Kenal Pasti Skim Cepat Kaya Bertopeng Emas




Salah satu risiko dalam pelaburan emas adalah ditipu ketika membeli emas, sama ada terbeli emas palsu atau menyertai skim cepat kaya yang bertopengkan emas. Bertopengkan emas bermaksud menggunakan emas sebagai alat untuk menarik pelabur menyertai pakej yang ditawarkan.
 

Berikut saya kongsikan ciri-ciri umum untuk mengenalpasti sama ada skim pelaburan emas tersebut adalah skim cepat kaya atau pun tidak.
 

 

Ciri 1: Keuntungan Tidak Masuk Akal
 

Keuntungan tinggi yang dijanjikan kepada para pelabur emas yang menyertai pakej yang ditawarkan tanpa risiko atau keuntungan dijamin sepenuhnya. Ada skim menawarkan pulangan dalam bentuk dividen sehingga 10 peratus sebulan dalam tempoh 9 bulan. 
 

Padahal keuntungan dari pelaburan emas hanya dapat dinikmati dengan peningkatkan harga emas itu sahaja (keuntungan modal). Emas tiada dividen. Oleh itu, apa-apa pakej yang menjanjikan dividen dari pembelian emas hanya satu penipuan sahaja.
 

Emas juga tidak boleh berkembang dengan sendirinya seperti beli 1 gram emas, boleh dapat 5 gram emas selepas 90 hari. Hanya beli emas secara konsisten sahaja dapat meningkatkan bilangan gram dalam simpanan.


 

Ciri 2: Terma Dan Syarat Sentiasa Berubah-Ubah
 

Terma dan syarat untuk menyertai skim pelaburan emas tersebut sentiasa berubah mengikut keadaan semasa. Terdapat juga terma dan syarat yang berat sebelah, lebih memihak pihak penganjur berbanding dengan pelabur itu sendiri.
 

Ada terma mensyaratkan pelaburan melabur dalam tempoh tertentu sebelum mendapatkan pulangan yang dijanjikan. Bila tempoh tersebut sampai, keuntungan yang dijanjikan tidak dapat, modal asal hangus.
 

 

Ciri 3: Produk Bukan Subjek Penting
 

Produk bukan subjek penting dalam skim pelaburan emas tersebut. Yang penting letak duit, dapat pendapatan setiap bulan. Tidak penting sama ada wujud ke tidak emas yang dibeli oleh pelabur tersebut. Keuntungan yang diperolehi tiada kaitan dengan pergerakan harga emas dan jumlah emas yang dimiliki. 
 

Ciri 4: Punca Keuntungan Agak Kabur
 

Boleh dikatakan semua penganjur skim cepat kaya mengelak dari mendedahkan dari mana datangnya keuntungan lumayan yang dijanjikan itu. Kalau pun ada jawapan sekali pun, pasti jawapannya amat kabur dan sukar difahami. Pelbagai istilah pelik akan wujud untuk mewajarkan segala tindakan yang diambil oleh penganjur.
 

Pelaburan yang sebenar adalah pelaburan yang diketahui dari mana sumber keuntungan diperolehi. Apa strategiknya, memiliki laporan pelaburan yang telah diaudit dan sebagainya.
 

 

Ciri 5: Kaedah Pemasaran Telalu Meragukan
 

Kebiasaannya kaedah pemasaran yang digunakan dalam menarik orang ramai menyertai skim pelaburan dengan cara menunjukkan kekayaan seperti kereta mewah, duit yang melambak-lambak, gaya hidup yang serba mewah dan sebagainya.
 

Kekayaan yang dipamerkan hanyalah sebagai umpan untuk menarik orang ramai untuk melabur selain dari emas itu sendiri.
 

 

Mudahkan hendak kenalpasti ciri-ciri skim cepat kaya terutama yang bertopeng emas. Hanya peralatkan emas untuk menarik orang ramai melabur. Tetapi emas yang dijanjikan tidak kunjung tiba.
 

Tetapi kenapa ramai orang masih boleh tertipu dengan skim cepat kaya walaupun model operasi lebih kurang sama sahaja? Sebab perasaan tamak yang ada menguasai diri ketika dijanjikan pulangan yang maha hebat.
 

Hanya ilmu sahaja boleh mencegah kita dari ditipu oleh sebarang jenis pelaburan yang ada tidak terhad kepada emas semata-mata.
 

 
“Apabila datang peluang yang menguntungkan dalam suatu pelaburan, kaji dan fahaminya terlebih dahulu sebelum membuat keputusan menyertainya.”
 

 

 

Yang menulis,
 

Mohd Faiz bin Abdul Manan
Dealer Public Gold


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mdfaiez84.com/2021/02/kenalpasti-skim-cepat-kaya-bertopeng.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Covid 19 Selangor Kenal Pasti Kilang Tempat Kerja Punca Kluster

Covid 19 Selangor Kenal Pasti Kilang Tempat Kerja Punca Kluster

papar berkaitan - pada 30/1/2021 - jumlah : 223 hits
Rahimah AbdullahPOIS adalah program saringan di semua kilang tempat kerja yang berpotensi mencipta kluster dan perebakan SHAH ALAM Kerajaan Negeri Selangor akan melaksanakan Program Preventing Outbreak at Ignition Site bagi memutuskan ranta...
Ujian Saringan M Chat Penting Jangan Skip Ke Klinik M Chat Untuk Kenal Pasti Tanda Awal Autisme

Ujian Saringan M Chat Penting Jangan Skip Ke Klinik M Chat Untuk Kenal Pasti Tanda Awal Autisme

papar berkaitan - pada 13/2/2021 - jumlah : 328 hits
Ibu bapa yang datang untuk sesi temujanji anak anak yang berumur 0 6 tahun pasti biasa dengan saringan M CHAT kan Tapi anda tahu tak tentang kegunaan dan kepentingan saringan M CHAT ni M CHAT adalah salah satu cara untuk mengenal pasti tand...
Mudah Sangat Nak Anak Cepat Kenal Abc Baca Mengira Guna Cara Cikgu Ini

Mudah Sangat Nak Anak Cepat Kenal Abc Baca Mengira Guna Cara Cikgu Ini

papar berkaitan - pada 29/1/2021 - jumlah : 403 hits
Ramai ibu yang ada anak usia 4 5 dan 6 tahun bertanya macam mana nak buat anak fokus ketika belajar Apabila tinggikan suara sikit anak terus merajuk Lama kelamaan ibu pula yang rasa putus asa nak mengajar Ingat ya anak usia ini kita tak per...
Kkm Kenal Pasti 605 Pusat Pemberian Vaksin Seluruh Negara

Kkm Kenal Pasti 605 Pusat Pemberian Vaksin Seluruh Negara

papar berkaitan - pada 16/2/2021 - jumlah : 162 hits
Kementerian Kesihatan berkata lokasi pemberian dan simpanan vaksin akan dikemas kini dari semasa ke semasa PETALING JAYA Kementerian Kesihatan mengenal pasti 605 pusat pemberian vaksin di seluruh negara bagi tujuan pelaksanaan Program Imuni...
Polis Kenal Pasti Anggota Terlibat Kes Gangguan Seksual Di Sekatan Jalan

Polis Kenal Pasti Anggota Terlibat Kes Gangguan Seksual Di Sekatan Jalan

papar berkaitan - pada 14/2/2021 - jumlah : 218 hits
Pihak polis telah mengenal pasti anggotanya yang didakwa menggangu dua pemandu wanita yang berhenti di sekatan jalan berbeza Pengarah Jabatan Integriti Pematuhan Standard Bukit Aman Zamri Yahya berkata siasatan berterusan berhubung isu kela...
Parkcity Medical Center Memperoleh Akreditasi Jci Standard Emas Pertama Frost And Sullivan 2020 Best Practices Award

Parkcity Medical Center Memperoleh Akreditasi Jci Standard Emas Pertama Frost And Sullivan 2020 Best Practices Award

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 209 hits
Pengiktirafan global dalam akreditasi penjagaan kesihatan Joint Commission International baru baru ini mengiktiraf ParkCity Medical Center untuk organisasi yang dikendalikan dengan baik dan kualiti penjagaan serta standard keselamatan pesak...
Warga Emas Kutip Kotak Tin Selepas Dibuang Kerja

Warga Emas Kutip Kotak Tin Selepas Dibuang Kerja

papar berkaitan - pada 12/2/2021 - jumlah : 353 hits
Warga emas Chong Man Kiew mengutip kotak dan tin kosong setelah dibuang kerja dua tahun lalu PETALING JAYA Walaupun sudah dimamah usia seorang warga emas tidak pernah kenal erti putus asa atau penat dan sanggup mengutip kutip kotak dan tin ...
Warga Emas Ditemukan Meninggal Dunia Di Atas Pokok

Warga Emas Ditemukan Meninggal Dunia Di Atas Pokok

papar berkaitan - pada 13/2/2021 - jumlah : 233 hits
188 total views 188 views today KOTA BHARU 13 Feb Seorang warga emas ditemukan tidak sedarkan diri sebelum disahkan meninggal dunia dalam keadaan tersangkut pada ketinggian kira kira lapan meter di dahan pokok semarak berhampiran rumahnya d...
Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Harga Kesihatan Memastikan Suplemen Makanan Dilindungi Di Malaysia

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Pm Perlu Terus Tekan Untuk Menaikkan Gaji Minima Ke Rm2000



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Melinda Dadew Humansan Chord

Tamil News Editor Served Legal Letter From Deputy Minister S Aide

Kkb Polls Boycotting The Ballot Box Unproductive Says Yeoh

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Vivo V30e 5g Membuat Pengenalan Unggul Di Malaysia Dengan Warna Sky Mirror Dan Aura Light Portrait 3 O

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot