Kepimpinan Umno


blogtunm.blogspot.com Tun M 1. Kepimpinan UMNO tidak senang mendengar serangan terhadap parti itu. Konon serangan disebabkan percubaan menutup kegagalan penyerang.
2. Sebenarnya serangan terhadap UMNO disebabkan khuatir parti kleptokrat ini memenangi PRU 15 dan mendiri Kerajaan kleptokrasi.
3. Jika keburukan UMNO tidak didedah besar kemungkinan pengundi tidak fikir panjang dan undi UMNO seperti biasa. Apatah lagi kepimpinan UMNO amat berjaya menutup perbuatan salah mereka dengan mendakwa ahli dan penyokong tidak perlu malu apabila melaku kesalahan.
4. Dengan sifat ini kesalahan Presiden UMNO yang sudah dipenjara dan dikena denda 210 million Ringgit bukanlah sesuatu yang tidak baik dan perlu dirasai malu oleh ahli dan penyokong UMNO. Oleh itu jangan malu apabila menyokong UMNO.
5. Apatah lagi sokongan akan dibalas dengan sogokan wang. Pedulikan apa akan terjadi kepada negara apabila puak kleptokrat Cash is King memerintah sekali lagi.
6. Sebab itu menjadi tanggungjawab rakyat yang cinta pada bangsa dan negara untuk memperingati pengundi akan keburukan pemerintahan UMNO dibawah pimpinan Najib dan sekutunya.
7. Malaysia sudah jadi negara separuh maju sehingga dikenali sebagai Harimau Asia. Apabila Najib menjadi Perdana Menteri beliau menolak khidmat untuk bangsa dan negara.
8. Sebaliknya ia berpendapat melalui sogokan wang yang banyak kepada rakyat, UMNO akan dipilih dalam tiap-tiap PRU.
9. Untuk jayakan kepercayaan “Cash is King” atau “Wang Tunai itu Raja” Najib mencurahkan berbillion Ringgit kepada UMNO dan rakyat secara percuma.
10. Dari mana datang dana yang besar ini. Mudah sahaja. Najib dirikan 1MDB syarikat milik Kerajaan bermodal 1 juta Ringgit dan syarikat meminjam lebih dari 40 billion Ringgit dengan faedah yang tinggi.
11. Sebahagian dari wang ini dimasukkan dalam akaun peribadi Najib dan wang inilah yang diagih kepada pemimpin dan bahagian UMNO. Dan mereka pun tutup mata terhadap kesalahan Najib memasukkan wang yang dipinjam oleh 1MDB ke dalam akaun peribadinya.
12. Sebaliknya mereka teruskan sokongan mereka kepada Najib. Pengundi dalam PRU juga disogok oleh Najib supaya UMNO menang.
13. Najib mungkin percaya bahawa melalui sogokan ini ia akan kekal sebagai Perdana Menteri (PM). Dan sebagai PM ia boleh halang tindakan undang-undang terhadap pencurian wang 1MDB milik Kerajaan, olehnya.
14. Tetapi dalam PRU 14, Najib kalah dan tidak lagi dapat sembunyi jenayah yang dilakukan. Dan kekalahan BN juga membongkar bermacam-macam jenayah dan salah guna kuasa yang dilakukan semasa pemerintahan UMNO dan Najib. Selain dari itu prestasi pencapaian Malaysia merosot sehingga dikenali oleh dunia sebagai kleptokrasi, iaitu negara pencuri yang dipimpin oleh pencuri. Dan Malaysia tidak lagi menjadi Harimau Asia.
15. Di masa yang sama politik Malaysia menjadi tidak stabil dengan Kerajaan-Kerajaan yang lemah yang tidak cekap. Prestasi Malaysia merosot teruk, dan kewangan Malaysia tertekan kerana bayaran hutang yang bertimbun.
16. Adalah jelas jika Kerajaan UMNO tidak ditamatkan Malaysia akan alami keadaan yang lebih teruk. Pemulihannya tidak dapat dilakukan.
17. Semua kesalahan dan kegagalan UMNO perlu didedah supaya rakyat yang cinta negara dan bangsa akan tolak UMNO dalam PRU 15.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://blogtunm.blogspot.com/2022/10/kepimpinan-umno.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Welcome To The Court Cluster Umno Leader Tells Syed Saddiq

Welcome To The Court Cluster Umno Leader Tells Syed Saddiq

papar berkaitan - pada 30/10/2022 - jumlah : 456 hits
Umno supreme council member Puad Zarkashi has welcomed Muda president Syed Saddiq Syed Abdul Rahman to the court cluster In a sarcastic statement posted on Facebook Puad also questioned whether the former Bersatu Youth chief will contest in...
Selepas Dikecewakan Ph Dan Pn Apa Kata Mahathir Cari Umno Pula Untuk Bekerjasama

