Kepupusan Gelaran Pasukan Malaysia Berterusan Setelah Kekalahan Piala Dunia Kepada Thailand




MALAYSIA gagal mengakhiri tunggu selama 33 tahun untuk kejayaan setelah kalah 2-1 kepada Thailand yang hebat dalam final pasukan Piala Dunia Sepak Takraw 2024 di Stadium Titiwangsa hari ini.
Kekalahan di rumah bermaksud skuad kebangsaan gagal meraih triplet kemenangan, selepas menjadi juara dalam acara berganda dan regu dengan menewaskan Thailand 2-0 dalam kedua-dua final pada hari Rabu.
Malaysia terakhir memenangi gelaran pasukan di Sukan SEA Manila 1991 dan telah terpaksa mengambil tempat duduk belakang ketika Thailand mempamerkan kekuatan mereka untuk mendominasi acara tersebut sejak itu.
Dalam final hari ini di depan penonton berkapasiti 2,000 orang, jurulatih kebangsaan Ahmad Jais Baharun menurunkan regu pertama Farhan Adam (apit kiri), Mohammad Syahir Mohd Rosdi (tekong) dan Mohamad Azlan Alias (apit kanan), yang berjaya memberikan mata pertama, walaupun selepas kesilapan set pertama, dengan menang 9-15, 15-11, 15-13.
Regu kedua Malaysia Amirul Zazwan Amir, Muhammad Haziq Hairul Nizam dan Muhammad Noraizat Mohd Nordin gagal memenuhi sepakat mereka apabila tewas 8-15, 5-15 kepada Wichan Temkort, Kritsanapong Nontakote dan Pichet Pansan dari Thailand.
Dalam penentu, regu ketiga Malaysia Aidil Aiman Azwawi, Zuhri Muhammad Zain dan Baihakki A’ripin memberi sedikit harapan kepada peminat tempatan dengan mengambil keunggulan lima mata.
Tanpa gentar, Thailand beralih ke gear yang lebih tinggi dengan kehadiran tekong Sittipong Khamchan dan meletup untuk menang 15-12, 15-12 untuk mengangkat piala Piala Dunia.
Sementara itu, Mohd Syahir berkata walaupun kehasilan yang mengecewakan, mereka membuktikan bahawa Malaysia telah memperkecil jurang dengan Thailand dan bersumpah untuk membalas dendam dalam Kejohanan Sepak Takraw Piala Raja Thai pada bulan September.
“Kami akan berusaha meningkatkan pertahanan kami dan sebagainya. Kami tidak akan menyerah dan tidak akan memberi kemudahan kepada mereka dalam kejohanan yang akan datang,” katanya.
Sementara itu, pasukan yang kalah di separuh akhir Korea Selatan dan Indonesia menamatkan bersama tempat ketiga dalam acara pasukan.


Source link
The post Kepupusan gelaran pasukan Malaysia berterusan setelah kekalahan Piala Dunia kepada Thailand appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/kepupusan-gelaran-pasukan-malaysia-berterusan-setelah-kekalahan-piala-dunia-kepada-thailand/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Piala Dunia Istaf Doubles Malaysia Rampas Gelaran Juara Daripada Thailand

Piala Dunia Istaf Doubles Malaysia Rampas Gelaran Juara Daripada Thailand

papar berkaitan - pada 23/5/2024 - jumlah : 93 hits
KUALA LUMPUR Skuad negara mencipta sejarah tersendiri selepas menjuarai acara double divisyen premier kejohanan Piala Dunia Sepak Takraw 2024 dengan menjinakkan seteru utama Thailand 2 0 pada aksi final di Stadium Titiwangsa di sini malam i...
Piala Dunia Sepak Takraw 2024 Jadual Perlawanan Negara Terlibat Senarai Pemain Malaysia

Piala Dunia Sepak Takraw 2024 Jadual Perlawanan Negara Terlibat Senarai Pemain Malaysia

papar berkaitan - pada 17/5/2024 - jumlah : 168 hits
Piala Dunia Sepak Takraw 2024 Jadual Perlawanan Pasukan Terlibat Senarai Pemain Malaysia Malaysia bakal menjadi tuan rumah Piala Dunia Sepak Takraw 2024 bermula pada 18 hingga 26 Mei 2024 ini Sebanyak 21 negara telah mengesahkan penyertaan ...
Piala Dunia Sepak Takraw Malaysia Ke Final

