Kerana Parti Saya Menulis


Janganlah bangsaku lenyap selagi mata keluarga ku masih terbuka!!
1. Parti keramat ini, sekian lama sudah menjadi payung kepada Rakyat Malaysia secara amnya dan Melayu Bumiputera secara khususnya.

2. Selama 61 tahun berjuang demi kemakmuran Rakyat Malaysia demi mempertahankan rakyat Peribumi tanpa menindas Rakyat Malaysia yang lainya, Parti Keramat ini menjadi MISKIN HARI INI.

3. Sekian lama parti ini memberi Jawatan kepada para pemimpinnya, memberi kehidupan kepada keseluruhan ahlinya, hari ini, di khabarkan Parti ini tidak mempunya aset dan hanya tinggal sekerat dua sahaja di dalam akaun yang telah dibekukan oleh Kerajaan PH.

4. Orang Kampung, Orang UMNO menyumbang duit, bergolok bergadai demi membuat tambang Tunku dan Rombongan ke London demi mencari Kemerdekaan untuk Tanah Melayu, ini cerita realiti yang sepatutnya menjadi galasan kepada semangat setiap Pimpinan UMNO ketika berkuasa. Namun ianya menunjukkan kepada KEGAGALAN kepada apa yang sepatutnya di harapkan.

5. Pemegang Amanah kepada Aset Parti UMNO juga dikhbabarkan sudah buat-buat tidak tahu dan ada diantaranya sudah membawa lari amanah yang sepatutnya di pegang, ada juga yang telah berjoli dengan aset UMNO. Mereka ini semua Pengkhianat kepada Melayu Peribumi.

6. Bukan itu sahaja, Budaya Pemimpin UMNO yang memegang jawatan Kerajaan lebih senang menyumbang dana kepada kumpulan mereka membuatkan UMNO itu sendiri MISKIN.

7. Bapak-Bapak Menteri yang sepatutnya bekerja sebagai keluarga Besar UMNO untuk menyumbang semula kepada Parti, mereka lebih kepada nafsu untuk menyumbang kepada Kumpulan Mereka untuk dipergunakan bagi Pertandingan dalam Parti.

8. Mereka ini sepatutnya membantu Parti mencari dana untuk di simpan dikala perlu, semua sudah
lupa kerana Jawatan itu lebih penting dari Parti, mereka lupa, mereka alpa dengan Kuasa dan Jawatan yang di nikmati sehingga mementingkan Kumpulan mereka daripada masa depan Parti.

9. Nah, hari ini UMNO sudah menjadi Miskin dek kerana kepimpinan tidak mengamalkan sikap kebersamaan menyumbang kepada parti. Menangis air mata darah sekalipun, sukar untuk kita mendapat semula Harta UMNO, menangis air mata darah sekalipun, UMNO tidak akan mendapat berbillion daripada Pemimpin yang sudah kaya-raya.

10. Ada yang perlu kita berterima kasih kerana sumbangan beliau untuk melihat UMNO ini terus bernafas, namun sepatutnya, lebih ramai yang tampil kehadapan untuk membantu parti ini, jangan diharapkan Ahli untuk menyumbang, Bekas-bekas Menteri, Timbalan Menteri kumpulan yang pertama sepatutnya tampil ke depan untuk meyumbang kepada Parti Keramat ini, naikan semangat akar umbi.

Saya menulis bukan untuk menyalahkan sesiapa, namun mengaku lah kesilapan kita kerana kepentingan kita kepada Kumpulan kita melebihi kepetingan Parti.
Sekira semangat kita kuat seperti pejuang-pejuang UMNO yang sebelumnya, tidaklah UMNO terbangsat di Bumi Tanah Melayu ini!!

Datuk Razlan Rafii
31 Oct 2018



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://razlans.blogspot.com/2018/10/kerana-parti-saya-menulis.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Azmin Nasihat Anggota Parti Keluar Mengundi Awal

Azmin Nasihat Anggota Parti Keluar Mengundi Awal

papar berkaitan - pada 21/10/2018 - jumlah : 234 hits
Calon Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menyeru anggota parti itu keluar awal mengundi berikutan cuaca mendung di beberapa kawasan di Selangor pagi ini
Bimbang Jatuh Talak Wakil Rakyat Pas Tangguh Hasrat Keluar Parti

