Kemeriahan Majlis Rasa Bubur Lambuk Mega Warisan Selangor 2019 Keenakan Dinikmati Bersama


Sejak jam 10 pagi, Dataran Kemerdekaan Shah Alam sudah mulai sibuk dengan aktiviti gotong-royong untuk memasak 20 periuk bubur lambuk. Team RASA, warga Nu Ideaktiv Sdn Bhd dan juga sukarelawan dari beberapa universiti berkumpul untuk menjayakan majlis RASA Bubur Lambuk Mega Warisan Selangor pada 25 Mei 2019.

MASAK SECARA GOTONG-ROYONGProgram ini adalah bertujuan bagi mengimarahkan lagi bulan Ramadan serta sebagai salah satu usaha mengukuhkan lagi semangat kerjasama serta penyatuan masyarakat Shah Alam dan Selangor amnya tanpa mengira pangkat dan usia serta rumpun bangsa.
Bubur lambuk yang siap dimasak telah diagihkan secara percuma kepada orang ramai, pasukan beruniform dan masjid-masjid sekitar Shah Alam bermula jam 5.00 petang sehingga 6.30 petang.
Istimewanya bubur lambuk yang dimasak ini adalah kerana RASA menggunakan minyak masak Saji dan gantian minyak sapi Adella. Harum bauan ketika menumis bawang memang sangat menarik perhatian. Apatah lagi apabila diperasakan dengan serbuk lada hitam Aji-Shio dan juga krim cendawan daripada Campbells. Inilah rahsia keenakan bubur lambuk yang dikongsi bersama.


Program gotong royong ini berjalan lancar dengan sokongan daripada penaja-penaja seperti Campbell, Adela, Tourism Selangor dan Aji-Shio serta kerjasama daripada pihak Majlis Bandaran Shah Alam (MBSA), Perbadanan Adat Melayu & Warisan Negeri Selangor, Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Universiti Teknologi Mara Selangor, Politeknik Sabak Bernam, Kolej Damansara Utama dan Radio Zayyan.




Turut hadir Ketua Pengarah JAIS, S.S. Dato’ Haris Bin Kasim, Ketua Pegawai Eksekutif Nu Ideaktiv, En. Syamil Fahim Mohd Fahim, Pengerusi FGV, Pegawai Eksekutif Perbadanan Adat Melayu & Warisan (Padat), Y.Bhg Dato’ Paiman Bin Keromo dan Pemangku Pengurus Besar Tourism Selangor, Y. Brs Mohammad Zaim bin Mohammad Nashir, Ketua Komunikasi Korporat Aji-Shio, Cindy Chan, Penolong Pengurus Jenama, Mariah Omar.
Gotong royong juga turut disertai oleh Chef Selebiriti, Chef Zam dan Chef Imelda, Hero Remaja serta Dewi Remaja. Majlis telah dirasmikan oleh Pengerusi Jawatan Kuasa Tetap Kebudayaan dan Pelancongan, Peradaban Melayu dan Warisan YB. Datuk Rashid Bin Asari.






PELANCARAN MAJALAH RASA EDISI KHAS SYAWALTurut diadakan adalah majlis pelancaran Edisi Khas Lebaran Majalah RASA. Menampilkan pelbagai resipi enak untuk menjamu selera tetamu yang datang pada Syawal ini, bolehlah anda dapatkan majalah RASA yang istimewa pada kali ini.

Turut ada penyampaian sumbangan daripada pihak FGV kepada tiga badan kebajikan.
Mengulas mengenai projek RASA BUBUR LAMBUK MEGA ini, Editor Pengurusan Majalah RASA, Ida Abd Aziz berkata, Projek ini adalah sebagai salah satu usaha untuk menerapkan rasa syukur dan saling berbahagi rezeki melalui pengedaran bubur lambuk selain sebagai satu usaha mengukuhkan perpaduan dan kerjasama sesama masyarakat melalui aktiviti gotong-royong khususnya dalam bulan yang mulia Ramadan.

Majalah Rasa merupakan Jenama Masakan No.1 yang telah 18 tahun di pasaran, yang kini bukan sahaja unggul sebagai majalah malah juga sebagai Portal No.1 Dunia Masakan yang menjadi rujukan utama pelayar-pelayar media sosial.
Bagi mengikuti info lanjut mengenai Majalah Rasa, layari laman web www.rasa.my, Facebook @majalahrasa dan Instagram @majalahrasa.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://rasanakmasak.blogspot.com/2019/05/kemeriahan-majlis-rasa-bubur-lambuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
4956 Pertandingan Kacau Bubur Lambuk Di Masjid Usamah Bin Zaid Ppim 23 05 2019

4956 Pertandingan Kacau Bubur Lambuk Di Masjid Usamah Bin Zaid Ppim 23 05 2019

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 505 hits
Persatuan Pengguna Islam Malaysia menyertai Pertandingan Kacau Bubur Lambuk anjuran Pusat Zon 4 bersama Badan Kebajikan Pusat Zon 4 dan Masjid Usamah Bin Zaid bertempat di Masjid Usamah Bin Zaid Pertandingan berlangsung sejak jam 8 00 pagi ...
Majlis Tadarus Al Quran Khatam Dan Solat Hajat Perdana Daerah Kuala Selangor 2019

Majlis Tadarus Al Quran Khatam Dan Solat Hajat Perdana Daerah Kuala Selangor 2019

papar berkaitan - pada 25/5/2019 - jumlah : 390 hits
AssalamualaikumDilampirkan Bersama sebahagian daripada team program Dan saya jombacaAlquran indahnyaISLAM 18Ramadan1440h
Majlis Iftar Ramadan Sekolah Berasrama Harian Negeri Johor Peringkat Daerah Segamat 2019

Majlis Iftar Ramadan Sekolah Berasrama Harian Negeri Johor Peringkat Daerah Segamat 2019

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 387 hits
Majlis Iftar Ramadan Sekolah Berasrama Harian Negeri Johor peringkat daerah Segamat 2019 Tahun 2019 sektor kami mendapat giliran di Segamat SMK Munshi Ibrahim jadi tuan rumah Selesai kunjung hormat di SMKA Pagoh kami terus ke Labis ikut jal...
Bubur Lambuk Air Tangan Raja Permaisuri Agong

Bubur Lambuk Air Tangan Raja Permaisuri Agong

papar berkaitan - pada 19/5/2019 - jumlah : 254 hits
May 18 2019 0 Comments KUALA LUMPUR Kelincahan Raja Permaisuri Agong Tunku Azizah Maimunah Iskandariah beraksi memasak bubur lambuk resepi istimewa baginda di Masjid Jamek Kampung Baru dekat sini menarik perhatian anggota kariah dan oran
Sampang Destinasi Mudik 2019 Yang Kaya Rasa

Sampang Destinasi Mudik 2019 Yang Kaya Rasa

papar berkaitan - pada 27/5/2019 - jumlah : 175 hits
Kuliner Madura bukan hanya soal sate Varian kulinernya justru sangat beragam dengan sebaran luas Sampang merupakan salah satu situs besar kuliner di Madura Cita rasanya masih otentik meski sudah lintas generasi Masyarakat di sana mampu memp...
Majlis Berbuka Puasa Bersama Pemilik Mercedes Benz Anjuran Cycle Carriage 2019

Majlis Berbuka Puasa Bersama Pemilik Mercedes Benz Anjuran Cycle Carriage 2019

papar berkaitan - pada 20/5/2019 - jumlah : 754 hits
Ini bukan kereta kami yer Ambil gambar je hehe By Kam Maria Abdul MutalibAssalamualaikum wbt Terima kasih kerana sudi melawat blog kami Selamat berpuasa untuk semua Muslim KISAH SHAKLEE CAR BONUSSyukur Alhamdulillah macam yang kami pernah s...
Majlis Berbuka Puasa Di Puzzle Restaurant Di Pullman Hotel Kuching Sarawak 15 05 2019

Majlis Berbuka Puasa Di Puzzle Restaurant Di Pullman Hotel Kuching Sarawak 15 05 2019

papar berkaitan - pada 19/5/2019 - jumlah : 804 hits
MAJLIS BERBUKA PUASA DI PUZZLE RESTAURANT DI PULLMAN HOTEL KUCHING SARAWAK 15 05 2019Late Post giteww Alhamdulillah pada Rabu yang lepas 15 05 2019 telah Majlis berlangsung berbuka puasa dengan rakan sekerja Bos Belanja Terima kasih dan sem...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api

Kp Umno Tidak Perlu Layan Teguran Dari Sikitol Kluster Pengkhianat