Piala Dunia Sepak Takraw Malaysia Ke Final

papar berkaitan - pada 22/5/2024 - jumlah : 123 hits
Acara sukan berprestij Piala Dunia Sepak Takraw 2024 bakal berlangsung di Stadium Titiwangsa Kuala Lumpur pada 18 hingga 26 Mei ini Sebanyak 21 negara telah mengesahkan penyertaan di Piala Dunia Sepak Takraw 2024 12 pasukan akan berentap ba...
Tahniah M Sia Piala Dunia Sepak Takraw Wanita Urut

Tahniah M Sia Piala Dunia Sepak Takraw Wanita Urut

papar berkaitan - pada 24/5/2024 - jumlah : 122 hits
Foto daripada Facebook Persatuan Sepaktakraw Malaysia PSM Lanjut rujuk GARIS PANDUAN BERSUKAN MENURUT PERSPEKTIF ISLAM https www islam gov my images garis panduan garis panduan atlet pdf 1 Kelantan rakam tahniah kepada pasukan takraw negara...
Regu Juara Dunia Hadiah Mata Pertama Malaysia

Regu Juara Dunia Hadiah Mata Pertama Malaysia

papar berkaitan - pada 27/5/2024 - jumlah : 96 hits
KUALA LUMPUR Regu juara dunia Syahir Rosdi Farhan Adam dan Azlan Alias meletakkan Malaysia didepan 1 0 selepas menumpaskan regu pertama Thailand 9 15 15 11 15 13 Siriwat Sakha Poramet Siriswat dan Varayut Jantarasena memberikan tentangan se...
Rakyat Malaysia Boikot Starbucks Secara Berterusan Bfood Terkesan Hingga Catat Kerugian Rm29 76 Juta

Rakyat Malaysia Boikot Starbucks Secara Berterusan Bfood Terkesan Hingga Catat Kerugian Rm29 76 Juta

papar berkaitan - pada 24/5/2024 - jumlah : 94 hits
Berjaya Food Bhd syarikat pengendali Starbucks Malaysia nampaknya terkesan dengan kempen boikot berterusan daripada rakyat Malaysia Menurut BFood syarikat itu mengalami kerugian bersih sebanyak RM29 76 juta pada suku ketiga yang berakhir p
Remaja Perempuan Malaysia Menewaskan Oman 12 1 Dalam Piala Asia

Remaja Perempuan Malaysia Menewaskan Oman 12 1 Dalam Piala Asia

papar berkaitan - pada 14/5/2024 - jumlah : 126 hits
KUALA LUMPUR Selepas memenangi pertandingan Group A pertama Piala Asia 2024 dengan menewaskan Vietnam 25 0 pasukan hoki wanita kebangsaan telah mengalahkan Oman 12 1 dalam pertandingan kumpulan kedua mereka di Chonburi Thailand hari ini Pen...
Benarkah Ada Kepentingan Blackrock Dalam Syarikat Perlombongan Di Kelantan

Kenapa Hj Hadi Bantah Siar Berita Jenayah Seksual Libatkan Ustaz

Aktiviti Pementasan Teater Amal Komuniti Iwk Ppim 21 06 2024

Minum Di Kopi Hutan Bukit Bendera Penang Kali Kedua Kesini

Pelakon Kamal Bakar Sedang Nazak Kuman Merebak Sangat Cepat Sampai Tutup Semua Paru2

Terlepas Hukuman Mati Bunuh Suami Bekas Teman Wanita

Straight Fight Between Ph And Pn In Sungai Bakap By Election On July 6

Journal Love Yourself From The Bottom Of Your Heart And Accept All Of Yourself



Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Terjerat iQIYI Malaysia Gandingan Aliff Aziz Dan Ruhainies

8 Fakta Biodata Aisyah Hijanah Azhari Penulis Buku Isteri Kepada Alif Teega

5 Kes Jenayah Melibatkan Kanak Kanak di Malaysia Yang Tak Boleh Kita Lupakan

Biodata Ezra Kairo Penyanyi Gandingan Zubir Khan Dalam Lagu OMK Oh My Kadhale


Bila Takdir Melarang Cinta

Spring Antara Dua Insan Chord

Perodua Ev Anggaran Harga Rm50 Rm100 Ribu

Aktiviti Maal Hijrah Contoh Aktiviti Program Sekolah

Makluman Jawatan Kosong Jkr Jun 2024 Yang Dibuka Hingga 1 Julai 2024

Tak Sah Korban Masak Ajak Kawan Datang Rumah Makan Uai