Khasiat Garam Untuk Kecantikan


Khasiat Garam Untuk Kecantikan! Mungkin masih ramai yang tidak tahu kegunaan garam untuk kecantikan bukan? Di sini kami rungkaikan rahsia garam yang bermanfaat penting bagi kulit kita. Apa yang ramai tahu, kegunaan garam hanyalah bagi menambahkan rasa dalam masakan. Kini tidak lagi, garam juga boleh membuat kulit anda semakn cantik dan licin. Banyak juga individu di luar sana yang sudah mencuba kaedah garam untuk mencantikkan kulit mereka. Bukan itu saja, garam juga bagus untuk kesihatan rambut.
Penggunaan garam juga bagus untuk membersihkan kulit wajah yang bermasalah. Bahkan pengunaan garam untuk bahagian wajah juga boleh membuatkan kulit wajah anda semakin cantik.
Tahukah anda, kandungan potassium, magnesium dan kalsiu dalam garam sudah mencukupi untuk merawak serta mencantikan kulit wajah anda.
1. Dijadikan sebagai skrup wajah
cara penyedaannya mudah sekali, anda hanya perlu campurkan sedikit garam bukit dan juga facial oil ataupun minyak almond. Pengunaan bahan-bahan termasuklah garam tadi adalah sangat berguna untuk menanggalkan sel-sel kulit mati dari khasiat garam. Bukan itu saja, penggunaan garam ini juga turut mengurangkan kesan kedutan yang ada pada wajah anda.
Campuran minyak almond, facial oil dan juga garam bukit sehingga sebati kemudian barulah disapukan ke seluruh wajah dan disertakan dengan urutan perlahan-lahan ke wajah anda. Biarkan sebentar selama 15 minit selepas itu barulah boleh dibasuh dengan mengunakan air bersih.

2. Menghapuskan jerawat Semua wanita di luar sana ingin bebas dari dilanda masalah jerawat bukan? Usah risau lagi, kini anda hanya perlu megunakan garam yang tidak poernah terlintas di fikiran anda selama ini. Tahukah anda, khasiat garam juga mempunyai kesan anti bakteria terhadap kulit. Disebakan itu juga, garam boleh membantu menghilangkan jerawat pada wajah.
Hanya perlu larutkan garam bukit dengan mengunakan air suam. Sebaik saja garam itu larut, anda boleh sapukan air garam tadi dengan mengunakan kapas bersih ke kawasaan wajah anda yang berjerawat. Biarkan seketika selama 2 minit kemudian barulah cuci sehingga bersih/ Pengunaan garam juga boleh mengurangkan radangan pada bahagian wajah yang berjerawat.

3. Pelembab bibir Masalah faktor cuaca juga menjadi punca utama bibir menjadi kering dan mengelupas akibat cuaca terlalu panas. Usan risau, anda boleh saja merawat masalah tersebut dengan menguakan garam yang digabungkan dengan vaselin. Sangat mudahcaranya, selepas camourkan kedua-dua bahan tadi, anda boleh terus campurkan ke bahagian bibir yang kering dan sertakan urutan perlahan selepas itu bersihkan dengan tuala yang sedikit lembab.
4. Toner penyegar wajah
Bagi mendapatkan toner yang bersesuaian dengan kulit wajah adalah sangat sukar sama sekali. Namun permasalahan anda sudah dapat diselesaikan dengan hanya mengunakan garam bukit serta sedikit air suma yang ke dalam botol spray kemudian goncangkan supaya kandungan garam tadi menjadi sebati. Kemudian sejukkan botol tadi ke dalam peti sejuk selama 10 minit. Ambil kapas da anda boleh gunakan toner buatan sendiri sebagai bahan penyegar wajah anda. Khasiat air garam juga sangat bermanfaat untuk menutrisikan kulit wajah anda.
5. Menghapuskan kulit berminyak
Bagi yang mengalami masalah muka berminyak, anda juga boleh mengunakan garam sebagai jalan penyelesaiannya. Hanya perlukan satu sudu makan garam bukit dan juga teh ke dalam botol semburan yang bersaiz kecil. Anda hanya perlus semburkan pada kulit wajah kemudian keringkannya. Hanya perlu menepuk-nepukan dengan mengunakan tuala yang lembut dan bersih.
Penyediaan yang mudah dan cepat. Hanya mengunakan garam saja anda sudah boleh mendapatkan kulit wajah yang cantik serta bersih. Lakukan secara rutin bagi mendapatkan kesan yang memuaskan hati. Selamat mencuba. Bersumberkan 123mamanet.
The post Khasiat Garam Untuk Kecantikan! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/khasiat-garam-untuk-kecantikan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
6 Cara Memanfaatkan Daun Mint Segar Untuk Perawatan Kecantikan

