Keluarga Shebby Ucap Terima Kasih Atas Penghormatan Dan Kasih Sayang



Sonuljit (kiri)
Keluarga Shebby ucap terima kasih atas penghormatan dan kasih sayang
Anak lelaki kepada mendiang Shebby Singh memaklumkan keluarganya terharu dengan penghormatan dan kasih sayang yang ditunjukkan rakyat Malaysia terhadap kejadian yang menimpa bapanya, semalam.
Sonuljit Singh, 32, bagaimanapun berkata, dia mewakili seluruh keluarga meminta semua pihak dapat memberi ruang kepada mereka dalam berdepan kejadian yang cukup menyedihkan itu.
“Saya dan keluarga berterima kasih kepada semua, khususnya kasih sayang dan penghormatan yang ditunjukkan di media sosial, itu satu perkara yang baik untuk dilihat.
“Saya juga berharap semua pihak dapat memberi kami ruang untuk berdepan keadaan sukar ini,” katanya ketika ditemui di pekarangan Jabatan Perubatan Forensik, Hospital Sultanah Aminah (HSA), di sini hari ini.
Shebby, 62, atau nama sebenarnya, Serbegeth Singh yang meninggal dunia ketika sedang berbasikal petang semalam meninggalkan balu, Harbans Kaur, 62, dan dua orang anak, Sonuljit dan kakaknya, Natassha Kaur, 36.

Tambah Sonuljit, mayat mendiang bapanya akan dibawa ke Kuala Lumpur untuk diuruskan mengikut adat dan tradisi masyarakat Punjabi.
“Mayat mendiang akan diuruskan secara pembakaran, jadi pada masa ini keluarga sudah buat keputusan untuk membawa mayat mendiang ke Kuala Lumpur. Kerana lebih 40 tahun dia menetap di sana, membina karier dan bermain bola sepak di sana, jadi kesemua majlis akan diadakan di Kuala Lumpur,” ujarnya.
Difahamkan, selepas tamat proses bedah siasat di HSA, mayat mendiang akan dibawa untuk dibersihkan di Taman Nesa, Skudai sebelum dibawa ke Pusat Pembakaran Mayat di Jalan Loke Yew, Kuala Lumpur.
Sementara itu, adik ipar mendiang, Kuldit Singh, 60, berkata, keluarga terkejut dengan berita berkenaan kerana mendiang diketahui sebagai seorang yang amat menjaga kesihatan fizikalnya.
“Memang kami terperanjat dengan berita ini, kerana dia amat sihat orangnya, dia sentiasa bermain basikal dan tahap kecergasan dia juga kita tahu, jadi berita itu amat mengejutkan.
“Sedih sudah pasti dan ketika ini kami seperti masih tidak percaya, ia agar sukar untuk diterima,” katanya memaklumkan mendiang aktif berbasikal sejak kembali menetap di Johor Bahru kira-kira tujuh tahun lalu.
Dalam pada itu, rakan mendiang, Rajwinder Singh, 60, pula berkata, kehilangan Shebby pasti akan dirasai komuniti sukan khususnya dunia bola sepak di negara ini.
“Saya mengenali beliau sejak muda lagi ketika bersama-sama di Kluang, dia memang seorang ahli sukan, selepas sukan bola sepak, sukan berbasikal memang aktiviti pilihan. Sebagai kawan, dia memang seorang rakan yang sangat baik, sebagai pemain bola sepak dia pemain yang sangat baik dan juga kapten yang bagus.
“Kami juga terkejut dengan berita ini, bukan sahaja rakan dan keluarga, tetapi komuniti Sikh dan juga komuniti sukan pasti akan terasa kehilangan,” ujarnya.
Semalam, Ketua Polis Daerah Iskandar Puteri, Asisten Komisioner Dzulkhairi Mukhtar mengesahkan Shebby meninggal dunia ketika sedang berbasikal di Sunway Iskandar, Iskandar Puteri di sini, sekitar pukul 7 malam.
Mendiang pernah menyarung jersi Harimau Malaya pada 1982 hingga 1991 dan beraksi dalam Sukan Asia di New Delhi pada 1982, Sukan Asia di Seoul pada 1986 dan Sukan Asia di Beijing 1990 serta memenangi pingat emas Sukan Asia Tenggara (SEA) Kuala Lumpur pada 1989.
Mendiang yang berasal dari Johor turut pernah menyarung jersi negeri itu, Pahang, Perak, Negeri Sembilan dan Kuala Lumpur dan turut bergiat aktif sebagai pengulas sukan bola sepak tempatan dan antarabangsa selain pernah menjadi Penasihat Teknikal Johor Darul Ta’zim (JDT). Utusan
Keluarga Shebby ucap terima kasih atas penghormatan dan kasih sayang
Baca Artikel Menarik :
Ada ‘tangan ghaib’ ubah data kematian Covid-19, dakwa Tiong Khairy jadi sasaran Tiong lagi, kali ini isu pembelian vaksin Kekasih pisau cukur saman putera diraja Itali Abang Viva dapat hadiah superbike Yamaha XJ6 Pemuda Umno lancar kaji selidik berhubung isu pengeluaran KWSP Kelibat lembaga ‘misteri’ bergolek atas jalan raya Pegawai JIM dakwa diugut pegawai penyiasat SPRM Isteri serang kekasih gelap suami Pening kepala dapat jiran perangai macam ini Hati Mahadi Sedih Dapat Tahu Lamaran Ditolak, Rupanya Kena Prank Dengan Ibu Bapa Heliza [VIDEO] “Jangan Buat Perkara Mengarut!! PU Syed Tegur Trend ‘Unboxing Pengantin’ Di TikTok [VIDEO] Layari Laman Facebook MYKMU</a
Kasut Nike Nabil Ahmad berharga RM12,000

Hakim berbogel di bilik isteri orang selepas minta izin solat

The post Keluarga Shebby ucap terima kasih atas penghormatan dan kasih sayang appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/01/13/keluarga-shebby-ucap-terima-kasih-atas-penghormatan-dan-kasih-sayang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Dah Keluar Hospital Intan Ladyana Ucap Terima Kasih Di Atas Doa Peminat

Hiburan Dah Keluar Hospital Intan Ladyana Ucap Terima Kasih Di Atas Doa Peminat

papar berkaitan - pada 3/1/2022 - jumlah : 203 hits
Pelakon jelita tampil mengucapkan rasa syukur apabila dia telah dibenarkan untuk pulang ke rumah selepas dimasukkan ke Hospital Sungai Buloh akibat dijangkiti COVID 19 1 minggu laluIntan Ladyana Harris Alif Dikejarkan Ke Hospital Sungai Bul...
Terima Kasih Kepadanya Yuju Luah Rasa Syukur Pada Kang Daniel Atas Sokongannya

Terima Kasih Kepadanya Yuju Luah Rasa Syukur Pada Kang Daniel Atas Sokongannya

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 132 hits
Yuju bekas ahli GFRIEND telah kembali sebagai artis solo Pada 18 Januari Yuju mengadakan sidang akhbar dalam talian untuk album solo pertamanya REC dan dia berkongsi tentang perasaannya Saya rasa Yuju GFRIEND dan penyanyi solo Yuju adalah t...
Terima Kasih Atas Ucapan Doa Anda Semua Ismail Sabri

Terima Kasih Atas Ucapan Doa Anda Semua Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 155 hits
PETALING JAYA Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob hari ini berterima kasih kepada semua yang memberikan ucapan dan doa sempena hari jadinya yang ke 62 hari ini Menerusi perkongsian di laman Facebooknya sebentar tadi Ismail Sabri ...
Hiburan Terima Kasih Hargai Bantuan Pihak Atm Hishammuddin Ucap Penghargaan Buat Sharifah Shahirah

Hiburan Terima Kasih Hargai Bantuan Pihak Atm Hishammuddin Ucap Penghargaan Buat Sharifah Shahirah

papar berkaitan - pada 30/12/2021 - jumlah : 142 hits
Pelakon dan penyampai radio Suria FM yang kini bergiat aktif menjalankan misi bantuan mangsa banjir menzahirkan penghargaan buat Angkatan Tentera Malaysia yang turut sama gigih membersihkan rumah mangsa banjir di Chegar Medang Bentong Pahan...
Saya Terharu Hantar Trak Kopi Jeon Somin Ucap Terima Kasih Pada Park Sunghoon

Saya Terharu Hantar Trak Kopi Jeon Somin Ucap Terima Kasih Pada Park Sunghoon

papar berkaitan - pada 7/1/2022 - jumlah : 167 hits
Jeon So min luah rasa syukur kepada bekas bintang bersamanya Park Sung hoon atas sokongannya Pada 6 Januari So min telah memuat naik gambar trak kopi di Instagramnya yang dihantar oleh Park Sung hoon ke set drama Show Window The Queen s Hou...
Terima Kasih 6 Juta View

Terima Kasih 6 Juta View

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 164 hits
Terima Kasih 6 Juta View Assalamualaikum Salam Sejahtera guys Tahun ini adalah tahun ke 10 Momi aktif sebagai Blogger Pejam celik pejam celik kini Blog Momi telah di view lebih 6 juta Alhamdulillah Serius excited sebenarnya melihat angka 6 ...
Terima Kasih Kepada Pengomen Tegar Sepanjang Tahun 2021

Terima Kasih Kepada Pengomen Tegar Sepanjang Tahun 2021

papar berkaitan - pada 3/1/2022 - jumlah : 213 hits
Bismillahhirahmannirrahim As Salam and greetings to dear readers Terima Kasih Kepada Pengomen Tegar Sepanjang Tahun 2021 Seperti tahun tahun sebelum ini seakan telah menjadi satu kemestian bagi Mrs A untuk buat satu entry penghargaan kepada...
Ibu Dan Ayah Ucap Syukur Tak Terhingga Abang Viva Viral Akhirnya Terima Kunci Mitsubishi Triton

Ibu Dan Ayah Ucap Syukur Tak Terhingga Abang Viva Viral Akhirnya Terima Kunci Mitsubishi Triton

papar berkaitan - pada 17/1/2022 - jumlah : 224 hits
Sebelum ini Abang viva atau nama sebenarnya Azwan Omar teplah dihadiahkan sebuah motosikal jenis Yamaha XJ6S dari seorang individu misteri Terbaharu beliau telah menerima satu lagi hadiah daripada seorang usahawan kosmetik Wan Siti Aisyah W...
Terima Kasih Adda

Terima Kasih Adda

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 132 hits
Assalamualaikum Hi korang Selamat bekerja bagi yang bekerja SA as usual kerja macam biasa sedikit busy je oh ye petang semalam sampai satu parcel kat rumah public holiday pun pos laju kerja erk bagus betul pos laju Mulanya macam confused ra...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Boarding Pass Tak Mention Am Pm Pelajar Kolej Terlepas Flight Kerana Salah Waktu

Leadership Skills For Owners

Konsert Aku Muzik Kamu 2 0

Tomislav Steinbruckner Enggan Melatah

Kalendar 2025 Tarikh Cuti Umum Dan Cuti Sekolah

Rukun Wuduk Niat Doa Selepas Wuduk