Kerajaan Ph Lebih Bijak Dan Pantas Tangani Isu Menghina Islam Dan Nabi



“Kita syaki mereka sengaja wujudkan kebencian. Kita dengar mereka nak buat perhimpunan besar-besaran. Saya tak faham kenapa mereka nak berhimpun bantah isu hina nabi, sedangkan kita sudah ambil tindakan.

"Sebagai umat Islam mana ada pihak boleh beri ruang kepada mereka yang hina Islam. Saya khuatir tindakan Pemuda PAS dan UMNO lebih kepada guna sentimen itu kepada kepentingan politik. Sebab jika mereka tengok tindakan pantas kita, mereka patut sokong, kenapa nak berhimpun lagi.”

Demikian kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Mujahid Yusof Rawa, pada sidang media selepas merasmikan Konvensyen Pondok Peringkat Kebangsaan di Institut Latihan Islam Malaysia (ILIM) di Bandar Baru Bangi.

Beliau dipercayai merujuk kepada satu perhimpunan besar-besaran yang bakal diadakan selepas solat Jumaat di Masjid Negara, bagi menuntut kerajaan bertindak tegas terhadap penghina-penghina agama Islam yang semakin berleluasa sekarang.

Perhimpunan itu juga diadakan sebagai susulan tindakan beberapa individu tidak bertanggungjawab yang menghina Nabi Muhammad ‎ﷺ secara terbuka, termasuk warga emas, Foo Sing Wai.

Dia didakwa mengikut Seksyen 298A(1)(a) Kanun Keseksaan, yang boleh dihukum penjara maksimum lima tahun, jika sabit kesalahan.

Mengulas lanjut, Mujahid berpendapat perhimpunan itu lebih kepada kepentingan politik, berikutan kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Semenyih sekarang ini.

"Atau mungkin saja nak gembar-gemburkan konon mereka lebih mempertahankan Nabi daripada orang lain. Ini yang dikatakan mereka menunggang agama untuk kepentingan politik,” katanya.

Beliau kesal dengan tuduhan yang semakin banyak di media sosial, kononnya kerajaan Pakatan Harapan (PH) tidak bertindak terhadap individu yang menghina Rasulullah ﷺ.

Beliau berkata, ada pihak cuba menyebarkan kepalsuan dan fitnah bahawa kerajaan tidak mengambil tindakan, walaupun hakikatnya lelaki berbangsa Cina berkenaan sudah didakwa.

Mujahid turut mengingatkan masyarakat supaya tidak menjadi penyambung lidah palsu yang kononnya untuk memperjuangkan agama Islam.

Sementara itu, ketika berucap di hadapan lebih 200 guru dan pelajar pondok, beliau turut kecewa apabila wujud individu beragama menuduh bahawa Peguam Negara membebaskan individu menghina Rasulullah ﷺ.

"Orang yang uar-uar adalah orang yang mengaji agama. Pakai jubah. Cakap berdegar-degar mengenai Islam, tapi menyebarkan fitnah,” katanya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.utaranews.com/2019/03/kerajaan-ph-lebih-bijak-dan-pantas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Siapa Kata Kerajaan Ph Lambat Tangani Isu Hina Nabi Menteri Agama

Siapa Kata Kerajaan Ph Lambat Tangani Isu Hina Nabi Menteri Agama

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 727 hits
Walaupun menerima banyak kecaman dan dakwaan bahawa kerajaan Pakatan Harapan mengambil ringan dan bersikap lunak terhadap isu penghinaan terhadap Nabi dan Islam didalam negara Menteri Hal Ehwal Agama Datuk Seri Dr Mujahid Yusof tetap tegas ...
Siapa Lebih Pantas Bertindak Isu Penghinaan Agama

Siapa Lebih Pantas Bertindak Isu Penghinaan Agama

papar berkaitan - pada 1/3/2019 - jumlah : 456 hits
ISU PENGHINAAN TERHADAP AGAMA SIAPA LEBIH PANTAS DAN SERIUS BERTINDAK KERAJAAN UMNO BN ATAU KERAJAAN PH SEKARANG Saya ingin mengimbau kisah lalu kes penghinaan ke atas agama Islam pada tahun 2012 iaitu di era rejim kleptokrasi Umno Bn memer...
Satu Lagi Penipuan Hadi Kerajaan Ph Di Dominasi Oleh Bukan Islam

Satu Lagi Penipuan Hadi Kerajaan Ph Di Dominasi Oleh Bukan Islam

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 400 hits
Hadi Awang ketika berucap di Program Ijtimak Siber Malaysia 2019 di Kemaman Terengganu kelmarin menyalahkan anak anak muda yang celik IT dan menggunakan media sosial sebagai salah satu sumber maklumat sehinggakan Umno Bn tumbang secara meng...
Pengundi Semenyih Wajib Tolak Kerajaan Yang Menghalalkan Perbuatan Menghina Rasulullah Saw

Pengundi Semenyih Wajib Tolak Kerajaan Yang Menghalalkan Perbuatan Menghina Rasulullah Saw

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 531 hits
Menghina Rasulullah SAW Bukan Kebebasan Bersuara Dan Tindakan Tegas Mesti Di AmbilMahkamah Hak Asasi Manusia Eropah di Strasbourg memutuskan pada hari Kamis bahwa menghina Nabi Muhammad saw tidak boleh di anggap sebagai kebebasan bersuara E...
Pas Gesa Kerajaan Bertindak Tegas Terhadap Penghina Nabi

Pas Gesa Kerajaan Bertindak Tegas Terhadap Penghina Nabi

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 316 hits
KOTA BHARU PAS hari ini menggesa kerajaan pusat agar mengambil tindakan lebih tegas kepada pihak yang menghina Nabi Muhammad SAW Ketua Penerangan Dewan Ulamak PAS Mohd Asri Daud berkata perbuatan menghina nabi adalah satu tindakan melampau ...
Kecoh 500 Umat Islam Bantah Hina Nabi Depan Balai Polis

Kecoh 500 Umat Islam Bantah Hina Nabi Depan Balai Polis

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 408 hits
IPOH Jalan Panglima Bukit Gantang Wahab berhadapan Ibu pejabat Polis Daerah Ipoh di sini terpaksa ditutup kira kira 200 meter apabila hampir 500 umat Islam berhimpun bagi mendesak pendakwaan segera dilakukan terhadap lelaki yang yang menghi...
Kes Hina Nabi Islam Polis Tahan Tiga Individu Buru Seorang Lagi

Kes Hina Nabi Islam Polis Tahan Tiga Individu Buru Seorang Lagi

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 381 hits
Tiga individu ditahan dan seorang lagi suspek diburu polis kerana disyaki menghina agama Islam termasuk kes menghina Nabi Muhammad SAW dan isteri Baginda Saidatina Aisyah Tiga suspek yang ditahan itu dikenali sebagai Mohd Sharulnizam Stanle...
Lebih 50 Anak Syarikat Kerajaan Terengganu Akan Ditutup

Lebih 50 Anak Syarikat Kerajaan Terengganu Akan Ditutup

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 336 hits
KUALA TERENGGANU Lebih 50 anak syarikat milik Kerajaan Negeri Terengganu yang tidak lagi melakukan sebarang perniagaan akan ditutup dalam usaha menjimatkan perbelanjaan kerajaan negeri Menteri Besar Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berkata langkah ...
Seorang Lagi Individu Ditangkap Kerana Menghina Agama Islam

Seorang Lagi Individu Ditangkap Kerana Menghina Agama Islam

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 264 hits
Gambar Online NewsLagi dan lagi individu ditangkap selepas didapati telah menghina agama Islam Nabi Muhammad SAW dan isteri baginda Saidatina Aisyah yang ditahan di sebuat pusat beli beli belah Plaza Pudu semalam Penahanan ini juga telah di...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Le Clos Villa By Banca Architectes In Mouans Sartoux France

What You Should Know About New Construction Plumbing

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim