Kenapa Pakatan Harapan Macam Gila Talak



Salleh SD
Kenapa Pakatan Harapan susah hati sangat sekiranya Umno dan PAS bekerjasama? Bukan ke ini dipanggil demokrasi? Nampaknya Pakatan Harapan hanya mengamalkan sistem demokrasi untuk diri mereka sendiri sahaja.
Didalam sistem demokrasi semua bebas untuk bekerjasama dengan sesiapa yang mereka pilih. Di dalam Perlembagaan Malaysia ini disebut sebagai freedom of association. Jadi kenapa pula hendak sekat PAS dan Umno untuk mengamalkan demokrasi dan menentukan hak mereka?

Pribumi, Amanah, DAP dan PKR juga bebas untuk memilih rakan seperjuangan mereka. Pas dan Umno tidak pun cuba untuk menyekat malah menggangu Pakatan Harapan dari mengamalkan demokrasi dan hak mereka.
PAS dan Umno menghormati hak demokrasi Pakatan Harapan didalam memilih rakan untuk bekerjasama. Ini yang kita panggil demokrasi. Iaitu kebebasan untuk memilih rakan seperjuangan.
Pakatan Harapan menuntut hak demokrasi untuk diri mereka. Tetapi orang lain tidak diberikan hak demokrasi. Inilah sikap dan perangai Pakatan Harapan. Mereka sahaja yang berhak. Orang lain pula tidak berhak. Dan mereka berusaha untuk menentang atau menyekat hak-hak orang lain ini.

Husam Musa kata dia melihat cek RM90 juta itu Tak habis-habis ulang cerita RM90 juta, cerita yang memang tidak masuk akal. Kalau nak fitnah pun, biarlah logik dan diterima akal. Ini tak logik langsung.
Kata ada saksi yang melihat cek yang bernilai RM90 juta itu wujud. Dalam penyata bank tidak pula menunjukkan adanya transaksi tersebut. Ada pula yang meminta pihak tertuduh untuk kemukakan bukti padahal bukan tanggungjawab tertuduh untuk membuat demikian. Tertuduh tidak perlu bukti apa-apa. Yang menuduh perlu membuktikan tuduhan itu tanpa ragu-ragu. Kalau ada ragu, maka yang dituduh perlu dibebaskan. Inilah hakikatnya yang sebenar.
Ingat RM90 juta itu sikit ke dan ingat senang ke nak menyorokkan amaun RM90 juta? Kalau betul Umno membayar PAS RM90 juta, seluruh bank akan tahu, bukan sahaja bank cawangan malah sampaikan ke Bank Negara pun tahu tentang transaksi tersebut. Bukan setakat itu sahaja, buktinya akan viral satu dunia hingga ke hari ini. Sedangkan bangkai gajah pun tak boleh nak sorok. Inikan pula RM90 juta yang seumpama 90 bangkai gajah. Orang bodoh sahaja yang akan percaya bahawa Umno bayar PAS RM90 Juta. Orang waras akan fikir betapa bodohnya cerita ini sebab bukti memang tidak ada.

Senang ke nak sorok RM90 juta? Jika Pakatan Harapan mempunyai banyak masa yang terluang, dari mengarang cerita yang tidak logik dan tidak masuk akal, sepatutnya mereka berusaha untuk menunaikan janji-janji mereka kepada rakyat. Ini pula menghabiskan masa menyibuk tentang hal-hal parti yang lain. Umno dan PAS tidak ada kena-mengena pun dengan Pakatan Harapan. Jadi janganlah sibuk jaga tepi kain orang lain.
Pakatan Harapan ini sudah macam gila talak. Nampaknya mereka masih rindukan Umno dan PAS. Itu lah, lain kali fikir masak-masak sebelum ceraikan dengan talak tiga. Sekarang kan ke dah susah bila Umno dan PAS bertemu mata dan ber ‘dating’? Ini baru dating pun Pakatan Harapan sudah sakit hati. Belum Umno dan PAS berkahwin lagi. Kalaulah Umno dan PAS berkahwin macam mana pula? Pakatan Harapan sakit jantung kot.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2019/02/20/kenapa-pakatan-harapan-macam-gila-talak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dap May Have To Leave Pakatan Harapan If The Rot Continues

Dap May Have To Leave Pakatan Harapan If The Rot Continues

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 345 hits
DAP leaders whether in government or outside will leave the Pakatan Harapan government if the objective of a New Malaysia is abandoned DAP supremo Lim Kit Siang said He said DAP leaders are in the government because they can play an importa...
Prk Semenyih Anak Saya Sudah Menyesal Undi Pakatan Harapan Luahan Seorang Bapa Di Semenyih

Prk Semenyih Anak Saya Sudah Menyesal Undi Pakatan Harapan Luahan Seorang Bapa Di Semenyih

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 368 hits
Prk Semenyih Anak Saya Sudah Menyesal Undi Pakatan Harapan Luahan Seorang Bapa Di Semenyih
Prk Semenyih Video Penafian Dakwaan Jentera Pas Ghaib Pakatan Harapan Semakin Tergugat Kerjasama Bn Pas

Prk Semenyih Video Penafian Dakwaan Jentera Pas Ghaib Pakatan Harapan Semakin Tergugat Kerjasama Bn Pas

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 427 hits
Haji Ahmad Rizal Arshad menjelaskan perkara sebenar semasa ditemui semalam Beliau turut mempelawa pihak media ke Program Santai Bicara Bersama Pengundi PDM Kantan Permai pada 22 Feb 2019 di Bilik Gerakan Pas Kantan Permai bagi menyaksikan s...
Amaran Keras Lim Kit Siang Bela Dan Akur Dengan Lim Guan Eng Atau Dap Akan Kuburkan Kerajaan Pakatan Harapan

Amaran Keras Lim Kit Siang Bela Dan Akur Dengan Lim Guan Eng Atau Dap Akan Kuburkan Kerajaan Pakatan Harapan

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 493 hits
Lim Kit Siang yang merupakan Supremo DAP dan pada masa yang sama SUPREMO PAKATAN HARAPAN telah memberikan kata dua kepada Mahathir dan pemimpin pemimpin Melayu dalam Kerajaan Pakatan Kata Lim Kit Siang dia tidak akan teragak agak untuk meng...
Prk Semenyih Pakatan Harapan Dilanda Tsunami Mahathir Bakal Berdepan Undi Tidak Percaya

Prk Semenyih Pakatan Harapan Dilanda Tsunami Mahathir Bakal Berdepan Undi Tidak Percaya

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 437 hits
Adakah ini siri balas dendam DAP terhadap PPBM kerana kekalahan calon mereka di Prk Cameron Highlands tempohari Bermula dengan kecaman Ronnie Liu kini Boo Cheng Hau pula mendesak agar Mahathir meletakkan jawatan kerana tidak berpegang pada ...
Fokus Utama Umno Pas Adalah Kegagalan Kerajaan Kakistokrasi Pakatan Harapan Tok Mat Hasan

Fokus Utama Umno Pas Adalah Kegagalan Kerajaan Kakistokrasi Pakatan Harapan Tok Mat Hasan

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 853 hits
Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera Kerjasama UMNO PAS adalah kerjasama dan persefahaman politik yang masih baru Ia belum lagi menjadi satu kerjasama yang formal dan insyallah akan bertumbuh dan mengukuh secara organik sesuai masa Meski...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami