Kerana Kerajaan Ph Tidak Tegas Terhadap Penghina Rasulullah


Isu agama tiba-tiba menjadi topik hangat selepas PH memerintah, malahan isu bangsa juga menjadi bualan sejauh mana kerajaan PH mampu meredakan dan menunjukkan komitmen terhadap bangsa majority dan agama perlembagaan.

Isu hina nabi muhammad saw bukanlah isu baru, malah sejak era pemerintahan BN lagi isu ini sentiasa ada tetapi emosi rakyat terkawal dan pihak penguatkuasa mampu mengawal keadaan.

Seruan syahid tidak boleh dipandang biasa oleh kerajaan PH, ini kerana ia mampu membangkit semangat extrime agama yang boleh menjejaskan keharmonian ataupun mencetus huru hara. Isu ini juga boleh dijadikan modal oleh mereka yang berkepentingan mencetuskan provokasi melampau.

Laporan malaysiakini :

Meskipun diberi amaran oleh pihak polis supaya tidak membuat spekulasi mengenai kes tembakan di Pulau Pinang baru-baru ini, pemimpin Puteri Umno dengan yakin dan terbuka merujuk penyerang yang terlibat kes tersebut sebagai seorang sheikh yang syahid.

Naib Ketua Puteri Umno, Nurul Amal Mohd Fauzi ketika tampil dalam satu ceramah di Kubang Kerian, Kota Bharu, malam tadi, menyifatkan kematian syahid itu terjadi selepas suspek mengamuk kerana marah terhadap dua individu yang didakwa menghina Nabi Muhammad SAW.

"Kelmarin bersemadinya seorang syuhada, assyahid Sheikh Mohd Khairil yang ditembak disebabkan beliau mengamuk di hadapan dua orang kafir yang menghina junjungan besar Nabi Muhammad.

"Semoga Allah SWT mengurniakan syurga Firdaus buat arwah, sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah," katanya sebagai pembuka bicara dalam ceramah anjuran PAS Kawasan Kubang Kerian itu.

Terdahulu Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador menegaskan, pihak yang memuat naik kenyataan tidak benar berhubung kejadian itu mempunyai niat "amat buruk".

"Ada pihak-pihak memuat naik artikel tidak tepat dan tidak betul (di media sosial berhubung kejadian itu) dengan niat untuk sakitkan hati pembaca... amat buruk niatnya," kata Abdul Hamid semasa menghadiri sidang media di Bukit Aman, Kuala Lumpur semalam.

Bagaimanapun beliau berkata jabatan siasatan jenayah sudah mengenal pasti individu terbabit dan pihak yang terbabit akan dipanggil untuk memberi keterangan tidak lama lagi.

Menurut Abdul Hamid kes yang berlaku di Pulau Pinang itu adalah terpencil dan penyerang terpengaruh dengan banyak video ganas dari Timur Tengah.

Katanya, suspek banyak menonton video yang didakwa membabitkan kekejaman terhadap orang Islam di rantau tersebut.

"Video ini kalau tak difahami, boleh menjadikan kemarahan," katanya sebagai mengulas tindakan pengguna media sosial menyebarkan kandungan tulisan mendakwa seorang lelaki berparang - yang ditembak mati oleh polis selepas mengamuk dan membunuh penyelianya - adalah syahid.

Hantaran itu mendakwa lelaki yang menyerang itu bertindak sedemikian selepas lelaki yang ditetak itu didakwa menghina Islam.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://bankami.blogspot.com/2019/09/kerana-kerajaan-ph-tidak-tegas-terhadap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dewan Gereja Afrika Selatan Umumkan Perang Terhadap Produk Israel

Dewan Gereja Afrika Selatan Umumkan Perang Terhadap Produk Israel

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 343 hits
Dewan pembuat keputusan tertinggi Gereja Anglican Afrika Selatan mengambil kebijakan untuk mendukung gerakan pemboikotan produk Israel Mereka juga akan menarik sejumlah investasi dari negara Yahudi tersebut Keputusan itu di ambil dalam Sino...
Tanggapan Hotman Paris Terkait Sanksi Dari Kpi Terhadap Hotman Paris Show

Tanggapan Hotman Paris Terkait Sanksi Dari Kpi Terhadap Hotman Paris Show

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 156 hits
Hotman Paris Hutapea memberikan tanggapannya terkait sanksi yang diberikan oleh Komisi Penyiaran Indonesia Pusat untuk tayangan Hotman Paris Show yang dipandunya
Pujian Tun M Terhadap Projek Battersea Bukti Bn Perintah Negara Dengan Baik

Pujian Tun M Terhadap Projek Battersea Bukti Bn Perintah Negara Dengan Baik

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 280 hits
Pengerusi Persatuan Kebajikan Warga Felda Malaysia Anuar Abd Manap berkata pujian Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap projek Stesen Janakuasa Battersea milik Malaysia secara tidak langsung membuktikan bahawa kerajaan terdahulu ...
Kritikan Terpedas Pkr Terhadap Tun Dr Mahathir

Kritikan Terpedas Pkr Terhadap Tun Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 235 hits
oleh Dr Kamarul YusofUNTUK SIAPA MAHATHIR KERJA 18 JAM SEHARI Ahli perniagaan kecil dan besar gelisah dan lelah menunggu peralihan kuasa Mereka meletakkan harapan agar Anwar yang peka soal kemis
Tanah Felda Bicara Kes Saman Synergy Terhadap Shahrir 26 Mac 2020

Tanah Felda Bicara Kes Saman Synergy Terhadap Shahrir 26 Mac 2020

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 252 hits
Shahrir Abdul Samad KUALA LUMPUR Mahkamah Tinggi hari ini menetapkan dua hari bermula 26 Mac tahun depan untuk perbicaraan kes saman fitnah RM100 juta difailkan sebuah syarikat pemaju hartanah Synergy Promenade Sdn Bhd terhadap bekas Penger...
Dr M Bersama Erdogan Imran Khan Mahu Ubah Persepsi Buruk Terhadap Islam

Dr M Bersama Erdogan Imran Khan Mahu Ubah Persepsi Buruk Terhadap Islam

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 266 hits
Dr Mahathir Mohamad berkata sudah tibalah masanya Malaysia Turki dan Pakistan memulakan usaha menjelaskan Islam sebenar kepada dunia PETALING JAYA Dr Mahathir Mohamad berkata beliau bersama sama Presiden Turki Recep Tayyip Erdogan dan Perda...
Kjri Hong Kong Ingatkan Wni Waspada Terhadap Demonstrasi Di Hut Kemerdekaan China

Kjri Hong Kong Ingatkan Wni Waspada Terhadap Demonstrasi Di Hut Kemerdekaan China

papar berkaitan - pada 1/10/2019 - jumlah : 176 hits
KJRI mengimbau agar WNI melihat kembali rencana dan jadwal bepergian mereka terkhusus yang akan menggunakan transportasi udara di Bandara Internasional Hong Kong lokasi yang menjadi langganan untuk aksi demonstrasi selama beberapa pekan ter...
Ispo Diharapkan Terbuka Terhadap Pemantauan Independen

Ispo Diharapkan Terbuka Terhadap Pemantauan Independen

papar berkaitan - pada 29/9/2019 - jumlah : 112 hits
Komoditas sawit Indonesia hingga kini belum lepas dari berbagai isu negatif Sertifikat Indonesian Sustainable Palm Oil diharapkan bisa menjadi jaminan bahwa produk yang menggunakan sawit Indonesia seperti crude palm oil berasal dari sumber ...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional