Keputusan Temuduga Pembantu Perawatan 2019



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Pada entri kali ini, saya akan kemukakan keputusan temuduga bagi jawatan Pembantu Perawatan Kesihatan yang telah keluar pada hari ini bertarikh 11.3.2019. Pada entri sebelum ini pun saya pernah tulis pasal jawatan ni. Post sebelum ni bertajuk Pengalaman Temuduga Pembantu Perawatan Kesihatan 2019. Fuhh...untuk jawatan 'hot' ini agak mengambil masa yang begitu lama untuk mengumumkan keputusan temuduga dalam 1 bulan lebih juga la. Tarikh temuduga Pembantu Perawatan Kesihatan jatuh pada 14.1.2019. 

Keputusan Temuduga Pembantu Perawatan 2019
Credit pic : SUMBER

Bilangan yang memohon jawatan Pembantu Perawatan Kesihatan pada tahun 2018 adalah seramai 136074 dan yang lulus ujian online serta dipanggil temuduga seramai 13805. Bagi saya jumlah itu adalah yang agak besar. Jumlah untuk mengisi kekosongan jawatan tersebut adalah seramai 2003 orang di seluruh Malaysia. 

Keputusan Temuduga Pembantu Perawatan 2019
Manakala calon simpanan pula seramai 400 orang. Apa yang dapat disimpulkan di sini adalah untuk jawatan PPK kali ni, agak banyak kekosongan dan agak ramai calon yang hebat-hebat bersaing dalam menonjolkan diri masing-masing. Semuanya atas rezeki kita masing-masing.

Ok..baik !! saya semak keputusan tadi pada pukul 4 petang mcm tu la bertarikh 11.3.2019. dan keputusannya adalah seperti berikut : 



Alhamdulillah lulus temuduga bagi jawatan Pembantu Perawatan Kesihatan. Ini kali pertama saya ditemuduga bagi jawatan PPK ni.

Selalunya lepas lulus temuduga, pihak kementerian dan pihak SPA akan hantar surat ke rumah. Kiranya surat lapor diri la. Ambik masa berbulan juga la dalam 2 ke 4 bulan mcm tu. Then, lepas tu...kena ke web SPA, cari pautan pantas kemudian klik muat turun dan download la borang2 yang diminta. Anda x perlu risau, nanti dalam surat yang anda akan dapat tu, akan ada tertulis borang-borang yang perlu download. Tak silap saya 2 borang iaitu borang pemeriksaan kesihatan bagi calon lantikan (medical checkup) dan borang berkanun bagi kegunaan calon lantikan.

So, anda perlu buat medical checkup di mana-mana klinik atau hospital kerajaan. Percuma sahaja jika anda bawa borang lantikan tersebut. Manakala borang akaun tu pula x silap sy kena ke mahkamah, x sampai 10 minit pon ambil cop dan percuma juga jika pamerkan surat tawaran kerja tu. 

Dah settle semua, tunggu la lapor diri kat mana-mana yang di arahkan. Masa lapor diri tu pakai la pakaian macam ke temuduga. Bagi lelaki x nak pakai tie pon x apa. Asalkan baju berkemeja dan berseluar slack biru atau hitam. Jangan lupa bawa borang-borang yang anda dapat dari KKM dan SPA. Tak lupa juga bawa la borang-borang yang anda telah download tersebut.

Buat kawan-kawan yang gagal temuduga. Jangan putus asa dan hilang semangat. Masih ada banyak lagi peluang dan rezeki kerja. Teruskan 'apply' jawatan ini dan juga lain-lain jawatan. Dan buat yang lulus temuduga, selamat bertugas saya ucapkan, Semoga Maju Jaya.

Buat kekawan yang bertanya, adakah saya akan terima lantikan tetap ini ? Jawapan saya, saya minta maaf, saya terpaksa tolak jawatan Pembantu Perawatan Kesihatan ni. Bukan sebab gred atau saya x berminat yang membuatkan saya menolak tawaran ni. 

Saya ada sebab-sebab kukuh yang lain kenapa saya menolak jawatan tersebut. Tak perlu la anda tahu sebab-sebabnya. Buat calon simpanan, jika rezeki tertulis buat anda, anda tak perlu risau. Insha Allah,rezeki tidak pernah salah alamat.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dakcaii.blogspot.com/2019/03/keputusan-temuduga-pembantu-perawatan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Keputusan Penuh Pemenang Miss Universe Malaysia 2019 Mahkota Menjadi Milik Gadis Punjabi

Keputusan Penuh Pemenang Miss Universe Malaysia 2019 Mahkota Menjadi Milik Gadis Punjabi

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 878 hits
Pencarian Juara Miss Universe Malaysia 2019 sampai ke kemuncaknya apabila dibuat seperti sebuah rancangan realiti tv dan acara pentas sebenar Miss Universe sendiri apabila Acara dimulakan dengan kesemua 18 peserta menggayakan pakaian mandi ...
Keputusan Hoki Piala Sultan Azlan Shah 2019 Malaysia

Keputusan Hoki Piala Sultan Azlan Shah 2019 Malaysia

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 483 hits
Keputusan Hoki Piala Sultan Azlan Shah 2019 Malaysia BILAKAH tarikh Kejohanan Hoki Piala Sultan Azlan Shah 2019 bakal dibuka Untuk makluman anda Hoki Piala Sultan Azlan Shah 2019 yang juga merupakan edisi ke 28 bakal berlangsung mulai 23 hi...
Jadual Keputusan Dan Kedudukan Carta Terkini Liga Perdana Malaysia 2019

Jadual Keputusan Dan Kedudukan Carta Terkini Liga Perdana Malaysia 2019

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 2392 hits
Salam sejahtera semua peminat sukan bola sepak Berikut saya kongsikan kepada anda semua jadual kedudukan keputusan terkini Liga Perdana Malaysia 2019 Antara pasukan yang bertanding dalam Liga Premier Liga Perdana Malaysia 2019 ialah Kelanta...
Kpm Umum Keputusan Spm 14 Mac 2019

Kpm Umum Keputusan Spm 14 Mac 2019

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 576 hits
KPM Umum Keputusan SPM 14 Mac 2019 Kementerian Pendidikan Malaysia dalam satu kenyataan berkata calon boleh mendapatkan keputusan peperiksaan di sekolah masing masing selepas pukul 10 pagi pada hari yang sama Calon persendirian akan dimaklu...
Badminton Terbuka Jerman 2019 Jadual Keputusan

Badminton Terbuka Jerman 2019 Jadual Keputusan

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 522 hits
Badminton Terbuka Jerman 2019 Tarikh 26 Februari 3 Mac 2019 Venue Muelheim an der Ruhr Jerman Kategori HSBC BWF World Tour Super 300 Live Live Astro SuperSport 4 HD JADUAL DAN KEPUTUSAN SELASA 26 FEBRUARI RABU 27 FEBRUARI LIVE SCORE
Keputusan Terbuka Malaysia Celcom Axiata 2019

Keputusan Terbuka Malaysia Celcom Axiata 2019

papar berkaitan - pada 12/3/2019 - jumlah : 631 hits
Keputusan Terbuka Malaysia Celcom Axiata 2019 BILAKAH tarikh Kejohanan Terbuka Malaysia Celcom Axiata 2019 bakal berlangsung Untuk makluman anda kejohanan Celcom Axiata Malaysia Open 2019 atau Terbuka Malaysia Celcom Axiata 2019 bakal diada...
Intip Isi Goodie Bag Oscar 2019 Yang Bernilai 2 M Ada Perawatan Kulit Yang Mengandung Ganja

Intip Isi Goodie Bag Oscar 2019 Yang Bernilai 2 M Ada Perawatan Kulit Yang Mengandung Ganja

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 244 hits
Total yang para peserta nominasi Oscar dapatkan dalam satu tas hadiah adalah sekitar 53 brand termasuk produk mengandung ganja perawatan kulit 421 juta sampai paket perjalanan ke Yunani dan kepulauan eksotis Uhh mupeng nggak kamu
Anugerah Guru Inspirasi Mcdonald S 2019

Anugerah Guru Inspirasi Mcdonald S 2019

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 408 hits
Dengan sambutan dan maklumbalas yang cukup memberangsangkan pada tahun lalu McDonald s Malaysia terus memberi pengiktirafan kepada para guru dengan pelaksanaan anugerah tahunan iaitu Anugerah Guru Inspirasi McDonald s Memasuki tahun ketiga ...
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


209 Doa Para Nabi

207 Chapter Master You Words

Coretan Dari Tingkat 2 Wad 29 Katil 18 Hprz 2

Sambutan Birthday Ke 9 Nur Wardina Soffea

Puding Jagung Yang Sedap

Play88 Online Slots The Evolution Of Graphics And Sound Effects