Selepas Dikecewakan Ph Dan Pn Apa Kata Mahathir Cari Umno Pula Untuk Bekerjasama

papar berkaitan - pada 30/10/2022 - jumlah : 155 hits
Kecewa benar Tun Mahathir Mohamad nampaknya bila keinginannya untuk bekerjasama dengan PN ditolak mentah mentah oleh Mahiaddin Md Yasin Sedangkan Tun Mahathir dipetik sebagai berkata beliau sanggup melupakan perbuatan khianat Mahiaddin terh...
Ahmad Maslan Perjelas Kenapa Umno Tolak Pelawaan Berpakat Untuk Benam Anwar Ibrahim Di Tambun

Ahmad Maslan Perjelas Kenapa Umno Tolak Pelawaan Berpakat Untuk Benam Anwar Ibrahim Di Tambun

papar berkaitan - pada 30/10/2022 - jumlah : 187 hits
Oleh Adam MalikSuasana politik semakin panas apabila semua parti2 politik mengatur posisi untuk kemenangan pada PRU15 Selain Tun Mahathir yang sedang terdesak untuk mencari tempat berpaut menghadapi PRU15 beberapa parti lain juga sibuk meng...
Ketua Pemuda Umno Bangga Pengasas Hindraf Sokong Bn Pula

Ketua Pemuda Umno Bangga Pengasas Hindraf Sokong Bn Pula

papar berkaitan - pada 31/10/2022 - jumlah : 101 hits
agendaily com30 10 2022Datuk Asyraf Wajdi Dusuki bangga dengan sokongan bekas pengasas Hindraf Selepas dikecam teruk susulan tular rakaman video Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi memeluk pengasas Barisan Bertindak Hak Asasi Hindu P Waytha Moort...
Umno Dah Mati

Umno Dah Mati

papar berkaitan - pada 31/10/2022 - jumlah : 127 hits
Sertai PPBM 2018 2022 dan mulai 2022 sertai PKR bersama2 berbakti dlm PAKATAN HARAPAN untuk generasi akan datang UNDILAH PH dalam PRU 15 nanti
Najib S Popularity Likely Key To Umno Victory In Polls

Najib S Popularity Likely Key To Umno Victory In Polls

papar berkaitan - pada 31/10/2022 - jumlah : 84 hits
Umno fearful of losing power again is unlikely to carry out reforms that would alienate many Malay voters The Nov 19 electoral contest appears likely to reinforce Malaysia s deep rooted ethnically based identity politics Malaysia will hold ...
Calon Orang Zahid Nama Besar Dalam Umno Bakal Digugurkan

Calon Orang Zahid Nama Besar Dalam Umno Bakal Digugurkan

papar berkaitan - pada 31/10/2022 - jumlah : 180 hits
agendaily com31 10 2022Persiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mempunyai penyokong dalam parti yang setia dengan beliau sebelum ini Bayangan senarai orang Presiden UMNO bakal terpilih dalam senarai calon Pilihan Raya Umum Ke 15 semakin ...
Asyraf Umno Not In The Position To Prevent Support Even From Nemesis

Asyraf Umno Not In The Position To Prevent Support Even From Nemesis

papar berkaitan - pada 31/10/2022 - jumlah : 199 hits
Umno Youth chief Asyraf Wajdi Dusuki said the party was not in a position to prevent any show of support even if it came from their enemies Asyraf who defended Umno s acceptance of support for BN from former Harapan minister P Waythamoorthy...
Umno Quot Tanding Quot Di Kuantan Mca Dapat Indera Mahkota Kekal Di Bentong Raub

Umno Quot Tanding Quot Di Kuantan Mca Dapat Indera Mahkota Kekal Di Bentong Raub

papar berkaitan - pada 29/10/2022 - jumlah : 170 hits
KUANTAN UMNO akan bertanding di kerusi Parlimen Kuantan pada pilihan raya umum ke 15 manakala MCA diberikan kerusi Parlimen Raub Bentong dan Indera Mahkota kata Timbalan Pengerusinya Datuk Seri Ti Lian Ker Beliau berkata rundingan awal menu
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Hawthorn Hood House By Bent Architecture In Victoria Australia

Clear Air Over Najib S Supplementary Order Anwar And Ag Told

De Fam S Popular Local Raya Tune Alamak Raya Lagi Finds Its Way To Nippon Via Social Media

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals

Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan