Ketika Diberi Ujian Olehnya Berbahagialah Ikuti Perkongsian Wanita Ini


Ketika Diberi Ujian OlehNya, Berbahagialah! Saya bersyukur kerana mempunyai keluarga yang sangat menyayangi dan bergaul. Satu lagi perkara yang saya kagumi dari keluarga saya ialah saya mempunyai seorang ibu yang hebat. Sehingga kini, pendapat saya mengenai beliau tidak pernah berubah. Ibu adalah wanita yang paling sukar pernah saya temui. Cinta murni dan pengorbanan yang tiada tandingan membuatkan saya berdiri seperti saya hari ini. Menjadi seorang doktor yang boleh membuat ibu bangga, salah seorang dari banyak orang yang berasal dari kampung halaman saya.

Ikuti Perkongsian Wanita Ini Sebelum dia bangga dengan saya, saya sudah bangga dengannya. Ibu saya, seorang wanita yang sanggup memakai pakaian yang membosankan dan koyak untuk membelikan saya baju baru dan mainan baru apabila saya memenangi tempat pertama di kelas atau ketika tahun baru tiba. Ibu yang tidak pernah memarahi saya apabila saya membuat kesilapan atau gagal tetapi sebaliknya ibu selalu memberi bimbingan kepada saya dengan sabar juga memberikan motivasi apabila saya gagal. Ibu-ibu yang sentiasa membuat saya muncul di mana-mana malah bersedia bekerja keras untuk memberikan yang terbaik untuk pendidikan saya. Ibu yang tidak pernah membiarkan saya turun kerana saya melihat kawan saya mempunyai mainan baru semasa saya tidak.

Sangat sensitif terhadap anak Dia sangat membuat kami bahagia dan tidak membenarkan kami dihina oleh rakan-rakan kami kerana tidak mempunyai mainan baru. Melangkah keesokan paginya tiba di rumah dan tidak lupa untuk melakukan kerja rumah sehingga petang tadi. Senyum, senyuman lebarnya selalu tertanam di belakang wajah manisnya.

Kekuatan Saya mahu menjadi seperti ibu saya dan saya juga mahu anak saya bangga untuk mempunyai seorang ibu seperti saya. Saya membesar dan menjadi seorang wanita yang tidak pernah berputus asa. Wanita yang sentiasa berjuang untuk apa sahaja yang mereka mahu. Saya fikir saya cukup kuat untuk berkembang menjadi seorang wanita sehingga terdapat satu titik di mana kekuatan saya sendiri telah diuji. Kekuatan saya menyerupai seorang ibu telah diuji apabila saya menamatkan pengajian saya sebagai doktor.

Ketika Dibedah Pada masa itu saya dididik di jabatan pembedahan, salah satu bahagian yang paling sukar semasa pendidikan saya di hospital. Saya telah mengalami sakit di perut kanan bawah untuk dua tahun yang lalu tetapi kebelakangan ini ia sangat menyakitkan sehingga saya tidak dapat berjalan. Pergerakan kecil membuat saya mengerang dengan kesakitan. Pada akhirnya saya tahu saya mempunyai Spondylolistesis (pergeseran tulang belakang) dan pergeseran berada di gred 3. Jika saya telah mencapai gred 4 dan 5, saya boleh menjadi lumpuh secara kekal kerana peralihan tulang hampir keseluruhannya dan saraf pincang yang boleh menyebabkan kerosakan kekal.

Semua Berlaku begitu Cepat Segala-galanya berlaku begitu pantas dan saya terpaksa dihidupkan supaya tidak mendapat gred 4. Sungguh jujur ​​saya tidak bersedia dan sangat hancur. Banyak perkara memukul saya. Saya seorang wanita yang begitu aktif, saya suka berlari maraton, seperti karate, suka menunggang gunung dan suka melakukan kerja ekstrem yang sesuai untuk lelaki. Bagi saya, saya hanya sekali muda dan saya mahu menikmati segala-galanya. Saya perlu menyerah kerana selepas pembedahan saya hanya boleh melakukan aktiviti ringan. Jangan jongkok, hantar atau memutar badan. Terdapat terlalu banyak sekatan yang harus saya taati. Saya juga tidak disarankan untuk bersenam kecuali berenang.

Tidak Dapat Menerima Saya jujur ​​tidak dapat menerima semua itu. Semuanya berlaku begitu pantas, ia dirasai seperti ia telah dibanting ke tanah. Saya seorang wanita yang aktif, masih terdapat banyak gunung yang ingin berjudi, masih banyak jalan yang saya mahu lari dan saya masih benar-benar mahu menjadi pakar bedah. Beberapa hari saya hanya boleh menangis atas keadaan saya sambil menahan sakit di pinggang yang kadang-kadang menghampiri saya. Tetapi sekali lagi saya bersyukur kerana mempunyai ibu yang hebat di sisiku. Dia mengingatkan saya untuk sentiasa bersyukur kerana ada manusia yang tidak mempunyai tangan dan kaki yang masih dapat bersyukur dan tetap bahagia.

Proses Pemulihan Pada akhirnya saya mahu pembedahan dan itu sangat sukar bagi saya. Tetapi semuanya tidak berakhir di sana. Penderitaan yang lebih besar ternyata sedang menunggu di hadapan saya. Sesuatu yang tidak saya harapkan adalah menyakitkan sebagai proses. Pemulihan selepas pembedahan adalah perkara yang paling sukar untuk saya. Sebulan saya tidur, kaki saya sangat lemah. Mana-mana jawatan yang salah untuk saya. Pernahkah anda bayangkan bahawa anda hanya perlu tidur kerana anda mengalami kesakitan apabila anda beralih sedikit, hanya duduk selama lima minit dan berjalan harus disokong seperti bayi?

Menangis Selalunya saya menangis dengan ketakutan. Sebulan saya hanya melihat dinding hospital serta bilik saya, tertanya-tanya apabila semua ini akan berakhir. Semua perkara yang saya lakukan adalah salah dan membawa kepada kesakitan yang luar biasa. Saya mula kecewa dan terdesak dengan keadaan saya. Tetapi saya tidak pernah fikir saya akhirnya boleh melalui semua proses walaupun ia sangat sukar untuk saya. Sekali lagi terima kasih kepada malaikat yang dihantar oleh Allah kepada keluargaku, ibuku. Dia begitu bersabar merawat saya, membersihkan kotoran saya seperti bayi bayi, membersihkan badan saya dari peluh serta memanjat yang mula menumpuk, menukar pakaian saya, bahkan tidak tidur untuk menemani saya yang tidak dapat tidur untuk menahan rasa sakit dari semua tubuhnya.

Mereka Kebahagiaan Sehingga saya melihat mereka tersenyum dan keghairahan untuk melawan setiap penyakit mereka adalah kebahagiaan yang melampaui ukuran saya. Sehingga mereka memeluk saya dan berterima kasih kepada mereka kerana penyembuhan mereka itu adalah keseronokan yang tiada bandingan bagi saya. Kerana apa makna hidup kita jika kita hanya menghabiskan untuk memuaskan diri kita sendiri. Kehidupan jauh lebih bermakna jika kita berkongsinya. Itulah pencapaian tertinggi manusia.
Sumber: Vemale
The post Ketika Diberi Ujian OlehNya, Berbahagialah! Ikuti Perkongsian Wanita Ini. appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/ketika-diberi-ujian-olehnya-berbahagialah-ikuti-perkongsian-wanita-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cinta Dan Jodoh Tidak Boleh Dipaksa Paksa Ikuti Perkongsian Cinta Tragis Ini

Cinta Dan Jodoh Tidak Boleh Dipaksa Paksa Ikuti Perkongsian Cinta Tragis Ini

papar berkaitan - pada 13/11/2018 - jumlah : 421 hits
Cinta Dan Jodoh Tidak Boleh Dipaksa paksa Ikuti Perkongsian Cinta Tragis Ini Ibarat sudah jatuh ditimpa tangga Kehidupan aku selepas kejadian tragis yang menimpa beberapa bulan lalu amatlah perit dan menyakitkan Kehilangan bakal isteri dan ...
Aurat Wanita Terbuka Ketika Solat

Aurat Wanita Terbuka Ketika Solat

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 693 hits
Soal Ketika seorang perempuan duduk tahyat lalu terselak kainnya di bahagian kaki hingga nampak jari jari kakinya apakah batal atau tidak sembahyangnya Jawab Jika terbuka aurat dengan tidak sengaja di tengah mendirikan sembahyang adalah bat...
Dr Zubaidi Jelaskan Tiada Masalah Makan Asid Folik Ketika Haid Bukan Untuk Kesuburan Wanita Sahaja

Dr Zubaidi Jelaskan Tiada Masalah Makan Asid Folik Ketika Haid Bukan Untuk Kesuburan Wanita Sahaja

papar berkaitan - pada 13/11/2018 - jumlah : 339 hits
Doktor adakah asid folik boleh diambil ketika haid Pil asid folik sudah menjadi sebagai suatu suplemen yang dekat dengan wanita Bukan saja setakat ketika hamil wanita disaran mengambilnya tetapi asid folik juga disarankan kepada wanita yang...
Tiga Wanita Yang Wajar Diberi Penghargaan

Tiga Wanita Yang Wajar Diberi Penghargaan

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 273 hits
Sebagaimana dilaporkan media di sebalik terdedahnya arahan yang dibuat oleh Najib Razak untuk meminda laporan audit 1MDB yang jelas ianya adalah satu bentuk salah laku dan pengkhianatan kepada negara segala galanya bermula dengan hati beran...
Anak Tu Hasil Benih Dia Wanita Ini Cabar Bekas Suami Buat Ujian Dna

Anak Tu Hasil Benih Dia Wanita Ini Cabar Bekas Suami Buat Ujian Dna

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 504 hits
Semalam telah tular di Twitter jawapan balas daripada bekas suami yang didakwa mengabaikan anaknya kerana kemaruk bercinta dengan gadis TikTok yang masih bersekolah Lelaki yang dikenali sebagai Shahrul itu telah menafikan dakwaan bekas iste...
Wanita Digalak Bersukan Jaga Syariat Bukan Macam Ph

Wanita Digalak Bersukan Jaga Syariat Bukan Macam Ph

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 192 hits
Ghazali menyampaikan pesanan kepada peserta Kejohanan Bola Jaring Tertutup DUN Bukit Besi sebelum bermulanya pertandingan SUKANDUNGUN 21 November Bersukan amat digalakkan dalam Islam bahkan ianya juga merupakan sunnah Rasulullah SAW Aktivit...
Wanita Dan Kecantikan Memang Tidak Boleh Dipisahkan Ketahui Pakaian Yang Menutup Aurat Dengan Sempurna

Wanita Dan Kecantikan Memang Tidak Boleh Dipisahkan Ketahui Pakaian Yang Menutup Aurat Dengan Sempurna

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 656 hits
Wanita Dan Kecantikan Memang Tidak Boleh Dipisahkan Ketahui Pakaian Yang Menutup Aurat Dengan Sempurna Wanita dan bercantik cantik memang tidak dapat dipisahkan Seharian tidak jumpa cermin seakan tidak lengkap hidupnya Pantang terlihat cerm...
P Ki Melayu C Bai B Bi Wanita Ini Kongsikan Makian Racist Yang Lebih Teruk Daripada Edi Rejang

P Ki Melayu C Bai B Bi Wanita Ini Kongsikan Makian Racist Yang Lebih Teruk Daripada Edi Rejang

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 674 hits
Belum lagi reda berkenaan isu Edi Rejang yang mencetuaskan kepincangan perkauman wujud pula isu ini Gambar yang menunjukkan seorang pemuda berbangsa cina memperlekehkan kaum melayu dan melontarkan kata kata kesat yang jauh lebih teruk darip...
Aku Nak Dia Mati Dan Rasa Apa Yang Aku Rasa Wanita Disihir Sehingga Mati Kerana Viralkan Gambar Lelaki Gila Seks

Aku Nak Dia Mati Dan Rasa Apa Yang Aku Rasa Wanita Disihir Sehingga Mati Kerana Viralkan Gambar Lelaki Gila Seks

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 456 hits
The ReporterAdakalanya mengalah dalam sesuatu perkara atau kejadian itu adalah baik dari meneruskannya kerana kita tidak tahu kesan dan akibatnya dari mereka yang diviralkan itu Dalam dunia moden hari ini masih ada segelintir orang yang men...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat

Mahathir Sepatutnya Hadapi Sprm Seperti Anak Jantan



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur

Top Commentators March 2024 Tahniah Blogger Na