Kenapa Umur 96 Masih Sihat


 Apakah itu SARCOPENIA?
WAJAH WAJAH 96



Sarcopenia adalah kehilangan jisim dan kekuatan otot rangka akibat penuaan. Ia adalah keadaan yang dahsyat.


Mari terokai sarcopenia!


Tajuk: Gunakan Otot Berfungsi Anda Secara Perlahan


1. Untuk mengembangkan tabiat boleh berdiri... Cuma jangan duduk!... Dan jangan baring kalau boleh duduk!


2. Selepas umur 50~60 tahun, berat badan tidak boleh turun, lebih-lebih lagi jika anda tidak bersenam dan bergantung kepada kurang makan untuk menurunkan berat badan! Kerana jika semua otot hilang, ia boleh menjadi sangat berbahaya!


3. Adakah berlari, berbasikal atau memanjat menyakitkan lutut? Jika anda tidak pernah bersenam sebelum ini, anda hanya boleh berlari, berbasikal atau mendaki dalam fikiran anda kerana ia akan menyakitkan lutut anda!


Tetapi jika anda mempunyai kekuatan otot yang mencukupi dan perlahan-lahan mengembangkan tabiat berlari, berbasikal dan memanjat, ia boleh menjadi senaman yang baik dan tidak menyakitkan lutut anda! Sama ada anda menyakiti lutut anda atau tidak, bergantung kepada kekuatan otot anda!


4. Jika orang tua sakit dan dimasukkan ke hospital, jangan minta dia berehat lebih banyak... Atau baring dan berehat dan tidak bangun dari katil! Berbaring selama seminggu, kehilangan sekurang-kurangnya 5% jisim otot! Dan orang tua itu tidak dapat memulihkan ototnya!


5. Jangan menganggap anda berbakti dengan tidak membenarkan orang tua melakukan apa-apa kerja rumah, dan memarahi pembantu rumah jika mereka melakukannya! Biasanya, ramai warga emas yang mengupah pembantu kehilangan otot dengan lebih cepat!


6. Jangan hanya melakukan satu aktiviti sahaja setiap hari apabila anda pergi ke taman. Jangan hanya berjabat tangan apabila anda juga boleh goyang kaki anda. Anda juga mesti menarik bar mendatar atau menggerakkan setiap peralatan sukan!  Kerana selagi seseorang itu bergerak, maka semua otot seluruh badan akan terlibat!


Ramai orang tua malah mengalami kesukaran menelan kerana kurang senaman! Akhirnya, mereka tidak boleh mengeluarkan seteguk kahak dan mati kerana ini!


7. Sarcopenia lebih menakutkan daripada osteoporosis! Dengan osteoporosis, anda hanya perlu berhati-hati agar tidak gagal, sedangkan sarcopenia bukan sahaja menjejaskan kualiti hidup tetapi juga menyebabkan gula darah tinggi kerana jisim otot yang tidak mencukupi!


8. Kehilangan sarcopenia paling cepat adalah pada otot kaki! Kerana apabila seseorang duduk atau baring, kaki tidak bergerak dan kekuatan otot kaki terjejas... Ini amat penting! Jangan jadi kaki hitam!


Jadi mencangkung sekurang-kurangnya 20 hingga 30 kali sehari. Mencangkung bukan mencangkung tetapi seperti duduk di tempat duduk tandas... Anda boleh menggunakan kerusi dan berdiri apabila punggung anda menyentuh tempat duduk!


Anda MESTI memberi perhatian kepada sarcopenia!


Naik & turun tangga... Berlari, berbasikal dan mendaki adalah senaman yang hebat dan boleh meningkatkan jisim otot! Untuk kualiti hidup yang lebih baik untuk semua orang di usia tua... Bergeraklah... Jangan buang otot anda!!!


Penuaan bermula dari kaki ke atas!
       
PASTIKAN KAKI ANDA AKTIF & KUAT!!!


▪️Semasa kita meningkat usia & terus menjadi tua setiap hari, kaki kita mesti sentiasa aktif & kuat. Semasa kita semakin tua / semakin tua, kita tidak perlu takut rambut kita menjadi uban (atau) kulit kendur (atau) kedutan di muka.


▪️Antara tanda panjang umur, umur cergas panjang seperti yang diringkaskan oleh Majalah AS "Pencegahan" yang popular, otot kaki yang kuat disenaraikan di bahagian atas, sebagai yang paling penting & penting. Sila berjalan setiap hari.


▪️Jika anda tidak menggerakkan kaki anda selama dua minggu sahaja, kekuatan kaki sebenar anda akan berkurangan selama 10 tahun.
 Berjalan saja!


▪️Kajian dari Universiti Copenhagen di Denmark mendapati tua & muda, sepanjang dua minggu tidak aktif, kekuatan otot kaki boleh melemah sepertiga iaitu bersamaan dengan usia 20-30 tahun!!! Jadi jalan saja!


▪️Apabila otot kaki kita semakin lemah, ia akan mengambil masa yang lama untuk pulih, walau pun kita melakukan pemulihan & senaman, nanti. JALAN.


▪️Oleh itu, senaman yang kerap seperti berjalan, adalah sangat penting.


▪️Berat / beban keseluruhan badan kekal dan berehat di atas kaki.


▪️ Kaki adalah sejenis tiang, menanggung seluruh berat badan manusia. Berjalan setiap hari.


▪️Menariknya, 50% daripada tulang seseorang & 50% daripada otot, berada di dua kaki. Berjalanlah!


▪️Sendi & tulang badan manusia yang terbesar & terkuat juga berada di bahagian kaki. 10K langkah/hari!


▪️Tulang yang kuat, otot yang kuat dan sendi yang fleksibel membentuk Segi Tiga Besi yang membawa beban paling penting iaitu. badan manusia."


▪️70% aktiviti manusia dan pembakaran tenaga dalam kehidupan seseorang dilakukan oleh dua kaki.


▪️Adakah anda tahu ini? Apabila seseorang masih muda, pehanya mempunyai kekuatan yang cukup, untuk mengangkat kereta kecil seberat 800 kg!


▪️ Kaki adalah pusat pergerakan badan.


▪️Kedua-dua kaki bersama mempunyai 50% saraf badan manusia, 50% saluran darah dan 50% darah mengalir melaluinya.


▪️Ia adalah rangkaian peredaran darah terbesar yang menghubungkan badan. Jadi berjalanlah setiap hari.


▪️Hanya apabila kaki sihat barulah konvensyen arus darah mengalir, lancar, jadi orang yang mempunyai otot kaki yang kuat pasti akan mempunyai jantung yang kuat. Berjalan.


▪️Penuaan bermula dari kaki ke atas.


▪️Semakin meningkat usia seseorang, ketepatan & kelajuan penghantaran arahan antara otak dan kaki semakin berkurangan, tidak seperti ketika seseorang itu masih muda. Sila berjalan!


▪️Selain itu, apa yang dipanggil Kalsium Baja Tulang lambat laun akan hilang dengan peredaran masa, menjadikan orang tua lebih terdedah kepada keretakan tulang. JALAN.


▪️Patah tulang di kalangan warga emas dengan mudah boleh mencetuskan beberapa siri komplikasi, terutamanya penyakit maut seperti trombosis otak.


▪️Tahukah anda, 15% pesakit warga emas secara amnya, akan mati maksimum dalam tempoh setahun selepas patah tulang paha!! Berjalan setiap hari tanpa gagal!


▪️ Senaman kaki, tidak pernah terlambat, walau pun selepas umur 60 tahun.


▪️Walau pun kaki/kaki kita akan beransur tua dengan peredaran masa, bersenam kaki/kaki adalah tugas sepanjang hayat. Berjalan 10,000 langkah!


▪️Hanya dengan kerap menguatkan kaki, seseorang boleh mencegah atau mengurangkan penuaan selanjutnya. Berjalan 365 hari!


▪️Sila berjalan sekurang-kurangnya 30-40 minit setiap hari untuk memastikan kaki anda mendapat senaman yang mencukupi dan memastikan otot kaki anda kekal sihat.


Anda harus berkongsi maklumat penting ini dengan semua rakan & ahli keluarga anda yang berumur 40+ tahun, kerana semua orang semakin tua setiap hari.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kluangmanexpress.blogspot.com/2022/04/kenapa-umur-96-masih-sihat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
7 Potret Ulang Tahun Putri Titian Ke 31 Netizen Kayak Masih Umur 20

7 Potret Ulang Tahun Putri Titian Ke 31 Netizen Kayak Masih Umur 20

papar berkaitan - pada 10/4/2022 - jumlah : 125 hits
Putri Titian berulang tahun pada 7 April 2022 lalu Istri Junior Liem ini berulang tahun yang ke 31 Putri Titian merayakan momen ulang tahunnya bersama keluarga tercinta Putri Titian mengunggah momen kebersamaan dengan suami dan kedua anakny...
Masih Gigih Belajar Walau Dah Sukses Siti Nurhaliza Puji Dr Azizan Osman Tiada Had Umur Masa Menimba Ilmu

Masih Gigih Belajar Walau Dah Sukses Siti Nurhaliza Puji Dr Azizan Osman Tiada Had Umur Masa Menimba Ilmu

papar berkaitan - pada 18/4/2022 - jumlah : 206 hits
Penyanyi tersohor Datuk Seri Siti Nurhaliza memuji dan menghargai kejayaan tunjang utama Richworks International Sdn Bhd Datuk Wira Dr Azizan Osman dan Datuk Zafrol Rizal Mat yang lulus peperiksaan akhir Chartered Institute of Management Ac...
Suhu Masih 40c Badan Penuh Rashes Anak Dijangkiti Penyakit Kawasaki Amyra Rosli Sayu Hati Tengok Anak

Suhu Masih 40c Badan Penuh Rashes Anak Dijangkiti Penyakit Kawasaki Amyra Rosli Sayu Hati Tengok Anak

papar berkaitan - pada 9/4/2022 - jumlah : 171 hits
Demam panas berpanjangan dengan suhu yang tidak turun turun rupanya petanda jangkitan penyakit Kawasaki yang dihidapi anak kedua pasangan selebriti Amyra Rosli dan Amar Bahrin Menerusi Instagram Amyra berkongsi kesedihan hatinya malah turut...
Masih Ada Yang Mengatakan Najib Masih Tidak Bersalah Ini Buktinya

Masih Ada Yang Mengatakan Najib Masih Tidak Bersalah Ini Buktinya

papar berkaitan - pada 9/4/2022 - jumlah : 202 hits
Masih Ada Yang Mengatakan Najib Masih Tidak Bersalah Ini Buktinya Juri Amerika Syarikat menyabitkan kesalahan terhadap bekas pegawai bank Goldman Sachs Roger Ng pada Jumaat atas tuduhan rasuah berkaitan peranannya dalam bersengkongkol mencu...
Lirik Masih Belum Lupa Ade Govinda Feat Anneth Delliecia

Lirik Masih Belum Lupa Ade Govinda Feat Anneth Delliecia

papar berkaitan - pada 8/4/2022 - jumlah : 144 hits
walau semesta berkata bedaaku harus tangguh hadapinya oh ini satu sejarahhati ini kau buat retakaku meredam sakit inisaat kau bilang kepadaku sudah lupakan aku sayangsudah jangan tungguku sayangseindah itu kau berpesanhatiku bukan baja aku ...
7 Potret Rumah Mendiang Olga Syahputra Dilengkapi Kolam Renang Dan Masih Terawat

7 Potret Rumah Mendiang Olga Syahputra Dilengkapi Kolam Renang Dan Masih Terawat

papar berkaitan - pada 7/4/2022 - jumlah : 114 hits
Artis Olga Syahputra telah meninggal dunia hampir tujuh tahun silam Rumah yang menjadi peninggalannya ternyata masih sangat terawat hingga kini Dilengkapi kolam renang berikut potret rumahnya
Warga Sipil Di Ukraina Timur Didesak Melarikan Diri Selagi Masih Ada Kesempatan

Warga Sipil Di Ukraina Timur Didesak Melarikan Diri Selagi Masih Ada Kesempatan

papar berkaitan - pada 7/4/2022 - jumlah : 106 hits
Ukraina mendesak warga sipil di wilayah timur negara itu melarikan diri selagi masih ada kesempatan sebelum serangan masif militer Rusia yang diperkirakan terjadi dalam beberapa hari ke depan
Ibu Bapa Makin Sedar Namun Jumlah Kanak Kanak Terima Vaksin Di Sabah Masih Rendah

Ibu Bapa Makin Sedar Namun Jumlah Kanak Kanak Terima Vaksin Di Sabah Masih Rendah

papar berkaitan - pada 7/4/2022 - jumlah : 159 hits
Menurut kenyataan dikeluarkan Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Masidi Manjun hanya 23 97 daripada 411 400 kanak kanak di Sabah yang layak menerima vaksin sudah mendapatkan sekurang kurangnya dos pertama KOTA KINABALU Masih ramai ibu ...
Ade Govinda Feat Anneth Masih Belum Lupa Chord

Ade Govinda Feat Anneth Masih Belum Lupa Chord

papar berkaitan - pada 10/4/2022 - jumlah : 210 hits
F A mA F DmWalau semesta berkata bedaGm A m FAku harus tangguh hadapinya F COh ini satu sejarahCm D A Hati ini kau buat retakGm A Aku meredam sakit iniA C Saat kau bilang kepadakuF C Sudah lupakan aku sayang Cm D A Sudah jangan tungguku say...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Overcoming Funding Challenges

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Nostalgia Bedak Sejuk

Lima Gandingan Makanan Hebat Untuk Pemakanan Sihat Dari Susan Bowerman

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Experience The Bee Heat Ac Difference Experience Superior Comfort

Dua Lelaki Warga Asing Empat Lari 70 Meter Sahaja

Bekas Pemain Import Liga M Antara Ditahan Dalam Op Kutip