Kena Covid 19 Kerana Doa Dimakbulkan



Via WhatsApp
Bila lihat harga minyak sudah jatuh jadi RM1.44/liter, saya sudah rasa takut dan risau. Dalam masa 2 minggu ini Allah SWT telah banyak menceritakan pada kita tentang kebenaran dan ibrah dari pengkianatan. Satu benda yang saya sangat risau bila Allah makbulkan doa golongan ruwaibidhah yang acap kali sindir minyak RM1.50, walaupun waktu itu ditawarkan oleh Rafizi masa PRU13, di mana PAS masih lagi dalam Pakatan Rakyat.
Mereka mungkin bergembira kerana kekurangan daya congnitif; mereka hanya mampu berfikir apa yang zahir di hadapan mata. Cuma mungkin sedikit sunggul sebab ada larangan pergerakkan. Yang mereka tak nampak ialah bila minyak murah, brent crude oil di bawah AS$ 25, di bawah paras operasi rugi maka Petronas pasti akan rugi teruk.
Bila Petronas rugi, pendapatan kerajaan kurang, dan royalti yang dibayar pada kerajaan negeri juga akan kurang. Ingat 2 negeri lebai, dua-dua tak pandai memerintah, yang Kelantan dari defisit dan lompong jadi surplus sebab duit minyak.
Itu pun di bazir beli Mercedes S520 dan S450. Yang Terengganu dicanang negeri teknokrat pun 2 kali 5, budget tahun ini sahaja majoriti dari sumber minyak. Kalau minyak murah macam mana nak bayar royalti? Ini yang orang tua kata, menang sorak kampung tergadai.
Saya risau sebab tengok pattern yang semua doa jahat dipinta oleh golongan ruwaibdhah dimakbulkan, tapi dengan skala yang maha dahsyat.
Di jaja Islam terancam, tak boleh azan, sekali Allah bagi masjid terus tutup dan tak boleh solat Jumaat. Di jaja menteri PH tunduk pada komunis China bagi bantuan sarung tangan sebab satu bangsa, hari ini komunis China yang sama bantu balik dengan bagi topeng muka. Di jaja Menteri agama mencari reda DAP, hari ini tiada DAP pun sekolah vernakular masih tersegam megah, UEC masih di iktiraf.
Tommy Thomas di kata jadi asbab arwah Adib tidak mendapat keadilan, di lantik AG baharu dari Melayu Islam pun masih tak gerak2 kes Adib.
Paling saya risau bila ruwaibidhah mendoakan virus Covid-19 kena pada 300K rakyat Malaysia ahli DAP; tapi apa yang Allah buat ialah bagi virus Covid-19 kena pada jamaah tabligh yang tidak makan kelawar dan memuji nama Allah.
Wahai tuhan kami, sesungguhnya kami telah berlepas diri dari orang yang jahil di kalangan kami dan jangan lah engkau siksa kami di atas doa-doa mereka dan bersaksilah bahawa kami adalah di antara orang yang menegakkan kebenaran.
Ingat la kisah Bani Israel yang di rakam dalam Al-Baqarah ayat 61.
“(Ingatlah), ketika kamu berkata: “Hai Musa, Kami tidak bisa sabar (tahan) dengan satu macam makanan saja. sebab itu mohonkanlah untuk Kami kepada Tuhanmu, agar Dia mengeluarkan bagi Kami dari apa yang ditumbuhkan bumi, Yaitu sayur-mayurnya, ketimunnya, bawang putihnya, kacang adasnya, dan bawang merahnya”. Musa berkata: “Maukah kamu mengambil yang buruk sebagai pengganti yang lebih baik ?
Pergilah kamu ke suatu kota, pasti kamu memperoleh apa yang kamu minta”. lalu ditimpahkanlah kepada mereka nista dan kehinaan, serta mereka mendapat kemurkaan dari Allah. hal itu (terjadi) karena mereka selalu mengingkari ayat-ayat Allah dan membunuh Para Nabi yang memang tidak dibenarkan. demikian itu (terjadi) karena mereka selalu berbuat durhaka dan melampaui batas.” (al-Baqarah: 61)”
Mereka ini sebijik macam bani Israel yang tak tahu bersyukur dan masih meminta minta sayur, timun dan bawang hanya kerena muak dengan makanan syurga iaitu manna dan salwa? Dan ingat juga teguran kepada mereka “bila mengambil sesuatu yang lebih buruk sebagai pengganti yang baik”.
Ingat Tuan-Tuan, kita pernah ada benda yang baik dan halal, lalu di datangkan fitnah dari golongan ruwaibidhah dan ulama su’ dan diangkat benda yang buruk & haram; selepas itu kita di timpa kehinaan. Macam pernah dengar bukan?
Satu persatu Allah tunjukkan kebenaran Nya; adakah kita mahu mengikut jejak pengakhiran bani Israel setapak demi setapak akibat melampaui batas?


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/26809

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dr Muda Bukan Islam Terpana Dengan Doa Mangsa Covid 19

Dr Muda Bukan Islam Terpana Dengan Doa Mangsa Covid 19

papar berkaitan - pada 24/3/2020 - jumlah : 486 hits
SITI NUR ZAWANI MISCON Seorang Doktor Cina Wilson Tiang terpana dengan keikhlasan seorang pesakit yang mendoakannya ketika sedang menjalankan tugas tanpa mengira soal kaum dan agama Dalam muatnaik status Facebooknya yang mendapat perkongsia...
Doa Untuk Mohon Perlindungan Dari Covid 19

Doa Untuk Mohon Perlindungan Dari Covid 19

papar berkaitan - pada 23/3/2020 - jumlah : 240 hits
Doa untuk mohon perlindungan dari Covid 19 Doa yang perlu kita amalkan untuk melindungi kita dari penyakit berbahaya Dunia dikejutkkan The post appeared first on
Doa Yang Dimakbulkan

Doa Yang Dimakbulkan

papar berkaitan - pada 26/3/2020 - jumlah : 173 hits
Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud Ada tiga golongan yang doa mereka tidak ditolak Orang yang berpuasa hinggalah dia berbuka doa pemimpin yang adil dan doa orang yang dizalimi Ada tiga golongan yang disebut dalam hadis di atas yang doa ...
Pandemi Covid 19 Muslim Kristen Yahudi Doa Bersama Di Yerusalem

Pandemi Covid 19 Muslim Kristen Yahudi Doa Bersama Di Yerusalem

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 148 hits
YERUSALEM Para pemimpin tiga agama Samawi atau kerap disebut sebagai agama Ibrahim Yahudi Kristen dan Muslim Islam berdoa bersama di Yerusalem Kamis Bersatunya para pemimpin agama dalam doa bareng itu terjadi di tengah pandemi global virus ...
Video Doakan Kami Sekeluarga Covid 19 Ibu Mohon Doa Orang Ramai

Video Doakan Kami Sekeluarga Covid 19 Ibu Mohon Doa Orang Ramai

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 135 hits
Setakat hari ini negara masih mencatatkan peningkatan kes wabak Covid 19 yang sedang melanda negara kita Ketika ini rakyat Malaysia sedang menjalani Perintah Kawalan Pergerakan memasuki hari ke sepuluh bagi memutuskan rangkaian Covid 19 ini...
Doa Buat Malaysia Fight Covid 19

Doa Buat Malaysia Fight Covid 19

papar berkaitan - pada 27/3/2020 - jumlah : 271 hits
Salam dan Hi Semoga wabak COVID19 pergi dari kita semua Jom Aminn kan guys
Kesihatan Merosot Suspek Covid 19 Mohon Doa

Kesihatan Merosot Suspek Covid 19 Mohon Doa

papar berkaitan - pada 24/3/2020 - jumlah : 350 hits
Kesihatan Merosot Suspek COVID 19 Mohon DoaTiada siapa yang mahu berada di wad kuarantin jauh daripada keluarga namun itulah yang terpaksa dihadapi pesakit dan suspek COVID 19
Penduduk Maghribi Panjat Bumbung Rumah Mengaji Ramai Ramai Doa Minta Wabak Covid 19 Cepat Berakhir

Penduduk Maghribi Panjat Bumbung Rumah Mengaji Ramai Ramai Doa Minta Wabak Covid 19 Cepat Berakhir

papar berkaitan - pada 23/3/2020 - jumlah : 306 hits
DI KALA sesetengah kawasan kediaman di seluruh dunia mengisi masa lapang ketika tempoh perintah kawalan dengan aktiviti hiburan seperti muzik dan konsert lain pula yang berlaku di Maghribi Di negara utara benua Afrika itu terdapat satu kelo...
Covid 19 Notis Dewan Bandaraya Kota Kinabalu Sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan

Covid 19 Notis Dewan Bandaraya Kota Kinabalu Sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan

papar berkaitan - pada 24/3/2020 - jumlah : 942 hits
Notis Dewan Bandaraya Kota Kinabalu Sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan Assalamualaikum fellas Sediamaklum berhubung dengan perintah kawalan pergerakan yang telah diumumkan oleh Perdana Menteri Malaysia berkuatkuasa pada 18 Mac 2020 baru ...
Kakak Maut Adik Kritikal Dalam Kemalangan

Jasa Pendaftaran Brand Membantu Anda Membangun Dan Memperkuat Identitas Brand Anda

Ringgit Slips On Expected Us Policy Tightening

Kembar Sado

Learning From May 13 For Lasting National Reconciliation

Biodata Lee Chong Wei Pemain Badminton No 1 Dunia

Sindiket Ofu Bhai Tumpas Ubah Suai Maklumat Pasport

Hebat Dron Kamikaze M Sia Disekat As Mengapa



Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal


Fitnah Azmin Ali Rosakkan Hari Lahir Saya Deepak Jaikishan

Lori Dipandu Remaja Terbakar Rempuh Treler Penumpang Maut

Gelombang Hijau Pn Sudah Mencapai Tahap Maksimum

Malaysian Are Invited To A Night Filled With Music And Celebrations At Vivo S Perfect Night Party 2024

Remaja Perempuan Malaysia Menewaskan Oman 12 1 Dalam Piala Asia

Tular Kejadian Kepala Air Di Lata Iskandar Lata Kinjang