Kerajaan Baginda




1. Dalam mana2 penubuhan Kerajaan, stabiliti paling penting. Politik kena stabil, baru ekonomi akan ikut stabil. Pelabur asing hanya akan melabur dalam satu negara sekiranya mereka tahu mereka boleh buat untung. Makanya, politik negara kena stabil dulu. 

 
2. Semua tahu, tiada pakatan pun yang boleh bentuk Kerajaan hari tu. Tiada satu yang dapat majoriti mudah. Mereka kena bergabung juga. Ini pun tak dapat dibuat sebab banyak sangat dramanya. Terutamanya isu BN-PN. Dok bergaduh sakan. 

 
3. Makanya, Agong kita dengan kebijaksanaan Baginda, terus buat keputusan. Dia nak Kerajaan Perpaduan. Semua kena bersatu. Jangan nak maciam2. Makanya sebab PN menolak, PH dapat tubuh Kerajaan. Dengan GPS, GRS dan BN. Betul dah tu. 

 
4. Makanya kena ingat, ini Kerajaan Tuanku yang punya. Baginda punya magic hand di dalamnya. Maka saya tak paham, kenapa Geng PN ni mengomel sakan lagi. Seolah2 nak menentang titah Agong. Apakah sifat derhaka itu tidak terpakai kepada parti Melayu Islam? Mereka maksum? 

 
5. Kena ingat dulu, Agong dah bagi muka. Anda sudah naik memerintah. Masa tu Tuanku side anda juga. Bila tak kena tekak, jangan la derhaka. 

 
6. Ini semua akan buat terganggu stabiliti dalam politik negara. Speaker pula dikatakan nak tengok SD kembali. Walhal Agong dan MRR tak titah pun. Elok lah diberi “award dildo” sepanjang zaman kepada dia. Sebagaimana TS Speaker suka sebut dulu. 

 
7. Saya harap kita keluar lah dari budaya akuan bersumpah (SD) nak lantik Perdana Menteri ni. Tambah dah ada peruntukan Anti Lompat Parti. Blok parti perlu putuskan strategi secara kolektif. Bukan secara individu lagi. 

 
8. The best form of vote of confidence ialah di lantai Dewan Rakyat. Keabsahan Perdana Menteri ditonton ramai. Melalui undi percaya kepada Perdana Menteri. Transparen, jujur dan berhemat. Itu benda standard di kebanyakan negara yang boleh dibuat. Bukan saja meyakinkan pelabur malah rakyat. 

 
9. PM10 dah sebut. Dia nak buat undi percaya di Parlimen pada 19 Disember ini. Itu tindakan bijak. Kita nantikan. Ramai risau stunt2 BN, PN dan GPS. Tak tahu lagi apa trick yang menanti. 

 
10. Kena ingat, walau BN tarik diri, ada GPS dan GRS di situ boleh back up. Kalau PN nak buat hal, gabungan PH, BN, GPS dan GRS dah dapat 2/3. Kalau dia nak kacau, memang kerja gila. Pada saya, Kerajaan ini sudah stabil. Sukar nak dijatuhkan. 

 
11. Semua kena ingat, ini Kerajaan Agong yang buat. Jangan la pikir nak stunt macam2. Buat benda tak elok. The last thing you want to do now is to disobey Agong. Masa tu you may see, macam mana people revolt against politikus. PRU16 hanya lagi 4-5 tahun. 

 
12. Akhir kalam, Kerajaan ini Agong yang punya, hormatilah Baginda. Buang taksub parti itu, pikirlah negara. 5 tahun tu bukan lama, nak dekat PRU16 nanti gaduh la semula… Rakyat akan tengok kembali, mana satu nak diangkat pula. 

 
Salam hormat,

Liyana Marzuki

 

 




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/11/kerajaan-baginda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Langkah Tropicana Mahu Jatuhkan Kerajaan Baginda

Langkah Tropicana Mahu Jatuhkan Kerajaan Baginda

papar berkaitan - pada 26/11/2022 - jumlah : 141 hits
LANGKAH TROPICANA Norman RadzuanJangan lalai broker2 politik tidak akn diamBAIK DAN BURUKNYA KEABSAHAN DI PARLIMENBuka HP dlm percutian kawan send foto ini yg sebenarnya saya sudah melihatnya di group Saya ditanya mengenai isu keabsahan di ...
Infografik Jumlah Sokongan Undi Pembentukan Kerajaan

Infografik Jumlah Sokongan Undi Pembentukan Kerajaan

papar berkaitan - pada 22/11/2022 - jumlah : 146 hits
Ini perkembangan dan kemungkinan apa yang berlaku untuk pembentukan kerajaan SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Berita lanjut di http grid astroawani com Astro AWANI LIVE https www astroawani com...
Biar Pn Ph Tubuh Kerajaan Bn Jadi Pembangkang Kata Tok Mat

Biar Pn Ph Tubuh Kerajaan Bn Jadi Pembangkang Kata Tok Mat

papar berkaitan - pada 21/11/2022 - jumlah : 224 hits
TIMBALAN Presiden Umno Mohamad Hasan mencadangkan Perikatan Nasional dan Pakatan Harapan bergabung untuk membentuk kerajaan baharu kerana mereka gabungan yang mendapat banyak kerusi Katanya rakyat sudah menolak Barisan Nasional dan ia se
Perikatan Nasional Bn Runding Tubuh Kerajaan Pahang Perak

Perikatan Nasional Bn Runding Tubuh Kerajaan Pahang Perak

papar berkaitan - pada 21/11/2022 - jumlah : 117 hits
Perikatan Nasional BN runding tubuh kerajaan Pahang PerakPemimpin Perikatan Nasional dan BN berunding membentuk kerajaan negeri Pahang dan Perak 114SharesBarisan Nasional di dua negeri akan bergabung dengan Perikatan Nasional bagi membentuk...
Pn Bakal Terajui Kerajaan Pusat

Pn Bakal Terajui Kerajaan Pusat

papar berkaitan - pada 21/11/2022 - jumlah : 115 hits
PN Bakal Terajui Kerajaan Pusat Presiden Pas Tuan Guru Abdul Hadi Awang telah memuat naik satu siaran pendek di laman Facebook miliknya Abdul Hadi Awang yang memampakkan bahawa PN sudah mencukupi bilangan kerusi untuk membentuk sebuah keraj...
Bn Bersedia Jadi Pembangkang Cadang Pn Ph Bergabung Bentuk Kerajaan Tok Mat Hasan

Bn Bersedia Jadi Pembangkang Cadang Pn Ph Bergabung Bentuk Kerajaan Tok Mat Hasan

papar berkaitan - pada 22/11/2022 - jumlah : 130 hits
Barisan Nasional BN bersedia menjadi pembangkang yang bertanggungjawab atau 8216 check and balance 8217 kerajaan baru Susulan itu juga kata Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamed Hasan beliau cadangkan biarlah Perikatan Nasional PN dan P...
Jangan Salahkan Bn Tok Mat Cadangkan Pn Dan Ph Bergabung Tubuhkan Kerajaan Baharu

Jangan Salahkan Bn Tok Mat Cadangkan Pn Dan Ph Bergabung Tubuhkan Kerajaan Baharu

papar berkaitan - pada 22/11/2022 - jumlah : 153 hits
CYBERJAYA 8211 Timbalan Pengerusi Barisan Nasional Datuk Seri Mohamad Hasan mencadangkan supaya Perikatan Nasional dan Pakatan Harapan bergabung untuk menubuhkan kerajaan persekutuan yang baharu Beliau yang juga Timbalan Presiden UMNO
Saya Cadangkan Biarlah Pn Dan Ph Bergabung Tubuh Kerajaan Tok Mat Mahu Bn Jadi Pembangkang Tak Perlu Sokong Ph Atau Pn

Saya Cadangkan Biarlah Pn Dan Ph Bergabung Tubuh Kerajaan Tok Mat Mahu Bn Jadi Pembangkang Tak Perlu Sokong Ph Atau Pn

papar berkaitan - pada 22/11/2022 - jumlah : 104 hits
Timbalan Presiden UMNO Mohamad Hasan mencadangkan Pakatan Harapan bergabung dengan Perikatan Nasional untuk menubuhkan kerajaan persekutuan Menurut Mohammad atau Tok Mat cadangan itu dibuat kerana PH dan PN kerana dua blok berkenaan mendapa...
Umno Tempah Maut Jika Sertai Kerajaan Ph Penganalisis

Umno Tempah Maut Jika Sertai Kerajaan Ph Penganalisis

papar berkaitan - pada 22/11/2022 - jumlah : 95 hits
KUALA LUMPUR Parti pimpinan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi UMNO dianggap mengambil risiko menempah maut jika bekerjasama dengan DAP untuk menubuhkan sebuah kerajaan perpaduan pasca Pilihan Raya Umum ke 15 Penganalisis keselamatan dan poli
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Enhance Your Look With Special Occasion Makeup

Lirik Lagu Perih Jerih Masdo

Rumah Terbuka Anisya And The Geng

Security Status Not Satisfied

How Often Should You Clean Your Air Ducts A Guide For Laval Homeowners

Ugutan Klopp Punca Salah Berang