Khai Bahar Nyanyi Sendiri Lagu Tema



Lagu genre balada bukan lagi asing bagi penyanyi popular, Khai Bahar. Dari awal kemunculan menerusi lagu Bayang, Khai berjaya mencuri perhatian peminat muzik tempatan.
Malah, hampir semua lagu yang dilancarkan melekat di hati peminat, sekali gus meletakkan Khai antara penyanyi muda yang berjaya melantunkan lagu genre balada dengan baik ditambah penghayatan yang cukup mendalam.
Lebih menarik, kebanyakan lagu Khai, 27, atau nama sebenarnya Muhammad Khairul Baharuddin dipilih menjadi lagu tema drama bersiri tempatan.
Terbaharu, menerusi syarikat rakaman 17 Eleven Music, Khai muncul dengan single yang dicipta khas untuk drama Kisah Cinta Rumi berjudul Hilang Gelita.
Drama yang ditayangkan di Slot Lestary TV3 esok turut menampilkan Khai Bahar sebagai pelakon utama di samping barisan pelakon lain seperti Riena Diana, Sharifah Rose, Hariz Hamdan, Dynas Mokhtar, Cahaya Nilam, Noniswara, Louisa Alissa Chong dan Gen Darwish.
"Alhamdulillah, ini satu lagi buah tangan yang cukup istimewa buat peminat. Lagu ini memang dihasilkan untuk drama ini. Saya menganggap ia satu penghormatan apabila pihak syarikat penerbitan mahu saya cipta dan nyanyikan sendiri lagu tema drama ini.
"Memandangkan saya turut berlakon dalam drama ini, jadi agak mudah juga untuk mencari idea bagi menghasilkan lagu ini. Saya sudah faham serba sedikit jalan cerita drama ini, tinggal lagi saya perlu hasilkan melodi yang sesuai dan kena dengan kisah yang disampaikan.
"Proses rakaman juga berjalan lancar, walaupun dalam masa sama saya perlu terbabit dalam penggambaran. Terima kasih sekali lagi kepada pihak 17 Eleven Music atas kepercayaan diberikan," katanya.
Khai berkata, dia tidak mahu peminat keliru dengan single Perpisahan yang baharu dilancarkan pada 12 April lalu.
"Kalau ikutkan pelancaran bagi kedua lagu ini tidak jauh. Mungkin ada peminat yang akan tertanya-tanya. Tapi, ingin dikongsikan bahawa lagu Perpisahan adalah single yang dimuatkan dalam album Damba Ketenangan yang turut mengandungi lima zikir. Memandangkan kita sudah berada di bulan Ramadan, jadi saya berasakan lagu Perpisahan dan album ini kena pada masanya.
"Sementara untuk lagu Hilang Gelita pula ia dihasilkan untuk lagu tema drama. Kiranya, peminat yang menonton drama ini nanti akan dapat mendengar lagu ini. Seperkara lagi, tema lagu ini pun berbeza.
"Dalam erti kata lain, peminat ada pilihan untuk mendengar. Kalau nak mendengar kedua-duanya juga lagi bagus. Ini kerana kedua-dua lagu ini juga memiliki melodi dan lirik yang bagus. Jadi, bagi saya tidak akan timbul soal keliru.
"Lagi pula, pada zaman sekarang peminat juga lebih mudah untuk mendengar lagu. Banyak platform digital muzik sudah tersedia. Malah, kalau di YouTube mereka boleh menonton muzik video," katanya.
Berkongsi mengenai lagu itu, Khai juga bertuah apabila dapat bekerjasama dengan Rozi Razak yang menggunakan nama pena Rozisangdewi iaitu pengurus kepada penyanyi tersohor negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza.
"Drama ini mengisahkan bagaimana percintaan sepasang kekasih yang penuh dugaan. Jadi, melodi lagu perlu dihasilkan mengikut latar cerita ini. Malah, untuk lirik saya berasa bertuah apabila dapat bekerjasama dengan Kak Rozi. Diakui, kata-kata yang dihasilkan Kak Rozi punya nilai tersendiri. Terima kasih kerana menerima tawaran kami," katanya.
Sementara itu, Rozisangdewi berkata, kesungguhan Khai bersama pengurusnya datang berjumpa adalah penghormatan besar buat dirinya.
"Pihak pengurusan Khai iaitu Jai bertanya sendiri jika saya sudi menulis sebuah lirik lagu untuk Khai. Kesungguhan Khai dan Jai datang berjumpa sendiri adalah satu penghormatan besar buat saya. Ini kerana seorang anak muda berbakat besar yang mencipta sendiri lagu itu, sudi memilih saya menuliskan liriknya.
"Lirik Hilang Gelita saya tulis berasaskan sinopsis cerita atau drama yang diberikan. Apabila saya memberikan draf lirik yang pertama, pihak Khai terus bersetuju dan menerima baik.
"Selain itu, saya kenal rapat dengan Khai dan Jai serta saling bertukar pandangan dan mereka suka bertanya pendapat dan sebagainya. Dari situ saya faham karakter dan kemahuan Khai dan membuatkan kerjasama menjadi mudah," katanya.
Lagu dan muzik video Hilang Gelita juga boleh ditonton di saluran YouTube Seventeen Eleven Music bermula 21 April lalu.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://artismeletop.blogspot.com/2021/04/khai-bahar-nyanyi-sendiri-lagu-tema.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kru Nanggala 402 Sempat Nyanyi Lagu Sampai Jumpa

Kru Nanggala 402 Sempat Nyanyi Lagu Sampai Jumpa

papar berkaitan - pada 25/4/2021 - jumlah : 381 hits
KUALA LUMPUR Insiden tragedi yang menimpa kru kapal selam KRI Nanggala 402 merupakan berita duka yang menimpa seluruh rakyat Indonesia Malah kepiluan jelas dirasai apabila tular pula sebuah video mempamerkan kru kapal selam tersebut berkump...
Drama Kisah Cinta Rumi Gandingan Khai Bahar Riena Diana

Drama Kisah Cinta Rumi Gandingan Khai Bahar Riena Diana

papar berkaitan - pada 21/4/2021 - jumlah : 1015 hits
Drama Kisah Cinta Rumi Gandingan Khai Bahar Riena Diana Slot Lestary terbaru yang akan menggantikan Drama Covid Oh Covid yang tamat pada 23 April 2021 Drama berjudul Kisah Cinta Rumi ini akan mengandingkan Khai Bahar dan Riena Diana sebagai...
Rezeki Ramadan Album Zikir Damba Ketenangan Khai Bahar Sold Out Tiga Hari Berturut Turut

Rezeki Ramadan Album Zikir Damba Ketenangan Khai Bahar Sold Out Tiga Hari Berturut Turut

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 278 hits
PENYANYI dengan lantunan vokal yang lunak dan merdu Khai Bahar baru sahaja muncul dengan album baru berjudul Zikir Damba Ketenangan bersempena Ramadan Katanya album ini merupakan hadiah istimewa untuk peminat beliau yang sudah lama menantik...
Senarai Lagu Melayu April 2021

Senarai Lagu Melayu April 2021

papar berkaitan - pada 23/4/2021 - jumlah : 444 hits
Senarai Lagu Melayu April 2021 Assalamualaikum Salam Sejahtera guys Tahun baharu bulan baharu pastinya anda menantikan lagu lagu baharu dari artis tempatan Jadi untuk Januari 2021 ini ada banyak lagu baru yang dikeluarkan dari ramai artis M...
Hiburan Tap Tap Love Che Salmah Didie Alias Keluar Lagu Single Terbaru

Hiburan Tap Tap Love Che Salmah Didie Alias Keluar Lagu Single Terbaru

papar berkaitan - pada 23/4/2021 - jumlah : 461 hits
Semakin mengecap populariti setelah membintangi drama popular Takdir Yang Tertulis Didie Alias kini semakin dikenali dengan nama Che Salmah gara gara watak jahat yang dibawa pelakon wanita itu dalam drama tersebut Nama watak yang masih meni...
Alif Satar The Locos Lagu Raya Chord

Alif Satar The Locos Lagu Raya Chord

papar berkaitan - pada 23/4/2021 - jumlah : 264 hits
F G Em AmD7 G C Amrasanya baru saja Ramadhan mula Dm Gbulan mulia disambut suka cita C Ammelepas rindu sejak setahun lalu Dm Gharap cinta tumpah ruah di hari raya C ini hari raya Am A hari bahgia D7 hari merendah hati G buat semua happy C i...
Fahmi Kena Cekup Sebab Senarai Lagu Spotify Bertema Dengki Ke Polis

Fahmi Kena Cekup Sebab Senarai Lagu Spotify Bertema Dengki Ke Polis

papar berkaitan - pada 24/4/2021 - jumlah : 168 hits
Malaysiakini Aktivis dan pereka bebas Fahmi Reza ditangkap kerana senarai lagu Spotify bertemakan dengki ke yang didakwa menghina Raja Permaisuri Agong Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah menurut polis Berdasarkan pautan yang dib...
Lirik Lagu Aksara Cinta Nyanyian Wani Kayrie

Lirik Lagu Aksara Cinta Nyanyian Wani Kayrie

papar berkaitan - pada 23/4/2021 - jumlah : 444 hits
Aksara Cinta Wani KayrieTiap detik bersama masih beribu manisnyaTak terhujung kasih kitaDari awal beradu pandangHatiku tertawanPerasaan rindu dan sayangKepadamuSeringkali ku berdoaAgar ku di temukan bahgiaTak ku sangkaKau kan tibaMenghunjam...
Buat Koleksi Lagu Dengkike Bertujuan Hina Permaisuri Agong Aktivis Fahmi Reza Direman Sehari

Buat Koleksi Lagu Dengkike Bertujuan Hina Permaisuri Agong Aktivis Fahmi Reza Direman Sehari

papar berkaitan - pada 24/4/2021 - jumlah : 353 hits
Susulan mengenai penahanan Fahmi Reza yang didakwa telah menghina Raja Permaisuri Agong aktivis terkenal itu telah direman sehari bagi membantu siasatan Perkara tersebut disahkan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Huzir Moha...
Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Mahalini Dah Peluk Islam

Fiersa Besari April Chord

Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Nak Beriadah Tapi Malas Hadap Jammed Ini 5 Taman Rekreasi Terletak Di Kl Selangor Boleh Diakses Guna Lrt Amp Mrt

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Cara Ikhtiar Halang Penyakit Ain

918kiss 7 2567 918kiss 918kiss Top 61 By Autumn 918kissauto Io

Sbdj Siri 197 Rahsia 4 Peti Hitam

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Drama Dedaun Hijau Di Angin Lalu

Khasiat Dan Potensi Ikan Toman Untuk Kesihatan