Keluhan Rakyat Tolak Tambak Laut Ummah 40 Ngo




Peserta himpunan 'Penang Tolak Tambak Laut' gesa kerajaan negeri dengar keluhan rakyat
BAYAN LEPAS: Perhimpunan 'Selamatkan Pulau Pinang - Penang Tolak Tambak Laut' di Permatang Damar Laut, di Bayan Lepas pada Ahad berlangsung aman dengan kehadiran peserta yang mewakili suara hati ribuan rakyat khususnya golongan nelayan di negeri itu.

Perhimpunan anjuran Gerakan Pembela Ummah (Ummah) Pulau Pinang dan gabungan 40 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) itu antara lainnya berharap agar Kerajaan Pulau Pinang mempertimbang untuk mengkaji semula projek tambakan laut di perairan Selatan, Pulau Pinang.

Pengerusi Ummah Pulau Pinang, Mohd. Akhir Che Mat berkata, pihaknya percaya masih ada ruang perbincangan dan berharap kerajaan negeri mendengar suara rakyat khususnya nelayan yang akan terjejas dengan projek berkenaan.

"Kita tidak menolak PTMP (Pelan Induk Pengangkutan Pulau Pinang), cuma kita minta PTMP dikaji semula. Semoga ada ruang perbincangan kita dengan exco terlibat dengan kerajaan negeri, Ketua Menteri, Timbalan Ketua Menteri 1.

"Insya-Allah kalau tidak mendapat layanan yang mesra, kita akan bawa sekali lagi ke Parlimen berjumpa dengan menteri berjumpa dgn Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan sesiapa saja (yang berkaitan) untuk kita menyatakan kegusaran lebih 5,000 nelayan yang terjejas dengan projek ini," ujar Mohd Akhir.
Dalam pada itu, Mohd. Akhir menyifatkan perhimpunan itu berjaya mencapai matlamatnya untuk membangkitkan kesedaran mengenai impak negatif daripada projek PSR selepas peserta yang hadir melebihi sasaran dan berakhir dalam suasana aman.

Katanya, perhimpunan itu turut dihadiri komuniti nelayan dari Kedah dan Perak yang turut terjejas ekoran rancangan tambak laut yang dirancang kerajaan negeri.

Seramai 10 pemimpin daripada beberapa parti politik persatuan nelayan dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) pelbagai latar belakang menyampaikan ucapan.(IH) 


Lihat..E-Buku IH-3: Mencari Melayu/Islam Sri Lanka
Bab I: Sebelum pergi..Orang Melayu Sri Lanka, Nak Lawati Mereka?Melayu Sri Lanka, Mabole Malay Association... Gamb...Bab II: Catatan Perjalanan..
Jelajah Colombo, Inilah Yang Saya Cari..Bandar Islam Di Colombo..Malaysia Termasuk Dalam Tamil Empire?Sri Lanka: Orang Melayu Hijrah Keluar Dari Kelompo...Gadis Itu Merangkul Lenganku, Mengapa?Adam's Peak Sri Lanka, Lambang Kesatuan ManusiaKhalifah: Anggapan Bahaya Tentang Turunnya Adam..Aksi Lacur: Bawah Jejambat Pun Jadi..Orang Melayu Membuka Sekolah Islam Di Colombo.Sri Lanka: Jumpa Kawan Lama, 22 Tahun Lalu.Berjumpa di catatan perjalanan seterusnya..

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2019/09/keluhan-rakyat-tolak-tambak-laut-ummah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Demo Tambak Laut Exco Harap Penganjur Elak Isu Kaum

Demo Tambak Laut Exco Harap Penganjur Elak Isu Kaum

papar berkaitan - pada 7/9/2019 - jumlah : 191 hits
MALAYSIAKINI Exco Pulau Pinang Dr Afif Bahardin menggesa mereka yang akan berhimpun bagi membantah projek tambakan laut di perairan selatan Pulau Pinang dan Pelan Pengangkutan Pulau Pinang agar tidak memainkan isu perkauman Afif berkata bel...
Rakyat Tersentak Dengan Kerajaan Hopeless Penyatuan Ummah Jalan Penyelesaian

Rakyat Tersentak Dengan Kerajaan Hopeless Penyatuan Ummah Jalan Penyelesaian

papar berkaitan - pada 13/9/2019 - jumlah : 235 hits
Setiausaha Agung UMNO Tan Sri Annuar Musa berkata rakyat tersentak dengan apa yang berlaku dalam negara ini setelah kerajaan yang ada bukan sahaja dilihat sebagai sebuah kerajaan yang hopeless malah rakyat sedang merasai keperitan Lantaran ...
Dalil Kenapa Rakyat Malaysia Mesti Tolak Dap

Dalil Kenapa Rakyat Malaysia Mesti Tolak Dap

papar berkaitan - pada 5/9/2019 - jumlah : 477 hits
Ketegangan antara kaum dilihat semakin meruncing di Malaysia walau pun secara kasarnya keadaan aman masih lagi dapat dikawal Pemimpin PH terutamanya dari DAP dilihat langsung tidak membantu untuk meredakan keadaan Malah menuding jari kepada...
Ummah Minta Rakyat Sokong Kempen Beli Produk Muslim

Ummah Minta Rakyat Sokong Kempen Beli Produk Muslim

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 392 hits
Oleh Ainul Illia Meor Suzurudin Roadshow fasa pertama bermula 8 September di Pulau Pinang KUALA LUMPUR Istilah memboikot produk bukan muslim hanyalah label yang dikeluarkan oleh pemimpin politik bukannya peniaga mahupun pengusaha Islam tega...
Loji Nuklear Terjejas Akibat Gempa Bumi Jepun Mungkin Terpaksa Buang Air Beradiasi Ke Laut

Loji Nuklear Terjejas Akibat Gempa Bumi Jepun Mungkin Terpaksa Buang Air Beradiasi Ke Laut

papar berkaitan - pada 13/9/2019 - jumlah : 256 hits
Tokyo Electric Power mungkin terpaksa membuang air yang beradiasi daripada loji kuasa nuklear Fukushima yang rosak ke dalam Laut Pasifik ujar menteri alam sekitar Jepun pada Selasa Selepas loji nuklear itu rosak dibadai gempa bumi dan tsuna...
Serikat Pekerja Btn Dan Bri Dukung Sikap Suprajarto Tolak Jadi Dirut Btn

Serikat Pekerja Btn Dan Bri Dukung Sikap Suprajarto Tolak Jadi Dirut Btn

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 194 hits
Ketua Serikat Pekerja Bank BTN Satya Wijayantara menyatakan sikap bahwa pihaknya mendukung keputusan Suprajarto tersebut Sebab pihaknya menilai Menteri BUMN Rini Soemarno menurunkan kelas Suprajarto yang selama ini berkinerja baik di BRI
Demo Kantor Dpr Dan Gubernur Aceh Buruh Tolak Revisi Uu Ketenagakerjaan

Demo Kantor Dpr Dan Gubernur Aceh Buruh Tolak Revisi Uu Ketenagakerjaan

papar berkaitan - pada 27/8/2019 - jumlah : 123 hits
Dalam aksi tersebut massa buruh mengusung spanduk bertuliskan Tolak Revisi UU Nomor 13 Tahun 2003 Revisi PP 78 2015 tentang Pengupahan dan lainnya
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment