Killa Driz Muzik Rap Selamatkan Hidup Saya



TIDAK disangkal, muzik memiliki magisnya tersendiri untuk mengubah kehidupan seseorang. Demikian juga berlaku dalam diri bakat baharu, Killa Driz yang mendedahkan muzik rap berjaya menyelamatkan hidupnya.
Killa Driz, 22, mengakui muzik saluran utamanya untuk mengekspresikan perasaan selepas ditimpa pelbagai pengalaman pahit sebelum ini. Oleh itu, pada usia 15 tahun, dia memulakan perjalanan menghasilkan karya lagu rap.
Mengimbau kembali kisah lalunya, anak jati Petaling Jaya, Selangor ini berkongsi kisahnya pernah menjadi mangsa buli ketika di sekolah rendah. Paling menyedihkan, dia tiada tempat untuk meluah kesedihan dirasainya.
"Ketika menjadi mangsa buli, saya pernah kena cekik sewaktu berada di tahun tiga. Saya tiada kawan baik untuk meluahkan kesedihan itu dan turut menjadi mangsa perkauman hanya kerana saya campuran Cina dan Melayu," katanya.
Bertitik tolak dari situlah Killa Driz menemui cahaya terang untuk hidupnya menerusi muzik. Dia menjadikan lagunya sebagai saluran untuk meluahkan apa yang terbuku dan mencengkam di hati.
Sewaktu di tingkatan tiga, fokusnya bertukar lebih serius dalam menghasilkan lagu sendiri sekali gus terus memulakan karier muziknya. Dia perlahan-lahan mencipta nama dalam lapangan muzik indie dan menerima pelbagai tawaran persembahan.
Bagaimanapun, dugaan buatnya tidak terhenti di situ sahaja. Pada ketika makin seronok berkarya dan menyanyi, dia tidak terlepas menjadi mangsa dianiaya penganjur yang menawarkannya membuat persembahan.
Menurut Killa Driz, pengalaman itu semestinya memberi kesan mendalam buatnya kerana bakat serta usaha dilakukan seperti tidak dihargai. Pengalaman tidak mendapat sesen pun bayaran daripada persembahan, pernah berlaku depan matanya sendiri.
"Beberapa tahun lalu, saya mendapat undangan persembahan untuk acara kolej. Meskipun penganjur maklumkan ia sebuah persembahan tak berbayar, saya tetap seronok kerana sebagai pendedahan kepada muzik saya.
"Namun, rupanya saya ditipu apabila artis lain yang membuat persembahan dibayar pula. Saya sendiri melihat depan mata, mereka menerima bayaran masing-masing tapi, saya tak dapat sesen pun," katanya.
Oleh itu, dia menanam azam yang kuat dalam hati untuk bangkit daripada kepahitan itu dan bersungguh-sungguh mencipta nama sebagai penyanyi seperti sekarang. Baginya, terlalu banyak hal perlu dibuktikan dahulu terutama bakat sebagai penulis lagu.
Menjadikan penyanyi rap tersohor SonaOne sebagai inspirasi utamanya, Killa Driz ada misi tersendiri dalam industri muzik tempatan. Dia tidak mahu sekadar dikenali sebagai penyanyi semata-mata, sebaliknya ingin memartabatkan budaya hip hop itu sendiri.
"Buat masa sekarang, saya memang akan membuat penjenamaan diri sebagai penyanyi dan penulis lagu. Hala tuju muzik saya lebih kepada karya seperti SonaOne selain menggabungkan perisa produk daripada penyanyi senior lain.
"Selepas tujuh tahun menjadi artis indie, inilah masa tepat untuk saya majukan diri terus ke hadapan. Selain memfokuskan karya sendiri, saya juga ada bekerjasama dengan rakan baik, Ismail Izzani untuk hasilkan EP yang bakal dilancarkan tahun ini," katanya.
Sebagai pertaruhannya untuk menembusi pasaran arus perdana, Killa Driz baru melancarkan 'lagu pengenalan' berjudul Siapa Tahu pada 19 Mac lalu.
Menurutnya, intipati lagu itu tidak lain berkisar pada pengalaman pahit dilaluinya.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://artismeletop.blogspot.com/2021/04/killa-driz-muzik-rap-selamatkan-hidup.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lirik Sedar Ku Syafiq Naser Syahmi Irfan Killa Driz Aliff Iskandar

Lirik Sedar Ku Syafiq Naser Syahmi Irfan Killa Driz Aliff Iskandar

papar berkaitan - pada 11/4/2021 - jumlah : 779 hits
Tiap Insan mendambakan cintaHingga larut dalam khayalanSedang nafsu bersembunyiDibalik hati sedang geloraMana mungkin datang keikhlasanAndai cinta bersulam nodaMusnah diri dan maruah Hanyut dalam
Isteri Penasihat Terbaik Suami Tiada Dia Sunyi Hidup Anggaplah Bebelannya Irama Muzik

Isteri Penasihat Terbaik Suami Tiada Dia Sunyi Hidup Anggaplah Bebelannya Irama Muzik

papar berkaitan - pada 26/3/2021 - jumlah : 180 hits
Kenapa kena dengar nasihat isteri lebih dari orang lain Kerana nasihat seorang isteri adalah satu satunya nasihat yang tepat betul dan sesuai dengan kita Tiada yang lebih mengenali suami melainkan isterinya Bahkan lebih kenal daripada mak s...
Berani Berubah Bertahan Hidup Dari Kopi

Berani Berubah Bertahan Hidup Dari Kopi

papar berkaitan - pada 29/3/2021 - jumlah : 161 hits
Dari berjualan kopi Ketut bisa bertahan di tengah pandemi Apalagi biaya hidup di Denpasar termasuk mahal Ketut sangat bersyukur bisa membiayai hidupnya dan keluarganya
Pernah Meniaga Sate Di Kaki Lima Demi Sara Hidup Didie Alias Sebak Anak Balas Beri Keputusan Cemerlang

Pernah Meniaga Sate Di Kaki Lima Demi Sara Hidup Didie Alias Sebak Anak Balas Beri Keputusan Cemerlang

papar berkaitan - pada 29/3/2021 - jumlah : 331 hits
Kasih ibu membawa ke syurga Mngndung 9 bulan dan kemudian btarung nywa melahirkan anak pengorbanan seorang insan bergelar ibu tiada tolok bandingnya Apatah lagi jika bergelar ibu tunggal dan membesarkan anak sendirian pastinya ia bukanlah t...
Anak Anak Tetamu Ibu Ayah Selagi Ada Masa Hargailah Tanpa Mereka Tak Lengkap Hidup

Anak Anak Tetamu Ibu Ayah Selagi Ada Masa Hargailah Tanpa Mereka Tak Lengkap Hidup

papar berkaitan - pada 29/3/2021 - jumlah : 303 hits
Layanlah anak anak seperti mana kita mahu orang layan kita Jangan sampai terdetik dalam hati anak rasa tak gembira duduk di rumah sendiri Ini cukup bahaya dan akan buatkan hubungan antara ibu bapa dan anak semakin jauh bila besar nanti Betu...
Rakyat Makin Tersepit Dengan Kos Sara Hidup

Rakyat Makin Tersepit Dengan Kos Sara Hidup

papar berkaitan - pada 28/3/2021 - jumlah : 163 hits
03 Pada 9 Disember 2020 saya pernah menulis bahawa RAKYAT MAKIN TERSEPIT DGN KOS SARA HIDUP Adakah pada March 2021 ini anda lihat keadaan semakin baik Pengangguran bertambah kos sara hidup meningkat FDI menjunam begitu juga DDI Tiada pelabu...
Hiburan Hidup Jangan Drama Sangat Doa Yang Terbaik Shiera Tak Pasti Masalah Mental Sharifah Sakinah

Hiburan Hidup Jangan Drama Sangat Doa Yang Terbaik Shiera Tak Pasti Masalah Mental Sharifah Sakinah

papar berkaitan - pada 31/3/2021 - jumlah : 392 hits
Kakak kepada pelakon Sharifah Sakinah Sharifah Shahirah yang lebih mesra disapa sebagai Shiera memaklumkan bahawa dia sendiri kurang pasti mengenai tahap keseriusan masalah kesihatan mental yang dialami adiknya itu Sumber Google Dia yang ju...
Polis Rampas Dua Senapang Patah 46 Peluru Hidup Di Gua Musang

Polis Rampas Dua Senapang Patah 46 Peluru Hidup Di Gua Musang

papar berkaitan - pada 3/4/2021 - jumlah : 172 hits
GUA MUSANG Polis merampas dua laras senapang patah bersama 46 butir peluru hidup selepas menahan sebuah kereta dinaiki lima lelaki di Jalan Aring Empat awal pagi semalam Ketua Polis Kelantan Shafien Mamat berkata kenderaan dinaiki lima lela...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Update Daftar Link 50 Anggota Aktif Komunitas Blogger Pontianak

Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan