Kempen Jadi Kaya Dengan Zakat Oleh Ppz Maiwp


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua para pmbaca yang saya kasihi sekalian. Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya. Baiklah dalam entri kali ini saya ingin berkongsi dengan anda semua mengenai kempen ‘Jadi Kaya Dengan Zakat’ oleh PPZ-MAIWP.
Hujung tahun 2018 semakin menghampiri, namun sudahkan anda menjelaskan zakat untuk tahun yang tersebut? Oleh yang demikian, Pusat Pungutan Zakat (PPZ) MAIWP mengadakan kempen “Jadi Kaya Dengan Zakat’ bagi memberi hebahkan kepada orang ramai tentang keberkatan berzakat dari pelbagai aspek kepada umum.
Ketua Pegawai Eksekutif PPZ-MAIWP bersama para selebriti jemputan  
Terdapat zakat harta yang boleh ditunaikan sepanjang Disember iaitu zakat pendapatan, zakat perniagaan, zakat wang simpanan, zakat emas, zakat KWSP dan zakat saham. Sekira terdapat anda yang terlepas bayar zakat tahun lepas pun boleh berbuat demikian dengan menunaikan qada zakat.
Demi memudahkan para pembayar zakat untuk membayar zakat,pihak PPZ-MAIWP telah menyediakan beberapa kaedah pembayaran iaitu:
1. Kaunter PPZ-MAIWP Kaunter ini dibuka setiap hari bermula 1 Disember sehingga 25 Disember TERMASUK CUTI UMUM. Ia bermula dari 8.15 pagi sehinggalah 4.45 petang. Antara tempat yang boleh anda kunjungi untuk membuat pembayaran adalah di Ibu pejabat PPZ-MAIWP Dataran Shamelin, Plaza Rah Kampung Baru, Masjid Negara, KLSC Wangsa Maju, UTC KL, Presint 9 dan 15 Putrajaya, Masjid Imam Al-Ghazali Kepong, Masjid At-Taqwa TTDI, Masjid Abdul Rahman bin Auf Jalan Puchong dan Labuan Times Square.
2. Portal PPZ-MAIWP Bayaran bolehlah dilakukan di www.zakat.com.my. Ianya boleh dilakukan secara dalam talian melalui FPX.
Selebriti yang mempromosikan saluran ini, Amar Baharin 3. Perbankan Internet Sebanyak 14 bank telah dilantik sebagai agen pungutan zakat. Pembayaran boleh dibuat menerusi kaunter-kaunter bank yag telah dilantik.
4. Kaunter Zakat Bergerak PPZ-MAIWP Pada kali ini, pihak PPZ-MAIWP telah memperkenalkan perkhidmatan pintu ke pintu ataupun ‘Door to Door’. Ini adalah bagi memudahkan pembayaran zakat yang bernilai RM5000 dan ke atas. Perkhidmatan ini boleh dilakukan dengan menelefon talian zakat di 1 300 88 5757.
Selebriti yang mempromosikan saluran ini pula adalah Bell Ngasri Selain itu juga, pihak PPZ-MAIWP juga telah memperkenalkan Tabung Didik Zakat PPZ-MAIWP. Dengan hanya serendah RM10, para anak-anak akan memperolehi tabung khas. Ini adalah ntuk mendekatkan lagi anak-anak dengan ibadah zakat.
PU Azman dipertanggungjawabkan untuk mempromosikan Tabung Didik Zakat ini Menerusi kempen ini, terdapat beberapa selebriti yang turut sama mempromosikan kempen ini. Antaranya adalah Amar Baharin, PU Azman, Bell Ngasri, Imam Muda Asyraf, dan Ustaz Hazlin Bollywood.
Selain itu juga, para pembayar zakat akan menerima cenderahati daripada pihak PPZ-MAIWP seperti kalendar 2019 dan produk buatan asnaf.
Diharapkan agar kita semua dapat merebut keberkatan menunaikan zakat bagi mengembalikan hak asnaf sebanyak 2.5% yang terdapat dalam harta kita. Sesungguhnya dalam hak kita ada hak orang lain.
Dengan segala medium pembayaran yang disediakan oleh pihak PPZ-MAIWP dapatlah kita menunaikan zakat dengan mudah dan seikhlasnya.

“Sesungguhnya dalam hak kita ada hak orang lain.” The post Kempen ‘Jadi Kaya Dengan Zakat’ Oleh PPZ-MAIWP appeared first on AMIRNAWAWI.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://amirnawawi.com/kempen-jadi-kaya-dengan-zakat-oleh-ppz-maiwp/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Memperkenalkan Kempen Moodmojee Oleh Anchor Food Professionals

Memperkenalkan Kempen Moodmojee Oleh Anchor Food Professionals

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 306 hits
Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa semua Hari ini Zumal akan kongsi sesuatu yang istimewa buat anda semua Sebelum itu Zumal nak kenalkan Anchor Food Professionals buat anda Zumal tahu ramai dah kenal Anchor Food Professionals iaitu seb...
Popia Simpul Kasih Razhani Oleh Kak Hanim Kunyah Tak Berhenti

Popia Simpul Kasih Razhani Oleh Kak Hanim Kunyah Tak Berhenti

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 728 hits
hai assalammualaikumPopia Simpul Kasih Razhani Mesti ramai yang pernah makan popia simpul ni kan Bila dapat makan sekali kunyah memang payah nak berhenti kan Lagi ralit kunyah bila tengah menonton TV Tengok tengok dah tinggal separuh Dah na...
Lim Lian Geok Penghasut Yang Di Lucut Kerakyatan Oleh Kerajaan Malaysia Pada Era 60an

Lim Lian Geok Penghasut Yang Di Lucut Kerakyatan Oleh Kerajaan Malaysia Pada Era 60an

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 446 hits
Lim Lian Geok Penghasut Yang Di Lucut Kerakyatan Oleh Kerajaan Malaysia Pada Era 60anLim Lian Geok Penghasut Yang Di Lucut Kerakyatan Oleh Kerajaan Malaysia Pada Era 60an
Kampanye Di Lumajang Sandiaga Ditagih Teken Kontrak Politik Oleh Petani Tebu

Kampanye Di Lumajang Sandiaga Ditagih Teken Kontrak Politik Oleh Petani Tebu

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 171 hits
Calon Wakil Presiden Sandiaga Salahuddin Uno berkampanye di hadapan ratusan petani tebu di Lumajang Minggu Dia menyatakan kondisi petani sekarang harus diperbaiki Dalam kesempatan itu Sandi diminta menandatangani kontrak politik
Sentimen Kaum Dan Agama Yang Mereka Cuba Bawa Ternyata Berjaya Dipatahkan Oleh Kerajaan Ph

Sentimen Kaum Dan Agama Yang Mereka Cuba Bawa Ternyata Berjaya Dipatahkan Oleh Kerajaan Ph

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 347 hits
Terima kasih kpd semua kepimpinan parti2 dalam PH yang telah sepakat dan sekata untuk menentang ICERD seterusnya telah berjaya membuat keputusan sebulat suara di dalam Kabinet bahawa kerajaan PH menolak ICERD Tanpa berdemontrasi tanpa menje...
Mengapa Kes Jenayah Dijadikan Isu Agama Oleh Hindraf

Mengapa Kes Jenayah Dijadikan Isu Agama Oleh Hindraf

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 296 hits
oleh Ab Jalil Backer Apa sebenarnya masalah di USJ Khabarnya ada samseng serang kuil sebab kuil tidak mahu pindah seperti arahan mahkamah Bila kerajaan lepas tangan maka inilah jadinya Malangnya masalah jenayah dijadikan isu agama oleh pemi...
Wanita Bisu Dijual Ke Hidung Belang Uangnya Dipakai Beli Sabu Oleh Pelaku

Wanita Bisu Dijual Ke Hidung Belang Uangnya Dipakai Beli Sabu Oleh Pelaku

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 388 hits
Kepolisian masih melakukan pemeriksaan intensif terhadap pelaku penyekapan dan pemerkosaan terhadap NT 26 perempuan difabel bisu di Makassar Pelaku bernama Nasrianto Siadi 26 saat ini sementara ditahan di Mako Polsek Tamalate Warga jalan Pe...
Aku Anak Luar Nikah Tergamak Orang Tuaku Pernikahanku Diwalikan Oleh Abah Dan Berbintikan Abah

Aku Anak Luar Nikah Tergamak Orang Tuaku Pernikahanku Diwalikan Oleh Abah Dan Berbintikan Abah

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 261 hits
Thanks to admin for publish this confession Kakak ingin kongsikan pengalaman kakak nama kakak Fitrah berusia 35 tahun Status sangat complicated Kakak adalah seorang anak luar nikah Sekarang tengah h0t tentang fatwa berkenaan ini kan Kena te...
1mdb Najib Akui Pentadbirannya Telah Di Tipu Oleh Jho Low

1mdb Najib Akui Pentadbirannya Telah Di Tipu Oleh Jho Low

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 344 hits
SHAH ALAM Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengakui pentadbirannya telah ditipu oleh jutawan kontroversi Low Taek Jho atau Jho Low dalam urusan 1Malaysia Development Bhd Katanya tindakan perlu diambil terhadap Jho Low sekira...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Utilizing Crowdfunding For Business

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


The Cultural Impact Of Online Casino Gaming On Filipino Society

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Polis Tahan Pemandu Peribadi Kerana Melakukan Khianat Dan Memukul

Pn Talks Of Gov T Change After Kkb Azmin Holds Back On Revelations Against Ph

We Are Not Subject Of Macc Investigation Say Two Of Mahathir S Sons

Apam Lenggang Rangup Manis Berlemak