Kenal Di Facebook Akhirnya Tersalah Nikah Bapuk Dan Tomboi



Fadholi (berbaju biru macam lelaki) sebenarnya seoraang perempuan. Pasangannya Ayu (bertudung) disebut cantik, sebenarnya seorang lelaki. Mereka terpaut dengan kecantikan pasangannya, semasa tatapan pertamanya di facebook.


Kisah cinta Fadholi dan Ayu. 

Kisah cinta Fadholi dan Ayu Puji Astutik alias Saiful Bahri cukup mencetuskan kegoncangan di kalangan masyarakat. Mengapa? Ini, kisahnya..

Pada mulanya berkenalan melalui Facebook, kedua-dua mereka memutuskan untuk berkahwin, walaupun Fadholi tahu bahawa pasangannya adalah seorang lelaki. Berkahwin dengan Ayu alias Saiful lelaki bapuk, yang mengakui, pertemuan pertama di kawasan kampus JAIN IAIN. 

"Pertemuan pertama diadakan di Mangli. Kampus IAIN Jember," kata Saiful alias Ayu.

Mereka tidak berani untuk berkenalan secara terbuka. Masih bersembunyi. Saiful tidak pernah membawa Fadholi ke rumah orang tuanya di Pancakarya, Ajung. Setiap kali mereka bertemu, mereka memilih bertemu di Dataran Mangli sahaja.

Dua ibu bapa Fadholi juga menyambut Ayu dengan hangat. Kerana, selain Ayu yang sopan, mereka benar-benar tidak tahu bahawa dia adalah Saiful, seorang lelaki bapuk. Bahkan kerana mereka juga mendakwa, telah berkahwin. Maka, kedua-duanya dibenarkan tinggal di rumah yang sama. 

"Kami minta maaf kerana Ayu mendakwa tidak mempunyai ibu bapa. Selain itu, dia hanya tinggal di teras kedai di Pasar Tanjung," kata Supan, datuk Fadholi.

Malah, keluarga Ayu alias Saiful masih di Pancakarya. Buama, ibu, mengakui, sejak 1.5 tahun lalu anaknya lari dari rumah. Hanya kadang-kadang berkomunikasi melalui telefon.

"Dia mendakwa bekerja di sebuah kedai anak patung di Daerah Balung," katanya kepada Jawa Pos Radar Jember.

Sikap Ayu atau Saiful memang sopan dan disukai oleh jiran. Setiap kali ada jiran hari perayaan, Ayu Puji Astutik alias Saiful selalu menjadi pelanggan yang diminta bantuan memasak, kerana, ramuan perisanya terkenal lazat.

"Semuanya kalah ketika memasak (dengan Ayu)," kata Puan Er, seorang jiran di Dusun Plalangan, Desa Glagahwero, Jember, Jawa Timur.

Sekali seminggu Ayu juga ikut ambil bahagian dalam sajian di kampung suaminya, Fadholi, di Daerah Panti. Berdoa di masjid juga sering. Sudah tentu di bahagian wanita.
"Bila jiran ada masalah, dia juga yang membantu," Jelas Puan Er. 

Terbongkar

1. Oleh itu, jiran-jirannya tidak percaya apabila pada hari Isnin (10/23) Ayu disaman oleh pegawai Polis Panti dengan suaminya, Fadholi. 

Sebabnya ialah, ternyata Ayu Puji Astutik adalah Saiful Bahri, seorang lelaki.. 

Ya, "wanita" yang menikah dengan Fadholi pada 19 Julai, di KUA (Pejabat Hal Ehwal Agama) Ajung, Jember, orang yang berselubung setiap hari, bahkan  secara rutin membeli tuala wanita dengan alasan haid, sebenarnya lelaki.

2. Juga di Ajung, tepatnya di Dusun Krasak, RT 2, RW 1, Desa Pancakarya, Ayu, eh Saiful, berasal. 

Ketua KUA Ajung Muhammad Erfan masih teringat dengan baik, Ayu, yang ternyata Saiful, benar-benar cantik ketika perarakan persetujuan Ijab Kabul diadakan di kantornya. Kerana itu, dia tidak curiga sama sekali.


3. Dalam surat dengan Kementerian Agama Republik Indonesia, KUA Ajung meminta mereka memberikan penjelasan mengenai laporan sebuah NGO (organisasi bukan kerajaan) yang menuduh mereka melakukan hubungan seks sama jenis.

Tetapi, Fadholi dan Ayu tidak memenuhi jemputan daripada KUA. Kebahagiaan mereka seperti tidak terganggu. Untuk keperluan biologi, Ayu alias Saiful mengakui mereka melakukannya secara lisan atau - maaf - melalui belakang.

Sehingga itu, pegawai polis dan ketua kampung melawat kedua-dua mereka pada Isnin lepas. Walaupun Ayu masih menegaskan bahawa dia adalah seorang wanita. Malah sampai ke titik yang menentang sumpah Pocong.

Akhirnya Ayu diminta untuk membuktikan seks di bilik mandi, dengan kehadiran saksi wanita. Dari sana ia mendedahkan bahawa Ayu adalah Saiful. Alias ​​lelaki sebenar. Bagaimanapun, Ayu kembali cuba mengelak. Dia mendakwa bahawa alat kelaminnya hanya muncul malam tadi.

Walau bagaimanapun, tuntutan ini ditolak oleh Sinto, saksi. "(Alat kelamin) adalah kira-kira saiz orang dewasa," kata Sinto.

Sekarang cerita cinta yang bermula bahagia mesti berakhir dengan pahit. Kedua-duanya dinamakan sebagai suspek dalam hal pemalsuan dokumen negara. Pelanggaran Pasal 263 KUHP mengakibatkan Saiful dan Fadholi diancam dengan hukuman maksimal enam tahun penjara.
- FAJA.co.id


Lihat Sebelum Ini..Jom Lawat Kampung Janda Indo... Penyelesaian.Intip Lagi, Kampung Janda, Kini Di Bogor Pula..Sekitar Artis Menjanda Di Indonesia, Masuk Air?K/Janda: (1)Bunuh Ragol &Politik IndoK/Janda: (2) Bunuh Ragol &Politik IndoK/Janda Aceh: Kampung Tanpa Lelaki.Pasukan Janda Aceh, Berperang Di Jalan Al...1 Lwn 1. Janda Aceh Membunuh Cornelis de Houtman D...Ada Kampung Janda Baik Di M'sia, Apa Baiknya?

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2019/11/kenal-di-facebook-akhirnya-tersalah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Akhirnya Unggah Foto Pernikahan Ahok Dan Puput Nastiti Banjir Doa Ada Videonya Juga

Akhirnya Unggah Foto Pernikahan Ahok Dan Puput Nastiti Banjir Doa Ada Videonya Juga

papar berkaitan - pada 22/10/2019 - jumlah : 182 hits
Butuh waktu sepuluh bulan bagi Ahok untuk akhirnya memamerkan kepada publik Akhirnya rasa penasaran publik terjawab
Sepandai2 Lebai Melompat Akhirnya Ke Mahkamah Juga

Sepandai2 Lebai Melompat Akhirnya Ke Mahkamah Juga

papar berkaitan - pada 22/10/2019 - jumlah : 769 hits
Bekas timbalan presiden PAS Nasharudin Mat Isa akan Shah Alam hari ini dan didakwa mengikut Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram 2001 dan Kanun Keseksaan SPRM telah mendapat...
Akhirnya Dapat Juga Beli Bantal Das Abdul Global

Akhirnya Dapat Juga Beli Bantal Das Abdul Global

papar berkaitan - pada 22/10/2019 - jumlah : 576 hits
Akhirnya dapat juga beli bantal Das Abdul Global Assalamualaikum dan salam sejahtera Sebenarnya leher aku sakit dalam beberapa hari ini Rasanya semua berpunca daripada salah tidur Dan puncanya tentulah daripada bantal Dah keras sangat Dan a...
10 Detail Potret Pernikahan Ahok Btp Puput Dalam Balutan Nuansa Jawa Akhirnya Rilis Juga

10 Detail Potret Pernikahan Ahok Btp Puput Dalam Balutan Nuansa Jawa Akhirnya Rilis Juga

papar berkaitan - pada 23/10/2019 - jumlah : 304 hits
Setelah kurang lebih 9 bulan menanti akhirnya foto sejoli ini rilis juga Penasaran kan seperti apa potretnya Yuk mari doakan yang terbaik saja ya buat pasangan ini
Isteri Selalu Mengadu Sakit Tapi Aku Perli Dia Gedik Dan Manja Akhirnya Dia Telah Pergi Buat Selamanya

Isteri Selalu Mengadu Sakit Tapi Aku Perli Dia Gedik Dan Manja Akhirnya Dia Telah Pergi Buat Selamanya

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 235 hits
Menjadi seorang suami bukan satu tugas yang mudah sebab itu orang cakap jika belum bersedia untuk pikul tanggungjawab janganlah kita memperjudikan hidup kita dan pasangan kita Tidak perlu ikut trend berkahwin muda semata mata ingin mengelak...
Akhirnya Bonda Rozita Masuk Campurr Ini Luahan Tentang Kemelutt Rumahtangga Anaknya Kree A K A Alif Syukrii

Akhirnya Bonda Rozita Masuk Campurr Ini Luahan Tentang Kemelutt Rumahtangga Anaknya Kree A K A Alif Syukrii

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 336 hits
Dalam hidup ini duit memang penting Hampir semua benda memerlukan duit tapi perlu diingat yang tak semua perkara boleh dibeli dengan duit Akhirnya Bonda Rozita Masuk Campurr Ini Luahan Tentang Kemelutt Rumahtangga Anaknya Kree a k a Alif Sy...
Piala Malaysia 2019 Penyokong Dinasihatkan Tidak Tersalah Pintu Masuk

Piala Malaysia 2019 Penyokong Dinasihatkan Tidak Tersalah Pintu Masuk

papar berkaitan - pada 1/11/2019 - jumlah : 283 hits
Ketua Pegawai Operasi Tiket Hotline Datuk Zairil Ayu Ibrahim mengingatkan kepada peminat bola sepak tempatan yang bakal menyaksikan perlawanan akhir Piala Malaysia 2019 antara Kedah dan Johor Darul Ta zim di Stadium Bukit Jalil untuk mematu...
Alasaan Dr M Tersalah Pilih Tiada Tempoh Selesai Kewangan Teruskan Pikul

Alasaan Dr M Tersalah Pilih Tiada Tempoh Selesai Kewangan Teruskan Pikul

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 286 hits
Dr Mahathir bertekad untuk tidak mengulangi kesilapan lalu berhubung pemilihan penggantinya bagi jawatan Perdana Menteri Saya tak mahu tersalah pilih pengganti sekali lagi Dr MKUALA LUMPUR Tun Dr Mahathir Mohamad bertekad untuk tidak mengul...
Setelah Lama Berdiam Diri Akhirnya Datin Seri Nurshahida Kongsi Sesuatu Yang Mengejutkan Warganet

Setelah Lama Berdiam Diri Akhirnya Datin Seri Nurshahida Kongsi Sesuatu Yang Mengejutkan Warganet

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 184 hits
Dulu Saya Suka Buat Benda Tu Saya Buat Sampai Dah Ada Anak 2 Orang Tapi Lama Lama Saya Tak Buat Lagi Sebab Datin Seri Nurshahida Kongsi Sesuatu Yang Ramai Tak TahuSetelah lama berdiam diri akhirnya Datin Seri Nurshahida kongsi sesuatu yang ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Penerima Zakat Untuk Fii Sabilillah Apakah Terbatas Hanya Pada Jihad

Salam Nuzul Alquran Kuiz Menguji Pengetahuan Tentang Al Quran

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah