Kfa Guna Sistem Gred Sebagai Alternatif Baharu Tentukan Gaji Pemain



PERSATUAN Bola Sepak Kedah (KFA) akan menggunakan sistem penggredan gaji untuk pemainnya sebagai alternatif baharu dalam menentukan jumlah gaji yang wajar dibayar berdasarkan kepada tahap kemampuan setiap pemain.

Setiausaha Kehormat KFA, Mohd Asmirul Anuar Aris berkata sistem yang akan diwujudkan dalam masa terdekat itu juga boleh membantu pihak pengurusan untuk menilai dan mengenal pasti tahap prestasi seseorang pemain dalam pasukan Lang Merah.

Loading...
"Kita (KFA) hendak letakkan gred gaji, contohnya berapa jumlah gaji yang patut diberikan kepada pemain yang bermain untuk Piala Presiden, Piala Malaysia, mewakili Malaysia atau Asia. Apabila gred gaji itu dibuat mengikut peringkat, baru kita boleh tahu tahap kemampuan pemain itu.

"Dari situ juga, kita boleh letak berapa jumlah yang layak diberikan kepada pemain itu dan selepas ini tiada lagi isu pemain yang sewenang-wenangnya meletakkan harga tinggi yang tidak sepadan dengan tahap kemampuannya," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Katanya, buat masa ini sistem penggredan gaji itu hanya akan dilaksanakan KFA dan cadangan tersebut juga sebelum ini pernah dibincangkan dengan negeri lain yang mana ada pengurusan pasukan dilihat bersetuju dengan kaedah itu.


Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Setiausaha Agung Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Stuart Ramalingam mengenai kemelut tunggakan gaji pasukan bertanding di Liga Malaysia (Liga M) yang mencecah tahap paling kronik.

Stuart sebelum ini dilaporkan berkata bahawa FAM telah menerima 262 kes berhubung tunggakan gaji yang melibatkan antara lapan hingga 10 pasukan yang beraksi pada saingan liga tahun ini sekali gus meletakkan Malaysia selaku ‘juara dalam pertandingan hutang gaji pemain’ benua Asia.

Sementara itu, Mohd Asmirul yang juga Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan, Pelancongan, Seni dan Budaya dan Pembangunan Keusahawanan negeri berkata tahap kemampuan kewangan KFA juga diambil kira sebelum mengikat kontrak dengan seseorang pemain bagi mengelakkan berlakunya isu tunggakan gaji.

"Kita tidak mahu kalau gaji mahal, tak mampu bayar sampai berhutang. Lebih baik bayar gaji sederhana tapi kita mampu bayar dan lebihan itu kita akan fokuskan kepada kebajikan pemain antaranya dari aspek rumah, kenderaan dan persekolahan anak-anak mereka.

"Kita juga tidak mampu bayar terlalu tinggi dan melebihi had kepada pemain import dan sebab itu memutuskan tidak lagi menggunakan khidmat Liridon Krasniqi kerana kos yang terlalu tinggi jika mahu mendapatkan khidmatnya, baik kita jimatkan kos untuk aspek lain," katanya. 

- Bernama

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.malaysianupdate.com/2019/01/kfa-guna-sistem-gred-sebagai-alternatif.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Senarai Tugas Gaji Dan Kelayakan Pegawai Tadbir Dan Diplomatik Gred M41

Senarai Tugas Gaji Dan Kelayakan Pegawai Tadbir Dan Diplomatik Gred M41

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 1058 hits
Senarai Tugas Gaji Dan Kelayakan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41 Bagi anda yang berminat bekerja di Sektor Awam jawatan PTD M41 inilah jawatan yang paling HOT diantara jawatan lain Bukan kata jawatan ini penting dalam jawatan kerajaa...
Sembilan Bulan Gaji Tak Dibayar Pemain Bola Sepak Terpaksa Jadi Nelayan

Sembilan Bulan Gaji Tak Dibayar Pemain Bola Sepak Terpaksa Jadi Nelayan

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 457 hits
SERAMAI 27 pemain bola sepak Negeri Perlis dilaporkan terpaksa menjadi nelayan dan kerani sementara sebahagian lagi melakukan kerja mencuci kereta untuk meneruskan hidup gara gara gaji tertunggak selama 9 bulan Pasukan Perlis yang beraksi d...
Pemain Belia Sabah U19 Belum Dibayar Gaji

Pemain Belia Sabah U19 Belum Dibayar Gaji

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 693 hits
Pasukan Belia Sabah U19 tahun 2018 belum dibayar gaji menurut bekas staf kejurulatihan yang dekat dengan SAFA yang sekarang ini telah dipecat Presiden SAFA yang baru Datuk Peter Anthony telah dituntut untuk melangsaikan isu tunggakan gaji p...
Dollah Salleh Sudah Ada Bayangan Dua Pemain Import Baharu Pahang

Dollah Salleh Sudah Ada Bayangan Dua Pemain Import Baharu Pahang

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 311 hits
Selepas pemain naturalisasi pertama negara Mohamadou Sumareh disahkan sebagai pemain tempatan dalam saingan Liga Malaysia 2019 berkuatkuasa semalam pengendali skuad tok gajah memberi bayangan akan membawa masuk dua pemain import berbisa bag...
Surina Shukri Dilantik Sebagai Ceo Mdec Yang Baharu

Surina Shukri Dilantik Sebagai Ceo Mdec Yang Baharu

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 182 hits
Menteri Komunikasi dan Multimedia Malaysia hari ini telah mengumumkan pelantikkan Surina Shukri sebagai ketua pegawai eksekutif baru untuk MDEC Pelantikan ini adalah efektif bermula 16 Januari 2018 ini Sebelu
Perlis Fa Kecewa Pemain Buat Kenyataan Media Mengenai Tunggakan Gaji

Perlis Fa Kecewa Pemain Buat Kenyataan Media Mengenai Tunggakan Gaji

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 267 hits
Semalam media tempatan melaporkan 18 orang pemain Singa Utara ibarat digantung tidak bertali kerana masih belum menerima tunggakan gaji seperti dijanjikan oleh pengurusan Persatuan Bolasepak Perlis Apa yang menyedihkan mereka tidak dapat ha...
Pakar Perubatan Alternatif Terkenal Malaysia Ditahan Di Indonesia Media Dakwa Langgar Visa Melancong

Pakar Perubatan Alternatif Terkenal Malaysia Ditahan Di Indonesia Media Dakwa Langgar Visa Melancong

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 515 hits
Pakar Perubatan Alternatif Terkenal Malaysia Ditahan Di Indonesia Media Dakwa Langgar Visa Melancong Pihak berkuasa imigrasi Indonesia di Palembang Indonesia telah menahan pakar perubatan alternatif terkenal di Malaysia Dato Chris Leong dan...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Effective Market Research On A Budget



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Menangkan Jackpot Di Game Jekpot88 Di Berbagai Permainan

Tukar Lesen Memandu Malaysia Ke Lesen Nsw Australia

Wordpress Block Patterns Give You Superpowers