Kes Remaja Mati Hisap Vape Trump Pertimbang Haramkan Ribuan Jenis Perisa Rokok Elektronik


Donald Trump pada rabu menyatakan bahawa pentadbirannya akan mencadang untuk mengharamkan ribuan cecair perisa yang digunakan dalam rokok elektronik untuk melawan gejala menghisap rokok elektronik ini dalam kalangan remaja.
Pentadbiran Makanan dan Ubat-ubatan (FDA) akan membangunkan satu garis panduan untuk menghapuskan semua pasaran cecair perisa rokok elektronik ini kecuali tembakau, kata Setiausaha Kementerian Sumber Manusia kepada pemberita.
Trump menyatakan bahawa penggunaan rokok elektronik ini telah menjadi satu masalah dimana beliau mahu ibu bapa sedar tentang perkara yang berlaku sekarang. “Orang ramai akan melihat tentang perkara yang kami cakapkan ini dan ibu bapa perlu lebih tegas terhadap anak-anak mereka,” ujarnya.
Melania Trump baru-baru ini ada memuat naik satu Tweet tentang kebimbangannya terhadap penggunaan rokok elektronik dalam kalangan remaja yang di bawah umur.
Ianya akan mengambil masa selama beberapa minggu untuk memuktamadkan cadangan tentang pengharaman cecair perisa rokok elektronik ini kerana perlu mengambil kira input daripada orang awam sebelum boleh dikuatkuasakan.
Kenyataan Trump yang pertama mengenai gejala menghisap rokok elektronik ini dikeluarkan sejurus selepas badan kesihatan di negara itu menyiasat tentang kes masalah kesihatan yang dihidapi oleh orang awan yang menggunakan rokok elektronik ini.
Walau bagaimanapun, kebanyakan kes tersebut terjadi kerana pengguna rokok tersebut mencampurkan cecair yang mempunyai kandungan marijuana dan bukan rokok elektronik itu yang menjadi penyebab masalah pernafasan tersebut.
Pihak FDA telah diberi kuasa untuk mengharamkan cecair perisa rokok elektronik ini sejak dari 2016 lagi, namun menolak untuk mengharamkannya sehingga ke hari ini.
Malah, agensi tersebut pernah berkata bahawa mereka ingin mengkaji peranan cecair perisa di dalam produk rokok eloktronik sebelum ini, termasuklah sejauh mana keberkesanan alatan ini dalam usaha untuk membantu golongan perokok daripada berhenti menghisap rokok.
Namun, ibu bapa, ahli politik serta badan kesihatan menuntut supaya tindakan yang lebih tegas perlu diambil, kerana mereka yang perlu disalahkan atas peningkatan gejala menghisap rokok elektronik bawah umur oleh remaja di AS.
Pengharaman cecair perisa rokok elektronik ini akan memberi satu tamparan yang hebat kepada industri rokok elektronik, termasuklah syarikat Juul yang telah berjaya menjadi salah satu syarikat yang bernilai bilion ringgit dengan hanya menjual produk nikotin.
Juul dan beberapa syarikat yang lain telah menyatakan bahawa produk mereka memang bertujuan untuk membantu para perokok berhenti daripada menghisap rokok khususnya rokok yang menggunakan tembakau.
Sebelum ini, media antarabangsa turut melaporkan beberapa kes kematian dalam kalangan remaja di Amerika Syarikat dipercayai angkara menghisap vape.
Sumber: The Guardian


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2019/09/13/kes-remaja-mati-hisap-vape-trump-pertimbang-haramkan-ribuan-jenis-flavored-rokok-elektronik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kkm Bentang Akta Kawal Vape Rokok Elektronik Mac 2020

Kkm Bentang Akta Kawal Vape Rokok Elektronik Mac 2020

papar berkaitan - pada 8/9/2019 - jumlah : 181 hits
Kementerian Kesihatan Malaysia akan membentangkan akta baru berkaitan penggunaan tembakau vape rokok elektronik dan shisha di Parlimen selewat lewatnya pada persidangan sesi Mac 2020 Menterinya Dr Dzulkefly Ahmad berkata KKM ketika ini dala...
Beredar Kabar Tsunami Di Ambon Ribuan Ikan Mati Warga Ketakutan Ngungsi Imbauan Bmkg Wali Kota

