235 hits
Prior to the last general election Lim Kit Siang was the most productive lawmaker on both sides of the political divide in terms of generating media statements on current issues After the polls he trained his guns on Najib Abdul Razak promp...
Baju Raya Mahal Bukan Najib Tapi Peniaga Yang Kata

Baju Raya Mahal Bukan Najib Tapi Peniaga Yang Kata

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 807 hits
MALAYSIAKINI Bekas perdana menteri Najib Razak mengetengahkan isu kenaikan kos jualan peniaga baju raya Beliau berkongsi sebuah laporan yang memetik seorang peniaga sebagai berkata kos jualan telah meningkat sehingga 40 peratus pada tahun i...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Don T Dim Your Dreams Let Integrity Electrical Illuminate Your Vision

Specialization And Excellence Headwater Health S Crna Focus

Ipr Lonjak Pendapatan Peniaga B40

Perintah Berkurung Untuk Kanak Kanak Bawah 13 Tahun

Wee Mca Not A Hypocrite