Ketukan Misteri Hantui Pulau Pinang


TANGKAP layar rakaman CCTV di rumah Norasmawati di Seberang Perai yang dikatakan mengalami kejadian ketukan misteri Selasa lalu.
SEBERANG PERAI – Misteri ketukan pintu yang sebelum ini yang dilaporkan berlaku di Se­langor, Johor, Melaka, Pahang dan Negeri Sembilan kini telah ‘berjangkit’ ke negeri sebelah utara pula khususnya di Pulau Pinang.
Sejak beberapa hari lalu, penduduk negeri ini khususnya yang menetap di kawasan Taman Ilmu serta kawasan berhampirannya di Nibong Tebal di sini kecoh selepas berdepan misteri ketukan misteri tersebut.
Menurut seorang penduduk, Norasmawati Allias, 40-an, ini kali pertama dia dan keluarga diganggu oleh bunyi ketukan misteri itu sejak tinggal di Taman Ilmu sejak empat tahun lalu.
“Kejadian ketukan itu berlaku dua malam berturut-turut dan pada malam ketiga, kami mengambil keputusan untuk memanggil ustaz.
“Selepas dia (ustaz) pasang ayat-ayat tertentu untuk ‘pagar’ rumah kami, Alhamdulillah, ma­suk malam ketiga, tiada lagi bunyi ketukan yang kedengaran,” katanya kepada Kosmo! Ahad semalam.
Mengulas lanjut, kata Norasmawati, ketukan yang bermula sejak tengah malam, Selasa lalu itu akan kedengaran untuk tempoh selang sejam berdasarkan rakaman televisyen litar tertutup (CCTV) di kediaman mereka.
“Suami saya seorang anggota polis dan dia cakap bunyi itu memang bukan daripada kenderaan seperti motosikal kerana berbeza dengan bunyi ekzos,” katanya.
Dia turut mendakwa ketukan misteri itu masih berlaku di sekitar taman perumahan yang ­didiaminya.
Tambahnya, suami yang tidak mudah percaya dengan perkara mistik, bagaimanapun mengakui bahawa bunyi tersebut tidak pernah didengarinya sebelum ini.
“Pelik juga apabila ada suara sumbang mengatakan bahawa bunyi tersebut adalah bunyi motosikal, padahal malam itu suasananya sunyi sahaja,” katanya.
Dalam pada itu, seorang lagi penduduk, Abdul Razak Khamis, 50, yang tinggal di Taman Pekaka di sini memberitahu, dia turut menjadi mangsa gangguan bunyi ketukan yang hampir sama kelmarin, namun ketukan tersebut hanya berlaku untuk tempoh satu malam sahaja.
“Saya harap tidak ada sebarang petunjuk atau kejadian pelik yang akan berlaku susulan daripada ketukan misteri ini,” ujarnya.
Kosmo! pada 18 Disember lalu melaporkan, penduduk di Sela­ngor, Melaka, Johor dan Pahang yang hidup dalam ketakutan susulan gangguan ketukan misteri itu kini tidak lagi dikejutkan de­ngan sebarang kejadian tidak ­diingini.
Sumber : Kosmo Online




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.penangkini.com/2020/12/ketukan-misteri-hantui-pulau-pinang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ops Obstacle Bersepadu Pelbagai Agensi Jpj Negeri Pulau Pinang

Ops Obstacle Bersepadu Pelbagai Agensi Jpj Negeri Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 18/12/2020 - jumlah : 256 hits
Seberang Perai Tengah 17 Disember 2020Jabatan Pengangkutan Jalan Negeri Pulau Pinang dengan kerjasama PLUS Lembaga Lebuhraya Malaysia serta JSPT PDRM AADK dan DOSH telah melaksanakan Ops Halangan Bersepadu malam ini di Plaza Tol Juru di ked...
Pulau Pinang Berjaya Beri Pekerjaan Kepada 17 000 Orang

Pulau Pinang Berjaya Beri Pekerjaan Kepada 17 000 Orang

papar berkaitan - pada 18/12/2020 - jumlah : 216 hits
Sepanjang 8 bulan lalu Pulau Pinang yang ditadbir Pakatan Harapan berjaya menyediakan peluang pekerjaan buat lebih 17 000 orang Hal ini didedahkan dalam jawapan balas Kementerian Sumber Manusia kepada pertanyaan Ahli Parlimen Bayan Baru Sim...
Siri 18 Sejauh Mana Hak Pulau Pinang Guna Air Di Sempadan Sendiri

Siri 18 Sejauh Mana Hak Pulau Pinang Guna Air Di Sempadan Sendiri

papar berkaitan - pada 18/12/2020 - jumlah : 180 hits
BICARA SEMASA BERSAMA YB MUHAMMAD FAIZ FADZIL TAJUK SEJAUH MANA HAK PULAU PINANG GUNA AIR DI SEMPADAN SENDIRI TARIKH 17 12 2020 MASA 9 00 MALAM MODERATOR MOHD SHAIFUL ROSEMAN PANEL YB MUHAMMAD FAIZ FADZIL
Pulau Pinang Sambut Baik Keputusan Kekal Perkhidmatan Feri

Pulau Pinang Sambut Baik Keputusan Kekal Perkhidmatan Feri

papar berkaitan - pada 18/12/2020 - jumlah : 349 hits
17 12 2020 07 09 PMGEORGE TOWN 17 Dis Kerajaan Negeri Pulau Pinang menyambut baik keputusan Kerajaan Persekutuan untuk mengekalkan perkhidmatan feri di negeri itu Ketua Menteri Chow Kon Yeow berkata keputusan itu adalah selari dengan pendir...
Kerajaan Negeri Pulau Pinang Terkejut Putrajaya Mahu Teruskan Feri Ikonik

Kerajaan Negeri Pulau Pinang Terkejut Putrajaya Mahu Teruskan Feri Ikonik

papar berkaitan - pada 19/12/2020 - jumlah : 299 hits
Foto oleh Sayuti ZainudinKerajaan negeri masih belum jelas sama ada perkhidmatan feri Pulau Pinang akan terus beroperasi atau ditamatkan perkhidmatannya tahun depan kata ketua menteri Chow Kon Yeow Beliau berkata kerajaan negeri berharap me...
Makan Malam Di Dsampan Restoran Batu Uban Pulau Pinang

Makan Malam Di Dsampan Restoran Batu Uban Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 21/12/2020 - jumlah : 381 hits
Nak makan malam jenis masakan thai yang goreng goreng ada tom yam di Pulau Pinang terutama di sebelah pulau salah satu restoran yang menyediakan makanan tersebut korang boleh datang ke Restoran Dsampan yang terletak di Batu Uban Di sini ada...
Pulau Pinang Mungkin Batalkan Perarakan Thaipusam

Pulau Pinang Mungkin Batalkan Perarakan Thaipusam

papar berkaitan - pada 22/12/2020 - jumlah : 250 hits
Perarakan dua pedati yang membawa Dewa Murugan sempena perayaan Thaipusam di Pulau Pinang berkemungkinan dibatalkan tahun depan susulan pandemik COVID 19 bagi mengelak penularan virus itu dalam perhimpunan ramai Perarakan pedati perak yang ...
Bekalan Barangan Keperluan Di Pulau Pinang Menjelang Perayaan Hari Krismas Mencukupi Kpdnhep

Bekalan Barangan Keperluan Di Pulau Pinang Menjelang Perayaan Hari Krismas Mencukupi Kpdnhep

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 410 hits
Bekalan barangan keperluan termasuk ayam belanda import dan bawang merah di seluruh Pulau Pinang menjelang perayaan Hari Krismas Jumaat ini mencukupi Timbalan Ketua Pegawai Penguatkuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pen...
Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Cheah Liek Hou

Adapting To Consumer Behavior

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain

Kfc Malaysia Tutup Lebih 100 Restoran Francais Kesan Boikot



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite

Papagomo Ditahan Aibkan Agong

Tergamak Petik Al Quran Kaki Fitnah Dipanggil Pejuang Rakyat

Normani S Legs And Feet In Tights 5

Jadwal Puasa Sunnah Mei 2024

Wanita Maut Ditikam 30 Kali Di Sepanyol