Ketuanan Melayu Pandangan Khalid Cetus Kontroversi Biadap


Ciapan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad di Twitter hari ini yang menganggap Ketuanan Melayu sebagai fahaman sesat serta sealiran dengan Zionisme, Nazi Hitler dan White Supremacist Trump mengelirukan pengguna.
Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Aminuddin Yahaya berkata, kenyataan oleh bekas Menteri Wilayah Persekutuan itu menimbulkan persoalan sama ada Ketuanan Melayu itu patut dihapuskan.
“Apa yang terbuku di dalam diri Khalid terhadap Ketuanan Melayu sebenarnya? Apakah Khalid merasakan Ketuanan Melayu perlu dihapuskan kerana dianggap sesat sebagaimana aliran sesat lain?
“Sejak bila Ketuanan Melayu itu sama seperti Zionisme, Nazi Hitler dan White Supremacist Trump? Sejak bila orang Melayu memahami Ketuanan Melayu sebegitu rupa? soalnya menerusi Facebooknya hari ini.
Katanya, orang Melayu membuktikan sikap toleransi dengan Ketuanan Melayu termasuk hasil kekayaan dinikmati bersama kaum lain.
“Tidak ada angin, tidak ada ribut, tiba-tiba Khalid membuat kenyataan sebegini. Biasanya apabila duduk saja-saja sambil bosan-bosan semasa cuti, dan membuat luahan sebegini datang dari suatu perasaan dan emosi yang menebal dan terpendam lama.
“Saya tak faham, apa faedahnya Khalid mengeluarkan kenyataan liar sebegini. Jangan kerana ‘mileage’ politik, kamu sanggup memburuk-burukkan bangsa sendiri,” tulisnya.
Ciapan Khalid enam jam lalu mendapat 559 tanda suka dan diulang ciap sebanyak 157 kali selain dibalas oleh netizen yang turut memberikan pendapat mereka.
Antaranya, Muri2442 yang menganggap kenyataan dikeluarkan Khalid seperti cuba mempengaruhi pemikiran masyarakat menentang Ketuanan Melayu.
“Kalau tak ada Ketuanan Melayu kau rasa bangsa bukan bumiputera boleh bertapak di sini tak? Jangan jadi batu api,” tulisnya.
Windwisper89 pula berpandangan, sikap toleransi menyebabkan sesuatu bangsa menjadi lemah dan hanya kuasa dapat menjamin nasib bangsa tersebut.
“Demi bangsa kami akan buat apa sahaja, lebih baik jadi bangsa yang menjajah daripada menjadi bangsa yang dijajah. Lebih baik jadi tuan kepada bangsa daripada jadi bangsa yang dihambakan,” tulisnya.
SH
The post Ketuanan Melayu: Pandangan Khalid cetus kontroversi & biadap appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/08/02/ketuanan-melayu-pandangan-khalid-cetus-kontroversi-biadap/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kenapa Khalid Samad Tuduh Ketuanan Melayu Seperti Fahaman Zionis Nazi Dan White Supremacy

Kenapa Khalid Samad Tuduh Ketuanan Melayu Seperti Fahaman Zionis Nazi Dan White Supremacy

papar berkaitan - pada 2/8/2020 - jumlah : 263 hits
Tidak ada angin tidak ada ribut tiba tiba Khalid membuat kenyataan sebegini Biasanya apabila duduk saja saja sambil bosan bosan semasa cuti dan membuat luahan sebegini datang dari suatu perasaan dan emosi yang menebal dan terpendam lama Apa...
Ketuanan Melayu

Ketuanan Melayu

papar berkaitan - pada 8/8/2020 - jumlah : 403 hits
KHALID Samad samakan Ketuanan Melayu dengan Zionisme Nazism dan White Supremacy Faktornya kerana dia BODOH dan tak tahu sejarah 1 Zionisme merupakan gerakan nasionalisme Yahudi antarabangsa yang telah merampas negara Palestin membunuh puluh...
Melayu Wajib Pertahan Ketuanan Melayu

Melayu Wajib Pertahan Ketuanan Melayu

papar berkaitan - pada 3/8/2020 - jumlah : 209 hits
Parti Putra dilahirkan untuk menjaga dan mempertahankan hak orang Melayu JIKA anda seorang Melayu adalah wajib mempertahankan Ketuanan Melayu Hakikat dan konsep Ketuanan Melayu perlu dilihat dari perspektif lebih luas bukan hanya dilihat da...
Beza White Supremacy Dengan Ketuanan Melayu

Beza White Supremacy Dengan Ketuanan Melayu

papar berkaitan - pada 30/7/2020 - jumlah : 202 hits
Ketika Presiden PAN Mohamad Sabu membahaskan Usul Menjunjung Kasih Titah Di Raja di Dewan Rakyat beliau menyatakan Inilah juga bahaya kalau kita pergi kepada Ketuanan Melayu Kita kena utarakan Melayu yang berwibawa Melayu yang bertakwa Mela...
Sejak Bila Ketuanan Melayu Sama Seperti Zionisme Nazi Hitler

Sejak Bila Ketuanan Melayu Sama Seperti Zionisme Nazi Hitler

papar berkaitan - pada 3/8/2020 - jumlah : 504 hits
Khalid rasa Ketuanan Melayu perlu dihapus kerana dianggap sesat BANGI Orang Melayu sudah membuktikan mereka sebuah bangsa yang sangat bertoleransi walaupun sudah sekian lama hidup dengan Ketuanan Melayu Demikian bidas Presiden gerakan Islam...
Kasut Emas Khalid Berharga Rm99 999

Kasut Emas Khalid Berharga Rm99 999

papar berkaitan - pada 26/7/2020 - jumlah : 305 hits
KUALA LUMPUR Bekas penyerang kebangsaan Khalid Jamlus sah melepaskan Anugerah Kasut Emas Liga Perdana yang dimenanginya pada 2002 dengan nilai RM99 999 dan untuk forum sila ke oo000oo MINDARAKYAT 1439 Hakcipta Tak TerpeliharaAnda digalakkan...
Khalid Samad S And Tony Pua S Orgy Of Self Righteousness

Khalid Samad S And Tony Pua S Orgy Of Self Righteousness

papar berkaitan - pada 29/7/2020 - jumlah : 185 hits
DAP has strange values Their value system is based on what is best for DAP Halal can become haram and haram can become halal as long as it is to the benefit of DAP And DAP s Tony Pua plus DAP proxy Khalid Samad will issue the latest fatwah ...
Khalid Jamlus Jual Kasut Emas Rm99 999

Khalid Jamlus Jual Kasut Emas Rm99 999

papar berkaitan - pada 26/7/2020 - jumlah : 955 hits
TEKA teki mengenai siapa pemilik baharu trofi Kasut Emas bekas penyerang kebangsaan Khalid Jamlus akhirnya terjawab apabila ia sah menjadi milik seorang individu dari Selangor Difahamkan individu terbabit yang hanya dikenali dengan nama Tua...
Eh Berhenti Berhenti Makcik Bawa Tong Gas Naik Basikal Cetus Rasa Cemas Netizen

Eh Berhenti Berhenti Makcik Bawa Tong Gas Naik Basikal Cetus Rasa Cemas Netizen

papar berkaitan - pada 2/8/2020 - jumlah : 276 hits
Biasa kalau kita tengok orang bawa tong gas mesti guna motosikal bukan Disebabkan saiznya besar dan berat maka ada jenis motosikal yang akan diubah suai supaya mampu menampung beban tong gas tersebut Tapi pernahkah anda lihat orang bawa ton...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Top Commentators March 2024 Tahniah Blogger Na

Wanita Ditangkap Sedang Kencing Dan Membuang Sampah Di Tempat Letak Kereta

Pertempuran Pemberontak Myanmar Dan Junta Lambat Usaha Hantar Pulang Pelarian

K Jaan Setuju Salur Peruntukan Kepada Pembangkang

Lana Nodin Masuk Hospital Dah 4 Hari Tak Boleh Bangun Akibat Bengkak Usus

Peluang Menang Lebih Cerah Di Kkb Jika Calon Melayu Kata Perikatan