Kena Selalu Makan Sayur Ulam Raja Untuk Kekal Keremajaan Dan Awet Muda



Generasi muda kini ramai yang tidak tahu tentang khasiat memakan sayur-sayur segar serta ulam-ulaman. Memakan sayur-sayuran segar dan ulam-ulaman dapat memberikan kebaikan kepada tubuh badan manusia

Ulam Raja ini sering dihidangkan sebagai pembuka selesa sejak zaman masyarakat Melayu lama dan gaya pemakanan ini masih di teruskan sehingga ke hari ini, cuma sayang generasi muda kurang gemar untuk memakan sayur-sayuran segar dan ulam-ulaman

1. Melancarkan Peredaran Darah
Ulam Raja telah digunakan secara tradisi untuk menbantu melancarkan peredaran darah, mencuci darah dan menguatkan tulang. Ulam ini juga kaya dengan antioksida yang tinggi iaitu setiap 100gm Ulam Raja menyamai kandungan antioksida sebanyak 2,400mg L-asid askorbik. Dan sehingga kini terdapat lebih daripada 20 jenis bahan antioksida telah ditemui di dalam Ulam Raja ini

2. Menambah Kandungan Oksigen Dalam Darah
Ulam Raja ini mampu menambah kandungan oksigen di dalam tubuh badan manusia di mana sayur Ulam Raja ini juga dapat memberi keseimbangan dan kesegaran pada seluruh tubuh badan


Justeru itu tidak hairan mengapa masyarakat orang kampung pada zaman dahulu tidak memiliki sebarang penyakit kronik dan kekal cergas dan sihat kerana gaya pemakanan sayur Ulam Raja secara kerap dapat melindungi tubuh badan mereka

3. Berfungsi Mencegah Bakteria Dan Fungus
Siapa sangka bahawa sayur Ulam Raja ini rupa-rupanya mampu mencegah bakteria dan fungus! Kajian yang dijalankan mendapati bahawa ekstrak daun Ulam Raja memiliki bahan kimia klorofom yang mengandungi costunolide, stigmasterol, lutien dan bipyridine

Kandungan aktif ini mampu merencatkan aktitivi sesetengah bakteria atau fungus seperti Candida albicans, Bacillus subtilis dan E.coli. Dan ini membuatkan si pemakan Ulam Raja terhindar dari serangan bakteria serta fungus

4. Mengekalkan Keremajaan
Dengan memakan Ulam Raja ini, si pemakan dapat mengekalkan keremajaan diri secara semulajadi. Gaya pemakanan yang sihat dan mengamalkan pemakanan Ulam Raja secara kerap memberikan kesan awet muda kerana Ulam Raja ini mampu membekalkan kandungan oksigen yang tinggi ke dalam darah dan sekaligus membuatkan kulit memiliki penyerapan yang bagus serta kulit wajah menjadi semakin anjal

Selain itu, pemakanan sayur-sayuran hijau dapat melicinkan kulit serta memancarkan aura seri dari dalam tubuh si pemakan Ulam Raja

5. Kaya Dengan Vitamin A Dan Antioksidan
Sayur Ulam Raja ini kaya dengan sumber vitamin A dan antioksidan, ia dapat membantu meningkatkan daya penglihatan dan mengurangkan kesan penuaan. Malah jika anda memiliki masalah kulit seperi psoriasis atau ekzema maka pengambilan sayur Ulam Raja ini dapat membantu sebagai salah satu cara alternatif untuk merawat masalah tersebut

Tetapi jika anda memiliki masalah kulit yang terlalu serius, dinasihatkan untuk bertemu dengan doktor dan dapatkan nasihat pemakanan yang bersesuaian mengikut jenis penyakit yang dihidapi

Nah, bayangkan Ulam Raja sahaja memiliki pelbagai khasiat yang bagus dan baik untuk tubuh badan manusia. Belum lagi digabung dengan sayur ulam-ulaman yang lain yang sudah tentunya dapat memberikan kesan kesihatan yang cukup baik untuk kesihatan tubuh badan manusia

Justeru itu, wanista ingin menggalakkan generasi muda di Malaysia untuk kerap memakan sayur ulam-ulaman dan makan dengan gaya pemakanan yang sihat agar tubuh badan anda menjadi sihat, cergas dan minda kekal aktif

Selamat menjamu selesa bersama Ulam Raja


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://sensasi247.blogspot.com/2020/02/kena-selalu-makan-sayur-ulam-raja-untuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tak Kalah Dari Green Tea Konsumsi Mentimun Juga Bisa Bikin Awet Muda

Tak Kalah Dari Green Tea Konsumsi Mentimun Juga Bisa Bikin Awet Muda

papar berkaitan - pada 8/2/2020 - jumlah : 26 hits
Konsumsi mentimun secara teratur juga bisa bikin awet muda tak kalah dari green tea
7 Makanan Ni Mampu Jadikan Rambut Cantik Dan Sihat Jika Makan Selalu

7 Makanan Ni Mampu Jadikan Rambut Cantik Dan Sihat Jika Makan Selalu

papar berkaitan - pada 10/2/2020 - jumlah : 166 hits
Semua org nak rambut sihat dan cantik tambah2 yg dah bergelar ibu la Anak start main air liur rambut ibu mula gugur dengan banyaknya tapi sebenarnya tu faktor hormon yg berubah lepas bersalin Terdapat beberapa jenis makanan yang membantu me...
Kena Selalu Makan Tembikai Untuk Turunkan Berat Badan Dengan Cepat

Kena Selalu Makan Tembikai Untuk Turunkan Berat Badan Dengan Cepat

papar berkaitan - pada 10/2/2020 - jumlah : 107 hits
Salah satu buah buahan segar yang paling berkesan untuk menurunkan berat badan secara semulajadi adalah tembikai Kandungan dalam tembikai boleh menyahtoksik badan tanpa rasa lapar Diet tembikai sangat sihat kerana memberikan anda tenaga Tem...
Selalu Makan Sosej Boleh Meningkatkan Risiko Kanser Perut

Selalu Makan Sosej Boleh Meningkatkan Risiko Kanser Perut

papar berkaitan - pada 16/2/2020 - jumlah : 82 hits
Walaupun pakar kesihatan sudah berkali kali mengingatkan kita tentang bahaya kerap mengambil daging yang sudah diproses seperti sosej atau naget Malangnya kerana rasa dari daging olahan ini sangat enak dan sangat mudah untuk diolah dengan c...
Makin Cantik Awet Muda Ini Potret Lulu Tobing Si Ratu Sinetron Era 1990 2000an

Makin Cantik Awet Muda Ini Potret Lulu Tobing Si Ratu Sinetron Era 1990 2000an

papar berkaitan - pada 14/2/2020 - jumlah : 26 hits
Siapa yang tak kenal dengan artis cantik Lulu Tobing Pernah mendapat julukan sebagai ratu sinetron Lulu berhasil mempertahankan eksistensinya hingga saat ini
Minum Air Masak Sejuk Selepas Bangun Tidur Cara Mudah Untuk Sentiasa Awet Muda

Minum Air Masak Sejuk Selepas Bangun Tidur Cara Mudah Untuk Sentiasa Awet Muda

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 126 hits
Nak dapat kesan awet muda memang macam macam petua boleh kita ikuti Namun ada satu petua yang paling mudah untuk kita buat setiap hari selepas bangun daripada tidur Doktor Perubatan Blogger Penceramah Kesihatan dan Penasihat Pemakanan Dr Zu...
Kerap Mandi Makan Sayur Hijau Seperti Kangkung Langkah Cegah Koranavirus

Kerap Mandi Makan Sayur Hijau Seperti Kangkung Langkah Cegah Koranavirus

papar berkaitan - pada 8/2/2020 - jumlah : 80 hits
Wabak koronavirus yang kini membuatkan orang ramai sedikit panik boleh dikawal jika aspek penjagaan diri dijadikan sebagai langkah pencegahan awal Bagi golongan yang berisiko tinggi seperti kanak kanak wanita hamil warga emas atau pesakit k...
Kisah Miliarder Sukses Berkat Janji Selalu Makan Malam Di Rumah Pada Istri

Kisah Miliarder Sukses Berkat Janji Selalu Makan Malam Di Rumah Pada Istri

papar berkaitan - pada 28/2/2020 - jumlah : 26 hits
Kiat seseorang untuk menuju kesuksesannya bisa ditempuh dengan jalan yang beragam Seperti kisah Todd McKinnon yang ingin meyakinkan istrinya Roxanne bahwa dia tidak gila karena ingin keluar dari pekerjaannya dan meluncurkan perusahaan baru ...
Petua Awet Muda Doa Kecantikan Wajah Cara Islam

Petua Awet Muda Doa Kecantikan Wajah Cara Islam

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 59 hits
Memang benar ramai wanita yang amat mementingkan penampilan dan kecantikan malahan umur semakin meningkat pun terus jaga badan dan kulit agar selalu kelihatan cantik awet muda dan muka berseri Apatah lagi jika perempuan itu adalah seorang i...
Aku Menangis 10060

Ada Kementerian Luluskan Cuti 8 000 Penjawat Awam Cuti Ke Luar Negara

China Tutup Semula Pawagam

Hantar Tabligh Pujuk Cina Melayu Degil

Berlaku Adil Jugalah Kepada Orang Kaya

Semakan Status Bantuan Persekolahan Ipt Yapiem

Cara Dapat 1gb Data Percuma 1 April Pakej Rangsangan Ekonomi

Belanja Anak Kek Sedap Buatkan Kek Marble Nestum Sedap Lembut Terlajak Gebu



7 Mitos Dan Salah Faham Mengenai Covid 19 Koronavirus

Virus Menyerupai SARS CoV 2 Virus Covid 19 Ditemui pada Tenggiling Malaya

5 Jangkitan Penyakit Yang Mempunyai Kadar Kematian 100

Resepi Dalgona Coffee Viral Paling Lengkap

7 Imej Positif di Seluruh Dunia Sekitar Wabak COVID 19


Dr Noorasnisah Bayi Lelaki Maut Kemalangan

Bagaimana Cara Yang Terbaik Untuk Lakukan Disinfection Di Masjid Dan Surau Di Kawasan Anda

Daftar Lagu Boys Like Girls Enak Didengar Terbaik Dan Populer

Lagu Coldplay Terbaik Enak Didengar Dan Populer

Daftar Lagu Britney Spears Terbaik Terpopuler Dan Enak Didengar

10 Aplikasi Beli Barang Dapur Online