Kenapa Kita Selalu Dipertemukan Dengan Orang Yang Salah


Mencintai dan dicintai adalah perkara yang berlainan dan ia adalah perkara normal yang dialami oleh setiap orang. Ada perkembangan yang begitu menyeronokan sebelum ke sebuah perkahwinan malah ada yang diuji dengan beberapa perkara. Salah satunya, berjumpa dengan orang yang salah dahulu.
Kenapa Kita Selalu Dipertemukan Dengan Orang Yang Salah
Credit Pic : SUMBER
Setiap orang yang hadir dalam kehidupan kita adalah bersebab. Bukan hanya yang sia-sia. Ada yang datang sekadar memberi pembelajaran kepada kita.
Kenapa Kita Selalu Dipertemukan Dengan Orang Yang Salah
Bersyukur kerana mungkin dia bukanlah jodoh anda yang tepatJodoh yang sebenar sudah ditentukan oleh Allah. Allah Maha Pemurah dan Penyayang. Sesungguhnya Dia lebih mengetahui jodoh yang terbaik untuk kita. Jika sebelum ini kita pernah terluka, dikhianati dan ditinggalkan, jangan sesekali sedih. Nikmati sahaja prosesnya sebelum bertemu dengan jodoh yang tepat. 
Supaya kita dapat perbaiki kelemahan diri sendiri Pengalaman daripada bercinta dahulu juga dapat mendewasakan kita pada masa akan datang. Berdasarkan percintaan dahulu juga , kita boleh cuba pelajari kelemahan diri yang perlu kita diperbaiki supaya hubungan yang bakal dibina kelak akan kekal ke sebuah perkahwinan.
Kita sedang diuji untuk menjadi lebih kuat Apabila kita ditinggalkan seseorang yang kita cintai, kita pasti akan berasa kecewa. Justeru, ianya dapat mengajar seseorang itu untuk lebih tabah dalam menghadapi setiap ujian yang mendatang. Malah ia juga merupakan satu pengajaran untuk kita dan dapat dijadikan sebagai satu motivasi untuk majukan diri sendiri.
Allah menguji manusia kerana mahu menggantikan perkara yang lebih baik buat mereka yang sabar menghadapinya. Percayalah, setiap ujian itu ada hikmahnya sekiranya ditempuhi dengan sabar dan berikhtiar menyelesaikannya.

Jangan sesekali  mengeluh terhadap ujian kerana jika tidak diuji, bagaimana seseorang itu mampu memperoleh pahala atas sifat sabar, syukur dan reda? Dalam kalangan rasul Ulul Azmi, ujian yang ditimpakan adalah bagi mengangkat darjat kerana kegigihan, kesabaran dan keberanian dalam menanggung pelbagai ujian yang berat.
Agar kita lebih berhati-hati Apabila kita dipertemukan dengan orang yang salah, hikmahnya mengajar kita supaya lebih berhati-hati dalam membuat pilihan supaya kita tidak akan tersalah membuat pilihan.
Proses untuk memilih pasangan bukan hanya dinilai berdasarkan luarannya sahaja walhal banyak aspek lain yang perlu diambil kira. Berdasarkan percintaan lampau, ianya sedikit sebanyak dapat membantu kita dalam membuat pilihan yang lebih baik. 
Berdasarkan pengalaman lampau juga, ia dapat mendewasakan seseorang bukan hanya pada perhubungan tetapi kepada kehidupan juga. Setiap benda memerlukan perhatian yang terperinci.
Kesimpulannya, jangan sesekali berasa kesal apabila berjumpa dengan orang yang salah kerana setiap orang yang datang dan pergi dalam hidup kita ada yang memberi pengajaran. Namun, cuba lapangkan dada dengan meredai kehilangan tersebut. Mohon kepada Allah supaya digantikan kehilangan itu dengan yang lebih baik. Itulah perwatakan yang perlu ada pada diri seorang Mukmin.
SUMBER
Baca Juga : Tanda-Tanda Lelaki Hanya Anggap Perempuan Sebagai Kawan Sahaja

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dakcaii.blogspot.com/2021/09/kenapa-kita-selalu-dipertemukan-dengan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Jadi Artis Je Tak Boleh Cakap Salah Kesihatan Mental Diusik Janna Nick Beri Respon

Hiburan Jadi Artis Je Tak Boleh Cakap Salah Kesihatan Mental Diusik Janna Nick Beri Respon

papar berkaitan - pada 11/9/2021 - jumlah : 284 hits
Janna Nick sememangnya sinonim dengan pelbagai berita sensasi Malah sikapnya yang terbuka dengan kritikan ramai sering menjadi perhatian netizen ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementTerbaharu Janna mengakui terkilan terhadap sebuah komen daripada...
Ashira Zamita Bukan Salah Cinta Chord

Ashira Zamita Bukan Salah Cinta Chord

papar berkaitan - pada 11/9/2021 - jumlah : 199 hits
C Em Gm F C sempatku berjanji Emtak akan pernah lagi Gm Fmencintai karna terus ku disakiti C Emku coba menutup mata dan telinga Gm Fberupaya mengobati rasa trauma F Emnamun bila cinta datang menyapa Dm Gku mudah meluluh D walau ku bersumpah...
5 Alasan Bahwa Menunda Momongan Itu Nggak Selamanya Salah Wajib Baca

5 Alasan Bahwa Menunda Momongan Itu Nggak Selamanya Salah Wajib Baca

papar berkaitan - pada 10/9/2021 - jumlah : 175 hits
Istilah banyak anak banyak rezeki sudah nggak berlaku bagi sebagian orang di zaman sekarang Betul
Punca Telefon Cepat Rosak Salah Satunya Cara Cas

Punca Telefon Cepat Rosak Salah Satunya Cara Cas

papar berkaitan - pada 10/9/2021 - jumlah : 224 hits
Punca Telefon Cepat Rosak Salah Satunya Cara CasOO patut la telefon cepat rosak bukan hanya kerana masalah skrin jatuh atau pecah Tapi mungkin juga disebabkan oleh bateri yang cepat habis
Salah Guna Surat Pungut Derma Jaik Buat Operasi

Salah Guna Surat Pungut Derma Jaik Buat Operasi

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 186 hits
Salah guna surat pungut derma JAIK buat operasi Jabatan Agama Islam Kedah menjalankan operasi membanteras kegiatan memanipulasi lesen serta surat kebenaran kepada individu tertentu untuk memungut derma Ketua Penolong Pengarah Kanan Bahagian...
Salah Mungkin Ke Psg

Salah Mungkin Ke Psg

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 89 hits
Salah mungkin ke PSG LONDON Bekas bintang te ngah Liverpool Danny Murphy memberi bayangan Mohamed Salah mungkin berhijrah ke Pa ris Saint Germain musim panas akan datang selepas me nuntut gaji tinggi 500 000 pound seminggu untuk kekal di An...
Alasan Exco Tak Tutup Hotel Lebih Awal Seolah Olah Salah Kkm Kata Raja Bahrin

Alasan Exco Tak Tutup Hotel Lebih Awal Seolah Olah Salah Kkm Kata Raja Bahrin

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 267 hits
Raja Kamarul Bahrin Shah berkata EXCO Terengganu tidak patut menyalahkan pihak lain sebaliknya perlu bertanggungjawab atas kelemahan dan kesalahan kerana Hotel Primula Beach milik kerajaan negeri PETALING JAYA Pengerusi Amanah Terengganu me...
Cakupan Vaksinasi Covid 19 Jadi Salah Satu Syarat Ppkm Turun Level

Cakupan Vaksinasi Covid 19 Jadi Salah Satu Syarat Ppkm Turun Level

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 175 hits
Sementara itu untuk syarat daerah bisa turun dari level 2 ke level 1 yaitu cakupan vaksinasi dosis 1 harus mencapai 70 dan cakupan vaksinasi lansia harus mencapai 60 Kemudian untuk kota kota yang saat ini berada pada level 2 akan diberikan ...
Kesilapan Kedua Salah Baris Tertinggal Titik Tertinggal Atau Terlebih Gigi Huruf

Kesilapan Kedua Salah Baris Tertinggal Titik Tertinggal Atau Terlebih Gigi Huruf

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 295 hits
7 Kesilapan Peserta Pertandingan Seni Khat Yang Boleh Membawa KekalahanKesilapan Kedua Salah Baris Tertinggal Titik Tertinggal atau Terlebih Gigi HurufSebab terjadinya kesilapan ini tidak menyemak semula dengan teliti selepas menyiapkan kar...
Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Nostalgia Bedak Sejuk

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Beraya Rumah Sis Lin Makan Laksa Sarawak

Ara Johari Delulu Chord

Apakah Pekerjaan Yang Paling Baik

Orang Yang Solatnya Tidak Diterima Allah Baca Supaya Ibadah Solat Kita Tidak Sia Sia

Deep Dive 5 Historic Lots From Gooding S Geared Online Sale