6 Cara Memanfaatkan Daun Mint Segar Untuk Perawatan Kecantikan

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 237 hits
6 Cara memanfaatkan daun mint segar untuk perawatan kecantikan Olah menjadi masker pencerah foot soak toner bilasan rambut dan masker antijerawat
Kulit Kemerahan Macam Artis Kpop Kecantikan Nadia Membuatkan Orang Pandang Berkali Kali

Kulit Kemerahan Macam Artis Kpop Kecantikan Nadia Membuatkan Orang Pandang Berkali Kali

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 588 hits
Kulit putih kemerah merahan hidung mancung dan bersusuk tubuh langsing Sememangnya Nadia Shahrul Annuar lengkap dengan pakej yang didambakan semua wanita Tidak bersandar kepada rupa paras semata mata anak kepada usahawan kosmetik terkenal i...
Mak Cantik No Wonder Anak Bak Bidadari Netizen Puji Kecantikan Ibu Amyra Rosli

Mak Cantik No Wonder Anak Bak Bidadari Netizen Puji Kecantikan Ibu Amyra Rosli

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 482 hits
Terbaru pelakon Amyra Rosli atau dikenali sebagai Amyra telah memuat naik sekeping gambar ibu dan ayahnya bersama anaknya Anaqi di akaun Instagram miliknya Mereka yg membesarkanku dgn penuh kasih syg yang tidak pernah minta balasan Tanpa re...
7 Selebriti Korea Dengan Kulit Seputih Susu Apa Rahasia Kecantikan Mereka

7 Selebriti Korea Dengan Kulit Seputih Susu Apa Rahasia Kecantikan Mereka

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 299 hits
7 Selebriti Korea dengan kulit seputih susu apa rahasia mereka Goo Hye sun rajin ke dokter kulit Taeyeon memijat wajahnya dengan argan oil sebelum makeup sementara Lee Yoo bi pakai dua jenis tabir surya
Masa Sesuai Perkenalkan Garam Dan Gula Dalam Makanan Anak Jangan Bagi Ikut Selera Kita

Masa Sesuai Perkenalkan Garam Dan Gula Dalam Makanan Anak Jangan Bagi Ikut Selera Kita

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 412 hits
Tidak ada keperluan untuk menambah garam ke dalam makanan bayi kerana buah pinggang bayi di usia ini masih tidak matang untuk memproses sebarang garam tambahan Bayi juga tidak memerlukan gula dalam diet Pengambilan gula yang tinggi boleh me...
Membina Kehidupan Lebih Baik Menerusi Kecantikan

Membina Kehidupan Lebih Baik Menerusi Kecantikan

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 251 hits
L Or al Malaysia menganjurkan satu program iaitu Beauty For a Better Life yang bertujuan untuk memberi kursus dandanan rambut dan penjagaan kecantikan secara profesional kepada gadis gadis yang kurang bernasib baik tanpa mengenakan sebarang...
Google Membuang 29 Aplikasi Kamera Kecantikan Kerana Mencuri Gambar Pengguna

Google Membuang 29 Aplikasi Kamera Kecantikan Kerana Mencuri Gambar Pengguna

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 249 hits
Terdapat banyak aplikasi kamera kecantikan yang membolehkan pengguna menangkap gambar swafoto yang cantik mata memandang Ia biasanya terbina di dalam aplikasi kamera tetapi terdapat juga aplikasi pihak ketiga yang menawarkan lebih banyak fu...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Is Anwar Ever Going To Release Najib

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Infinix Gt 20 Pro Antara Golongan Pertama Telefon Pintar Di Seluruh Dunia Yang Menyokong Pubg Mobile Dalam 120fps

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Kdn Fc Berputih Mata Di Laman Sendiri

Gulai Udang Nenas

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh