Kenali Bentuk Muka Yang Sesuai Untuk Gaya Hijab Anda


Kenali Bentuk Muka Yang Sesuai Untuk gaya Tudung Anda!Untuk anda si penggemar hijabista, apa kata kenali bentuk muka yang mana sesuai dengan wajah anda apabila mengenakan hijab dibawah ini.

1. Bentuk muka bujur Wanita yang memiliki bentuk wajah bujur bebas memilih sebarang gaya tudung. Jika anda penggemar selendang, bebas memakai apa juga jenis selendang sama ada daripada fabrik kapas, chiffon atau net. Begitu juga dengan tudung siap bersengkuap atau jenis Syria.

2. Bentuk muka panjang (Long) Mereka yang mempunyai bentuk muka panjang ini dicirikan dengan dagu yang panjang. Bezanya adalah bentuk kening yang lonjong dan relatif lebih tinggi dengan jarak pelipis yang sama dengan jarak rahang. Bagi mengurangkan kedudukan kening yang tinggi, disarankan menggunakan anak tudung yang kedudukannya diletakkan ke bawah sedikit sehingga menutupi bahagian kening. Penggunaan anak tudung Syria bersama selendang adalah disarankan kerana ia dapat membantu menutup sedikit bahagian kening yang tinggi. Seperti mereka yang mempunyai bentuk muka bujur, semua jenis selendang sesuai digayakan.

3. Bentuk muka bulat (Round) Mereka yang mempunyai bentuk wajah bulat disarankan menggunakan cekak lembut terlebih dulu sebelum memakai anak tudung. Pilih anak tudung diperbuat daripada bahan yang lebih anjal supaya ukuran kepala tidak kelihatan bertambah. Pilih selendang daripada fabrik nipis agar ukuran kepala tidak terlalu kelihatan. Selendang nipis atau mini sangat sesuai digayakan. Bagaimanapun, disarankan menggunakan anak tudung bawal sebelum mengenakannya agar bentuk muka kelihatan bujur.

4. Bentuk muka berpetak (Square) Ciri-ciri bentuk muka berpetak adalah lebih lebar di antara pelipis manakala tulang rahang dapat dilihat dengan jelas namun bahagian dagu kelihatan samar. Dalam mengenakan tudung, pastikan tulang rahang dapat disembunyikan di sebalik tudung. Gunakan anak tudung supaya kesan bentuk wajah nampak memanjang. Jika ingin memakai selendang, perlu bijak menggayakannya. Elakkan gaya ikatan Bienda atau ikatan di belakang tengkuk kerana gaya ini tidak mampu menyembunyikan bahagian tulang rahang yang lebar. Pilih gaya selendang yang menjurus kepada lilitan dan menutupi rahang. Tudung siap bersengkuap juga sesuai dengan bentuk muka berpetak.

5. Bentuk segi tiga (Heart) Dagu panjang adalah ciri utama bentuk muka segi tiga, ditambah dengan jarak pelipis yang lebih lebar dibandingkan pangkal rahang. Gunakan tudung yang ditarik sejauh mungkin ke belakang dan bertemu di tengkuk agar bahagian rahang tampak terbuka. Untuk mengisi bahagian yang kosong di sebelah kiri dan kanan telinga disarankan menggunakan anak tudung seperti net. Bagi membolehkan bahagian kening terangkat, gunakan cekak lembut sebelum menggunakan anak tudung. Buat mereka yang mempunyai bentuk muka segi tiga penggunaan selendang bukan satu masalah kerana mereka menghampiri bentuk muka bujur. Bagaimanapun, pastikan cara pemakaian selendang dapat menutupi kekurangan wajah. Paling sesuai adalah gaya pintalan atau gaya sanggul kerana ia dapat membuatkan bahagian rahang tampak lebih terbuka.
Artikel Lain

Fakta Anak Kedua Yang Jarang Diketahui! Anak iaitu bagian dari generasi muda atau mereka yang berusia muda, sebagai salah satu sumber daya manusia yang merupakan potensi dan penerus cita-cita perjuangan bangsa yang memiliki peran strategis dan mempunyai ciri dan sifat khusus. Namun mereka masih memerlukan pembinaan perlindungan dalam rangka menjamin pertumbuhan dan perkembangan yang bisa dilihat secara fisik, mental, sosial secara utuh, serasi, selaras dan seimbang ataupun keseluruhannya.

Penelitian Bedasarkan penelitian, disimpulkan bahwa urutan kelahiran seorang anak sangat menentukan kepribadiannya, setelah melewati penelitian ini maka sudah jelas seringkali banyak psikologi yang mengambil posisi anak dalam sebuah keluarga menjadi penentu yang cukup besar dalam menjelaskan bagaimana karakter mereka terbentuk. Tentu saja antara anak pertama dan terakhir memiliki kepribadian yang berbeda, begitupun anak kedua. Setiap masing-masing anak mempunyai ciri dan karakter khasnya masing-masing.

1. Sangat Berbeda Jika dilihat anak kedua merupakan mereka yang memiliki refleksi paling beda atau memiliki penampilan ,sikap dan juga karakter yang nyatanya sangat berbeda dibanding adik-adiknya. Jika saudaranya baik, maka anak kedua bisa menjadi pribadi yang tidak menyenangkan dan pencari masalah dan ini justru berkebalikan.

2. Ramah Karena tahu bagaimana tidak berkawan atau justru berkebalikan, maka anak kedua seringkali menempatkan diri menjadi seseorang yang menyenangkan dan bisa diperlukan oleh siapapun. Anak kedua selalu berusaha untuk bisa menyenangkan semua orang, maka anak kedua biasa disebut orang ramah. Teman-temannya sendiripun sangat suka dan senang bercengkrama dengan mereka.

3. Kurang Baik Menjadi Kekasih Anak kedua seringkali mendapatkan perhatian yang tanggung, dimana mereka mengalami masalah yang namanya membutuhkan perhatian besar namun mereka juga tidak bisa dibilang sangat dilupakan layaknya anak pertama. Hal ini berdampak pada anak kedua jika mereka menjadi seorang kekasih. Mereka cenderung sulit untuk berkompromi dan konsisten dengan peraturan atau komitmen yang telah dibuat. Karena mereka tdak suka diatur atau dibuat terbatas ruang geraknya dan seringkali menjadi “trouble maker” dalam hubungan tersebut.

4. Terasingkan Karena berada di posisi tengah, seringkali anak kedua paling akrab dengan anak pertama atau adik dibawahnya. Namun seringkali juga bermasalah layaknya berantem dan juga bertengkar. Hal ini menyebabkan anak kedua dianggap pembuat masalah dan akhirnya akan mengalami hal yang disebut terasing.

5. Pintar Bernegoisasi Percaya atau tidak bernegosiasi merupakan hal yang paling diutamakan dan bisa dilakukan oleh anak kedua. Sifat negosiasi yang handal ini bisa ia dapatkan dari adik dan juga kakaknya yang memiliki sifat egois yang tinggi, di posisi kakak ada anak sulung dimana mereka akan selalu memaksa orang tua untuk melakukan ini, itu. Sehingga sifat ini membuat sebagian para orang tua jengkel. Untungnya berbeda dengan anak kedua, dia memiliki sifat negosiasi yang pandai dan senang memenangkan hati orang tuanya. Jika ia meminta sesuatu terhadap orang tua, ia akan bernegosiasi dahulu untuk mendapatkan apa yang ia inginkan, anda bisa belajar dari anak kedua.
The post Kenali Bentuk Muka Yang Sesuai Untuk Gaya Hijab Anda! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/kenali-bentuk-muka-yang-sesuai-untuk-gaya-hijab-anda/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tips Pilih Warna Lipstik Yang Sesuai Ikut Bentuk Bibir

Tips Pilih Warna Lipstik Yang Sesuai Ikut Bentuk Bibir

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 1482 hits
Tips Pilih Warna Lipstik Yang Sesuai Ikut bentuk BibirCara pilih warna Lipstik yang sesuai ikut bentuk bibir kita Selain ikut warna kulit untuk pilih Lipstik yang sesuai Bentuk bibir pun memainkan peranan yang penting juga Untung orang bibi...
Krim Pelembab Aveeno Baby Sesuai Untuk Kulit Sensetif

Krim Pelembab Aveeno Baby Sesuai Untuk Kulit Sensetif

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 552 hits
Krim Pelembab Yang Sesuai Untuk Masalah Kulit Sensetif Assalamualaikum semua Siapa yang anak dia baby atau kanak kanak yang ada masalah kulit sensetif Apa kata hangpa cuba sendiri Aveeno Baby Soothing Relief Moisturizing Cream ni Krim ni te...
Ini Masa Paling Sesuai Untuk Pelabur Asing Datang Ke Malaysia Tun M

Ini Masa Paling Sesuai Untuk Pelabur Asing Datang Ke Malaysia Tun M

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 328 hits
TOKYO Ini adalah masa yang paling sesuai untuk golongan pelabur dan peniaga asing mengembangkan perniagaan mereka di Malaysia kata Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad Beliau berkata walaupun dasar Malaysia sejak dahulu lagi memang mesra...
Mensos Temukan Penyaluran Dana Bansos Di Lapangan Tak Sesuai Yang Diinginkan

Mensos Temukan Penyaluran Dana Bansos Di Lapangan Tak Sesuai Yang Diinginkan

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 163 hits
Saya tak menyatakan itu suatu penyelewengan tapi paling tidak tak sesuai dengan apa yang kita inginkan tidak sesuai dengan prinsip 6T yang selalu kita pegang teguh kata Agus Gumiwang
Dr M Ada Peruntukan Icerd Tak Sesuai

Dr M Ada Peruntukan Icerd Tak Sesuai

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 236 hits
Diterbitkan 8 Nov 2018 9 33 malamPerdana Menteri Dr Mahathir Mohamad menyuarakan keraguannya terhadap Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum Kita kena timbang sebab ada peruntukan peruntukan yang tidak ...
Menteri Hanif Penurunan Pengangguran Belum Sesuai Yang Diharapkan

Menteri Hanif Penurunan Pengangguran Belum Sesuai Yang Diharapkan

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 199 hits
Menteri Ketenagakerjaan Muhammad Hanif Dhakiri mengatakan meski tren pengangguran pada Agustus 2018 telah mengalami penurunan namun angka tersebut belum cukup menunjukkan pencapaian yang diharapkan oleh pemerintah
Satu Penyelam Gugur Basarnas Tegaskan Operasi Sar Lion Air Sesuai Prosedur

Satu Penyelam Gugur Basarnas Tegaskan Operasi Sar Lion Air Sesuai Prosedur

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 203 hits
Seorang penyelam Syachrul Anto yang tergabung dalam operasi SAR jatuhnya Lion Air PK LQP meninggal dunia Basarnas menegaskan tak ada yang menyalahi prosedur dalam proses evakuasi korban Lion Air
Ini 8 Menu Rebus Sup Sesuai Kalau Nak Diet Cantik Makan Sedap

Ini 8 Menu Rebus Sup Sesuai Kalau Nak Diet Cantik Makan Sedap

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 1015 hits
Kata orang masakan rebus ni masakan malas tapi kalau kena pada cara memasak yang rebus dan reneh ini lagi sedap dan gerenti lebih sihat kerana bebas minyak Ada pelbagai jenis masakan yang mengguna cara masak yang sama iaitu rebus Antaranya ...
Korsel Tak Wajibkan Wamil Jika Tidak Sesuai Ajaran Agama Dan Keyakinan

Korsel Tak Wajibkan Wamil Jika Tidak Sesuai Ajaran Agama Dan Keyakinan

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 157 hits
Setelah berakhirnya Perang Korea 65 tahun lalu setiap pria Korsel dengan kondisi fisik yang sehat di usia 18 35 tahun wajib menyelesaikan dua tahun dinas militer Dan bila melakukan penolakan tanpa alasan yang jelas orang tersebut akan dipen...
218 Fibonaci

Pentingnya Muhasabah Diri

Persediaan Awal Haji

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Jangan Pandang Belakang 2

Bukan Sekadar Penyeri Masakan Ini Potensi Daun Sup Untuk Kesihatan

Andika Mahesa Feat Dodhy Kangen Band Dimana Perasaanmu Chord

Boss Level A Bmw R100 Caf Racer With Carbon Leaf Spring Suspension

The 5 Best Electric Tea Kettles Of 2024

Hitung Hari Bersalin Shila Amzah Usaha Nak Bersalin Normal Doakan Tau