Bimbang Jatuh Talak Wakil Rakyat Pas Tangguh Hasrat Keluar Parti

papar berkaitan - pada 20/10/2018 - jumlah : 249 hits
Ramai wakil rakyat dan pemimpin Pas berhasrat untuk menyertai Parti Pekerja Malaysia walaupun terpaksa menangguhkan seketika penghijrahan tersebut kerana Bai ah yang dilafazkan masing masing Pengerusi Parti Pekerja Malaysia Mohamad Sabu ata...
Kepemimpinan Umno Beri Sokongan Kepada Presiden Parti

Kepemimpinan Umno Beri Sokongan Kepada Presiden Parti

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 234 hits
Seluruh kepemimpinan UMNO hari ini menyatakan sokongan penuh dan setia kawan yang mendalam terhadap Presiden parti Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan keluarganya yang berhadapan saat mencabar ketika ini Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri M...
Pemimpin Parti Amanah Negara Adalah Boneka Dap Akhirnya Senyap Seribu Bahasa

Pemimpin Parti Amanah Negara Adalah Boneka Dap Akhirnya Senyap Seribu Bahasa

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 397 hits
Setiausaha PAS KELANTAN Datuk Che Abdullah Mat Nawi menyelar sikap pemimpin Parti Amanah Negara yang terus mendiamkan diri dalam walaupun mereka sebelum ini melaungkan laungkan parti itu turut memperjuangkan IslamTindakan pihak DAP untuk me...
Saya Keluar Parti Jika Benar Warisan Beri Ic Pada Pendatang Tanpa Izin

Saya Keluar Parti Jika Benar Warisan Beri Ic Pada Pendatang Tanpa Izin

papar berkaitan - pada 22/10/2018 - jumlah : 221 hits
Timbalan Presiden Parti Warisan Sabah Datuk Darell Leiking berkata beliau akan keluar daripada parti itu sekiranya ada bukti bahawa Parti Warisan Sabah memberi kad pengenalan kepada pendatang tanpa izin di Sabah Sambil menyatakan letih dan ...
11 November 1955 Tertubuhnya Parti Rakyat Malaysia

11 November 1955 Tertubuhnya Parti Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 22/10/2018 - jumlah : 243 hits
11 November 1955 Parti Rakyat Malaya telah ditubuhkan di Kuala Lumpur Dengan persetujuan Ishak Haji Muhammad Dr Burhanuddin Helmy dan para penganjur penubuhan Parti Rakyat Ahmad Boestamam telah dipilih sebagai pengerusi parti yang pertama P...
Umno Masih Parti Politik Terbesar Di Malaysia

Umno Masih Parti Politik Terbesar Di Malaysia

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 279 hits
ZULKIFLI MANZOR nbsp 24 Oktober 2018 10 09 AM SEREMBAN UMNO masih wujud berfungsi dan bergerak sebagai parti politik terbesar di Malaysia nbsp Tim
Kalau Umno Takd E Buat Parti Lambang Teksi Sajalah Mungkin Menang

Kalau Umno Takd E Buat Parti Lambang Teksi Sajalah Mungkin Menang

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 252 hits
Banyak diperkatakan hari ini tentang kononnya UMNO dah takde walaupun UMNO sebenarnya masih ada Di kedai kedai kopi sudah ada yang membayangkan dari kenyataan itu apa yang akan berlaku selepas ini Nak bagi UMNO haram lagi sekalilah ke tu ta...
Pemimpin Pkr Serah Bukti Tentera Undi Dalam Pemilihan Parti

Pemimpin Pkr Serah Bukti Tentera Undi Dalam Pemilihan Parti

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 324 hits
MINDA RAKYAT KUALA LUMPUR Adun Bukit Lanjan Elizabeth Wong menyerahkan 2 set dokumen bagi membantu siasatan Kementerian Pertahanan berhubung dakwaan penglibatan anggota Angkatan Tentera Malaysia dalam pemilihan PKR Cawangan Petaling Jaya Ut...
Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Harga Kesihatan Memastikan Suplemen Makanan Dilindungi Di Malaysia

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Pm Perlu Terus Tekan Untuk Menaikkan Gaji Minima Ke Rm2000



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Buasir Otak Tv Macam Mana Nak Masuk Rumah Kalau Kunci Hilang

Pk House By 8x8 Design Studio Co In Calatagan Philippines

Melinda Dadew Humansan Chord

Tamil News Editor Served Legal Letter From Deputy Minister S Aide