Beredar Kabar Tsunami Di Ambon Ribuan Ikan Mati Warga Ketakutan Ngungsi Imbauan Bmkg Wali Kota

papar berkaitan - pada 19/9/2019 - jumlah : 197 hits
Warga di Kecamatan Leitimur Selatan Ambon dilaporkan mulai mengungsi ke sejumlah lokasi ketinggian setelah beredar isu akan terjadi tsunami di pesisir pantai wilayah tersebut Senin malam Beredarnya isu tsunami di wilayah tersebut setelah di...
Ribuan Ikan Mati Mendadak Dan Terdampar Di Sejumlah Pantai Di Ambon Penyebabnya Masih Misterius

Ribuan Ikan Mati Mendadak Dan Terdampar Di Sejumlah Pantai Di Ambon Penyebabnya Masih Misterius

papar berkaitan - pada 17/9/2019 - jumlah : 211 hits
Ribuan ekor ikan mendadak mati dan terdampar di beberapa pantai di sejumlah desa di Pulau Ambon dalam beberapa hari terakhir Selain ikan sejumlah jenis biota laut lainnya juga ikut mati secara misterius Fenomena langkah ini pun membuat hebo...
Remaja Akan Saman Syarikat Vape Selepas Dakwa Alami Kerosakkan Paru Paru Yang Teruk

Remaja Akan Saman Syarikat Vape Selepas Dakwa Alami Kerosakkan Paru Paru Yang Teruk

papar berkaitan - pada 15/9/2019 - jumlah : 229 hits
Seorang remaja mendakwa paru parunya berfungsi seakan berusia 70 tahun dan akan menyaman sayarikat terkemuka Vape di Amerika Syarikat Menurut remaja yang berusia 18 tahun ini dari Illinois telah mendakwa Syarikat itu telah memasarkan vape k...
Ribuan Orang Dukung Petisi Indonesia Bebas Asap Rokok Dan Tar

Ribuan Orang Dukung Petisi Indonesia Bebas Asap Rokok Dan Tar

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 180 hits
Menurut hasil penelitian yang dilakukan di Korea Selatan paparan asap rokok turut memengaruhi kecerdasan intelektual anak anak Mereka yang terpapar memilki kecerdasan yang lebih rendah daripada anak anak yang tidak terkena asap rokok
Pemilik Rumah Tembak Mati 2 Remaja Kerana Ceroboh Garajnya Pada Waktu Malam

Pemilik Rumah Tembak Mati 2 Remaja Kerana Ceroboh Garajnya Pada Waktu Malam

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 345 hits
Pemilik rumah di Ohio menembak mati dua remaja lelaki yang didakwa menceroboh kawasan rumahnya pada malam Rabu lalu Pemilik rumah itu tidak didedahkan identitinya tetapi kini sedang disiasat oleh pihak polis Menurutnya kejadian itu berlaku ...
Remaja Mengaku Tembak Mati 5 Ahli Keluarganya

Remaja Mengaku Tembak Mati 5 Ahli Keluarganya

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 210 hits
Seorang remaja berusia 14 tahun mengaku telah menembak lima ahli keluarganya di sebuah kediaman di Alabama Amerika Syarikat Remaja itu dikatakan telah mencampak senjata berkenaan yang merupakan sepucuk pistol 9mm di kawasan berdekatan BREAK...
Ahli Arkeologi Teruja Jumpa Iphone Dalam Kubur Purba Berusia Ribuan Tahun Tapi Rupanya Ia Benda Lain

Ahli Arkeologi Teruja Jumpa Iphone Dalam Kubur Purba Berusia Ribuan Tahun Tapi Rupanya Ia Benda Lain

papar berkaitan - pada 12/9/2019 - jumlah : 277 hits
Sekumpulan ahli arkeologi menemui sebuah objek segi empat tepat di satu tapak pengebumian dikenali sebagai The Russian Atlantis berhampiran kawasan pergunungan Republik Tuva yang hanya muncul beberapa minggu sahaja dari bawah permukaan air ...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Lindungi Peranti Galaxy Anda Dengan Samsung Care

Khutbah Jumat Jika Seorang Muslim Memperhatikan Shalat Asalnya Agama Dia Itu Baik

Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