Kenyataan Media Ketua Penerangan Amk Sabah


*Kenyataan Media*

*22 Oktober 2019, Selasa*

*Isu Peralihan Kuasa, Azmin Jangan Jadikan Tun Dr.Mahathir Seorang Munafik*

Saya ingin merujuk kepada kenyataan terbaru Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN), Azmin Ali yang menggesa Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr.Mahathir Mohamad untuk menghabiskan penggal sebagai Perdana Menteri hingga Pilihanraya Umum ke-15.

Pada pandangan saya kenyataan beliau tidak lain selain cuba "menjilat" Tun Dr.Mahathir dan cuba untuk menghalang Dato' Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri walaupun isu ini sebenarnya sudah selesai dan pimpinan keempat-empat parti telah maklum akan peralihan kuasa ini.

Azmin dilihat semakin tidak senang duduk akan keadaan terkini apatah lagi ketika peralihan kuasa semakin hampir. Akan ada kenyataan dari beliau dan 'orang-orangnya' untuk menentang peralihan kuasa sedangkan pimpinan keempat-empat parti tidak mempunyai isu untuk menangguh mahupun menentang peralihan kuasa samada dari PPBM, AMANAH, DAP dan KEADILAN sendiri.

Azmin juga menyatakan "mereka yang berhasrat untuk mengambil-alih sebelum berakhirnya penggal kerajaan sekarang harus dirujuk sebagai 'kerajaan pintu belakang' ."

Saya merasakan Beliau perlu 'cermin diri' dan imbas kembali bagaimana beliau menjadi Menteri Besar Selangor dan mengulangi perkara sama kepada Menteri Besar Selangor hari ini. Beliau menjadi Menteri Besar Selangor walau individu lain yang telah dipersetujui. Begitu juga bila pemimpin keempat-empat parti dalam Pakatan Harapan menandatangani persetujuan untuk mengangkat individu lain sebagai Menteri Besar Selangor menggantikan Azmin namun dengan 'pengalaman pintu belakang' beliau berjaya menjadikan 'orangnya' sebagai Menteri Besar Selangor hari ini.

Ini bukanlah kali pertama saya menegur Azmin supaya menghormati konsesus Pakatan Harapan. Saya pernah mengeluarkan kenyataan bertajuk "Pakatan Rakyat Telah Berkubur, Azmin Perlu Sedar" pada 6 Julai 2017 selepas Azmin enggan mengiktiraf kerajaan Pakatan Harapan di Selangor dan masih ingin meruskan kerjasama dengan PAS yang telah mengkhianati Pakatan Rakyat pada masa itu. Begitu juga Zuraida Kamarudin yang menolak pembentukan Pakatan Harapan.

Namun hari ini Azmin menjadi Menteri kanan dalam kerajaan yang beliau tentang penubuhannya dulu. Ketika pimpinan lain berusaha menubuhkan Pakatan Harapan di peringkat negeri dan kawasan, beliau sibuk berkempen bersama PAS dan masih menolak Tun Mahathir sebelum PRU-14. Hari ini beliau merupakan Menteri Hal Ehwal Ekonomi di bawah kerajaan Pakatan Harapan dan Menteri pengiring kepada Perdana Menteri.

Tindakan beliau jelas seolah mengajak pimpinan lain untuk menjadi 'munafik' seperti beliau dengan melanggar konsesus Pakatan Harapan yang telah dipersetujui.

Umum mengetahui persetujuan mengangkat Dato' Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia telah termaktub dalam Perjanjian Muafakat Pakatan Harapan yang dipersetujui keempat-empat parti pada 6 Januari 2018 dan diumum semasa Konvensyen Pakatan Harapan pada 7 Januari 2018. Tun Mahathir juga pernah menyatakan dengan jelas bahawa beliau akan menyerahkan jawatan Kepada Dato' Seri Anwar Ibrahim dalam tempoh dua (2) tahun dan tidak lebih tiga (3) tahun.

Negara amat memerlukan Dato' Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia ke-8 bagi melaksanakan agenda reformasi seterusnya membina semula negara.

Adakah Azmin cuba menjadikan Negarawan Malaysia Tun Dr.Mahathir Mohamad seorang Munafik? Adakah Azmin ingat Tun Dr.Mahathir akan mengikut kata-katanya dan merosakkan legasi gemilang Tun M yang Tun M cuba bina semula selepas berjaya menumbangkan kerajaan Kleptokrat Barisan Nasional hanya untuk memenuhi keinginan peribadi beliau?

Saya ingin menasihatkan Azmin agar menjalankan tugas beliau sebagai Menteri Hal Ehwal Ekonomi selagi beliau masih memegang jawatan berkenaan ketika ekonomi negara masih terumbang ambing. Berhenti menjadi Menteri Pengiring kepada Perdana Menteri dan cuba menjadikan Pakatan Harapan sebuah kerajaan yang tidak menepati janji.

*Razeef Rakimin*
Setiausaha
Pemuda Pakatan Harapan Sabah
_merangkap_
Ketua Penerangan
Angkatan Muda Keadilan Sabah

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2019/10/kenyataan-media-ketua-penerangan-amk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kenyataan Media Amk Kedah Lagi Kutuk Azmin

Kenyataan Media Amk Kedah Lagi Kutuk Azmin

papar berkaitan - pada 24/10/2019 - jumlah : 222 hits
Kenyataan MediaRabu 23 Oktober 2019AZMIN ALI JANGAN JADI PENGKHIANAT DAN BATU APIMerujuk kepada kenyataan Timbalan Presiden PKR hari ini yang bertajuk Kerajaan Pintu Belakang Biar Tun Dr Mahathir Kekal PM Hingga Selesai Penggal adalah satu ...
Bekas Ketua Menteri Sabah Musa Bebas 5 Tuduhan Rasuah

Bekas Ketua Menteri Sabah Musa Bebas 5 Tuduhan Rasuah

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 315 hits
Bekas ketua menteri Sabah Musa AmanKUALA LUMPUR Mahkamah Tinggi di sini hari ini membebaskan bekas ketua menteri Sabah Musa Aman daripada lima pertuduhan rasuah berjumlah AS 12 8 juta dalam transaksi berkaitan konsesi balak di negeri itu Ha...
Kenyataan Media Pdrm Mengenai Tangkapan Bersabit Gerakan Keganasan Ltte

Kenyataan Media Pdrm Mengenai Tangkapan Bersabit Gerakan Keganasan Ltte

papar berkaitan - pada 14/10/2019 - jumlah : 330 hits
Sidang Media Cawangan Khas Bukit Aman 1 12 suspek yang ditahan ada terlibat dalam TRANSAKSI KEWANGAN melibatkan aktiviti menyokong merekrut dan mempromosi gerakan LTTE di Malaysia Terdapat juga transaksi kewangan melibatkan jumlah yang besa...
Sabah Cari Ketua Jurulatih Baharu Ganti Jelius Ating

Sabah Cari Ketua Jurulatih Baharu Ganti Jelius Ating

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 133 hits
Persatuan Bola Sepak Sabah yang baru sahaja selesai mengadakan kongres tahunan mereka pada Rabu telah mengesahkan kini pasukan mereka sedang dalam proses pencarian ketua jurulatih dan pemain import baharu bagi menghadapi saingan Liga Malays...
Ketua Juri Debat Bahasa Inggeris Piala Tun Razak Akan Diambil Tindakan Kpm

Ketua Juri Debat Bahasa Inggeris Piala Tun Razak Akan Diambil Tindakan Kpm

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 404 hits
Putrajaya 15 Okt Isu debat Bahasa Inggeris yang tular di media sosial akhirnya mendapat respon daripada Kementerian Pendidikan Malaysia Melalui satu Kenyataan Media yang dikeluarkan melalui laman facebook rasmi KPM satu siasatan telah dibua...
Bahas Pelantikan Presiden Ketua Mpr Undang Kapolri Mensesneg Hingga Kabin

Bahas Pelantikan Presiden Ketua Mpr Undang Kapolri Mensesneg Hingga Kabin

papar berkaitan - pada 15/10/2019 - jumlah : 159 hits
Mensetneg Pratikno juga hadir dalam pertemuan itu Bamsoet menyatakan pihaknya akan berkoordinasi terkait keamanan kawasan ring satu jelang tanggal 20 Oktober
Ini Kata Ketua Mpr Terkait Gerindra Dan Nasdem Setuju Amandemen Uud 1945

Ini Kata Ketua Mpr Terkait Gerindra Dan Nasdem Setuju Amandemen Uud 1945

papar berkaitan - pada 15/10/2019 - jumlah : 118 hits
Dia menilai adanya perbedaan pendapat dari dua parpol tersebut adalah hal wajar Sebab dalam demokrasi justru perbedaan yang perlu ditampung
Ketua Dpr Sebut Tni Polri Telah Antisipasi Ancaman Jelang Pelantikan Presiden

Ketua Dpr Sebut Tni Polri Telah Antisipasi Ancaman Jelang Pelantikan Presiden

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 146 hits
Puan mengatakan perlu pengamanan ekstra dilakukan untuk pelantikan presiden Karena untuk memberikan pandangan positif pada dunia internasional
Eks Wakil Ketua Kelenteng Tuban Ditahan Polisi Terkait Kasus Pemalsuan Dokumen

Eks Wakil Ketua Kelenteng Tuban Ditahan Polisi Terkait Kasus Pemalsuan Dokumen

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 141 hits
Liu Pramono telah ditahan di Mapolres Tuban sejak Sabtu kemarin Tersangka dikenakan pasal 263 KUHP tentang pemalsuan dokumen dan membuat surat palsu dengan ancaman hukuman 6 tahun penjara
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis