Kesusahan Hidup Paksa Jadikan Beras Ganti Susu Anak Wanita Ini Nekad Ubah Hidup


Semakin maju dunia hari ini, semakin tinggi kos sara hidup yang perlu ditanggung setiap individu. Setiap daripada kita perlu berkorban peluh dan keringat semata-mata mahu mengisi perut atau menyusap sesudu nasi buat anak, isteri di rumah.

Siapa yang tak mahu mempunyai pendapatan puluhan, malah ratusan ribu ringgit sebulan? Tapi, kalau tidak diusahakan sesuatu pekerjaan itu, dari mana datangnya pendapatan atau duit? Mana mungkin dari langit kan?


via GIPHY

Seiring peredaran masa yang semakin canggih, semua platform media sosial menawarkan 'pentas perniagaan.' Melaluinya, orang ramai diberi peluang memasarkan segala produk mahupun perkhidmatan tanpa batasan.

Pernahkah kita terfikir apa yang usahawan-usahawan hebat lalui untuk mencapai kejayaan hari ini? Mungkin ada sesetengah daripada kita yang iri hati, namun rasanya tak terbayang susah-payah yang dilalui untuk berada pada tahap hari ini. Bukan senang nak jadi senang. Allah tu pun mahal adil.
Kalau kita duduk saja, macam mana Dia nak bagi?

Puan Nur Zalikha Mohd Rasidi seorang wanita yang wajar dijadikan inspirasi buat mereka yang mahu memulakan perniagaan. Berusia 27 tahun, Zalikha dulunya hanya membantu suami, sekarang sudah berjaya memiliki kedai bakeri sendiri, UMIDO BAKERY yang terletak di Subang U5, Shah Alam.

Pengasas UMIDO BAKERY, Puan Zalikha.
UMIDO BAKERY menawarkan kek bajet mewah dengan harga mampu milik serendah RM15 - RM50 sahaja.
Kejayaan Zalikha bermula dengan sekeping duit RM100 dan kesusahannya tidur tidak beralas, dan ketidak-sanggupan melihat anaknya diberikan air beras sebagai pengganti susu semata-mata mahu berjimat demi sesuap nasi.

Episod duka Zalikha tidak hanya disitu. Dia pernah mengheret anak kecil untuk berniaga kek bersama suami dan dipandang rendah kerana terlalu susah.


Setiap hari boleh dikatakan 50 biji kek terjual. 


Suami, Encik Noraswai seorang tentera udara yang kini sudah menamatkan perkhidmatan 5 tahun untuk memberikan sepenuhnya fokus kepada perniagaan bakeri yang semakin maju.

Bermula dengan menawarkan produk kek eksklusif bajet dan eksklusif banjir cookies menggunakan krim istimewa daripada resepi olahannya sendiri, siapa sangka 'menu' itu mendapat tempat di hati rakyat Malaysia. Walaupun dalam range bajet, namun rasa dan resepinya sangat mewah.

Kejayaan demi kejayaan diraih pasangan ini sehinggalah mereka membuat keputusan untuk menjadikan Dr. Azizan sebagai mentor dalam membantu arah tuju pemasaran yang sebenar. Jualan satu tahun terus mencanak sehingga ke jutaan ringgit!




Daripada situ, Zalikha dan suami mula membina empayar UMIDO BAKERY. Sehingga kini, Zalika mempunyai beberapa pekerja dibawahnya dengan hasil jualan mencecah ratusan ribu ringgit setiap bulan.

Kemahirannya diperluas sehingga mampu mengajar mereka yang minat dalam industri ini secara online yang memfokuskan kepada tepung-tepung premix serta produk berasaskan bakeri. Niatnya hanya satu, dapat membantu orang ramai di luar sana yang kurang berkemampuan merasa kek mewah serta membantu surirumah yang ingin menjana pendapatan dengan menjadi sebahagian daripada team UMIDO BAKERY.

Selain menghasilkan kek eksklusif bajet, UMIDO BAKERY juga mempunyai menu istimewa yang menjadi sebutan penduduk di sekitar Subang, Laksa Special aka Bersarang.



Asam garam perjalanan hidup Zalikha ini sangat terinspirasi sebelum dia bergelar jutawan dalam bidang yang diceburinya. Moga pendedahan ini sedikit sebanyak dapat memberikan inspirasi kepada anda semua.

Untuk anda yang ingin mengetahui lebih lanjut mengenai latar belakang perniagaan hebat atau mencari kek eksklusif bajet yang sedap oleh UMIDO BAKERY,  boleh terus ke page rasmi UMIDO BAKERY;

Facebook dan Instagram

Atau nak rasa laksa sarang sedap, kunjungi kafe mereka yang terletak di No 4, Jalan Bumi AW/U5, Subang Galaxy, 40150 Shah Alam Selangor.

lagi info di : Gosip Artis TerkiniBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://1malaynews.blogspot.com/2020/01/kesusahan-hidup-paksa-jadikan-beras.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Duit Poket Tak Sampai Rm3 Lelaki Pinjam Motor Berhimpit Anak Beranak Demi Beras Dan Susu Runtun Hati Netizen

Duit Poket Tak Sampai Rm3 Lelaki Pinjam Motor Berhimpit Anak Beranak Demi Beras Dan Susu Runtun Hati Netizen

papar berkaitan - pada 13/1/2020 - jumlah : 377 hits
Setiap daripada kita pastinya pernah melalui pahit getir ujian dan cabaran dalam hidup Salah satunya apabila diuji dengan kesusahan sehingga terpaksa melalui hidup dengan serba kekurangan Tambahan pula jika terpaksa menanggung keluarga di t...
4 Beranak Ini Sanggup Pinjam Motor Orang Untuk Cari Aku Demi Sekampit Beras Susu Anak Mfs

4 Beranak Ini Sanggup Pinjam Motor Orang Untuk Cari Aku Demi Sekampit Beras Susu Anak Mfs

papar berkaitan - pada 13/1/2020 - jumlah : 374 hits
Biar terpaksa menebalkan muka meminjam motosikal orang biar terpaksa merempuh perjalanan jauh namun besar harapan pasangan ini dapat meminta bantuan dari guru ini agar isteri dan anak anaknya dapati diberi makan Dengan berbekalkan panduan d...
Fitrah Anak Kecil Bermain Jangan Terlalu Paksa Membaca Belajar Biar Ikut Flow

Fitrah Anak Kecil Bermain Jangan Terlalu Paksa Membaca Belajar Biar Ikut Flow

papar berkaitan - pada 11/1/2020 - jumlah : 394 hits
Pergi mana mana pun pasti orang akan sibuk dengan soalan macam mana nak jadikan anak pandai Semua sibuk membaca membaca membaca Dah tu bila sebut kena main alih alih risau akademik itu ini Sedangkan fitrah anak anak itu bermain dipandang en...
Lelaki Ini Miliki 39 Isteri 94 Anak Dan 33 Orang Cucu Berniat Nak Kahwin Seorang Lagi Wanita

Lelaki Ini Miliki 39 Isteri 94 Anak Dan 33 Orang Cucu Berniat Nak Kahwin Seorang Lagi Wanita

papar berkaitan - pada 8/1/2020 - jumlah : 460 hits
Seorang lelaki dari India Ziona Chana yang sudah mempunyai 39 isteri 94 anak dan 33 cucu merasakan bahawa keluarganya masih tidak lengkap Kisah ini dipetik dari portal berita Reuters pada tahun 2011 Mungkin keluarga Ziona ini sudah semakin ...
Konsumsi Susu Murni Pada Anak Anak Bisa Cegah Munculnya Obesitas

Konsumsi Susu Murni Pada Anak Anak Bisa Cegah Munculnya Obesitas

papar berkaitan - pada 6/1/2020 - jumlah : 195 hits
Sebelumnya banyak dokter yang menyarankan anak untuk mengganti konsumsi susu murni menjadi susu rendah lemak terutama untuk mengendalikan berat badan Walau begitu peneliti membuktikan bahwa hal tersebut sesungguhnya tidak benar
Inisiatif Anak Muda Bantu Wanita Daripada Menjadi Mangsa Jenayah

Inisiatif Anak Muda Bantu Wanita Daripada Menjadi Mangsa Jenayah

papar berkaitan - pada 12/1/2020 - jumlah : 452 hits
KUALA LUMPUR Bagi melindungi golongan wanita daripada menjadi mangsa jenayah Mikhael Adam Jason Abdullah telah memperkenalkan sebuah alat yang boleh membantu mereka ketika berlakunya kejadian yang tidak diingini Seperti semburan lada atau p...
Ayah Di Pali Sumsel Paksa Anak Kandung 20 Kali Hubungan Intim Hingga Hamil 5 Bulan

Ayah Di Pali Sumsel Paksa Anak Kandung 20 Kali Hubungan Intim Hingga Hamil 5 Bulan

papar berkaitan - pada 8/1/2020 - jumlah : 461 hits
Usai melakukan aksi pertama pelaku kembali mengulanginya untuk sekian kalinya hingga 20 kali Setiap setelah beraksi pelaku meminta korban tidak bercerita kepada ibunya atau istri pelaku
Perut Anak Tak Sama Macam Kita Jangan Paksa Dia Makan Banyak Sangat

Perut Anak Tak Sama Macam Kita Jangan Paksa Dia Makan Banyak Sangat

papar berkaitan - pada 31/12/2019 - jumlah : 499 hits
Ibu bapa pasti mahukan yang terbaik untuk anak anak Ketika waktu makan khususnya kebanyakan ibu akan mengatur apa yang perlu dimakan oleh anak mereka Sesetengah daripada menu yang disediakan oleh si ibu mungkin tidak menyelerakan bagi anak ...
Doktor Pesan Potty Training Tak Boleh Paksa Jika Anak Tunjuk Tanda Ni Cepat Ajar

Doktor Pesan Potty Training Tak Boleh Paksa Jika Anak Tunjuk Tanda Ni Cepat Ajar

papar berkaitan - pada 6/1/2020 - jumlah : 281 hits
Bila paling sesuai nak beri latihan tandas atau potty training kepada anak Macam mana caranya Keadaan ini yang sangat merisaukan ibu bapa Bukan apa bila terlalu paksa anak boleh jadi tantrum dan ada juga yang akan membuang dulu sebelum beri...
Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Adapting To Consumer Behavior

There Is An Awakening

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

App Inarah

Pj Mayor Denies Being Rude To Residents Group

Masih Beraya



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Anwar Announces Over 13 Pay Hike For Govt Servants Largest In History

Kkb By Election Remarks May Cost Pn Support Of Voters

1 Mei 2024 Selamat Hari Pekerja

Menyantuni Rumah Terbuka

Hadits Arbain Nawawi 2 Islam Iman Ihsan

Yerba Mate Teh Hijau Banyak Manfaat