Kisah Dua Pamangkih




Samsung telah mengeluarkan Galaxy Flip asal yang mengajar saya untuk menyukai telefon lipat. Sebelum pelancaran clamshell, peranti-peranti besar dan berat seperti Galaxy Fold. Daripada menerima kebolehtolakan, matlamat adalah untuk menempatkan seberapa banyak ruang skrin yang mungkin ke dalam reka bentuk yang mudah dimasukkan ke dalam poket. Keputusannya, dalam kes Fold, adalah besar, bahkan apabila ditutup.
Kejayaan Flip nampaknya memerangkap Samsung dengan kejutan. Walaupun sokongan pengiklanan yang dilaburkan ke dalam Fold, Flip clamshell menawan 70% daripada jualan lipat syarikat itu pada tahun 2021 – setahun selepas pelancaran asalnya. Kebolehtolakan, berserta titik harga yang jauh lebih rendah, memenangi hari, membantu merancakkan penghantaran lipat Samsung kepada 10 juta tahun tersebut.
Samsung masih ‘gorila’ lipat 500 paun, tetapi kejayaan syarikat telah menjadikan kategori itu jauh lebih berlainan dalam beberapa tahun terkini. Persaingan yang meningkatkan telah memperbaiki pasaran, membawa tidak hanya kepelbagaian peranti, tetapi menyebabkan maharaja tersebut untuk mengubah beberapa orthodoxies sendiri dalam prosesnya.
Keputusan yang baru-baru ini adalah untuk memperlebar skrin hadapan Fold sedikit. Ia bukanlah perbezaan besar (baik Z Fold 6 mahupun Z Flip 6 tidak menawarkan banyak perbezaan), tetapi mungkin merupakan respons kepada maklum balas sekitar nisbah aspek yang sentiasa tepu.
Dengan peranti seperti Fold, kebaruan semata-mata cukup untuk mengekalkan minat pengguna selama beberapa tahun. Tetapi fokus perhatian adalah pendek dalam elektronik pengguna. Kilauan pengguna awal hilang selepas beberapa generasi penyempurnaan. Ini dua kali lipat apabila persaingan seperti Google Pixel Fold dan OnePlus Open membawa idea baru ke meja.
Salah satu pesaing yang paling menarik, bagaimanapun, adalah dari sudut yang lebih tidak dijangka dalam dunia mudah alih. Saya mengakui bahawa saya mengabaikan Razr lipat Motorola apabila ia diumumkan beberapa bulan selepas Fold pertama Samsung dijual. Ia adalah kebaruan sendiri: satu eksklusif untuk mengetuk jenama yang dicintai, tetapi lalu, pada peranti baru. Ia terasa seperti produk sinis selama jangka reboot Hollywood.
Penyambutan Razr 2020 tidak membantu oleh fakta bahawa, seperti Fold pertama, ia datang setengah masak. Spesifikasi tidak sama sekali layak dengan harga $1,200, dan mekanisme lipat itu sendiri meninggalkan banyak keinginan. Untuk satu ketika, terasa seolah-olah keseluruhan kategori lipat itu hanya menjadi semacam tanda pada radar.
Sejauh ini, lipat belum banyak mengubah penjualan telefon pintar dalam melambat, tetapi faktor bentuk itu mempunyai kekuatan. Menurut Kajian Counterpoint, pasaran global lipat tumbuh 49% tahun demi tahun dalam suku pertama 2024. Huawei, pengenalan awal ke dalam kategori yang pertumbuhannya terhad akibat isu dengan Amerika Syarikat dan kerajaan asing lain, mengalami suku yang baik apabila melampaui Samsung untuk kali pertama, sepanjang masa.
Walaupun Huawei kekal dihalang daripada jualan di Amerika Syarikat, ia melihat pertumbuhan tahun demi tahun yang besar sebanyak 257% untuk suku itu. Penghantaran utamanya di China, didorong oleh peralihan yang ditunggu-tunggu dari LTE kepada 5G dengan faktor bentuk. Syarikat China rakan sejawat Motorola melihat pertumbuhan global yang besar, melonjak sebanyak 1,473%. Samsung menurun 42% untuk suku itu, tetapi mengekalkan kedudukan No. 2 secara global, dengan 23% daripada pasaran keseluruhan.
Baik Fold/Flip 6 dan Razr+ Motorola terlalu baru untuk mempunyai kesan yang bermakna pada penghantaran suku, tetapi saya menjangkakan kedua-dua akan melihat pertumbuhan yang mencolok di belakang peranti yang mendapat ulasan baik.
Cabaran terbesar Samsung pada masa kini adalah untuk mencari cara agar kategori itu menarik. Mendapatkan bahagian pasaran bukan lagi sekadar perkara pendidikan. Syarikat perlu meyakinkan pemilik bukan lipat bahawa sudah tiba masanya untuk membuat langkah dan menggesa pelanggan sedia ada untuk pembaharuan – satu tugas yang sukar apabila Fold dan Flip kini bermula pada harga $1,900 dan $1,100 masing-masing.
Flip 6 masih lebih unggul daripada Razr+ dari segi imej, sesuatu yang Samsung telah lama unggul di dalamnya. Tetapi Motorola belajar dari kesilapan awalnya dan memberikan pengalaman lipatan yang hebat. Reka bentuknya sangat baik, skrin hadapan hampir ke hujung 3.6 inci kelihatan hebat. Senjata rahsia sebenar Motorola, bagaimanapun, adalah harga.
Walaupun $1,000 tidak terdengar hebat pada permukaan tersebut, telefon itu sentiasa mendapat diskaun. Ia dilancarkan awal minggu ini dengan diskaun $100. Manakala pendahulunya pada 2023, pada masa ini boleh dibeli dari Amazon hanya dengan $600.
Adalah dikatakan bahawa Samsung telah dikatakan sedang bekerja pada Fold yang lebih berpatutan yang akan tersedia pada akhir tahun ini, walaupun syarikat mungkin telah berubat. Ia memang rugi, kerana Samsung bukan lagi satu-satunya permainan dalam bandar, dan inovasi sebenar seterusnya dalam lipatan akan menjadi kebolehtolakan.



Source link
The post Kisah dua pamangkih appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/kisah-dua-pamangkih/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dua Pengurus Bank Antara 10 Didakwa Anggotai Kumpulan Jenayah Terancang

Dua Pengurus Bank Antara 10 Didakwa Anggotai Kumpulan Jenayah Terancang

papar berkaitan - pada 25/7/2024 - jumlah : 111 hits
KOTA KINABALU Dua pengurus bank antara 10 individu didakwa di Mahkamah Seksyen Kota Kinabalu hari ini ekoran menganggotai kumpulan jenayah terancang membabitkan sindiket curi wang deposit tetap milik pelanggan berjumlah RM24 2 juta Menurut ...
Video Disambut Spesial Menhan Prabowo Sampai Dua Kali Dipeluk Presiden Macron

Video Disambut Spesial Menhan Prabowo Sampai Dua Kali Dipeluk Presiden Macron

papar berkaitan - pada 25/7/2024 - jumlah : 75 hits
Menhan Prabowo melakukan kunjungan kerja ke Prancis dalam rangka pertemuan dengan Presiden Prancis Emmanuel Macron di Prancis Rabu
Peniaga Pisang Goreng Mengaku Culik Dua Kanak Kanak Sebab Teringin Nak Ada Anak Perempuan

Peniaga Pisang Goreng Mengaku Culik Dua Kanak Kanak Sebab Teringin Nak Ada Anak Perempuan

papar berkaitan - pada 26/7/2024 - jumlah : 169 hits
Tular tentang kes dua kanak kanak hilang di dalam kejadian di Taman Ikan Emas di Jeram Kuala Selangor baru baru ini selepas dibawa lari oleh seorang lelaki Dua kanak kanak berusia 6 dan 8 tahun dilarikan oleh suspek menaiki sebuah Perodua B...
Uqasha Senrose Akui Struggle Keluar Berdua Dengan Anak Beg Dia Saja Dah Dua

Uqasha Senrose Akui Struggle Keluar Berdua Dengan Anak Beg Dia Saja Dah Dua

papar berkaitan - pada 27/7/2024 - jumlah : 127 hits
Sejak bergelar ibu tiga bulan yang lalu pelakon Uqasha Senrose mengakui kehidupannya kini banyak berubah Semuanya demi cinta hatinya Haura Uqaira yang kini berusia tiga bulan Berkongsi kisah perjalanannya menjadi ibu akui Uqasha dia kini su...
Video Jokowi Bicara Kegagalan Proyek Pangan Singgung Prabowo Sekali Dua Kali Tak Berhasil

Video Jokowi Bicara Kegagalan Proyek Pangan Singgung Prabowo Sekali Dua Kali Tak Berhasil

papar berkaitan - pada 24/7/2024 - jumlah : 108 hits
Presiden Jokowi menyebut pangan sangat penting dan menjadi fokus pemerintahan Prabowo nanti
Ahmad Riyadh Dua Kali Cabut Bap Di Persidangan Kpk Siap Usut Dugaan Perintangan Penyidikan

Ahmad Riyadh Dua Kali Cabut Bap Di Persidangan Kpk Siap Usut Dugaan Perintangan Penyidikan

papar berkaitan - pada 24/7/2024 - jumlah : 104 hits
KPK akan menerbitkan surat perintah penyidikan apabila unsur dari OOJ anggota Exco PSSI itu terpenuhi
Dua Mobil Bea Cukai Kecelakaan Di Tol Jombang Mojokerto Begini Kondisinya

Dua Mobil Bea Cukai Kecelakaan Di Tol Jombang Mojokerto Begini Kondisinya

papar berkaitan - pada 24/7/2024 - jumlah : 104 hits
Hasil pemeriksaan sementara korban melaksanakan pengejaran kendaraan yang disinyalir membawa rokok ilegal
Video Sidang Pk Saka Tatal Pengacara Kuliti Habis Putusan Hakim Kasus Vina Dua Dpo Fiktif

Video Sidang Pk Saka Tatal Pengacara Kuliti Habis Putusan Hakim Kasus Vina Dua Dpo Fiktif

papar berkaitan - pada 24/7/2024 - jumlah : 78 hits
Pengadilan Negeri Cirebon menggelar sidang peninjauan kembali terhadap Saka Tatal mantan narapidana dalam kasus pembunuhan Vina dan Eky pada 2016
Filem Reeza Gtr

Ringgit Opens Slightly Lower Against Us Rises Vs Other Major Currencies

Sains Rangkaian Dan Penggunaannya Dalam Bidang Pertanian

Berjumpa Sahabat Lama Numismatik Di Muzium Negara Kuala Lumpur

Demam Denggi Demam Panas Yang Tiba Tiba

Kl Bird Park

4 Resipi Sarapan Mudah Boleh Masak Guna Air Fryer Je

Zus Coffee With Ceo Latte


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


How Precision Mold Components Improve Manufacturing Accuracy In The Electronics Industry

Dua Anggota Polis Digantung Kerja Berkaitan Kes Ketum Dadah

Ni Namanya Hate Stalking

Pendakwaan Sangat Bergantung Pada Keterangan Dengar Cakap Kata Peguam Najib

Absolute Thai Port Lepak Makan Sedap One Utama Damansara

Penantian 18 Tahun Pemuda Tahan Sebak Jumpa Semula Bibik Yang Jaga Waktu Kecil