Kerajaan Pn Tidak Belajar Apa Apa Sop Masih Mengelirukan



Kerajaan Perikatan Nasional seolah-olah tidak mempelajari apa-apa selama setahun mengharungi wabak Covid 19.
Bagi Naib Pengerusi KEADILAN Wilayah Persekutan, Andre Lai, Prosedur Operasi Standard (SOP) yang tidak jelas terutama dalam situasi lockdown dan perniagaan-perniagaan yang dibenarkan beroperasi amat mengelirukan serta merugikan banyak pihak.
Katanya, sejak 1 Jun lalu beberapa peniaga menghubungi beliau berkenaan masalah SOP dan salah satu panggilan berkenaan berkaitan pembukaan pasar pagi.
“Pasar Prima Setapak di Parlimen Wangsa Maju sebelum ini menerima dua versi SOP bertindih; SOP pertama tidak membenarkan pembukaan dan SOP kedua memberi kebenaran untuk beroperasi sehingga 2 petang.
“Setelah membuat persediaan untuk berniaga keesokkan hari, mereka mendapat pengesahan yang terbaru daripada DBKL, bahawa pasar terbuka tidak dibenarkan dalam tempoh 14 hari,” katanya yang juga Pegawai Khas Ahli Parlimen Wangsa Maju.
Menurut Andre, beliau juga menerima panggilan daripada seorang pesara yang kecewa kerana temujanji dengan KWSP yang terpaksa ditundakan sehingga berakhirnya lockdown.
Warga emas berkenaan, katanya, amat risau akan kehidupannya selepas 1 tahun dalam pandemik
“Sewajarnya KWSP sebagai ‘pelindung’ duit sara hidup tiba-tiba tidak dapat dihubungi maka boleh dibayangkan tahap kegelisahan warga emas yang memerlukan pengeluaran simpanan mereka.
“Begitu juga pemandu lori yang terpaksa menundakan pemeriksaan berjadual di JPJ dan Puspakom. Ini adalah antara suara kemarahan rakyat jelata. Mereka adalah pengundi dan warganegara Malaysia,” katanya.
Tidak terkecuali kemarahan mengarah kepada sistem CIMS 3.0 di bawah Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI).
Kata Andre, beliau juga menerima banyak aduan daripada para pengilang dan syarikat yang khuatir tidak mendapat kelulusan untuk beroperasi kerana gangguan pendaftaran sistem MITI.
“Malaysia telah berdepan dengan wabak lebih daripada setahun. Telah melalui 3 PKP dan keadaan darurat yang masih berkuatkuasa dalam pengumuman PKP terbaru ini. Semakin ramai yang tidak puas hati dan ragu terhadap kemampuan kerajaan mentadbir negara.
“Pelaksanaam Total Lockdown, adalah hasil daripada suntikan vaksin yang tertangguh dan kluster sebaran Covid yang tidak terkawal. Sepatutnya boleh dicegah dari awal lagi, namun kerajaan tidak mengambil tindakan drastik.
“Pelbagai ketetapan di buat atas nama Covid 19. Kebebesan rakyat telah dicabul tetapi rakyat tetap mematuhi peraturan. Namun selepas setahun, kesabaran rakyat telah sampai tahap paling tipis. Rakyat telah dirampas haknya.
“Hari ini, kebanyakkan rakyat kasi pagi makan pagi, kais petang makan petang dan tidak dibenarkan mencari pendapatan. Memang musuh kita Covid 19, tetapi adakah kita berperang dengan wabak atau adanya udang disebalik batu?” kata Andre lagi.
Beliau mengingatkan, rakyat tidak boleh dikurung terlalu lama oleh Kerajaan Gagal dan menuntut agar sistem demokrasi dipulihkan semula sebelum terlambat.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suarapakatandaily.com/archives/32266

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gagal Jarak Fizikal Masih Kekal Kes Tertinggi Ingkar Sop

Gagal Jarak Fizikal Masih Kekal Kes Tertinggi Ingkar Sop

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 166 hits
Oleh AMREE AHMAD PUTRAJAYA Jumlah pesalah ingkar prosedur operasi standard Perintah Kawalan Pergerakan seluruh negara semalam kembali turun kepada 970 individu ditahan berbanding 1 214 individu yang diberkas kelmarin Menteri Kanan Keselamat...
Berita Baik Meski Mahiaddin Kecundang Dengan Rambutan Kerajaan Pn Ini Masih Lagi Cerah Masa Depannya

Berita Baik Meski Mahiaddin Kecundang Dengan Rambutan Kerajaan Pn Ini Masih Lagi Cerah Masa Depannya

papar berkaitan - pada 23/5/2021 - jumlah : 202 hits
Berikutan kedudukan Mahiaddin Md Yasin ketika ini semakin jatuh terperosok dikutuk dihina dan dibenci sehingga dipertandingkan dengan rambutan pun hanya mampu mendapat 4 peratus undi manakala buah tempatan itu menang bergaya dengan meraih 9...
Masih Ada Majikan Gagal Patuhi Sop Azmin

Masih Ada Majikan Gagal Patuhi Sop Azmin

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 129 hits
Oleh JUANI MUNIR ABU BAKAR MOHAMED AZMIN ALIPETALING JAYA Menteri Kanan Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mohamed Azmin Ali memaklumkan masih terdapat majikan didapati gagal mematuhi prosedur operasi standard Covid 19 Kata be...
Kes Positif Covid 19 Tertinggi Masih Ramai Ingkar Sop

Kes Positif Covid 19 Tertinggi Masih Ramai Ingkar Sop

papar berkaitan - pada 21/5/2021 - jumlah : 256 hits
Oleh Anggota Polis Diraja Malaysia bersama Angkatan Tentera Malaysia memeriksa surat kebenaran rentas daerah pemandu serta penumpang kenderaan semasa bertugas di Sekatan Jalan Raya ketika Perintah Kawalan Pergerakan 3 0 di Lebuh Raya Persek...
Belajar Dari Penjimatan Kerajaan Ph Namun Kerajaan Pn Itu Sendiri Satu Pembaziran

Belajar Dari Penjimatan Kerajaan Ph Namun Kerajaan Pn Itu Sendiri Satu Pembaziran

papar berkaitan - pada 3/6/2021 - jumlah : 166 hits
June 2 2021 Ramai kalangan penyokong PN terpesona dengan potongan Gaji barisan Kabinet terbesar Negara itu selama 3 Bulan Hakikatnya Kerajaan PN itu sendiri adalah satu Pembaziran Kerajaan yang ada hari ini bukanlah atas jalan yang Hak Apal...
Pasir Mas Kena Pkpd Pun Masih Langgar Sop

Pasir Mas Kena Pkpd Pun Masih Langgar Sop

papar berkaitan - pada 3/6/2021 - jumlah : 295 hits
Sikap keras kepala tiga individu yang memakai gelang pink meskipun berada bawah pengawasan dengan bertindak keluar dari rumah akhirnya mengundang padah apabila masing masing dikompaun RM5 000 selepas melanggar prosedur operasi standard Peri...
Ph Desak Kerajaan Segerakan Bantuan Kepada Warga Kl Susulan Pkp Sop Baharu

Ph Desak Kerajaan Segerakan Bantuan Kepada Warga Kl Susulan Pkp Sop Baharu

papar berkaitan - pada 25/5/2021 - jumlah : 209 hits
May 25 2021 Ahli Parlimen PH dalam kenyataan bersama menyarankan beberapa langkah bantuan untuk kebajikan warga kota PETALING JAYA Ahli Parlimen Pakatan Harapan mendesak kerajaan menyegerakan bantuan kepada warga Kuala Lumpur susulan pelaks...
Sop Berpusing Pusing Walau Lepas Setahun Masih Tak Boleh Buat Sistem Yang Bijaksana

Sop Berpusing Pusing Walau Lepas Setahun Masih Tak Boleh Buat Sistem Yang Bijaksana

papar berkaitan - pada 31/5/2021 - jumlah : 333 hits
MOHD MUKHLISSOP berpusing pusing itu satu hal inipun lepas setahun masih tak boleh nak buat satu system yang robust dan intelligent Cuma kalau bab SOP pun dah kelam kabut hangpa rasa bantuan untuk rakyat sempat ke dapat sebelum esok Jap lag...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally