Kisah Sebenar Pembunuhan Keluarga Watt Yang Paling Tragis Di Dunia



Kisah pembunuhan yang baru saja berlaku dua tahun lepas. Seorang lelaki bertopengkan syaitan yang sanggup membunuh isteri dan anak-anaknya. Lagi menyedihkan, isterinya mati bersama bayi kandungan berusia 15 minggu. Dia bunuh tahu tak sebab apa

Dia bunuh sebab kantoi curang & nak bercerai. Lepas tu...baca selanjutnya


LATAR BELAKANG KES

Tragedi pembunuhan ini berlaku pada 13 Ogos 2018 di Frederick, Colorado Amerika Syarikat yang melibatkan keluarga Watts.

Christopher Lee Watts dilahirkan pada tahun 1985 dan isterinya, Shanann Cathryn Watts dilahirkan pada tahun 1984. Mereka berkahwin pada tahun 2012.

Sepanjang enam tahun tempoh perkahwinan, mereka berdua telah dikurniakan dua orang anak perempuan iaitu Bella Marie Watts (lahir tahun 17 Disember 2013) dan Celeste Cathryn (lahir tahun 17 Julai 2015).

Pada tarikh kejadian Shanann sedang mengandung bayi lelaki yang telah diberi nama Niko dan bakal dilahirkan pada 31 Januari 2019

Chris bekerja di Anadarko Petroleum manakala Shanann bekerja dari rumah menjual produk multi level marketing iaitu Thrive. Mereka berpindah dan menetap di Federick Colorado Amerika Syarikat berdekatan tempat kerja Chris Watts.

Shanann merupakan seorang yang rajin dan berdedikasi dalam setiap apa yang dilakukannya. Dia dikenali sebagai seorang "happy go lucky" dan sering berkongsi kisah peribadinya di media sosial hingga mempunyai ramai pengikut.

Para pengikut media sosial Shanann sering mencemburui kehidupan Shannan kerana dia mempunyai seorang suami yang memahami dan mempunyai sebuah keluarga bahagia di samping 2 orang anak yang bijak. Anak-anak perempuannya begitu rapat dengan Chris terutama Bella. Ada video dalam Facebook Shanann menunjukkan Bella sedang menyanyi : "My daddy is a hero" sambil mereka bergelak ketawa.

Walau bagaimanapun pasangan ini telah diisytiharkan bankrap pada tahun 2015 selepas dibelenggu hutang banyak.


KEHILANGAN SHANANN, BELLA & CECE

Pada pagi 13 Ogos 2018, rakan baik Shanann merangkap rakan sekerja iaitu Nickole Utoft Atkinson telah menghubungi 911 setelah bimbang apabila panggilan telefon, teks mesejnya tidak dibalas oleh Shanann.

Nickole telah menghantar Shanann pulang ke rumah sekitar jam 12.00 tengahri pada hari yang sama setelah mereka pulang dari lawatan kerja di Arizona. Nickole sangat risau kerana Shanann sedang mengandung 15 minggu dan keadaan kesihatan Shanann sepanjang lawatan kerja tersebut tidak memuaskan. Dia juga sudah berjanji untuk membawa Shanann ke klinik untuk temujanji.

Pagi itu setelah menghubungi polis, Nickole bersama anaknya pergi ke rumah Shanann. Nickole juga telah menghubungi Chris. Nickole telah bertanya kepada Chris sama ada dia tahu di mana Shanann dan anak-anaknya berada. Chris memberitahu Nickole bahawa dia belum berjumpa Shanann dan tidak tahu di mana mereka berada tambahan pula dia tidak pulang ke rumah dan bekerja pada malam tersebut. Dia turut memberitahu Nickole supaya jangan bimbang kerana Shanann selalu akan membawa anak-anaknya bermain di rumah jiran


Semasa polis tiba, Chris juga didapati baru pulang dari tempat kerja. Chris membenarkan polis memeriksa rumahnya. Nickole merasa hairan kerana kereta Shanann berada di dalam garaj dan terdapat car seats anak-anaknya dalam kereta tersebut malah beg tangan, ubat-ubatan dan telefon bimbit Shanann turut berada dalam rumahnya..

Operasi pencarian segera dilancarkan. Ketika satu wawancara Chris di television, dia merayu agar isteri dan juga anak-anaknya kembali ke pangkuannya.
"Kalau awak masih dekat luar sana, pulanglah. Kalau ada sesiapa yang menculi isteri saya, tolong kembalikan dia. Saya perlu berjumpa dengan mereka semua. Saya perlu berjumpa dengan semua mereka lagi. Rumah ini tidak lengkap tanpa kehadiran mereka."

Pada keesokan harinya, FBI dan Pegawai Penyiasat Colorado telah membuat siasatan rapi. Chris telah diwawancara oleh pihak media dari Denver KMGH-TV. Dalam temuramah tersebut Chris merayu kepada sesiapa yang mengetahui di mana isteri dan anak-anaknya berada supaya menyuruh mereka pulang ke pangkuannya.

Semasa pihak polis memeriksa rumah Watts, jiran Chris telah mempelawa pihak polis untuk melihat rakaman cctv di rumahnya yang berkemungkinan dapat membantu siasatan kehilangan Shanann, Bella dan Cece.

Chris turut menyertai pihak polis melihat rakaman cctv tersebut. Dalam cctv tersebut kelihatan Chris mengundurkan keretanya di halaman rumah pada jam lebih kurang 5.00 pagi. Namun menurut Chris dia ada pulang ke rumah untuk mengambil peralatan kerja sebelum kembali semula ke tempat kerja awal pagi tersebut.

Walaupun begitu, jiran Chris merasa pelik dengan tingkah laku Chris semasa dia melihat rakaman cctv tersebut. Chris kelihatan gelisah dan serba tak kena. Perbuatan Chris telah menimbulkan keraguan kepada polis dan jiran tersebut.

Gambar menunjukkan body language Chris yang sedang gelisah dan tidak menumpukan sepenuh perhatian semasa pihak polis meneliti rakaman cctv milik jirannya. 


CHRIS WATTS DISOALSIASAT

Pada 14 Ogos 2018 dan 15 Ogos 2018, Pegawai Penyiasat telah memanggil Chris untuk disoalsiasat memandangkan dia merupakan suami Shanann dan orang terakhir berada di rumah tersebut bersama anak-anaknya. Chris juga dikehendaki untuk menjalani ujian poligraf yang dilakukan oleh Agent Tammy Lee untuk mengetahui kejujuran setiap pernyataan Chris.

Semasa disoalsiasat Pegawai Penyiasat memaklumkan kepada Chris bahawa dia gagal ujian poligraf. Chris masih lagi menyakinkan Pegawai Penyiasat bahawa segala jawapannya adalah benar dan dia tidak berbohong. Atas kepakaran pegawai tersebut, akhirnya Chris mengalah dan berjanji akan memberitahu polis keadaan sebenar jika dia dibenarkan berjumpa ayahnya



PENGAKUAN CHRIS WATTS

Akhirnya Chris mengaku bahawa dia mempunyai krisis rumahtangga bersama Shanann pada pagi hari kejadian. Dia telah berbincang dengan Shanann mengenai rumahtangganya hingga ada menyebut mengenai perceraian.

Chris memberitahu polis bahawa dia melihat Shanann mencekik Cece di bilik tidur anaknya melalui monitor bayi. Dia juga memberitahu polis bahawa dia telah menjumpai Bella sudah tidak bernyawa kerana dicekik Shanann di bilik tidur kanak-kanak tersebut.

Apabila dia nampak keadaan Bella dan Cece tidak bernyawa, Chris telah bertindak mencekik Shanann hingga mati.

Dia kemudiannya membawa ketiga-tiga mayat tersebut ke kawasan tempat kerjanya di mana dia telah menanam mayat Shanann dan membuang mayat Bella dan Cece ke dalam tangki minyak.

Hal ini bertentangan dengan bukti yang didapati oleh pihak polis dalam telefon bimbit Chris tambahan pula Chris telah gagal melalui ujian poligraph (ujian mengesan penipuan). Pegawai Penyiasat tidak boleh bergantung kepada pengakuan Chris semata-mata



HUBUNGAN SULIT CHRIS WATTS

Hasil siasatan polis mendapati Chris mempunyai hubungan sulit dengan rakan sekerjanya iaitu Nichol Kessinger. Polis turut menjumpai beberapa keping gambar hubungan intim mereka.

Polis juga menjumpai teks mesej antara Shanann dan Chris berbincang mengenai krisis rumahtangga yang sedang mereka hadapi.

Shanann turut memberitahu rakan baiknya mengenai krisis rumahtangganya bersama Chris. Melalui teks mesej tersebut Shanann memberitahu bahawa Chris tidak mahu anak ketiga yang sedang dikandungnya.


PENEMUAN MAYAT SHANANN, BELLA & CECE

Lanjutan dari pengakuan Chris tersebut telah membawa kepada penemuan mayat Shanann, Bella dan Cece iaitu di tapak bina tempat Chris bekerja.

Chris hanya memberitahu polis tempat dia melupuskan mayat tersebut namun enggan ke lokasi kejadian. Chris memberitahu polis bahawa dia telah memasukkan mayat Bella dan Cece ke dalam tangki minyak manakala mayat Shanann ditanam berdekatan kawasan tersebut.

Chris menulis huruf B iaitu tempat dia memasukkan mayat Bella di tangki kiri mana mayat Cece di tangki bersebelahan ditandakan sebagai huruf C.

Polis menggunakan drone untuk menjejaki mayat Shanann yang ditanam di kawasan berdekatan 2 tangki minyak tersebut.

Gambar cerapan drone menunjukkan kain cadar yang digunakan Chris untuk membungkus mayat Shanann. Cadar tersebut sama dengan corak cadar yang dijumpai di dalam tong sampah di rumah Chris. Tidak jauh dari kain cadar tersebut terdapat kesan tanah berselerak, tempat mayat Shanann ditanam.

Mayat Shanann ditanam dalam satu lubang yang cetek. Polis menggali kawasan tersebut dan menjumpai mayat Shanann dalam keadaan mengiring seperti sedang memaut lutut.


PERBICARAAN & HUKUMAN CHRIS WATTS

Pada 21 Ogos 2018, Chris telah didakwa di Mahkamah terhadap 5 kesalahan pembunuhan tahap pertama (first degree murder) iaitu menyebabkan kematian anak yang belum cukup umur 12 tahun sedangkan dia adalah orang yang dipercayai untuk melindungi kanak-kanak tersebut, membunuh anak dalam kandungan Shanann dan 3 kesalahan melupuskan mayat.

Pada 6 November 2018, Chris mengaku bersalah manakala 19 November 2018 Mahkamah telah menjatuhkan hukuman kepada Chris iaitu 4 kali penjara seumur hidup tanpa pembebasan bersyarat. Hukuman mati tidak dijatuhkan ke atas Chris atas permintaan keluarga Shanann kerana mereka tidak mahu melihat ada lagi nyawa yang terkorban.


PENGAKUAN SEBENAR CHRIS WATTS SELEPAS DIJATUHKAN HUKUMAN

Selepas Chris dibawa ke penjara, pihak polis ada menemuinya dan bertanya kepada Chris apa sebenarnya yang berlaku? Chris bersetuju untuk berterus terang kerana tiada sebab lagi mengapa dia perlu menyembunyikan perkara sebenar yang terjadi.

Chris memberitahu bahawa pada pagi tersebut selepas Shanann pulang dari lawatan kerja, dia ada bertengkar dengan Shanann. Chris ada mengatakan kepada Shanann bahawa dia ingin menceraikan Shanann. Shanann marah dan mengatakan kepada Chris bahawa dia tidak akan melihat anak-anak mereka lagi sekiranya sudah bercerai. Perkara tersebut menyebabkan Chris naik angin dan bertindak mencekik Shanann. Apabila Shanann sudah tidak bernyawa, Chris panik dan berusaha untuk membungkus mayat Shanann menggunakan kain cadar. Ketika dia sedang tergesa-gesa, Bella berdiri di muka pintu biliknya memandang perbuatan Chris


Bella bertanya kepada Chris apa yang ayah lakukan kepada ibu? Chris menjawab kepada Bella bahawa ibu tidak sihat. Dia membawa mayat Shanann yang dibungkus dengan kain cadar ke trucknya dan membawa bersama Bella dan Cece. Menurut Chris, Bella ada bertanya ke mana dia ingin membawa mereka. Chris hanya mendiamkan diri manakala Cece hanya diam kerana masih mengantuk

Apabila tiba di tempat kejadian iaitu Anadarko Petroleum, Chris menekup mulut Cece yang ketika itu di sebelah Bella dengan kain selimut kegemarannya hingga mati dan membawa mayat Cece naik ke tangki minyak tersebut. Mayat Cece dimasukkan ke dalam tangki minyak disaksikan oleh Bella dari dalam truck.

Ketika Chris kembali ke truck untuk mendapatkan Bella. Chris memberitahu bahawa Bella seolah-olah merayu kepadanya dalam ketakutan sambil berkata : "Please daddy, please don't do to me what you just did to Cece." Namun Chris terus menekup mulut Bella hingga Bella tidak bernyawa lagi. Dia kemudian memasukkan mayat Bella ke tangki bersebelahan mayat Cece. Selepas itu dia menanam mayat Shanann. Chris turut mengatakan bahawa dia sangat menyesal dengan perbuatannya.

Ketika Chris menjalani tempoh hukuman, Nichol langsung tidak melawatnya. Menurut Pegawai Penyiasat, mereka ada menyoal siasat Nichol. Nichol mengatakan bahawa dia tidak mahu berhubung lagi dengan Chris memandangkan Chris telah berbohong kepadanya semasa mereka menjalinkan hubungan. Chris juga tidak berterus terang dengannya tentang kandungan Shanann.

Chris kini sedang menjalani hukuman penjara seumur hidup di Waupun, Wisconsin


PENDAPAT UMUM
Ada antara pendapat mengatakan bahawa sikap Shanann yang mendominasi keluarga menyebabkan Chris sebagai ketua keluarga tidak boleh membuat keputusan melainkan hanya mengikuti kehendak Shanann. Apabila dia berkenalan dengan Nichol yang mempunyai perwatakan manja dan memahami dia terus membuat keputusan hingga sanggup membunuh untuk menyingkirkan Shanann. Tak kurang juga ada yang mengatakan bahawa Chris seorang psychopath. Perbuatan Chris merupakan jenayah yang sangat kejam dan tidak dapat diterima fikiran manusia normal



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.pelbagaimacam.com/2020/11/kisah-sebenar-pembunuhan-keluarga-watt.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Terkesan Dengan Berita Pembunuhan Tragis Anzalna Nasir Nak Bantu Keluarga Allahyarham Nur Surya

Hiburan Terkesan Dengan Berita Pembunuhan Tragis Anzalna Nasir Nak Bantu Keluarga Allahyarham Nur Surya

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 483 hits
Mengakui terkesan dengan berita pembunuhan tragis seorang remaja baru baru ini pelakon cantik Anzalna Nasir memasang niat untuk membantu keluarga Allahyarham Siti Nur Surya Ismail yang kini menetap di Kampung Lubok Batu Telemong Terengganu ...
Fakta Buktikan Perancis Pengganas Paling Kejam Di Dunia

Fakta Buktikan Perancis Pengganas Paling Kejam Di Dunia

papar berkaitan - pada 31/10/2020 - jumlah : 226 hits
JANGAN hanya melihat motif memboikot barang keluaran Perancis dari satu peristiwa terpencil iaitu kenyataan Presiden Perancis yang mengguris perasaan umat Islam di seluruh dunia 2 Walaupun ianya merupakan rentetan peristiwa Samuel Paty yang...
Kek Marble Paling Sempoi Versi Cup Cake Puas Makan Satu Keluarga

Kek Marble Paling Sempoi Versi Cup Cake Puas Makan Satu Keluarga

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 639 hits
Kek marble antara kek yang menjadi pilihan ramai kerana kesedapan dan kelembutannya Jika nak beli sekurang kurangnya RM30 yang bersaiz besar Tapi jika anda buat sendiri modal RM30 dah berbaloi sangat Bukan saja dapat saiz yang besar dapat p...
Rupanya Kerabat Diraja Paling Kaya Di Dunia Bukan Sultan Brunei Tapi

Rupanya Kerabat Diraja Paling Kaya Di Dunia Bukan Sultan Brunei Tapi

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 430 hits
Boleh dikatakan ramai yang berpendapat bahawa kerabat diraja yang paling kaya di dunia adalah Sultan Brunei Sultan Hassanal Bolkiah Lagi Sultan Brunei memang tidak pernah menyembunyikan kekayaan yang dirinya miliki tetapi siapa sangka rupan...
Ingat Lagi Kartun Doraemon Ini 4 Foto Wajah Sebenar Sizuka Dan Nobita Di Dunia Sebenar Bukan Calang Calang Orangnya

Ingat Lagi Kartun Doraemon Ini 4 Foto Wajah Sebenar Sizuka Dan Nobita Di Dunia Sebenar Bukan Calang Calang Orangnya

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 1757 hits
Doraemon merupakan watak kartun yang sangat popular dan segar di ingatan sehingga hari ini di Vietnam sebuah filem pendek Doraemon dihasilkan ke dunia nyata Menariknya watak Shizuka di dalam filem ini turut mendapat maklum balas positif dar...
Mengenal Giethoorn Desa Paling Bersih Di Dunia Yang Tak Punya Jalan Raya

Mengenal Giethoorn Desa Paling Bersih Di Dunia Yang Tak Punya Jalan Raya

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 201 hits
Mungkin terdengar mustahil jika masih ada tempat yang bebas polusi di tengah era pemanasan global seperti saat ini Namun ternyata sebuah desa di Belanda bernama Giethoorn menjadi desa paling bebas polusi di dunia Desa yang berada di Belanda...
Raja Thailand Paling Kaya Di Dunia Ini 5 Fakta Kekayaan Atasi Sultan Brunei Raja Arab Saudi

Raja Thailand Paling Kaya Di Dunia Ini 5 Fakta Kekayaan Atasi Sultan Brunei Raja Arab Saudi

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 543 hits
RAJA Thailand Maha Vajiralongkorn dilaporkan sebagai raja paling kaya di dunia mengatasi Sultan Brunei Raja Arab Saudi dan keluarga diraja Britain Raja yang berusia 68 tahun itu dikatakan bukan sahaja mempunyai kekayaan luar biasa bahkan Va...
Kisah Pilu Juru Parkir Lansia Di Kota Kupang Hidupi 13 Anggota Keluarga Di Gubuk

Kisah Pilu Juru Parkir Lansia Di Kota Kupang Hidupi 13 Anggota Keluarga Di Gubuk

papar berkaitan - pada 14/11/2020 - jumlah : 208 hits
Gubuk berukuran 6 X 8 meter dengan kondisi atap seng yang sudah berlubang dinding dari pelepah gewang yang sudah mulai lapuk serta lantai dari semen kasar yang sudah mulai hancur menjadi tempat bernaung kakek Hanok dan 13 anggota keluarga l...
Hiburan Fattah Amin Tercalon Dalam Senarai 100 Lelaki Paling Tampan Di Dunia

Hiburan Fattah Amin Tercalon Dalam Senarai 100 Lelaki Paling Tampan Di Dunia

papar berkaitan - pada 12/11/2020 - jumlah : 316 hits
Tersenarai dalam TC Candler s 100 Wajah Paling Tampan 2020 selebriti dan usahwan yang sebelum ini pernah dilabel sebagai pelakon kayu Fattah Amin kini menjadi satu satunya calon yang layak mewakili Malaysia dalam senarai tersebut Pencalonan...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City