Kekotoran Di Taman Cyberjaya



Pemandangan ini biasa terdapat di taman-taman yang ada dekat lembah klang nieh. kanak-kanak paling suka tempat-tempat macam nie lagi-lagi mereka akan bertemu dengan kawan baru yang akan teman mereka bermain walaupun untuk seketika waktu.
sepatutnya taman-taman sebegini lah yang harus di jaga sebaik mungkin sebab kalau taman-taman ini tiada mungkin kanak-kanak generasi akan datang dah tak akan kenal apa itu taman permainan selain gadjet yang akan membunuh minda mereka.
tapi malangnyaa ada sesetengah manusia yang langsung tak reti-reti nak jaga kebersihatan tempat awam sebegini, bukan mintak mencuci seluruh kawasan tapi minta JANGAN BUANG SAMPAH MERATA itu pun mereka gagal lakukan.
walaupun ada manusia yang memang tak tahu nak jaga kebersihan tapi dimanakah mereka yang di amanahkan untuk menjaga kawasan ini? adakah kawasan ini di biarkan selepas ianya siap untuk kemudahan penduduk setempat?


inilah keadaan sekitar taman cyberjaya, saya boleh terima kalau “mereka” kata isnin baru ada orang yang akan bersihkan tapi melihat sampah yang bertaburan di  ada yang sudah terlalu lama di situ buatkan kita tahu tempat itu tiada siapa yang jaga.
okey memang tak keterlaluan kalau saya kata taman cyberjaya akan “reput” tidak lama lagi kalau toada siapa yang menjaga kawasan tersebut.



Apa fungsi bangunan ini sebenarnya kalau hanya dibiarkan begitu saja, saya percaya bangunan ini di bina dengan kos yang berjuta ringgit tapi ianya di bazirkan sebegitu saja.
kawasan sekeliling yang tidak di jaga menyebabkan bangunan yang gah itu nampak menakutkan dan tidak ada siapa mahu bersantai di sana.


pokok-pokok di situ telah di label dengan nama-nama tersendiri tapi kawasan persekitaran yang agak tidak bersih buatkan pokok-pokok itu terbiar tanpa ada siapa yang mahu mengetahui itu pokok-pokok apa yang mungkin boleh di jadikan pengetahuan AM..

jambatan yang ada sudah mula mereput dan agak membahaya pada kanak-kanak yang gunakan laluan tersebut .. ( jambatan tu memang senget dan sudah ada yang berkarat )


andai keadaan ini berterusan tak mustahil kawasan ini akan menjadi sarang menagih dadah melepaskan gian dan mungkin menjadi port untuk orang-orang berekrlakuan tidak baik ..
mungkin kawasan ini agak terpencil daripada tempat lain, ye lah taman ni kan berada di sebelah belakang sekali jadi mungkin sebab tu taman ini terbiar begitu saja tanpa ada siapa yang menjaganya. buat apa bazirkan duit berjuta tapi sudahnya jadi begini …
rasanya kalau diberikan penambahbaikkan taman cyberjaya tu dan kemudaha yang lengkap mungkin tempat ini mampu menjadi tarikan penduduk-penduduk sekitarnya.  mungkin di sebabkan taman cyberjaya ini tidak se-gah putrajaya maka taman cyberjaya ini di abaikan..
Nota : mohon pihak-pihak berwajib mengambil tindakan segera mengatasi keadaan ini …


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.namiacinta.com/2015/07/kekotoran-di-taman-cyberjaya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Interpretzz Di Masjid Taman Dato Harun

Interpretzz Di Masjid Taman Dato Harun

papar berkaitan - pada 19/1/2020 - jumlah : 262 hits
Masjid Taman Dato Harun U Mobile Klinik Salim Ini adalah salah sebuah masjid yang Tedi suka tengok Jika lalu sahaja di Lebuhraya Pantai Baharu berdekatan Taman Medan pasti Tedi akan menoleh mengintai kelibat masjid ini Mungkin atapnya itu y...
Penampakan Arena Ice Skating Mal Taman Anggrek Tanpa Es

Penampakan Arena Ice Skating Mal Taman Anggrek Tanpa Es

papar berkaitan - pada 20/1/2020 - jumlah : 275 hits
Iya mas kemarin baru dibersih bersihin dan direnovasi gara gara banjir kemarin Setahu saya sih es nya pada mencair mas ujar Rina
Taman Tema Dikecam Netizen Kerana Guna Khinzir Untuk Lakukan Bungee Jump Pada Hari Pembukaan

Taman Tema Dikecam Netizen Kerana Guna Khinzir Untuk Lakukan Bungee Jump Pada Hari Pembukaan

papar berkaitan - pada 20/1/2020 - jumlah : 462 hits
Netizen di China menyelar tindakan pihak taman tema yang menggunakan khinzir untuk melakukan bungee jump setinggi 70 meter bagi merasmikan hari pembukaan taman tema mereka Dalam video yang dimuat naik di laman Weibo haiwan seberat 75 kilogr...
3 Remaja Curi Basikal Di Kejiranan Taman Rinting Dipercayai Untuk Dijadikan Basikal Lajak

3 Remaja Curi Basikal Di Kejiranan Taman Rinting Dipercayai Untuk Dijadikan Basikal Lajak

papar berkaitan - pada 21/1/2020 - jumlah : 504 hits
The ReporterKelibat tiga remaja menceroboh sebuah rumah di Taman Rinting viral di media sosial Dalam kejadian yang berlaku pada 16 Januari 2020 video menunjukkan tiga remaja terbabit menceroboh masuk ke halaman depan rumah pada jam 1 pagi k...
Kisah Di Sebalik Taman Tema Rooftop Pertama Malaysia Yang Telah Ditinggal Lebih 10 Tahun

Kisah Di Sebalik Taman Tema Rooftop Pertama Malaysia Yang Telah Ditinggal Lebih 10 Tahun

papar berkaitan - pada 17/1/2020 - jumlah : 510 hits
Selepas dilanda kontroversi pada tahun 2007 Safari Lagoon tidak pernah pulih Cover image via Google Instant Street View neoseven07 YouTube Taman tema air rooftop pertama di Kuala Lumpur Safari Lagoon membuka pintu kepada para pengunjung 20 ...
Taman Mini Di Tepi Rumah Ros Jepun

Taman Mini Di Tepi Rumah Ros Jepun

papar berkaitan - pada 13/1/2020 - jumlah : 880 hits
assalamualaikum kembali bersiaran beberapa hari tak blogging holiday ke Bangkok siang tadi baru selamat jejak kaki di rumah ni alas kaki yg gojes beli di Romantika alas kaki luar rumah pun mesti gojes kan sgt la bersyukur sebab balik rumah ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats