Kembalikan Kesihatan Bahagian Intim Dengan Tenscare Kegel Trainer


Keinginan untuk cantik adalah satu lumrah buat wanita dan kecantikan pada seorang wanita bukan sahaja terhad kepada luaran, rupa yang cantik atau badan yang langsing namun ia juga memerlukan dalaman yang sihat. Senaman untuk tubuh badan luaran dan tumpuan kepada abdomen sudah menjadi kebiasaan bagi menjaga keterampilan. Namun ada segelintir wanita kerap mengabaikan kepentingan penjagaan dalaman terutama sekali otot lantai pelvik mereka.



Mengapa kekuatan otot lantai pelvik penting?
1. Menyokong organ-organ dalaman pelvik dan memudahkan proses bersalin.
Bagi wanita yang mengandung, ia dapat membantu untuk menampung berat bayi didalam rahim. Jika kerap melakukan senaman pelvik, ia akan memudahkan proses kelahiran secara normal.
2. Mengelak daripada gejala mudah terkencing dan organ “prolapse”.
Wanita lebih berpotensi untuk mengalami gejala mudah terkencing ketika ketawa, batuk,   mengangkat barang atau bangun dari tempat duduk. Jangan tidak tahu terdapat senaman khusus yang  dapat membantu mengurangkan dari inkontinesia urin iaitu pengaliran air kencing atau najis yang tidak disengajakan.
3. Meningkatkan keyakinan diri dan penting untuk fungsi seksual.
Dengan senaman yang bersesuaian ia  dapat meningkatkan kualiti kehidupan seseorang malah boleh memberi kesan yang baik kepada hubungan seksual dengan pasangan.
Otot lantai pelvis yang kuat dapat mengatasi gejala seperti:
i) Infeksi saluran kencing, ‘pruritus’ akibat dari kekerapan penggunaan tuala wanita dan lampin orang dewasa
ii) Pengambilan Ubat
iii) Rawatan pembedahan







Cara-cara menangani masalah kelemahan otot lantai pelvis
1. Senaman Kegel
i) Kempiskan perut dan lakukan proses ‘kemut-lepas-kemut’
ii) Lima kontraksi pantas
iii) Adalah disarankan untuk melakukan senaman untuk mengekalkan kekuatan otot lantai pelvis.
Tapi adakah anda akan berdisiplin mengikuti setiap langkah - langkah senaman yang dinyatakan di atas, ataupun adakah anda rajin untuk meluangkan masa (atau yang lebih tepat) adakah korang mempunyai masa yang cukup untuk senaman serta pantang larang semasa berpantang dikala sibuk menguruskan hal azali seperti bekerja dan keluarga? Disebabkan inilah wujudnya PEMULIHAN LANTAI PELVIK
Tidakkah anda ingin untuk kembali kepada kehidupan yang anda tanpa  kerisauan tentang kebocoran dan kurang kepuasan di dalam bilik tidur? Saya kongsikan sesuatu yang baru untuk pengetahuan anda semua.
TensCare ialah syarikat peranti perubatan daripada UK khusus dalam elektroterapi dengan pengalaman hampir 30 tahun, termasuk rawatan melegakan kesakitan dan pemulihan otot.
Alat Senaman Kegel TensCare menggunakan teknologi EMS yang selamat dan lebih berkesan daripada senaman kegel tradisional. Ia telah menjadi salah satu produk yang lebih dikenali di serata dunia.
TensCare bekerja dengan hospital dan farmasi di UK, dimana alat senaman kegel mereka amat disyorkan untuk pemulihan selepas bersalin.
TensCare menerima salah satu anugerah paling berprestij di UK tahun lepas- Anugerah Queen, yang diiktiraf oleh negara sebagai jenama yang boleh dipercayai. Bukan itu sahaja, malahan Produk  TensCare Alivia Kegel Trainer juga telah dianugerahkan ‘Parent’s Choice Award 2022’ sebagai alatan senaman Kegel yang terbaik di Malaysia.               


Sebelum itu, dua produk yang perlu anda ketahui:
TensCare Alivia Kegel Trainer
Alivia ialah versi premium yang direka khas untuk ibu-ibu tertumpu kepada pemulihan selepas bersalin. Untuk membantu menguatkan otot lantai pelvis dan pada keadaan yang optimum.
Ia didatangkan dengan 5 program = 3 Senaman, 1 Nada ’tone’, dan 1 meredakan kesakitan (dengan pad elektrod untuk rawatan melegakan kesakitan yang juga boleh digunakan untuk kekejangan selepas bersalin.)
3 mod senaman memberikan otot lantai pelvis senaman menyeluruh dengan frekuensi dan nadi yang berbeza, jadi otot tidak terbiasa dengan satu mod senaman.
Program melegakan kesakitan semasa haid juga boleh digunakan untuk kekejangan selepas bersalin, melalui teknologi TENS.


TensCare Kegel Toner
Otot lantai pelvis yang kuat bermakna peningkatan sensitiviti semasa hubungan seks dan orgasma yang lebih kuat untuk wanita. Menguatkan dan melatih otot lantai pelvis boleh membantu. Dalam kajian Sweden baru-baru ini, wanita berkongsi pengalaman mereka dimana peratusan keputusan ini diperoleh daripada tinjauan yang dilakukan;
43% wanita mengatakan bahawa masalah kencing mereka menjejaskan kehidupan seks mereka.
27% wanita berkata mereka mengalami kesukaran mencapai ‘orgasm’.
49% wanita bimbang tentang air kencing bocor semasa bersama.



menguatkan lantai Pelvik untuk mengelakkan masalah yang dikaitkan dengan “incontinence” seperti kebocoran pundi kencing
Kegel Toner membantu menguatkan otot lantai pelvis dengan menggunakan rangsangan elektrik untuk mengetatkan serta mengendurkan otot. Rawatan ini sangat berkesan jika dibandingkan dengan alternatif lain seperti pembedahan. 


Bagaimanakah Toner Kegel berfungsi? 
Hentikan kebocoran untuk selamanya dengan menggunakan Toner Kegel. Sesuai untuk anda yang baru mahu mencuba kerana Ia mempunyai 2 program dan terbukti secara klinikal berkesan. Toner Kegel membolehkan korang duduk dan berehat sambil memberikan otot lantai pelvis korang senaman yang sehingga 90% lebih cekap daripada senaman Kegel manual. Toner Kegel menggunakan rangsangan elektrik melalui probe faraj yang menyebabkan otot lantai pelvis mengecut. Ia mengecut dan mengendur bermakna otot pelvis sedang bersenam secara autopilot. Setiap sesi adalah 20 minit dan disyorkan menggunakan Toner Kegel sekali atau dua kali sehari. Tempoh program ialah 12 minggu secara keseluruhan hasil serta kesan adalah lebih cepat. Ramai wanita mendapat hasil yang menakjubkan dalam masa 1 bulan. 
Diuji secara perubatan dan diperakui terdapat beberapa ujian klinikal telah dilakukan ke atas program-program tersebut. 
Toner Kegel mempunyai langkah 1mA yang lembut. Membolehkan korang menyesuaikan intensiti dengan apa yang korang rasa selesa. Bemakna ia adalah tetapan yang bersesuaian dengan tahap keselesaan korang. Selain itu bersalin secara semulajadi akan melemahkan otot lantai pelvis dan menyebabkan kebocoran. 
Bagi TensCare keselamatan pesakit adalah yang utama dimana senaman kegel didatangkan dengan sistem keselamatan yang lengkap Sekiranya ia mengesan kehilangan sambungan antara kulit dan probe, mesin akan ditetapkan semula kepada 0 dan berkelip. ini adalah untuk mengelakkan sebarang kejutan buruk yang membolehkan anda terusan dengan yakin.

Ini adalah pengalaman I sendiri menggunakan Tens Care Alivia Kegel Trainer
Secara jujurnya I sangat risau untuk menggunakan alat ini buat pertama kali, mana tidaknya memasukkan sesuatu yang asing ke saluran sulit risau nanti apa yang akan jadi seterusnya. I biasa menggunakan tampon dan ia sedikit membantu untuk kali pertama menggunakan Tens Care Alivia Kegel Trainer. I pun ikutlah semua manual direction dan set meter untuk tentukan berapa lama untuk ia bertindak, untuk 5 minit pertama memang tak rasa apa-apa, hinggalah 15 minit seterusnya. Sedikit getaran dan percikkan voltan rendah mula dirasai. Seakan ada sesuatu sedang massage bahagian dalaman bahagian sulit. Malu nak cakap tapi ini yang I rasai. Kejap-kejap ada rasa tak selesa sebab kadang-kadang getaran kuat akan terasa. Tapi I maintain ok selama 20 minit masa yang di set pada device. 
Yang menariknya selepas tempoh perawatan tamat, TensCare Alivia Kegel Trainer dikeluarkan dan seperti biasa I mendapati ada kesan yang baik selepas penggunaaan device Tens Care Alivia Kegel Trainer. Jujur korang kena cuba tau sebab korang akan rasa banyak sangat kebaikkan. Ianya mampu milik dan portable. I ada dengar dan lihat sendiri treatment melibatkan perawatan bahagian intim wanita akan mencecah belasan malah ribuan ringgit. Tapi dengan TensCare Alivia Kegel Trainer tak perlu spent too much untuk kembali remaja seakan anak dara.
Nak tahu lanjut tentang TensCare Kegel Trainer boleh terus ke
Lazada Flagship Store: https://www.lazada.com.my/shop/tenscare-official-store
Bila dah beli mesti blur macam mana nak guna device ni, jangan risau kerana setiap kit Alivia ini didatangkan bersama panduan untuk rujukan korang ( Boleh tengok Rajah 1). Yang lebih menarik, jika anda beli melalui aplikasi Lazada, anda boleh berhubung terus dengan mereka untuk sebarang pertanyaan. Mudah sangat. 
 


Rajah 1 : Panduan Penggunaan








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.comelcomot.com/2022/06/kembalikan-kesihatan-bahagian-intim.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kesihatan Tag Golden Child Semakin Membaik Agensi Rancang Aktiviti Buat Ahli Lain

Kesihatan Tag Golden Child Semakin Membaik Agensi Rancang Aktiviti Buat Ahli Lain

papar berkaitan - pada 23/5/2022 - jumlah : 143 hits
Baru baru ini ahli Golden Child TAG dikhabarkan dimasukkan ke hospital kerana keadaan yang teruk namun status kesihatan semasanya telah dikongsi oleh agensi Woollim Entertainment baru baru ini mengumumkan keadaan kesihatan semasa TAG yang d...
Jugle House Membawakan Khasiat Madu Dalam Produk Kesihatan Makanan Dan Minuman

Jugle House Membawakan Khasiat Madu Dalam Produk Kesihatan Makanan Dan Minuman

papar berkaitan - pada 27/5/2022 - jumlah : 234 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan rakan yang dikasihi sekalian Kita tahu memang banyak makanan sunnah yang sering diceritakan dan boleh search kat mana mana antara makanan sunnah yang baik untuk d...
2 Pembantu Kesihatan Terima Rasuah Rm15 000 Bagi Urusan Kerja Pengurusan Jenazah Ditahan Sprm

2 Pembantu Kesihatan Terima Rasuah Rm15 000 Bagi Urusan Kerja Pengurusan Jenazah Ditahan Sprm

papar berkaitan - pada 28/5/2022 - jumlah : 148 hits
Foto Harian MetroSuruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia mendapat perintah Mahkamah Majistret Shah Alam untuk menahan dua pembantu kesihatan bagi membantu siasatan kes meminta dan menerima rasuah berjumlah RM15 000 setiap seorang bagi urusan...
3 4 Kali Seminggu Makan Daging Tinggi Proses Anak Boleh Ada Masalah Kesihatan

3 4 Kali Seminggu Makan Daging Tinggi Proses Anak Boleh Ada Masalah Kesihatan

papar berkaitan - pada 30/5/2022 - jumlah : 198 hits
Makanan berproses mungkin cepat dan menjimatkan masa tetapi buat jangka masa panjang ia memudaratkan anak kecil kita Sebab apa Menurut perkongsian makanan tinggi proses seperti sosej meatball nuget dan sebagainya mempunyai kandungan yang ti...
Ketua Pengarah Kesihatan Sepatutnya Tidak Pilih Kasih

Ketua Pengarah Kesihatan Sepatutnya Tidak Pilih Kasih

papar berkaitan - pada 23/5/2022 - jumlah : 221 hits
23 May 2022 Get ViewsMengapa kementerian tidak turut mengingatkan orang kenamaan tentang peristiwa yang berlaku sebelum itu ONENEWS CC by creativecommons orgAliran berkongsi kekecewaan sama seperti ketua pengarah kesihatan Dr Noor Hisham Ab...
Hiburan Menari Terkinja Kinja Di Tiktok Netizen Kecam Anak Azhar Sulaiman Pakai Seksi Terdedah Bahagian Dada

Hiburan Menari Terkinja Kinja Di Tiktok Netizen Kecam Anak Azhar Sulaiman Pakai Seksi Terdedah Bahagian Dada

papar berkaitan - pada 26/5/2022 - jumlah : 127 hits
Anak kepada pelakon tanah air Azhar Sulaiman Kasih Iris Leona seringkali menjadi bualan netizen dan terpalit dengan kontroversi Terkini sekali lagi dikecam oleh warganet apabila dia memuat naik satu video di akaun TikToknya di mana dia meng...
Ex Malaysian Cop Turned Dolphin Trainer Elected As Aussie Mp

Ex Malaysian Cop Turned Dolphin Trainer Elected As Aussie Mp

papar berkaitan - pada 23/5/2022 - jumlah : 123 hits
Former Royal Malaysia Police constable Sam Lim 60 who served in the force for two years in the 1980s and later became a dolphin trainer has been elected as an MP in Australia Lim who represented the Australian Labour Party won the seat of T...
What Is Best Waist Trainer For Women 2022

What Is Best Waist Trainer For Women 2022

papar berkaitan - pada 28/5/2022 - jumlah : 203 hits
What Is Best Waist Trainer For Women 2022 If you have decided that this is the year to make changes in your lifestyle your body and your style I think you are missing something to complement all that something that you have never thought yo...
Senaman Kegel Membantu Menguatkan Otot Lantai Pelvis

Senaman Kegel Membantu Menguatkan Otot Lantai Pelvis

papar berkaitan - pada 1/6/2022 - jumlah : 143 hits
SENAMAN KEGEL MEMBANTU MENGUATKAN OTOT LANTAI PELVIS Kalau dulu umi tak pernah ambil tahu pasal senaman untuk pelvis kita ni Yelah kadang kala kita hanya menitikberatkan hanya untuk senaman ke atas anggota badan yang lain untuk mempertingka...
Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia

Uitm Ijn Gave Assurance On Surgery Course S Diversity Say Foreign Advisers

Hantar Anak Ke Sekolah Tidak Pakai Topi Keledar

Projek Perumahan Lumira Di Eka Heights Menawarkan Sentuhan Moden Dan Tema Reka Bentuk Avant Garde

Shanghai Dim Sum Dan Big Bowl Noodles Di Dorsett Grand Subang

Zim Zim Ala Kazim

Fella Aufiyya Pengalaman Kedua Bersalin Secara Normal



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Lumira Eka Heights Menawarkan Kediaman Selesa Dengan Sentuhan Moden

Terokai Kehidupan Moden Di Eka Heights Memperkenalkan Lumira

Suburban Villa By Nach Zel Architekti In Prague Czech Republic

14 Tahun Solo Raja Azura Kembali Bersuami

Cops To Release Photofit Of Suspect Who Splashed Footballer With Acid

Kkb Result Shows More Malays Backing Govt Says Selangor Mb