Kerjasama Umno Pas Ph Tunggu Menangguk Di Air Keruh


Bagi memanjangkan hayat UMNO-BN,  Presiden UMNO Ahmad Zahid Hamidi dan pemegang jawatan serta ahli biasa parti berharap kerjasama BN-PAS bukan seperti biasa-biasa malah ketahap bertanding diatas tiket sama pada pilihan raya umum ke-15.

Berdasar laporan beberapa portal seperti https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2018/06/14/laporan-95-cina-tapi-hanya-30-melayu-sokong-ph/

Kira-kira 95% pengundi Cina memilih Pakatan Harapan (PH) pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14). Oleh itu tidak hairan sama sekali apabila Ahmad Zahid ketika merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan MIC ke-72 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) menyatakan perkongsian antara BN-PAS tidak akan dibubarkan dalam masa terdekat sebaliknya dikukuhkan lagi dengan PAS sebagai rakan kongsi politik baharu.

Keberanian Ahmad Zahid berucap dihadapan pemimpin MIC patut di puji kerana sebahagian pemimpin parti berasaskan kaum India sukar menerima PAS untuk berada sebaris dalam Barisan Nasional.

Dengan ucapan Ahmad Zahid itu juga MCA melalui suara Timbalan Presiden, Dr Wee Ka Siong memberi amaran keras untuk tidak bekerjasama dengan UMNO jika parti itu terus menjalinkan hubungan dengan PAS tanpa berbincang terlebih dahulu dengan mereka.

Wee Ka Siong nampaknya cuba berlagak hero, beliau berkemungkinan terlupa calculator yang bangsa Cina 95% menolak BN.

Ahmad Zahid bukan sekedar memberi ucapan dihadapan ahli MIC sebaliknya cuba menyatakan hakikat kebenaran semasa kepada rakan-rakan BN MIC dan MCA.

Bagi Ahli UMNO, ia lebih baik bersama PAS kerana 35-40% pengundi Melayu memilih BN dan 30-33% menyokong PAS berbanding dua kaum dari MIC dan MCA.

Presiden MIC, Tan Sri S. A. Vigneswaran seperti dilaporkan http://www.astroawani.com/berita-politik/kerjasama-pas-umno-tak-jejas-mic-vigneswaran-185841 berkata, secara kerjasama UMNO dan PAS secara perinsipnya tiada kesan negatif selagi mana kerjasama itu tidak menjejaskan perjuangan MIC terhadap kaum dan agama Hindu.

Wee Ka Siong “Jika mereka (UMNO) tidak boleh menghormati rakan dalam gabungan ini dan tetap meneruskan kerjasama dengan PAS tanpa perbincangan terlebih dahulu dengan MCA, maka MCA tidak akan teragak-agak untuk memutuskan hubungan dengan UMNO,” katanya dalam catatan akaun Facebook miliknya.

MCA yang menghabiskan peruntukkan kerajaan semasa BN kerajaan semakin kurang siuman bahawa sudah dua PRU bangsa Cina telah melupai parti itu.

Bagi UMNO dan PAS juga akan menghadapi penghijrahan sokongan beramai-beramai ke arahan parti yang diasas Dr Mahathir atau parti Pakatan Harapan . Ini kerana sebahagian besar ahli PAS masih lagi tidak boleh menerima UMNO dengan alasan UMNO tolak Islam.

Ahli UMNO terutamanya di negeri pantai timur, Kelantan, Terengganu, Pahang juga menyampah dengan tuduhan UMNO tolak Islam.

Kerjasama UMNO-PAS sedikit sebanyak memberi keuntungan kepada parti dalam Pakatan Harapan sekiranya PRU-15 kedua-dua parti Melayu bertanding diatas tiket sama.

Dengan itu tidak musytahil Pahang menjadi milik PH, Kelantan dan Terengganu kerusi DUN dan Parlimen akan bertambah di pihak PH pada PRU-15 nanti.

Tidak hairanlah keseluruhan pemimpin Pakatan Harapan sedang bertepuk tangan sambil merancang strategi atau dengan kata lain, tunggu untuk menangguk di air keruh.

Pemimpin PAS faham perangai ahlinya, manakala UMNO ibarat HIDUNG TAK MANCUNG PIPI PULA PENUH JERAWAT BATU.Media Shah Alam Kini di Tukar Kepada www.suarabiru.com (https://mediashahalam.blogspot.com)

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mediashahalam.blogspot.com/2018/10/kerjasama-umno-pas-ph-tunggu-menangguk.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+SuaraBiru+%28SUARA+BIRU%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kerjasama Umno Pas Terjalin Baik

Kerjasama Umno Pas Terjalin Baik

papar berkaitan - pada 21/10/2018 - jumlah : 209 hits
KUALA TERENGGANU 31 Okt Pas bersedia bertindak sebagai penasihat bagi membantu kerajaan Barisan Nasional mentadbir negara dengan sebaik baiknya demi kepentingan rakyat Malah pada masa sama parti berkenaan dengan sinis turut menyindir DAP de...
Pakatan Umno Pas Mca Ancam Putus Hubungan Dengan Umno

Pakatan Umno Pas Mca Ancam Putus Hubungan Dengan Umno

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 201 hits
Wee berkata kerjasama antara 2 parti itu tidak akan bermakna apa apa sekiranya masing masing mempunyai prinsip berbeza PETALING JAYA MCA mengancam untuk memutuskan hubungan dengan Umno sekiranya ia mengikat kerjasama dengan PAS tanpa terleb...
Bersatu Umno Dan Pas Perlu Ke Arah Bergabung Singkirkan Dap Dari Kerajaan

Bersatu Umno Dan Pas Perlu Ke Arah Bergabung Singkirkan Dap Dari Kerajaan

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 515 hits
Langkah pertama yang perlu dibuat ialah singkirkan pemimpin masing yang mungkar
Kecoh Satu Dewan Lim Guan Eng Basuh Mp Wanita Umno Sabar La Tunggu Kewangan Stabil Dulu

Kecoh Satu Dewan Lim Guan Eng Basuh Mp Wanita Umno Sabar La Tunggu Kewangan Stabil Dulu

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 308 hits
Kecoh Satu Dewan Lim Guan Eng Basuh Mp Wanita Umno Sabar La Tunggu Kewangan Stabil Dulu
Hubungan Pas Umno Kini Sampai Ke Akar Umbi

Hubungan Pas Umno Kini Sampai Ke Akar Umbi

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 340 hits
Ketua Umno Pasir Salak Datuk Tajuddin Abdul Rahman memeluk pimpinan Pas Pasir Salak dalam pertemuan mahabbah itu BORHAN AHMAD Kerjasama antara Pas dengan Umno kini bergerak ke akar umbi pula dengan majlis kunjung mengunjung berlaku antara k...
Melayu Bersatu Jika Umno Pas Bersatu

Melayu Bersatu Jika Umno Pas Bersatu

papar berkaitan - pada 21/10/2018 - jumlah : 386 hits
Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu mengecam pihak yang cuba memberikan tongkat baru kepada Umno selepas tongkatnya selama ini patah merujuk kepada MCA dan MIC dua parti komponen utama Barisan Nasional yang lain Tanpa menamakan pihak yang ma...
Serbuk Tawas Rawat Air Keruh Karat Berbau

Serbuk Tawas Rawat Air Keruh Karat Berbau

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 1380 hits
Batu tawas merupakan sejenis garam berbentuk batu bening atau menyerupai kristal Antara penggunaan tawas ialah untuk merawat air keruh berkarat dan berbau Untuk menjernihkan dan mengnyahkan bau air tawas yang digunakan ialah dalam bentuk se...
Pas Terbuka Untuk Bekerjasama Dengan Umno

Pas Terbuka Untuk Bekerjasama Dengan Umno

papar berkaitan - pada 21/10/2018 - jumlah : 237 hits
Pas menjelaskan bahawa parti itu terbuka untuk menjalin kerjasama politik dengan mana mana parti pada pilihan raya umum akan datang termasuk UMNO Pengarah Pilihan Raya Pas Datuk Mustafa Ali bagaimanapun berkata buat masa ini kerjasama polit...
Mastermind Umno Nazri Mastermind Pas Siapa

Mastermind Umno Nazri Mastermind Pas Siapa

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 253 hits
Nampaknya panas punggung presiden umno masih belum reda selepas kekalahan terbesar BN Dengan pahlawan bugis yang bersilat bersama al jazeera sekarang presiden umno pula terpaksa menagih simpati walaupun kononnya merekalah majoriti sebenar a...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Boss Belanja Americano Coffee Bean Bawal Plain

Help Megabus Canceled My Trip But Won T Refund The Booking Fee

Selesai Marhaban Tapi Cerita Tak Habis Lagi

Tragis Wanita Maut Terjatuh Ketika Berswafoto Di Gunung Berapi

Hiburan Kalau Tak Diuji Macam Ni Mungkin Saya Awak Kurang Berharap Ingat Pada Allah Aliff Aziz

Kata Kata Mutiara Untuk Mc Pernikahan Buat Momen Jadi Lebih Berkesan