Kenduri Kahwin Di Seremban


Hello pembaca-pembaca kesayangan,
Hari ni Misz-ella nak sembang santai-santai je dengan you all semua walaupun sebenarnya ada banyak benda nak cerita. Tapi .. we take a break sekejap lah kan, kalau selalu serius, nanti you all bosan dan tak mau datang jenguk blog ni lagi. Penat Misz-ella menaip guna jari-jari halus ni tau ..


Baru-baru ni, Misz-ella ke Seremban dengan kakak manis yang sentiasa tenang dan diam, Kak Puteri. Orang kata, tak kenal maka tak cinta. Masa mula-mula kenal dia dulu, Misz-ella dok bayangkan dia ni mesti wanita ala-ala zaman dulu yang sopan santun, 'skema' tak 'fun', tak gila-gila, mesti dia ni boring orangnya .. macam-macam bermain di kepala.
Tapi sebenarnya Misz-ella silap. I didn't take such a long time to be closer to her .. sebab rupanya Kak Puteri seorang yang mesra dan sangat 'caring'. Pertama kali dia approach Misz-ella personally ialah masa dapat invitation untuk birthday Dato Siti Nurhaliza yang diextend oleh Puan Sri Nisa Bakri. Terus terang Misz-ella cakap, sebenarnya Misz-ella pemalu, sangat pemalu pada orang yang Misz-ella tak kenal dan ada masa-masa, confident level sangat low. Nampak luaran macam outstanding or hoo ha hoo ha  (or sometimes ada jugak yang cakap Misz-ella ni berlagak) tetapi sebenarnya deep inside saya ada satu rasa macam ni ~ "Siapalah saya. Saya ni orang biasa-biasa sahaja"
So bila Kak Puteri whatsapp bagitau "Ella, I tunggu you kat sini ye. Nanti kita masuk ke halll sama-sama", Misz-ella rasa terharu sangat sebab walau tak kenal secara dekat dan rapat, she was so warm to me at that time.
Sayangnya Misz-ella ada hal lain dan tak pergi ke majlis Hari Jadi Dato Siti tu tapi aturan Allah itu cukup indah, dibuka jalan seluas-luasnya agar kami dapat kenal dengan lebih dekat lagi.
Dalam waktu yang singkat, kami dah boleh keluar sama-sama, tengok wayang, pergi makan lah, pergi ke event lah .. macam-macam kami buat bersama. Best rupanya spend time dengan dia, tak seperti yang Misz-ella bayangkan sebelum ini. Pengajarannya ~ tengok isi, jangan kulitnya atau Dont judge the book by it's cover, Ella.


Pergi ke Seremban untuk hadiri jemputan ke Majlis Kenduri Kahwin sepupu Datuk Rozzana, seorang lagi kawan yang sangat 'caring' ~ Dia tegas tapi memiliki sekeping hati yang sangat baik. She is kind and generous. Dia jaga silaturrahim dan kebajikan sesama saudara dan sahabat. Dia sentiasa ingat hari-hari penting kawan-kawan dia. She is one of my favourite friends .. fun to be with. 
Tak da seorang pun dari kita yang dijadikan sempurna. Masing-masing ada kelemahan tersendiri. Itu adalah antara salah satu sebab kenapa Allah temukan seseorang dalam hidup kita - supaya kita boleh belajar  dari yang lain, muhasabah setiap kejadian dan perbaiki diri kita. Misz-ella pun banyak belajar dari Datuk Rozzana.

Pernah satu ketika dalam hidup Misz-ella, Misz-ella menyepikan diri dan avoid pergi kenduri kahwin. But that was Once Upon A Time story .. People say, experience is always the best teacher. Indeed, the lessons from experience are powerful, the more painful the stronger the lesson ~  Let It Go and Let It Be. 
OK Ella .. kau dah lari topik .. ni cerita kahwin, story boardnya kena happy lah .. sila come back to the right track *hehe* Meriah kenduri kahwin sepupu Datuk Rozzana. Disebabkan malam tu Kak Puteri kena hadiri dinner dan kami takut petang nanti nak balik jalan jem, cadangnya nak duduk dalam sejam sahaja .. but we ended up longer than our plan. Biasalah kalau ada Datuk Rozzana, di mana-mana sahaja mesti meriah!

Lepas pengantin bersanding kami main kahwin-kahwin. Mak pengantinnya Datuk Rozzana, Assistant Mak pengantin Kak Puteri dan pengantinnya Misz-ella dan Liza. Ya Allah .. kelakar gila!
Thank You Alang (Datuk Rozzana's auntie) and Datuk Rozzana for having me and Kak Puteri. Makanan sedap, majlis kenduri meriah siap ada game main kahwin-kahwin, goody bag pun best! Tak rasa rugi pun kami pergi dari Shah Alam ke Seremban walau untuk sepinggan nasi kerana sesungguhnya menjaga ukhwah sesama insan itu lebih indah, kan.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://misz-ella.blogspot.com/2019/03/kenduri-kahwin-di-seremban.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kenduri Kahwin Dijemput Orang Kaya Sahaja

Kenduri Kahwin Dijemput Orang Kaya Sahaja

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 243 hits
Soalan Bolehkah kenduri majlis perkahwinan dijemput kepada orang orang kaya sahaja Jawapan Walimah ialah perkataan Arab yang berasal daripada kalimah al Walam yang bermaksud perhimpunan Ia demikian kerana suami dan isteri akan bertemu dan b...
Majlis Aqiqah Dan Berendoi Baby Rania Bagaikan Majlis Kenduri Kahwin Meriah

Majlis Aqiqah Dan Berendoi Baby Rania Bagaikan Majlis Kenduri Kahwin Meriah

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 768 hits
Hari Sabtu kelmarin aku menghadiri majlis aqiqah dan berendoi Baby Rania Dia ni pangkat cucu saudara dengan en suami Atuk Baby Rania ini sepupu dengan en suami Jadi aku ni berstatus pangkat nenek jugalah dengan Baby Rania ni Meriah betul ke...
Kenapa Eh Perempuan Bila Dah Kahwin Tak Reti Nak Pakai Cantik Cantik Bila Isterimu Sudah Tidak Cantik Lagi

Kenapa Eh Perempuan Bila Dah Kahwin Tak Reti Nak Pakai Cantik Cantik Bila Isterimu Sudah Tidak Cantik Lagi

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 1054 hits
Kenapa eh perempuan bila dah kahwin tak reti nak pakai cantik cantik Bila Isterimu Sudah Tidak Cantik Lagi Bini aku ni masa bercinta kemain cantik Pakai make up semua Bila dah kahwin dah tak reti nak cantik dah Kenapa eh perempuan bila dah ...
Rancang Kahwin Dulu Barulah Fikir Duit Pengalaman Lelaki Ini Khas Buat Anda Yang Takut Kahwin Awal

Rancang Kahwin Dulu Barulah Fikir Duit Pengalaman Lelaki Ini Khas Buat Anda Yang Takut Kahwin Awal

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 340 hits
Pemuda bernama Hannan Shawalludin ini berkongsi kisah menarik berdasarkan tip yang beliau dapat daripada seniornya masa belajar dahulu mengenai tip macam mana nak kahwin awal Kumpul Duit Atau Cari Pasangan Dulu KAU ABIS BERAPA RIBU KAHWIN H...
Tak Sampai 3 Bulan Terus Melamar Beby Tora Kahwin Dengan Orang Kampung

Tak Sampai 3 Bulan Terus Melamar Beby Tora Kahwin Dengan Orang Kampung

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 551 hits
Tak sampai 3 bulan terus melamar Beby Tora kahwin dengan orang kampung Siapa sangka perkenalan selama hampir tiga bulan akhirnya membawa Instafamous Beby Tora dan pasangan pilihan hatinya Apit Johari ke jinjang pelamin Pemilik nama penuh At...
Selepas Dua Tahun Kahwin Masih Ramai Tak Kenal Isteri Hazama Ini Biodata Genervie Kam Yang Bukan Calang Calang

Selepas Dua Tahun Kahwin Masih Ramai Tak Kenal Isteri Hazama Ini Biodata Genervie Kam Yang Bukan Calang Calang

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 1334 hits
Penyanyi Hazama sah bergelar suami kepada pemuzik Genervie Kam atau nama sebenarnya Kam Shi Ling dengan sekali lafaz pada 15 Januari 2017 Majlis tersebut diadakan secara tertutup dengan dihadiri ahli keluarga dan rakan terdekat kedua dua be...
Lebih 2 Tahun Kahwin Soal Anak Hazama Serah Pada Allah Tak Mahu Streskan Isteri

Lebih 2 Tahun Kahwin Soal Anak Hazama Serah Pada Allah Tak Mahu Streskan Isteri

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 425 hits
Lebih dua tahun berkahwin penyanyi Hazama akui dia dan isteri Genervie Kam sama seperti pasangan lain iaitu sentiasa mengimpikan cahaya mata dalam perkahwinan Namun Hazama berkata dia percaya dengan ketentuan Allah untuk bila masa yang sesu...
Sukar Nak Kumpul Duit Untuk Kahwin Amalkan Surah Al Insyirah Setiap Hari Selepas Solat

Sukar Nak Kumpul Duit Untuk Kahwin Amalkan Surah Al Insyirah Setiap Hari Selepas Solat

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 752 hits
Sukar Nak Kumpul Duit Untuk Kahwin Amalkan Surah Al Insyirah Setiap Hari Selepas Solat Mungkin ada yang salah dalam hidupmu ada yang kurang yang belum kamu lakukan sudahkah selalu membacakan surah yang dapat membantumu melepaskan kesusahan ...
Cara Daftar Kursus Kahwin Di Jais

Cara Daftar Kursus Kahwin Di Jais

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 319 hits
assalamualaikum and hello lads siapa sini dah ambil kursus kahwin aku dahhh tapi ambil lagi sebab aku tak ingat apa dah masa aku turut serta kursus kahwin tu hahaha lama sangat dah masa tahun 2012 punya excited ambil kan tapi murah so apa s...
Eugene Levy S Toronto

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Ge14 S Impact On State Federal Relations

Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Jangan Pandang Belakang 2

Pembukaan Akaun Kanak Kanak Tabung Haji



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Staycation Di Flemington Hotel Taiping

Rumah Terbuka Di Rumah Baru Cyra

Jom Heboh Edisi Raya Putrajaya

Sussurro House By Davide Adracco Architetto In Sao Miguel Do Gostoso Brazil

Spiritual Leader Indians May Vote For Bersatu Candidate Because Of Pas

Ex Manager S Jail Term Set Aside Fined Rm100 000 For Deposit Taking