Ketua Pemuda Bersatu Tandus Idea Nak Malukan Anwar




Tindakan Ketua Armada Bersatu, Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal yang cuba memberi gambaran kepada rakyat kononnya lawatan Perdana Menteri ke Arab Saudi sebagai gagal merupakan tindakan terdesak untuk mencalar reputasi Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Timbalan Ketua Penerangan KEADILAN, Razeef Rakimin dalam satu kenyataan media berkata, tuduhan dibuat Ahmad Fayshal itu hanya kerana tiada perjumpaan antara Perdana Menteri dan Raja Arab Saudi adalah remeh serta dangkal.
Ahmad Fayshal tegasnya tidak boleh menafikan bahawa kerajaan Saudi sendiri membuat permintaan agar Perdana Menteri melanjutkan tempoh lawatan supaya perjumpaan itu dapat dilangsungkan.
Memandangkan berlaku perubahan ke atas jadual keluarga diraja sepanjang Ramadan PM diminta menambah kunjungan kepada dua hari lagi.
“Namun Perdana Menteri terpaksa menolak kerana perlu menghadiri majlis berbuka puasa dengan Yang di-Pertuan Agong pada 25 Mac, kemudian lawatan sehari ke Kemboja selain ke Beijing untuk menemui dua pemimpin China, Xi Jinping dan Li Qiang pada 29 Mac,” tegas Razeef.
Beliau turut membidas percubaan Ahli Parlimen Machang itu yang cuba membandingkan lawatan Anwar dengan bekas PM Mahiaddin Yassin yang kononnya lebih berjaya.
“Adakah pada lawatan Mahiaddin ke Saudi beliau berjaya bertemu empat mata dengan Raja Salman? Seingat saya pertemuan hanya melalui atas talian.
“Ahmad Fayhsal menceritakan kejayaan Mahiaddin menambah kuota haji sebanyak 10,000. Namun adakah beliau lupa sehari selepas itu Menteri Umrah dan Haji Saudi dipecat oleh Raja Salman sehingga timbul spekulasi ia berpunca daripada isu penambahan kuota haji Malaysia yang tidak direstui Raja Salman?” soalnya.
Melalui kenyataan sama, Razeef turut mempersoalkan sejauh manakah kejayaan lawatan Mahiaddin ke Saudi pada Mac 2021 lalu.
“Dalam lawatan ke Saudi, Perdana Menteri Anwar mengadakan pertemuan dengan Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC) dan badan Liga Muslim Dunia di Mekah.
“Beliau juga menyaksikan pemeteraian MoU perniagaan dan industri, melawat pelajar Malaysia, pertemuan dengan pihak Islamic Developtment Bank (IsDB) dan komuniti perniagaan di Saudi.
“Kita tidak melihat sebarang MoU ditandatangani serta Mahiaddin gagal membawa pelaburan,” tambah Razeef.
Beliau turut membidas tindakan Ahmad Fayhsal mengaitkan lawatan rasmi itu dengan isu lawatan masuk ke dalam Kaabah.
“Adalah amat cetek pemikiran seorang Ahli Parlimen meletakkan lawatan seorang Perdana Menteri hanya dikira berjaya jika dapat melawat ke dalam Kaabah.
“Jelas satu kerugian buat rakyat Machang kerana mengangkat seorang pemimpin yang mempunyai pemikiran amat cetek,” tambahnya.
The post Ketua pemuda Bersatu tandus idea nak malukan Anwar? first appeared on Suara Pakatan Daily.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/36277?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=ketua-pemuda-bersatu-tandus-idea-nak-malukan-anwar

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Skandal Lcs Sekali Anwar Ketuk Baru Sprm Nak Jalan Ke

Skandal Lcs Sekali Anwar Ketuk Baru Sprm Nak Jalan Ke

papar berkaitan - pada 17/3/2023 - jumlah : 186 hits
Menjawab soalan tambahan Ahmad Fadhli Shaari dalam sesi pertanyaan menteri yang ingin mengetahui mengenai pendakwaan kes LCS yang sebelum ini dinyatakan Perdana Menteri pendakwaan itu tidak mencukupi Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan sias...
Video Drama Pemilihan Ketua Mk Anwar Usman Ipar Presiden Jokowi Menang Lagi

Video Drama Pemilihan Ketua Mk Anwar Usman Ipar Presiden Jokowi Menang Lagi

papar berkaitan - pada 16/3/2023 - jumlah : 136 hits
Anwar Usman kembali terpilih menjadi Ketua Mahkamah Konstitusi periode 2023 2028 lewat pemilihan secara terbuka di Gedung MK Rabu Sempat terjadi drama seru selama pemilihan Sebelum akhirnya ipar Presiden Jokowi itu kembali ditetapkan sebaga...
Nak Tanya Anwar Siapa Perasuah

Nak Tanya Anwar Siapa Perasuah

papar berkaitan - pada 19/3/2023 - jumlah : 172 hits
Kes baru di sebut di mahkamah seorang kena 3 4 5 6 7 pertuduhan Bukan perasuah Tak rasuah Tak bersalah mahkamah belum buat keputusan Perbicaraan akan makan Masa 2 3 4 5 tahun Yang kena puluhan tuduhan dilantik sebagai TPM Tak rasa pelik ke
Bersatu Lodges Report Against Anwar Zahid Claims Muhyiddin Defamed

Bersatu Lodges Report Against Anwar Zahid Claims Muhyiddin Defamed

papar berkaitan - pada 18/3/2023 - jumlah : 179 hits
SHAH ALAM Bersatu has lodged a police report against Datuk Seri Anwar Ibrahim and Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi claiming that they had defamed party president Tan Sri Muhyiddin Yassin When contacted Shah Alam OCPD Asst Comm Mohd Iqbal Ib...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau

Alya Iman Nabil Aqil Bergandingan Dalam Siri Terbaru Adaptasi Novel Anggun Mikayla Di Viu